20 Ağustos 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

20 Ağustos 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

—6 — VAKIT 20 Ağustos 193) —— Hilâliahmer Istanbul | Ts merkezinden: Hilâliahmerin yazlık balosu 21 ağustos 930 perşembe günü ak» © gamı saat 22 de Adalar şubesi tarafından Büyükada Yat kulüpte “verilecektir. Biletler: © Hilâliahmer Adalar şubesinden. Istanbul cihetinde: Hilâliahmer Istanbul merkezi, Türkiye Iş Bankası, Ziraat Bankası, Ertuğrul mağazası, Mehmet kâzım eczahanesi “Eminönü, Beyoğlu cihetinde: Beyoğlu Hilâliahmer şubesi “İstiklâl caddesi, Galatasaray Milli sanayi sergisi, Beyoğlu Tokatliyan oteli, Büyükdere Tokatliyan oteli, Beyoğlu Perapalas otelinden alınabilir. Fiatlar: Bir çift lira Tek hanım ? , Tek Bey 3, dür. i Zopaudak yüksek maadin ve sanayi mühendisi mektebi müdüriyetinden: | Mn: için mübayaası mukarrer spor eşyası 26/8/930 tarihinden itibaren 20 gün müddetle münakasaya çıkarılmıştır. Nümüneler Is- mıntakası maden mühendisliğindedir. Taliplerin mezkür mü- © hen sliğe müracaatları. Ihaleyi kat'iyesinin 15 Eylül 930 pazartesi | “günü saat 16 da Zonguldak Havzai fahmiye müdüriyetinde icra b ilân olunur. i vkaf levazım müdürlüğünden:| Yeni cami halâlarının kısmı azamı meccani ve bir kısmı ücret ; “mukabilinde idares# ihale edileceğinden bu bapta tanzim ve tertip “edilen şartname dairesinde talip olanları şeraitin anlamak üzere - her gün levazım idaresine ve ihale günü olan Ağustosun yirminci irin saat onbeşte idare encümenine müraceatları. Et ekmek, yaş sebze münakasası Istanbu Nafıa fen mektebi müba- oyaat komisyonundan: Mektebin mayıs 931 gayesine kadar ihtiyacı olan et, ekmek ve yaş sebzesine 27-7-930 T. vaki olan münakasada hiç talip çıkmadığın- dan bu kerre 28- 8-930 perşembe günü saat 14 de kapalı zarf usulile ihaleleri yapılmak Üzere yeniden münakasaya konulmuştur. © Buiş hakkındaki şartnameleri görmek istiyenler cumartesi, pazartesi © perşembe günleri mektebe ve münakasaya iştirak edeceklerin de ihale günü teminatı muvakkate makbuzlarile muayyen saatte ko- misyonumuza gelmeleri, m... - İstanbulithalat gümrüğü müdür- i Tüğünden: Sandık 26 ind * kilo KC 17 813 Çıkolata Transit e 27 ; Balada muharrer 26 sandık çıkolata transit olarak beher kilosu 14 kuruşta talibi uhdesinde bulunduğundan ve 20/8/930 tarihinde ihalesi icra kılmacağına mebni fazla fiyatına talip olanların yevmi mezkürda İstanbul ithalât gümrüğü satış komsiyonuna müracaat eylemeleri ilân olunur, İstanbul Kız Muallim mektebi müdürlüğünden o İ — Birinci sınıfa leyli alınacak yeni talebenin namzet kaydına 16 Ağustos 930 tarihinden itibaren başlanmıştır. 2 — Bu muamele 30 Ağustos 930 Cumartesi gününe kadar devam edecektir. | 3 — Müsabaka 1 Eylül 930 Pazartesi günü yapıacaktır. 4 — Cetirilecek yakala A — Hüviyet cüzdanı, B - Ilk mekt Ç — Müsaddak Doktor raporu, D - şehadetnamesi 5-6 eb'adında 4 resim, 3 — Bu müdder zerbnda müracanı etmivenler en sona barakılacaktır. 4 — Eyüp askerlik şübeşinde mu- kayyer malül gazilerle yetimletinin ve İ şehit vetimlerinin tevziltna 24 Ağudos 030 tarihinden İtibaren - başlamacağından alikadananın evvelce de “İlân (o edildiği veçhile bilcümle vessikile birlikte. terini "| mezkördan itibaren vilâvet mektupçula- Kunda müteşekkil komisyona müracaat eylemeleri | Davetler Tevzia* kom syonundon: I — Aksaray askerlik şubesinde mu- yet malül gazilerle yetimlerine ve Şe- it yetimlerine sit para tevziau 20 Ağus- ps 930 tarihine müsadif Çarşamba gü- üne kadar devam edilecektir. 2 - Bu şnbede mukavver olanların “meskör tarihe kadar müracat eyleme'eri zumdar. İ 4 EN Mi Pazar iskelesile Rize, Of, Sür- ki Rize ) ye azimst ve avdet İİ müracaat. Tel, İstanbul :1515 vDel CAmertka) ipe Dean Tunan) | Seyrisetain | Merkez scentesi: Galata Köprü ene Beyoğlu 5362 Şube acentesi mndiya Hanı alında İstanbul iy skenderiye sürat postası (ız IR ) vapuru 22 aim Cuma günü sant 13te cumartesi rıbtımından kalkarak sabahı © İzmire ve akşamı izmirden kalkarak Pazartesi vara- cak ve Çarşamba İskenderi- yeden kalkarak ire uğ rayarak İstanbula gelecektir. 'Trabzon ikinci postası (KARADENİZ) vapuru 21 ağustos Perşembe (o akşamı Galata rıbtımından kalkarak | Zonguldak, o İnebolu, Sinop, | Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Ho- gidecek ve dönüşte mene, Polathane, Gireson, Ordu, Fatsa, Samsun, Si- nop İneboluya uğryarak gelecektir. Yelkenci Wrinuni | Karadeniz postun İ Samsun o Ağım. Çarşamba ) | akşamı Sirkeci rhtımından İ hareketle (Zonguldak, Inebolu, fi Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, o Sürmene, ve Tafsilât için Sirkecide Yel- kenci hanında kâin acentasına 0 Ağustos 930 Borsalar Kamb ye 1 ingiliz. lirası Kr. İt 0 TL makabiti Dolar) 04:f1s Prank Üret Belge Dram . Frank Lara Ferin TEE TET Nukut İsleri Ctoyita) | O Frank vee 1 Pazeta Çİspanya) 1 Raysmark | Almanya? Vzieti "Lehistan | 1 Çevöneç Saryat Arın Yecidiye ıcaret ve zahire Fitlar Ticaret borsnsı kâtibiumamiz ği tarafndan verimiştir. Mah KETE ve icrailânalrı | stanbul Icra dairesinden: Suphi Paşazade Sami beyin Mihran efendiye borcundan do- layı furubtuna karar verilen ak- sarayda baba basan ilmi muhal- lesinde cedit 10 12 15 No ile mu- rakkem maa bahçe bir bap ko- nak ile derununa cari 7 tasura bir çuvaldız mai Jezizin 22 41 hisse itibarile bir bissesi otuz gün müddetle müzayedeye kona- rak 150 lira bedel ile talibi uhdesinde olup ihaleyi katiyesi icra kılınmak üzere yüzde beş zammile on beş gün müddetle müzayedeye konmuştu.r Hududu: haydarhane tekkesi ve horhor caddesi Mustafa Efendi sokağı Lüfü Bey sokağı ile mahdattur. Müştemilâtı: Konaklardan birinde bir avlu bir odunluk beş aralık bir çini sofa ikisi çini döşeli 16 oda bir çipi salon ve mozayık ! salon bir mermer taşlık bir bal- kon bir sofa iki salon iki kiler iki helâ üç mutfak tek kurnalı bir hamam bir malta taşlık bab- çede iki kuyu bir su haznesi mütehaddit eşcari müsmire ve gayri müsmire vardır. Alettahmin konak 535 metre bahçe dört dönüm miktarında ve hissedar- ların tahtı işgalindedir. diğer konak mermer sütunlu bir mer- mer aralık bir mermer taşlık üçü malta döşeli 9 oda bir merdiven altı bir.taş aralık, Bir belâ maa yalak bir musluk iki şahniş üç set: Üzerine alettahmin beş dönüm minktarında bahçede bir havuz bir çeşme mevcut olup bahçenin etrafı duvar ile muhat- tır. derununda (hissedarlardan Hasibe H. mukimdir bahçede ayrıca bir uşak odası.-vardır. Köşkün © müştemilâtı biri taş iki aralık 4 oda bir helâ bir mutfak bir sofadan ibaret olup hissedarlardan Hayri B. Otur- maktadır selâmlık o cihetindeki bahçede eşcarı müsmire ve gayri müsmire mevcuttur. bundan son- ra Fazla malumat 38-447 No dosyasına müracaat olunmalıdır. müzayedesi Adliye (binasında dördüncü icra dairesinde 8-9-30 | tarihinde ihaleyi katiyesi icra edileceğinden iştiraya talip olan- ların yevmü muayyende kıy- meti muhammenesi olan 39000 liranın hisseye musip miktarı W 10 pey akçesini hamilen bizzat veya bilvekâle (hazır bulunmaları ilân olunur. Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mah kemesnden: Kadıköyünde Modada Devriye sokağında 49 numaralı Lengche- ne villasında mukim iken elyevm Şişli emrazı asabiye ve akliye hastanesinde tahtı tedavide bu- lunan Fransa devleti tabaasın- dan Jerom Kont Kaliks Efendi- nin akıl hastalığına müptelâ ol- duğu sabit olduğundan hacrine ve kendisine umuru vesayeti ifa- | ya ehliyeti tahakkuk eden mah- tumu Jul Fransuva Kont Kalıks Efendinin vasi nasp ve tayinine 14 Ağustos 1930 tarihinde ka- rar verilmiş olmakla keyfiyet ilân olunur. Piyango Müdürlüğünden: Numunesi ve şartnamesi veç- hile bir milyon zarf mübayaa edileceğinden itaya talip olacak» ların pey akçalar ile birlikte “a n Av sa 23-8-930 Cumartesi günü saat on beşte piyango müdürlüğünde müteşekkil (tayyare mubayaat komisyonuna müracaatları, Sultanahmet beşinci Sulh hukul mahkem:s'nden Elyevm o Boyoğlunda Fransıs bastanesinde tahtı tedavide bu- lunan Cems B. bin İlyas Paşanın felci umumiye müptelâ olmasına mebni tahtı vesayete alınması muvafıkı fen olduğu İst. Tıbbi adli işleri meclisi kararnamesi münderecatından anlaşılmakla ol en mumaileyhin tahtı vesa- alınmasına ve kendisine Mabel Luiz hanımın vasi tayinine 12-8-930 tarihinde ka rar verilmiş olmakla ilâm keyfi- yet olunur. Beyoğlu 5 nci icra memurluğunda Eşref efendiye borçlu Mevlane kapusunda Tarsus mahallesinde 11 numaralı abırda mukim Ibra- bim oğullarından Hasan ağaya ait bulunan bir at ve dört inek 21/B/930 tarihine müsadif per- şembe günü mezkür mahalde bilmüzayede satılacağından 1s hallesinde hazır bulunacak me- muruna müracaat etmeleri ilan olunur. Beykoz suih icra memurluğnndan: Bir borçtan tatı hacze alınan bir adet üç yaşında Kırım kır- ması düve 24-8-930 tarihinde pazar günü saat onda Üsküdar atpazarınıda açık artırma suretile satılacağından talip (o olanlann mezkür vakitte mahallinde hazır bulunacak memuruna müracaat etmeleri ilan olunur. Vakıf akarlar ve mah- lüller müdürlüğünden: Kıymeti İlân tarihi si 1-8.030 ila 3-9-930 Uzun mahallesinde FüstP4 “eaddesinde Urun Şü- caattin camii arsam 4866 ira 96 kuruş üzerinde müzayedeye vazedilmiştir.. Talip olanlar yev- mi ihale olan 3-eylül-930 tari- hine müsadif çarşamba günü saat İ6 ya kadar Çemberlitaş civarında İstanbul Evkaf müdü- riyeti binasında Mablülât kale- mine müracaatları. ILAN Beşiktaşta o Abdülhamidi sani vakfı akaratından 50 numaralı hanenin tanzim kılınan şartna- mesi mucibince tamiri pazarlık suretile ihale edileceğinden talip olanların şartnamesini görmek ve mahallen tetkikatta bulun mak isteyenlerin teminatı mü- vakkate akçelerile 27 ağustos çarşamba gönü saat on Üçe kader mahalli mezkürda 54 nu- marada mütevelli kaymakamlı- ğına ve yevmi mezkürun saat on beşine kadar Istanbul evkaf müdiriyetinde idare encümenine müracaat etmeleri Bin zıya Pek kıymetli döktorlarımızdan Konya Doğum ve Çocuk bakım evi Eral mü» tehassısı - doktor (Mazhar Şevket) Bey, duçar olduğu hastalıktan rehavab olamıs yarak evvelki gün tekmili enfas eylemiş ve cenazesi Karaağaçta aile kabristanına delnedilmiştir. —um— Teşekkür Sevgili ve kıvmetli babamız kayma: kam Halit Beyin bir hafta evvel gaybü- beti ebediyesinde gerek cenazesine Ye gerekse o teessüratımıza o iştirsk ederek mahzun kalplerimizi tatyip ve tesliye İde“ fünde bulunan dostlarımızla aziz meslek- daşlarıma © teşekkürü avm ayn Maya teessürümüz mani olduğundan mmahterem Zazetenizin tavassutunu rica ederiz. Merhumun zevcesi ve kerimesi mas mana mahdumn Dis Pr. Nejat Haliç