3 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

3 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

İntihap pazara başlıyor Pendikte C.H. F. kazandı Istanbul namzetleri yarın akşam ilân edilecek Pendik ve mülbakatında dün belediye intihabatı yapılmış ve akşam geç vakit reylerin tes- nifi ikmal edilmiştir. 12 aza için yapılan intihapta kahir bir ekseriyetle Cümhuri- yet Halk Fırkası kazanmış, 637 reye mukabil Serbest (fırka namzetleri ancak (5 rey alabil- mişlerdir. Pendik belediyesi çin seçilen C.HE. namzetleri şunlardır: Muhtar Aptullah B. Zebra Kemal ve Enveriye Mehmet A- li Hanımlar, Hacı Esat, Remzi; M. Ziya, Cemal, Keresteci İz- zet, M. Paşo, Eczacı Asaf, Şa- kir Aptüssamet, Kavalalı Ismet, Sadık Paşa zade Fuat, Baytar Ziya, Mitat Tevfik, Fırıncı Ha- san, Cerrah Şevket, (Hüseyin Rauf, Selâhattin Aptullah, Fev- | zi Paşa zade kâzım, Kavalalı muharrem kaptan; Bedri Sami, Serezli Hüsnü ve Fuat Bey ve efendiler Istanbul namzetleri İstanbul şehir meclisi azalığı için C.H.F. tarafından lecek namzetler listesi tanamen senay eeamzee s1 vere VER 2093228 VEYE BANNER VEEE AE FU tanzim edildikten sonra Anka- raya gönderilmiş ve fırka umu- mi merkezi tarafından bir kere daha tetkik olunarak iade edil- miştir. C H.F. namzetlerinin kâ- milen muhitlerinde tanınmış, s€- şahsi tutan, vilmiş, şehrin menfaatini menfaatlerinin O üstünde bassa itina olunmuştur. C,HF. namzetleri arasında umumi hür- meti kazanmış maruf altı hanım vardır Çatalcada Intihsbatın tekrar edilmesi muhtemeldir. si hakkındaki rapor sureti dün vilâyete gelmiştir. Bunda defte- rin bulunmadığından bu itibarla sandığın açılmadığından bahse- dilmektedir. Bu hususta bir karar verilmek için rapor vilâyet umuru huku- kıye müdürlüğüne havale edil- miştir. Buradan alınacak müta- lea üzerine karar verilecektir. Kararın intihabatın teedidi şek- gösteri- | linde olması oOçok muhtemel görülüyor. Boşlukta asılı ! Bu sabah Unkapanı köprüsünde tuhaf bir hadise öldü “Bu sabah köprüde tuhaf bir ha- vies olmuş ve bir otomobilde bu- iunan iki kişi mucize denilecek bir şekilde muhakkak bir ölümden kur! tulmuşlardır: Tüccar Nemli zade kâtibi Mithat Beyle hanende bülbül Ali Ef, sa- bahleyin beşte işlerine gitmek üze- re 2319 numaralı Enver Efendinin otomobiline binmişler ve Unkapa- nı köprüsüne geldikleri zaman köp rünür. açık bulunduğuna dair bir işarct göremedikleri için bütün sür- atile küprüde ilerlemeğe başlamış- lardır. Mısırda Bir petrol havzası, bulundu Deyli telgraf gazetesinin ver- diği malâmata göre Süveyşe giderek orada yapılan petrol havzasının küşat resmine riyaset etmiştir. Yeni petrol havzasının inşaatı 1,250,000 Mısır lirasına malolmuştur. Mısır Kıralı İskenderiyeden Mahrusa yatile hareket etmiştir. Kendi bebaları Hidiv Ismail Pş. da ayni yat ile Süveyş ka- nalın küşat resmine iştirak et- miştir. Bir japon heyeti Şehrimize gelmek üzeredir Meruf japon tacirlerile Tpkyo ticaret ve sanayi odasi relsinden mürekkep bir | is gelecektir. He- heyet bu hafta İstan üzüm yet memleketimizde tütün, deri, zi ve incir hakkında tetkikatta bulunacaktır Doktor Ihsan Şükrü Sinir hastalıkları mötehsnsu Cuma ve pazardan manda 2 den 6 y | | Otomobil bu hızla açık yere ka- dar gelmiş ve boşluğa yuvarlan-| mıştır. Fakat burada güzel bir te- ! lime TELGRAF HABERLERİ Âptülkedir B, fas'iyette Kastomoni, 2 (Vakıt) — Ap- tulkadir Kemal B. Adanada aç- -Fethi-B: (Üst tarafı üçüncü sahifededir) zim fikirlerimizi beğenmiyen a- İ tığı Ehadi fırkasının burada bir | damlar çıkabilir iktisat progra- şube açmak üzere Sabık beledi- | ye reisi Hacı Recep B.e beyan- | İ name göndermis, fakat bu talep kıymetli zevattan olmasına o bil- | Çatalcadaki intihabat mesele- | sadüf olmuş ve otomobilin ön teker| lekleri suya battığı halde arka kız! mı dubalara takılmış ve içindekiler| de muallâkta kalmışlardır. Bu yüzden köprü iki saat açık kalmış ve bilâhâre itfaiye gelerek vinçle otomobili kurtarmıştır. Şo- för ve arkadaşlarına hiç bir şey olmamış hanende gene gazel oku- yarak otomobil ile yoluna devam letmiştir. aymis muhabiri Ne mevsuk haberler alır Taymisin İstanbul muhabiri Ismet Paşanın yeni kabinesinden bahsederken hataya düşmektedir. Taymis muhabiri diyorki ,,Şaya- ni hayret bir şey, sanma vaka İsmet paşa kabinesinin son günlerde istifa eden Mahmut Esat beyin, yeni kabinede vasıf bey yerine maa- rif vekilliğini almasıdır. , Bu suretle Taymis, yeni maa- rif vekili Esat bey ile sabık adliye vekili M. Esat beyi ayni zat sanmıştır. Taymis muhabirine bir azdaha dikkat etmek icap etmez mi? VUKUAT Bolşevik Hilmi Bolşevik namile maruf sabika- lı Hilmi Haydarpaşa vapur is- kelesinde bilet almakta olan Beyoğlu kaymakamı Sedat B. in cüzdanmı çalmiya teşebbüs et- miş isede yakalanmıştır. ! | İstanbul Ağır cezs kabul O ölunmamış, beyanname geriye iade edilmiştir. ——— ansa - İtaly | bedihi meseleyi İmnm bedihiyat ile dolu olduğu- nu söylediler, Bu programın muh teviyatını müdafaa etmek benim için çok kolaydır. Başvekil Hz. programını bir ko bir kalay ithalinin tahdidi için madde okuyarak dedi ki işte bu tahakkuk ettir- mek için yedi sene uğraştık. Fili yat ve tebligatta semere veren | işte böyle basit şeylerdir ki yapıl tyar edileceğ hereket "noktasının # sahada elbirliğile. çalışmak meselesi gunu zira Fragı niş ve müşterek ufuklara saha m ile italya m » . Ziraat kor ;resi Ankara, L (AA) — Mil İ cemiyetinin teşebbüsile ni 991 da Ankarada top esi münasebetile ikasat Ski olan “zirsat k çi lacak ber iştirak etmek iç cemiyet o merkezine başlamışur. Adliyede; Kemal B. Altinci hukuk reisi Temyiz ezeliğina teyin Istanbnl alunc reisi Kemal B.; ığına tayin olunmuştur. Kemal R, A ciddiyetle ç b temensi ederiz. * muvaffakış * Şemsettin B. Yarın yeniden muhekeme edilecek el “Yarın, * gazetesin E Şemsettin: B. İp - temyizden; nekzen'mu- | Ağır İğ ediler Ermğrut yl caktr, emesi hakemesine Ateşginin muhak Arap İsmâil düğü nokta öldür 1 kararile | verilen | upınar, Vpn rafa ubakemesine Istanbul Ağır ceza: makken İ edilen bir horozun üç gün zarfında :l ması seneler sürer ve ya yapıl- ması iş görür adamlara müyes- | serdir. Vezin yaylar üzerinde gi- den bozuk bir katarın ehemiyeti ni ömrümde bir yaşamış adama nasıl anlatabilirsiniz, Fethi B. esas fikirler üzerinde söz söylemiyorlar fakat elimiz- den kaçamazlar. Hüküetin prog ramını ne perişan ne hazin icap- lar gösterdiler Fethi Bey bizim politikamızı itham etmek için ta savvuri ne hayalleri derecesinde geri gitmekte mahzur görmüyor lar bu bizim imtiyazımızdır. ... Ankara, 3 ( Vakıt ) kendidimizi U bildiğimizden Biz beri hesap vermeğe hazırız. İyi l olarak intihap edecekleri zama- nın hesabını verecek az adam bulunur İsmet, paşa nutkuna devamla Osmanlı borçlarına geç- ti ve dediki Oahmut Beyin su- aline cevaben Msmanil © borç- larını vermemek taraf- tarı oldukların (— enladım. ununla şimdiye kadar kemali | ihtiyatla dokunmnk istemedikleri mevzulara nihayet eloğlunun do- kundurduğu (o graptan hizlmte mutabık (oldukları neticesine vardılar. (Kendilerini bilhassa tebrık ederim, : Başvekil mütea- kiben milli iktisat . siyasetinden babsettiler ve liman meselesinde 9— VAKIT 1 Teşrinevel 1930. © kürsüde inbisar muhafaza şeklini müda- faa ederek karşı fırkanın yalınız inbisarlardeki eşhas vermesine itirazettiklerini söyledi. Amma i liberalizm bir zildir. Serbest İbekliyen münazalı ecneci şirketlerin göstermek için biz milli iktısat- çımı siz Fetbi B. bunun akani düşmek eleminden lerini kurtarmak için temin ede- yim ki bu inhisarları kaldırmıya- | cağındandırlar ve İzmirde işle- rinde bahsediyorda rıhtım şirke- tinden niçin basetmiyor diye sor- dular sonam kendi Fet B.in siyaseti arasında fark iltizam ediyorlar niçin sarih o'- mayorlar dedi ve eözlerinden nevmidi his ettiğini söylerken nevmit olmamalarını dilerim. Bi- zimle mücadele güçtür vazgöçer- lerse müteellim olurum zira ko- naatlarınızı doğruluğumu isbat için kendilerinden dah münasıp bir vasıta ile nerde bulabilirim, M.M. Reisi Ankara 2 (Vakıt) Meclis Re- isi Kâzım Pş. öğle trenile Istan- bula gidecektir. Banka müdürleri Banka komerçiyala İtalyana Osmanlı, Selânik, Memaliki şar- kiye Fransız bankaları direktör- leri Maliye vekâletinden aldık- ları davet Üzerine dün Ankara- ya gitmişlerdir. Banka direktör- lerile Maliye vekâleti arasındâ ihracat mevsimi olmak dolayısile şubeleri bulunduğu ihracat ve istibsalat merkezlerimizde fa yetlerinin ihtiyaca göre tanzimi etrafında © müzakerat edecektir. İstanbul Belediyesi ilânları © Fatih Kaymakamlığından: 436 Lira 36 kuruş keşifli Yenikapı saya konulmuştur. münakasa 14 te yapılacaktır. Taliplerin > ü Alboyacılar sokağına adi kaldırım inşası kapalı zarfla münaka- 25-10-930 Cumartesi günü saat arflarını muayyen vakta kadar encümene tevdi etmeleri ilân olunur. Istaebul Belediyesinden: Fat da 3104, 3704 harita numaralı ih yangın yerinde 103 üncü ada- arsalar arasında 9,76 metro mu- rabba: yüzsüz arsanın metro murabbama 250 kuruş kıymet tak- dir olunarak satılmak için alâkadarları arasında açık müzayede- ye konulmuştur. Taliplerin şartnameyi görmek için hergün mü- zayedeye girmek için ihale gün $ marlesi günü İevazım müdürlüğ ü olan 25 Teşrinevvel 930 Cu- üne gelmeleri. Istanbul Belediyesinden: Çukurbostan istinat dıvarile Çukur- bostan arasında ve Edirnekapıda Haticesultan mahallesinde tak- riben 160,00X15,00 eb'adında bostan olarak kullanılabilecek mahal kiraya veri'mek için açık müzayedeye konmuşlur. Talip- lerin şartnameyi görmek için hergün müzayedeye girmek için ihale günü olan 25 Teşrinevve müdürlüğüne gelmeleri. Eminönü Kaymakamlığından: İĞ takdirde bilmüzayede satılacağı Şahitler Ginlenilecektir Fransız profesörün konferansı | Tıp fakültesi riyasetinden: Pa- | ris Tıp Fakültesi üstatlarından Profesör Marsel Labbe tarafın- dan 5-14-930 pazar günü saat ği 14 de Beyarıtta Darülfünün mer- Bi kez binasında (Paradiyabetler üzerine bir konfezaans verile cektir. Şi Rontgen ile muayene ve tedavi 7. Kâmtl Kadıköyünde Bahariye caddesi Süreyya Pş. IkCumadan başka hergün 2 den sinemasi Sirâsında No, 3İ, sonra. Telefon Kadıköy 149 | B liyeye kapalı buluna Istanbul Belediyesinden: Paza; Gazöjen motörü ile iki elektrik bedelle talibi üzerindedir. Fazlasile talip olanların 6 Teşrinevvel i 930 Pazartesi günü saat on be müracaatları. 1 930 Cumartesi günü levazım Başı boş bulunup idareye teslim sahibi müracaat ilân olunur. rlıkla satılacak olan Büyükadada müvellidi 1963 lira 50 kuruş şe kadar levazım müdürlüğüne © Istanbul Belediye riyasetinden: Icra edilmekte olan kanalizas' H yon ameliyatı dolayısile 4 Teşr inievvel 930 tarihinden itibaren Mahmutpaşada Hacıköçek camii sokağının bilcümle vesaiti nak- cağı ilân ol KİMİLERİ DE umur, Mektebe kayt ve kabul edilmek özere vesikalarile müracaat et- miş olan orta mektep mezunu efendilerin muayenei tıbbiyeleri icra olunmak için işbu teşrinievvelin 9, ncu perşembe günü sabahleyin saat 1y'da Sultanahmet'de vilâyet bavtar müdü:- riyeti dairesinde 'spatı vücut emeieri, bırakmalı dedi ve ilâveten kapıda 1 31 W 3 etmediği g kendi- 5 siyasetine cereyan