23 Ağustos 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

23 Ağustos 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

—— — 5 — VAKIT 23 Ağustos 1930 — © Ema! Karacabey Harası Mü-' Fındıklı soğuk hava depoları rıhumı- Eczacılarımızın bu akademik te- şekkülü ilk kongresini dün yaptı Bu kongrede muhtelif mesleki bahisler konuşulmuştur iyi bali. Sallar Ml Farmakolokların dünkü kongresinden bir intiba Farmakoloğ birliği dün Tür- kocağında ilk kongrelerini ak- detti. Kongrede 200 kadar ec- zacı hazır bulundu. Eczacıların en ibtiyarı olan Süreyya Paşa celseyi açtı ve kongre riyasetine İsmet bey intihap Edildi. Bun- dan sonra birliğin nizamnamesi okundu. Bu nizamnamenin baş- lca maddelerini muhtacı mua- venet olan arkadaşlara yardım, milli ve yerli müstahzarattan zami surette istifade, fenni bir Laboratuvar tesisi, asri bir kü- tüpane meydana getirilmesi ve bir mecmua neşri teşkil etmek- teydi. Nizamname bazı ufak tadi- Mâtla kabul edildi, Bundan sonra ir kısım eczacılar'söz aldılar. Ankara murahhası Ragıp Bey eczacıların teşebbüslerinde mu- vaffak olamamalarının yegâne sebebi aralarında birlik olmadı- pini VE yeni teşekkül eden bir- en çok ümitler beklediğini söyledi. Muzaffer Haydar Bey de söz alarak şunları söyledi: tibba odasına değil, Sıhhiye odasma lüzum vardır. Eczacılar 'VAKIT 23 Ağustos Cumartesi 930 Dahilde V aylığı Kuruş 150 Hariçte | Namaz vakitleri Sabah Öğle İkindi Akm Yarı İmak 3s 1247 1409 1859 1037 225 u akşam Riysseti cümlur Saat 19 bar I — Süze: Istanise Lüsdispit karada mesiki heyeti 3 — Maskoveki Serenat — Tavan: Fantesi Hangusz Lehar; Vak, 6 — Sen Sans Marş. Sinemalar : Alkaza — Amerika Alemdar — Sefiller gemisi Beşiktaş Hilâl — Beyaz gölge'e Ekler — Ponpeinin son günleri Etuval — Çıplak aşıklar Fransız — Ateş İ Opera — Venüs | Şık — Mokaddes heykel İ Süreyya Kadıköy — Ölüm arabası | | Ahmet Refik, Feridun, Hüseyin nın 3000 lira keşifli tamire münakasa- ya konulmuştur. Taliplerin ihtisas sahibi olduklarım İsbat eşlemesi lâzımdır. Keşif ve şartaâmeyi görmek Istiyenler ber gün Defterdarlık hey,eti fenniyesine ve müns- kasaya iştirak için de 7 eylül 930 pazar 15 re Defterdarlıktaki ihale ve münakasa komisyonuna mtiracandarı, (N-30$) * SATILIK EV: No 217-299, Fener caddesi; Sifrikoz mahallesi, Ciba- li, (vapur iskelesine dört dakıka mesafede) 4 kat 5 oda bir mutfak 2 halâ 3 sofa fir daracayı müş- temeldir, Bedeli 4 sene ve 4 taksitte verilmek şartile kıymeti 6810 lira satış pazarlıkla 6-Eylül- 980 cumartesi 15 defter darlıkta (R-289)- Zayiler İstanbul 5 inci mektepen aldığım 9 temmuz 097” tarihli ve 18-338 numaralı şahadötkameyi kaybertim. Yenisini çıka- Tacapimdafi hükmü yoktur. Gedikpaşa Camişerif sokağı N: (35) Mehmet Hikmet $ Sabıkan nezdimizde bulunan Kavala mübadillerinden Nusratlılı Kâzim efendi abiren yanımızdan çekilmiş ve bizimle münasebeti kalmamış olduğu ilân olunur. KavalalroBüklü zade Hasan $ Müâmele vergisi mukabili olarak İstanbul ticareri dahiliye gümrüğünden al- dığım 6936. humaralı dipoğito makbuzunu zayi etim hükmü olmadığını ilân eylerim, Tüccardan Aleko Zabariyadis Içtimsa devet Güzel: san'atlar. birliği Musiki şube sinden: İdafe heyetinde münhal bulunan tazslığa yeni namzeder intihap edileceğis- den-iki temi Çirşanba N te bilcümle va iki Şubeye teşrifleri rice olunur efendim. Kongrede Aaskeri, mülki, 5. Demiryolları, bastane gezacıları, gümrük'kimyağerleri, Laboratuvar sahipleri" ile bu sene eczacı mektebinde neşet etmiş olan üç hanım bulunmuştur. ancak sıhhiye odasına girebili Eczacıların e Teni odanı da, air — m odasında aynı zamanda ka; o! ğ değildir. » reise Neticede bu mesele ile meşgul olması için üç kişilik birheyet seçildi. Bu heyet Etibba odası nezdinde teşebbüsatta bulunacaktır, Ayni zamanda Askeir Ecza- cılara mensup bir zatın idare heyeti nezdinde mümessil olması ve mesleki temaslarda bulunması tına alındı. ç in 950 âzası vardır. Bir- lik akademik bir şekilde bir ilim encümenidir. En maruf dok- tor, Kimyâker, O Eczâclardan mürekkeptir, vo ws » Haysiyet divanına Askeri kay- makam Salih, Mustafa Nail, sie Hüsnü, Idare heyetinden İsmet, Hasan, Huzaffer Haydar, Hulki Salâhattin, Naşit, Süleyman, Hamdi, Beyler intihap edilmiştir, İstanbulda Havagazı, Elektrik. ve teşebbüsatı sınaiye Türk Anonim Şirketi Beyazıtta Elektrik evinde 23 Ağustos cumartesi günü saat 15,30 da verilecek ameli ahçılık derslerinde lütfen hazır . bulunmanızı. rica ile kesbi Z şeref eyler. RE EE ey EE EE İstanbul Kız Muallim p mektebi müdürlüğünden a 1 — Birinci sınıfa leyli alınacâk yeni talebenin namzet kaydına 16 Ağustos 930 tarihinden itibaren başlanmışlır. 2 — Bu muamele 30 Ağustos 930 Cumartesi gününe kadar devam edecektir, p — Müsabaka 1 Eylül 930 Pazartesi günü yaptacaklır. 4 — Cetirilecek vesikalar : A — Hüviyet cüzdanı, B - İlk mekte; C — Müsaddak Doktor raporu, D - m e KR Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Yeni talebenin namzet kayit muamelesine başlanmıştır. Bu muamele 7 eylüle kadar devam edecektir. | ,2 —I eylülden itibaren eski talebenin kayıtlarını tecdit ve 6 eylül akşamı kayda nihayet verilerek elde edilecek neticeye göre yeni ta- ilebenin kat'i kabullerine ait muameleye başlanacaktır. 3 — Kaydi tecdit: İlk taksitin tesviyesile mümkün olabilecek ve tedrisata başlanılmazdan evvel daimi olmıyan talebe mektepte ibate ve iâşe edilmiyecektir. 4 — İmtihanlara 1 eylülde ve tedrisata 15 eylülde başlanacaktır. , 5 — 25 eylülde yapılacak bir müsabaka ile ve kadronun müsaadesi nisbetinde tali sınıflarma leyli meccani alınacak ilk kısma bu. sene meccani alınmıyacaktır. 6 — Eski ve yeni talebe ücretlerinden yüzde yirmi tenzilâta tâbi olanlar istinat etikleri resmi vesajki ve yeni talebeden kardeş olduk- larını iddia edenler de mahalli meclisi idaresinden musaddak kardeş mazbatasını ibraz etmeğe mecburdurlar. 7 — Mektebimiz ilk kısmından bu sene taliye terfi eden meccani talebenin meccanilik hakkı sakıt olduğundan bunlardan tali tahsili- ni ücretle takibe mali vaziyetleri müsait olmıyanlar yapılacak mec- cani müsabakasına iştirak edebilirler, : şehadetnamesi 5-6 eb'adında 4 resim, #... . p düriyetinden: Keşif bedelleri zirde muharrer inşaat 6 eylül 1930 tarihine müsas dif cumartesi günü saat on beşte ihale edilmek üzere kapalı zarf u- © sulile ve ayrı ayrı münakasaya vazedilmiştir. Şeraiti anlamak, keşif * plânlarını görmek istiyenlerin Her gün Hara Müdüriyetine müraca- atları ve talip olanların da teklif mektuplarını ve ebliyet vesikaları» nı ve yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçelerini hamilen ihale günü muayyen vakıtta Hara merkezinde hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. Keşif bedeli Lira 91 12548 5159 9821 1 — Bir tay ahırı 2 — Bir inekbane 3 — Tecritane 4 — İki memur evi 5 — Bir koyun ağılı ile melde mevkiindeki ahırın tadi- len inşası 9194 İMahkeme veicrailâmalrı | İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Madam Hirisoninin sakit hanedan efradından Seniha Hanımdan alacağı olan mebaliğin temini zımnmda haczolunan Boğaziçinde Kuru Çeşmede ve caddesinde atik 105 ve 4 harita numaralı müfrez yalı ve müştemilâtı arsa ki tahdit ifraz haritasında 4 numaralı mahal ile 1/2 numaralı mahaller dahi dahil olduğu gibi mai leziz ve arkadaki 120 numaralı dağ mahalli Kuru İle Üsküdarda Altuni zade mahallesinde Kuşu Yolu caddesinde 46 numaralı sırf A mülk emlâkin kırk beş gün müddetle bilmüzayede her biri biner lira bedelle talibi uhdesinde ise de bedeli müzayeleri haddi lâyıkında görülmediğinden 4 bir ay müddetle temdidi müzayedelerine karar verilmiştir. Şöyle ki: Atik 105-4 harita numaralı sahilhanenin hududu: Sağ tarafı denize giden yol, diğer tarafı önünde rıhtımı bulunan deniz ve diğer tarafı tramvay cad- desi ve diğer tarafı Hacı Evliya Efendiye satılan 3 harita numaralı mahal İle mahdut beş bin yediyüz kırk bir arşın terbiinde sedli iki bölme ve iki yük- sek taş duvarlı arsa derununda iki kısımlı iki katlı ahşap bina tahminen beş yüz elli üç arşın terbiinde olup birinci kısmın zemin katı kapı dışmda bir mermer taras, bir sofa, bir helâ, merdiven altında bir kiler yemini çimento maltız ocaklı mutfak birinde iki yüklüğü bulunan iki oda üst katta bir helâ, üç oda, bir koridor ve yıkanılacak mahal olup-işhu kısımda Tabenak Hanım sakindir. İkinci kısımda bir mermer antre biraralık ve bir sofa bir kiler, bir mer- diven altı ve bir güsulâne bir helâ birinde iki yük ikisi büyük biri kömürlük halinde müstamel beş oda, ikinci katmda câmekân bölmeli bir sofa ve biri yemek salonu, halinde müstamelsyedi oda alâfrangü helâ ile gusulâneyi muh» tevidir. Setli üst bahçede bir kuyu bir kaç meyva ağacr diğer bahçede'top ha: Yinide-iki yerde Kiriş il ağacı vardır. Mezkür yalmın içinin tavanları ve doğrama aksamı ve dışı yağlı boyalı Üst katları şahnişli ve elektrik ve Tak: sim suyu tertibatlı yirmi altı bin yedi yüz altmış üç lira kıymeti muhammi melidir. Ve gene ayni mahalde sahilde iki harita numaralı arsanın hududu: Bir tarafı Hacı Evliya Pfendiye satılan Üç harita numaralı arsa ve diğer tarafı sahibi senedin 1 harita numaralı ve diğer önünde rıhtımı bulunan deniz di- ğer tarafı yüksek taş duvarlı tramvay caddesile mahdut beş bin altı yüz kırk arşın terbiinde beher arşın murabbar üç liradan on altı bin doküz yüz otuz lira kıymeti muhümmineli olup derununda bir kuyu vardır. j Ve gene ayni mahalde sahilde 1 harita numaralı arsanm hududu: bir ta- rafı önünde rıhtımı bulunan deniz diğer tarafı yüksek duvarlı tramvay cad- desi ve bir tarafı sahibi senedin 2 harita numaralı arsası ve diğer tarafı ahe- re ferağ edilen arsa ile mahdut altı bin yüz elli üç arşın terbiinde keza 1 arşın muzabbar üç İiradan tutarı olan on sekiz bin dört yüz elli dokuz lira kıymeti muhammineli arsadır. Her iki arsa Hacı Evliya Efendinin dört sene müddet Je tahtı isticarında olup bir kısmında İspridon ve diğerinde Vandes Kumpan- yası tarafından maden kömürü ardiyesi olarak kullanılmaktadır. Ve gene ayni mahalde Ekmekçi deresi nam mevkide 120 numaralı dağ ma- halli korunun hududu: Cephesi tramvay caddesi arkası Zincirli kuyuya gi- den çiflik sokağı sağ tarafı şeyhülislâm esbak Cemalettin Efendinin duvarı sol tarafı Halit Paşa arazisile mahut tahminen dört yüz dönüm terbiinde olup bundan dörtte üçten fazla kısmı kâmilen erğuvan pırnal ve saire funda eşçarile mestur sarp fundalık ve diğer aksamı müsteyi kısmen ebniye ve saj- re yapılabilecek mahalde muhterik konak temelleri ve aksamını havi atsa ve a tarlâ halindedir. Bu kısımda müteaddit giş budak ağaçları bir kuyu bir ufak havuz ve sek- sen arşın terbiinde bir kat kârgir olup derununda bir aralık iki oda bir helâ- yı havi bins evvelce kuyunun motörü için yapılan halen mandıra halinde müstamel elli iki arşı terbiinde bir kat salaş mahal ve Kuru Çeşme caddesin- de taş harap iki su haznesi ve mezkür caddede kismen yıkılmış yarım duvari ve arkada kezalik duvarı muhtevi olup bu kısımda Andon kiracıdıt. İşbu dağ kışmının ve bilhassa muhterik konağın bulunduğu mahal Boğaziçi ve Marmâ- raya nezareti fevkülâdeli olup on iki bin lira kıymeti muhamminelidir. Ve gene Üsküdarda Altuni zade mahallesinde Kuşu Yolu caddesinde 46 numaralı sırf mülk emlâkin hududu: Cephesi Kusu Yolu caddesi sağ tarafı Sabuncu zade Ziya Bey ve sairenin bahçesi ve bazan Yusuf Paşa veresesi bahçesi ve kısmen Bağlarbaşı küçük Çamlıca caddesi, arkası Avadis, Şirin- yan, Nikoli ve sairenin bahçeleri ve bazan Sarraf Hacı B. bahçesi sol tarafı bayrama arazisile mahdut kayden kırk altı bilmesaha otuz dört dönüm üç ev. lek terbiinde krsmen yıkık taş duvar ve kısmen dikenli tel ve saire ile mahdut kısmen mezru ve İssmen çam, mazi, at Kestanesi, dişi servi ve kısmen terli ve kısmen eşçarı müsmire ile müzeyyen arazi derununda iki &u İaznesi ve tp noz kemerli iki bostan kuyusu harap havuz Vakfa alt maslak olup hakla mürür olarak bir masura su alınan işbu arazi derununda alt katı kârgir üst katı ahşap tahminen iki yüz otuz arşm murabbamda muhtacı tamir yağlı bo- yalı pencereleri pancurlu köşkte iki sofa altı oda iki helâyi havi olup bekci sıfatile Yani bulunmaktadır. Maa müştemilât arazi ve köşkün tamamı on bin lira kıymeti muhamminelidir. Fazla bedelle iştiralarına talip olanlar ve daha ziyade malümat almak is. tiyenler kıymeti muhamızinelerinin yüzde onü nisbetinde pey akçelerini. ve 312.10 dosya numarasile İstanbul Dördüncü İcra memurluğuna müracaat etmeleri ve 299.930 tarihinde saat on dörtten on altıya kadar temdiden son müzayedeleri yapılacağından müştörilerin bizzat ve ya bilyekâle huzır bulan. maları ilân olunur.