16 Eylül 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

16 Eylül 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

kl MERAKLI SEY Son saç modaları Kısadır, fakat uzun saç manzarası göstermektedir. Sor moda kadın süçlari Saçlar için kabul olunan son modalar, kadın cazibesini artıran bir' şekildedir. Saçlar kesik ve kısa olduğu halde kıvrılma ile uzun gibi görünmektedir. Milliyetsizler Avrupada hiçbir millivete fabt olmyan yüz bin adam var Bu adamların asıl mensup ok hükümetler bu adamları etmek ; için bir şey yap- mamaktadırlar. Beynelmilel sulh | ve musalemet kadınlar köngre- sine verilen bir rapordan anla- gilân bu hakikat çok fena tesir icra: etmiş, akvam cemiyetine Raks verilmiştir, Ölülerle konuşulabilirmiş iverl u fik; Sir Oliver Taç” e şu sözleri söyl, MX Benim görüşüme yön “ei” ben ölülerle konuşabiliyorum, mame EN şiş Manasız şayialara lüz İdam cezası İngilterede kaldırıla. cak mı? İngilterede idam cezasını kal- dınp okaldırmamak meselesini tahkik için teşekkül eden ko- misyonun idam cezasını kaldıp- mak lehinde bir rapor ve ka- a lâyihası hazırladığı anlaşı- or. sulh zamnında kaldırılması iste- necektir.. Buna (mukabil diğer tekliflerde “vardır. Bunlara göre katil davaları üç sınıfa ayrılacak ve birinci sınıftan olan katiller idam ile cezalandırılacaktır. | Diger bir teklife göre idam <ozası: birkaç * sene iyinin malı ve bunun vereceği neticeye göre vaziyet tesbit olunmalıdır. Umumi barpte ölen mont ve b ile mü iğ defalar konuştum., Fakat be hakikat bugün keşfedilmiş bir şey değildir. 2000 sene evelde buna itikat ediliyor yordu.. ve yapılı- aaa oğlum Ray- LER Zehirli şekerler İngilterede musa- dere edildi Ingilterenin en meşhur şeker- leme fabrikasından biri geçenler- de hükümet tarafından kapan mıştır. Çünkü, bu fabrika tara fından yapılan şekerlerin binler- ce insanı öldürmeğe kâfi dere- cede arsinik mubtevi olduğu anlaşılmıştır. Bu fabrikanın şe- kerlerini kullanan on üç çocuk zehirlenmişler, hükümet derhal harekete geçerek bu şekerleri tetkik etmiş, fabrika tarafından şekerlerin birbirine yapışmama- sını temin için kullanılan bir maddenin arsinikli olduğu ve in- sanı zehirliyeceği anlaşılmış, ne- ticede Burslem fabrikası kapa” narak onun çıkardığı bütün ş€- kerler musadere olunmuştur. ———— Ispanyol ressamı Bir tablo, renklerle ya” zılmış bir kitaptır diyor. İspanyanın en meşhur ressam- larından Senor Beltron Masses Londradadır. Sanatkâr Deyli Meyl muhabi- rine şu sözleri söylemiştir; «Bir resim,, my Gi zilmiş bir kiti Ür Bn ekiz kâdirların tehey- | yüçlerini, ir lerini ve hisle- rini ifade €©- derim. Bir çok /epanyol Sanatkâr meşhur adamlar bana kitap yaz” mayi da teklif etmişlerdir. Fakat ben resim, şahsiyetleri ifade için daha iyi bir vasıta teşkil ettiğine kaniim. , um yok Takriri sükün kanununun iadesi mevzubahis (Üst tarafı 1 inel sayfamızda) vermiyorum. Böyle şeyler mevzu bahs değildir. — Fevkalâde içtimada Halk firkasına mensup O meb'usların, kat'i” vaziyetin 'anlaşılması için intihabatın tecdidini teklif ede- cekleri — hakkında bir rivayet vardır, zatialileri bu rivayeti nasıl telâkki ediyorlar ? — Hayır ihlimal vermiyorum. Zaten meclisin bir senesi rise tır. Bu tecrübeyi önümüzdeki intihabatta yapmak mümkündür. | — Meclis içtimaa nasıl davet edildi ? | — Meclisi ya ( Reisicümhur | veya meclis reisi toplar. Hükü- metin gösterdiği lüzum üzerine | meclisi bu sefer Reisicümhur | hazretleri içtimaa davet ettiler. — Muhalefet fırkası meb'üs- | larının, fevkalâde içtima müm- | kün olduğu kadar uzatmak için m wer olacaklarından bahsedi- — Meclis: müzakeresi eresini kadar devam edeceğini kesik, mek mümkün değildir. Diğer AE içtimam devamı müdde- © her meb'usun elind bir şey değildir. Bu i > kararına bağlıdır. © my — Istanbul ve |; ird gazetecilerin berk hadim kanunsuz olduğu iddaa ediliyor? — Istanbulda Son Posta, Iz. nirde Hizmet, Yeni Asır: ve Halkın Sesi gazetelerinin. bazı neşriyatı İstanbul ve İzmir Müd. deiumumileri tarafından hükü, metin şahsiyeti Maneviyesini tah- kir mahiyetinde görülmüş ve bunlar hakkında kanuni taki. batta bulunulması için müsaâde verilmesi meclis riyasetinde ya- zılmıştır. Riyaset de bu müsaa- deyi vermiştir. Cereyan eden değil ! muamele usul ve kanun daire- sinde olmuştur. Verilen müsaade kanuni takibat yapılması içindir. Ne karar verileceği bittabi ma- lüm değildir. — Fethi Beyin fevkelâde içti- maa meb'us olarak (iştiraki muhtemel midir? — Meclisin toplandığı gün, Cemal Hüsnü Beyin meb'usluk- tan istifası meclise arzolunursa Gümüşhanede yeni bir intihap yapılması Hükümete yazılacaktır. Bu intihap birkaç gün zarfında biter ve meclis müzakeresi de bu günlerde devam ederse ve Gümüşhane dairei intihabiyesinde Eethi Bey intihap olunursa ken- disinin fakalâde içtimaa meb'us sıfatile iştiraki mümkün olabilir. —Ankarayı ne vakit teşrif ede- ceksiniz ve tekrar Istanbula dö- necekmisiniz ? — Ankaraya cumarteti günü Galat Obür günden itibaren büyük ve devamlı bir spor bayramına giriyoruz. En eski kulübümüz, Galatasa- rayın 25 inci yıl dönümünü tes- bit için hazırladığı büyük spor programı çarşamba gününden itibaren o başlıyor. Galatasaray rabu asırlık şeref dolu hayatını tes'it ederken bütün İstanbul sporcularına da bir spor ziyafeti çekiliyor. Atletizm, boks, futbol ve sporcuların nezih gece eğlen- celerile dolu bir program. Proğramın ilk numarası olan beynelmilel atletizm müsabaka- ları çarşamba günü bizim atlet- lerle Fransız atletleri arasında yapılacak. Buradan geçerek Bük- reşe gidecek olan Fransızlar, bu sabah şehrimize çıkacaklar ve yana Taksim sitadyümünde müsabakalara girecekler.. Sahamızda gençlerimizle ec- nebi futbol takımlarınn karşı- laşmasına çök şahit olduk. Fakat bu karşılaşma yabancılarla atle- tizm sahasında İstanbulun göre- ceği ikinci temaadır. Üç sene evvel Bulgar milli atletizim ta- kımı o şebrimizde (o bizimkilerle müsabaka yapmıştı. Ve'o mü- sabakayı kazanmıştık.. Fransız- larla yapacağımız temas resmi olmamakla beraber ecnebi atlet- lerle ikinci (o karşılaşmamızdır. Inşallah bunda da eyi neticeler alırız. Gelen Fransız atletizm takımı (Paris - Universite kulup) isimli Fransanin en kiymetli genç at- letlerini ihtiva eden takımdır. BAYRON MARSILYA EKSPRESİ 7500 tonluk PATRIS M lüks posta - sefinesi eylülün 23 bncü sah günü saat 17.de limanımıza gelerek eylülün 25 inci be saat tam 10 da PİRE ve MARSİLYAYA hareket edecektir. Her sınıf yolcu ve emüai tlc- cariye kabul, olunur. Pire ve Marsilya- ya müteakip seferler; 2,16 ve 23 teş rinlevvelde Nelson Layin vapurları ile Cenubi Amerikaya ve Holland Ame- rika Layin vapurlstile Kuba, Meksika- ya bilet verilir. Umumi acentesi: |D. Anagnostopulo ve K. Siskidi Çinili nbum han Galata, Tel Beyoğ'u 2612-3 Galata ve Beyoğlunda umumi seyahat acentelerine müracast gideceğim. Fevkalâde içtima ne kadar devam edeceğini bil miyorum. Eğer çok uzamaz ve meclisin açılma tarihi olan teş- rinisaniye çok zaman kalırsa Istanbula döneceğim. * Meclis Reisimiz Kâzım Paşa şehrimizde dirkaç gündür dişle- rinin tedavisi ile meşgul olmak- tadırlar. Paşa Hazretlsri dün de dişlerini tedavi eden Sami Künz- berg Beyin muayenebasine gitmiş- ler ve tedaviye devâm etmişler- Türk murahhas heyeti reisi Tevfik dir. Tedavi birkaç gün daha sürecektir. asarayın bayramı Programın ilk numarası yarın ; Atletlerimiz gelen Fransız atletlerinin karşısın- da ne netice alabilirler? 2 Fransızların (oderecelerini aşa | | ğıya bervechi ati yazıyoruz: Bundan başka olempik bayrak yarışı da yapılacaktır. Yazdığı- mız isimler mesafelerimizin bir kısmıdır. Aynı yarışlara hemen | hemen bu derecelerde sahip olan diğer atletlerde girecekler» dir. Bizden Galatağaraylılardan © başka diğer kulüplere mensup A muvaffak atletlerde iğtirak ede- ceklerdir. Bundan sonra programın her- kesi daha ziyade alâkadar eden numarası futboldur. &Evelcede | yazdığımız ğibi Viner Spor II Ker isimli iki ecnebi takım perşembe günü geliyorlar, Cuma günü iki ecnebi takım Galata- sarayla -Fenerle ayrı ayrı oyna- yacaklar, Selim Ragıp B. Tevkife itirazı reddedildi Kefaletle tahliye talebi bugün tetkik olunacak o “Son Posta,, gazetesi hakkın: daki tahkikat, henüz müstan- tikliktedir. Mes'ul müdür Selim Ragıp Beyin tevkif kararına itiraz | ağır ceza siyasetince tetkik ve reddolunmuştur. Selim Ragıp B. in kefaletle tahliyesi için istintak daire sine verdiği istida odolayısile buğün bir duruşma yapılacak, altıncı müstantik Süreyya B. Selim Ragıp Beyin bu husustaki talebi etrafında müdafaasını din- liyecek, neticede kefaletle tah- liye talebi hakkında bir karar verecektir. : İzmirdeki mevkufların buraya göderilerek Istanbulda O muha- keme edilmeleri (ihtimalinden bahsedilmektedir. Tevfik Kâmil B. * Muhtelit mübadele komisyonu Kâmil B. perşembe günü Ankaraya gidecektir. .-€———— — -