18 Aralık 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

18 Aralık 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

İ Adiüyede damdan kurtuldu Arnavut Sabri, 20 sene hapsedilecek Bir müddet evvel Sebze ha- “nde Selâmi ve Rıza isimlerinde iki bahçıvanı kurşunla tehevvü- ven öldürmekten mâznun Arna- Vut Sabri, Istanbul ağir ceza mahkemesinde idama mahküm Olmuş, Temyiz bu kararı boz- Muştu, Nakzen icra edilen mu- hakeme neticesinde verilen * ka- Tar, dün öğleden sonra bildiril Miştir. Karar, bildirilirken mahkeme salona çok kalabalıktı. Reis Nusret, aza Asım ve Tahir B. ler tarafından verilen kararda nakız üzerine yapılan tetki- kat neticesinde, meçlul bir sebeple Sabrinin ikisine de kur- Yun attığı sabit görülmüş, mar- hunlardan Rızanın Sabrinin attı- ğı kurşunların isabetile öldüğü anlaşılmakta ise de Selâmiye Mâznunun arkadaşı firari Fettah in da kurşun atıldığı, inaenaleyh” : onun hangisinin kurşünile öldüğü anlaşılamadığı dile, idam 'cezası 20 sene Ağır hapse tahvil olunmuştur. Sabriden aynca maktullerin varislerine yarıyarıya verilmek Üzere altı bin lira tazminat alı- nacaktır, Evvelce attığı kurşunlarla iki Maktulü de kendisi öldürdüğü kaydile idama mahküm edilmiş olan Sabri, dünkü karar üzerine teniş bir nefes almıştır. . Ahçının-cinayeti Melâhat H. öldü, Şaban tevkif edildi Dün akşam Divatyolunda'ça- iştığı “dükkânın Üstünde oluran Melâhat H. 1 yaralıyan abıçı Şa- ban, dün adliyeye verilmiş, tev- kif olunmuştur. Müstantiklik, tah- kikatı derinleştirmektedir. Yaralı Melâhat H., dün has- tanede ölmüştür. Cinayetin sebe- bi, ilk tahkikata göre ahçının Odasını süpüren Melâhat H. a “dükkâmndaki yemeklerin içine toz gitti, diye çıkışması ve bu Yüzden kavga esnasında lehev- Yüre Kapılmasıdır. Bir tecavüz iddiası Sultanahmet civarında oturan serbest meslel; sahiplerinden bir Madam Givelt Yunan Sarabernarı — Temsil vermek üzere şehrimize geliyor Yunanistanın Sara Bernarı addedi- len Madam (Giyeli) trupu bu haifr şehrimize gelecek ve 22 kânunuevvel t; Fransız tiyatrosunda temsillerine baş- hyacaktır. Madam (Giveli) Yunanis. tanın en büyük facia aktirisidir. Keh- disi, trupile beraber ahiren Amerikü- da yaptığı turnede büyük bir muvaf. fakıyet. kazanmıştır. Madam Giveli trupile beraber Yunan tiyatrosunun en maruf artistleri de şehrimize gele eeklerdir. Bu yunan trupunun Ankar - ya giderek orada da birkaç temsil ver mesi, ihtimalinden bahsediliyor. Şehir meclisi Dün esnaf hakkında yeni bazı kararlar verdi Umumi şehir meclisi dün saat 14, te toplanmiştır. Sadettin erit B. in riyeset et- İ tiği içtimadaevyela; zabtı sabık | Zat hakkında müddei umumiliğe | şikâyet vaki olmuştur. Bu şikâyete göre, bu zat oğ- ve bundan başka on gence tecavüzde bulunmuştur. Müddei Umumilik, bu zalı ve diğer alâ- kararları dinlemektedir. Şimdiye kadar tahakkuk etmiş bir vazi- e yoktur. Şahitler dinlenilecek- , Belediyede Köprüde Bir duba delindi, mamâafih tehlike yok Evvelki gün köprü dubaların- birisine, bir şirket vapuru şırken çarpmış ve esasen M olan o dubayı delmiştir. mik derhal alınan tedbir- i Sayesinde rabne. kapatılmış, ilmi 1 : mgi bir tehlikenin önüne 3. Yalnız, köprü altından yolcu- nn geçeceği yerin delik duba- in olduğu kısmı biraz dara | | okunmuş ve sonra Fatih kaza- sında kurulacak tahriri musak- kafat komisyonuna eshabı em- lâkten mubtelif zevatın tayinleri tesdik edilmiştir. Bünu müteakip mektupçu Os- | man B. sokak isimlerinin değiş- mesinin balk arasında müşkülâtı mucip olduğunu, yeni isimlerin lâyıkile tanınma lığını söylemiş ve medeni şehirlerde olduğu gi- bi haritalı bir (İstanbul rehberi) nin tab'ını teklif etmiştir. Âza dan Avni B. buna şimdilik lüzum olmadığını küçük bir cetvelle ik- tifa edilmesini söylemişsede mu vafık görülmemiş rehberin tab'ı- na müsaade verilmiştir. Bundan sonra esnafın iki se- yede bir yerine ber sene mua» yene edilmesi hakkındaki teklifin müzakeresine geçilmiş bunun ik- tısadi ve sıhhi iki cephesi oldu- gu söylendikten sonra âzadan İzzet Kâmil B, — Bugünkü sıhhiye ile şoför- leri iki seneden az zamanda mu- yene etmenin ikmânı yoktur.Sıh- biye heyetleri teşkil edilirse olur damiştir. Izzet Kâmil B.in sözlerinden sonra belediye sıhhat işleri mü- dürü Neş'et Osman B, izahat , vermiş neticede bir takım mü- j nakaşalar yapılmış muayenenin eskisi gibi gene iki senede bir yapılması kararlaştırlarak birin- ci celseye nihayet verilmiştir. Ikinci celsede Ameli Hayat mektepleri hakkında ki maarif encümeni mazbatası okunmak is- tenmiş fakat aynimesele hakkın- da Iklısat encümeninde bir ra- poru olduğu anlaşıldığından cw- martesi günü toplanılması karar- laştırılarak. içtimaa nihayet veril- tır, i miştir, İ N.. Bugün lik maçlarına Stadyumda başlanıyor Takımlar sahaya hangi kadrolarla çıkacaklar 930 - 931 Istanbul futbol lik maçlarına bugün başlanıyor. Fa- kat buna doğrudan doğruya 931 maçlari demek daha doğru ola- cak. Sonra şimdiye kadar yarı- lamış olmamız icap eden yani yarısını 930 senesi içinde bitir- miş olmamız lâzımgelen birinci devreye 93İ senesine on bir gün kala giriyoruz. Hafta içinde içtimalar olduk- ça, kararlar verildikçe yazdığı. mız gibi maçların Taksim stad- yomunda oynanmasını İstanbul * mıntakası kararlaştırmış ve stad- io yumla mıntaka arasında hazırla- nan konturat da hafta içinde imzalanmıştır. Artık işin bu cep- hesi de halledilmiş demektir. Bugün ilk karşılaşma Süley- maniye ile Anadolu, ikinci oyun Fenerbahçe ile Vefa, üçüncü de Galatasaray ile Beşiktaş ara- sında yapılacak. Birinci maç öğ- leden evvel birde oynan;yor. İkinciye öğleden sonra 13 te ve son maça da 14,45 te baş- lanacak. Takımları yeni senenin kad- rolarile ve kuvvetlerile bugün görüp anlıyacağız. Yapılan ek- sersizlerin o hazırlık (o maçlarının neticelerini bütün şinirleri geren bir lik maçında, kuvvetleri an- i latan kat'i bir mikyas olarak | kullanamıyacağımız için bu bu- ! susta şimdiden birşey söylemek istemiyoruz. Biz takımların muh- temel şekillerini yazalım. Okuyucularımız bu mukayese- leri kendileri yaparlar, Evvelâ Beşiktaşla son maçı yapacak o- lan Galatasaraya bakalım.. Bok- sörlerle Rusyaya giden Burhanın dün Çiçerin vaputile geldiği söy- leniyor. Şu takdirde takım aşağı yukarı bu vaziyette: , Halis Adnan "Tahir Hüsvü Herati Ibrahim Naxim Eşref M Kemsi Buna karşı Beşiktaş şöyle bir kadro ile çıkıyor.. Yalaız hücum hattında Şükrünün eksik olması suretile küçük bir değişiklik ol- ması muhtemeldir. Avni Burhan Vehbi Muammer Nihat Mitat Celil K. Faruki Necdet Lâuf Rebii Fenerbahçenin rakibi Vefaya gelince, bugün sahaya çıkaracağı takımı öğrenmek için dün ak- şam geç vakit kulübün futbol işlerinde oOen fazla o salâhiyet sahibi olan zatı gördük. Bize bazı isimler verdi, Beş aşağı, beş yukarı şu şekilde tahmin çediyo- ruz: Hüsamettin Halil Saim Emin Sami Hüserin Necnti o Remzi Gâzi Osman Halil Ikinci kümeden birinciye ge- çen Anadolu ve Süleymaniye bugün birinci kümede ilk maç- larını yapacaklar» gerek onlar, gerek diğer takımlarımıza güzel oyunlar temenni ederiz. Kadıkö- yünde Fener sahasında da ikinci | küme maçlarına devam edilecektir. Yunan güreşçileri geliyor Memnüniyetle o öğrendiğimize göre, Yunanlılarla atletizm tenis ve futbolde yaptığımız temas- | Talebe birliğinde | Congreye (İştirak edecek maöilikiy' murahhasları Talebe kongresi Bugün öğleden sonra Tür- kocağında toplanıyor Geçen hafta ekseriyet olma- dığı için yapılamıyan milli Türk talebe birliği Kongresi bugün saat on üçte Türk ocağında ak- tedilecektir. Yüksek tahsile men- sup talebe cemiyetleri bu kon- greye kâmilen iştirak edecekler- dir. Mülkiye, tıp, hukuk, edebi- yat, fen, mühendis, ticaret, gü- i zel san'atlar, orman talebe ce- miyetlerinin beşer murahbası da kongrede hazır bulunacaklar. İ Nizamnamede tadilât meselesi birliğin umumi faaliyet proğra- mı, idare heyeti ibtihabı hakkın- da mukarrerat ittihaz edilecek- tir. Mülkiye talebe cemiyeti aza- ları kongreye murahhas olarak şu arkadaşlarını intihap etmiş- lerdir: Hayri, Ferit, Sami, Hasan Şükrü, Hikmet Beyler, Bir İhtilâs Bursa, 17 —Tayyare cemiyeti Bursa şubesinde 1850 lira ihti- lâsı görülerek mahkemeye veri- | len sabık muhasip Suphi Beyin ağırcezada mevkufen yapılan mu- hakemesi bitti. Maznon beş sene hapis cezasile ibtilâş ettiği pa- rayı bir misli fazla olarak öde- meğe mahküm oldu, Valiler arasında yapıla- cak tebeddülât Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Beyin ahiren “valilikler ile kay- makamlar arasında yapılacak olan tebeddülât listesini Istanbula ge- tirdiği ve bu listenin Reisicüm- bur Hz. nin tasdikina arzedile- ceği haber alınmıştır. Söylenil diğine göre tebdil veya tahvil ediletek Okaymakamların adedi 35 dir. 7 valinin de tebdil edi- leceği söylenmektedir. lardan sonra yeni bir güreş te- ması da hazırlanmaktadır. Şubat ayı içinde bir güreş takımının şehrimize geleceği haber verili- yor. Takım burada Istanbulun en kuvvetli ekipine malik olan takımla meselâ Kumkapı ile karşılaşacaktır. Temasın İstanbul ve Atina arasında temsili bir maç veya milli bir müsabaka olması için alâkadarlar arasında muhabere cereyan etmektedir. Mili güreş takımımız Mart ayı zarfında da Prağdaki bey- nelmilel Avrupa birincilik müsabakalarına iştirak edecek- tir, Bu müsabakalara hazırlık ol- mak üzre güreşçilerimiz bir seri -—>3 — VAKIT 19 Kânunuevel 1930 3 aylıkların tediye günlerini göteren cetvel Zinci | EE e 9 | EEE sayıfamızd - Defterdarlık Sindik sleyhıne dava mı açıy Avundukzade ticarethanesin iflâsını mütaakip, bu O müesse hakkında mektum bir vergi h beri verilmiş ve beş misli cez sile birlikte yüz küsur bin lira tecarüz edem verginin tahs için defterdarlık sindik heye ne müracaat etmişti. Sindik h yetinin defterdarlığın müracaat ihmal gösterdiğini iddia . etti ve Defterdarlığa, ancak bir ma keme hükmünü müteakip mas ya iştirak edebileceği şeklini bir cevap vererek müşkilât « ! kârdığı da kaydedilmişti. Defte darlık keyfiyeti Maliye ve A İiye vekâletlerine bildirdiği gi Avunduk zadelere aitbir çifti i üzerine dehaciz koydurmuştur. İ “Diğer'taraftan; defterdatlıği İ müracaatını bir ibmal suretin: .gösteren sindik hakkında da: açmağa karar verdiği de söyle | mektedir, Ikramiye gerimi alınacal | İlk tedrisat vergisinden de ! terdarlıkça alınarak tavzi edile | ikramiyenin geri alınması bal kında defterdarlığa emir verild İ ğini, ve yapılan tetkikatın ikramiyenin 2000 lira kadar ması lâzım geldiği neticesir varıldığını dün bir gazete Ankı radan telgraf Ohaberri olara yazmıştı. Dün tahkikat yaptıl Bu şekilde bir emir gelmemişt Defterdarlık böyle bir emrin gi ceğinede kani değildir. Çünk ikramiyenin gerek miktar gere tevzişekli itibarile haksız olmâc noktasinda ısrar etmektedir. B noktai nazara göre tevhidi ki surat kanunu tedrisat kanunünü ikramiyeye müteallik maddesi tadil veya ilga etmemiştir. V bu ikramiyenin 21 bin lira tut İ ması 14 aylık bir müddeti a olması dolayısiledir. Defterdar hasta . Defterdar Şefik B. in rahatsış liğı devam etmektedir. Maarifte Atelye dersleri Orta mekteplerden bu der sin kaldırılması doğru | değildir Orta mekteplerde şimdiye ka dar okutulmakta olan ately. i dersleri, son zamanlarda, he nedense kaldınlmış ve bunları saatleri boş bırakılarak serbes calışmaya hasrolunmuştu. Ahiret gelen bir emirle bu boş saatle de elyazısı derslerine tahsis olun. muştur. Biz, talebede ameli bir çol meziyetleri inkişaf ettiren bu atelye odersinin o kaldırılmasın: doğru bulmuyoruz. Çocukları hayata alıştıracak olan bu dersin iadesi muvafık olur. Fare itlâfi kaldırıldı Marsilyada 15 teşrinisani 1930 tarihindenberi veba vak'ası zu- hur etmediği anlaşıldığından mö- varedatına konulmuş olan mua- yenei tıbbiye ve itlâfı far ted- birleri kaldırılmıştır. ekme Güzel san'atlar akade- misinde konferans Güzel San'atlar Akademisin. balinde teşvik müsabakalarına İ de, dün bediiyat muallimi Bur- başlıyacaklardır. Bugün Beyoğ- lundaki Halk fırkasında ilk maç- lar yapılacak hanettin Bey, san'atta lirizm ve romantizm mevzuu üzerine bip konferans vermiştir.