18 Aralık 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

18 Aralık 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

aaa, — —-— — İğ üncü Yıl No. 405) 19 Kânunevel (o (i2irci ây) 1930 CUMA VAKIT sizin dert ortağınızdır Dertlerinizi, şikâyetlerinizi, fikirlerinizi arzularınızı yazıp gönderiniz Sayısı 7 Kuruş Gz: Hz. Bugün Trakyaya Hareket Buyuruyorlar Kıskançlık! nkarada bir banka me- muru sevdiği kızla misa- firini ağır surette yara- ladı, kendini de öldürdü Ankara, 18 (Telefon)— Bura- da üç kişinin yaralanması, bir ikşinin ölümü ile neticelenen bir cinayet ve intihar oldu. Hadise şudur: Tabakanede eski jandarma ku- mandanlığı binasında oturan be- lediye daktilolarından Hayriye Hanımı, Ziraat Bankası memur- larından İşmail Hakkı B. bir müddettenberi sevmektedir. Fa- kat bu yakınlarda araları açıl mıştır. İsmail Hakkı Be: gün ani olarak Hayriye H. ın evine geliyor, evde Hayriye H. la misafiri belediye doktoru Cevdet B. ve Macar manikürcü Libe ile karşılaşıyor. Çok kıskanç olan Ismail Hakkı Bey misafirlere hemen ateş ediyor ve bir kur- şun da kendi ağzına sıkıyor. Ismail Hakkı Bey ölmüştür. Hayriye H. ve Cevdet B. ağır yaralıdır. Müddei umumi tahkikata bâş- ladı, İsmail Hakı B. Bankanın muamelât amiri idi. Tasarruf haftasın- da son gün Ankara hukuk mekte. binde hararetle Reisicümhur Hz, Bugün İstanbuldan ayrilıyorlar 'ün Kolordu kumandanlığını, Vilâyeti, Belediyeyi, Fırkayı, Türkocağıni zivaret buyurdular o — mına Gazi Hz. belediyede şehir meclisinin müzakeratını din- lemişler, bu celse tarihi bir ehemmiyet kesi Gazi Hz. Şehir meclisi müzakeratını dinlerlerken Reisicümhur Hz. bu akşam, on sekiz|yuracaklardır. #ün müddetle şereflendirdikleri İstan) (o Büyük Gazimiz Trakyada Kırklareli bulu terkederek Trakyaya hareket bu-|ve Edirne şehirlerini ziyaret ettikten “sonra ağlebi ihtimal salr günü şehrimi © ze dönecek ve Anadolu seyahatine de- vam edeceklerdir. DÜN Reisicümhur Hz. dün sabah saray- da meşgul olmuşlar öğleden sonra şeh rimizdeki ziyaret ve tetkikatlarına de- vam buyurmuşlardır. Gazi Hz. saat M4 ü 10 geçe refakat- lerinde Dahiliye Vekili Şükrü Kaya B. ve diğer zevat olduğu halde saray- dan müfarekat etmişler ve Üçüncü ko ordu kumandanlığını teşrif etmişler. dir. 3 ÜNCÜ KOLORDU KUMANDANLIĞINDA Gazi Hz.. burada Şükrü Naili Paşa| ile korordu erkânı harbiyesi ve bazitle Adana muhabirimızın mektubu Adanayı basan sular içinde 35 kişi boğuldu Silâh sesleri geliyor, evlerde çığlık- lar kopuyor, kadınlar çocuklarını kapıp İepebağına kaçıyordu Adana lisesi ve Türkocağınım önünden geçen cadde nehir halinde Adana, 14 (Hususi muhabiri- mizden) — Adana uzun sene- lerdenberi görmediği bir felâket ile karşılaştı. Perşembe günü ak- şamından itibaren yağımağa baş- hyan ve kısa fasılalarla devam eden yağmur dün akşam saat on yedide birdenbire şiddetlen- di ve bardaktan boşanircasına yağdı. Bu acı felâket hakkında- ki müşahedelerimi aynen nakle- diyorum: Son günlerdeki geyri tabiilik On gün varki, havanın gidi- | şatında bir gayri tabiilik müşa- | hede edilmekte idi, Bazı günler | yazları andırır sıcaklar, geceleri İ Smmm kre ve DEDI KODU de dondurucu soğuklar yapıyor- du. Gece ve gündüz sühunetinin bu kadar fark göstermesi, hava tezyikinin düşmesi ve yükselmesi bir felâketin çok yakında vukua geleceğini anlıyanlara ifade edi- yordu. Yağmur ne vakit başladı? Kânunuevelin on birinci pers şembe günü akşamı semada yağ» mur bulutları dolaşmağa başladı. Torosların tepesi görünmez bir hal aldı, gök gürültüsü, şimşek parıltısı semada muhtelif tersimat vücude getiriyordu. Biraz sonra şiddetlendi, bir an içinde sokak- (Alt tarafı Gancı sayfada) Her halde o değildir ! ri tarafından askeri merasimle karşt- lanmış ve kumandanlık odasında biri müddet istirahat etmiş, Şükrü Naili . Daşa ile görüşmüşlerdir. şıkıyor! (Ak taralı #üncü sayıfada | H.F. umumi ül Sizi Hz. Fırka merkezinden kongresi 25 Kânunusanide toplanıyor lez MEN 772774 H.F. Istanbul teşkilât heyeti ve heyeti müteşebbisesi bir arada (Yazısı ikinci sayıfamızda) Merasimde bır nutuk irat eden adliye yekilimiz Yusuf Kamal B. Ankara, 18 (Telefon) — Bugün (dün) tasarruf haftasının son gü- nü olmak münascbetile * burade hukuk mektebinde bütün tale- benin iştirakile hararetli bir ra- sime tertip edildi. Bütün profe- sörler, meclis reisimiz ve bir kı- sım meb'uslarla hükümet erkânı merasimde hazır bulundu. Bu münasebetle Adliye vekili Yu- suf Kemal B. kısa bir hitabe i- rat ederek tasarruf ve milli ik- tısat mefhumları etrafında irşat kâr sözler söyledi. Yusuf Kemal bey bilhassa dünya iktisadi faa- liyeti müvacehesinde memleke- timizin (iktisadi mevcudiyetini yükseltmesi imkânlarının nasıl elde edilebileceğini etraflı bir şekilde izah etti, Müsa baka Daktilo makinesi ile resim yapanlar için çok eğlenceli bir müsabaka açtık Buna ait yazı ve resimler ikinci sayıfamızdadır Gazeteci arkadaşlardan bir” “hırsızlar teslim olunuz! serlevhasile bir maka Je silsilesi yazdı. Bu makalelerin serlevhası birçoklarının garibine gidiyor, “Hiç hırsızlar teslim olunuz?! denir mi, hırsızlar kendileri teslim olmazlar, j onları zorla tutmak lâzımdır... Deniliyor. Onun için bu tarzda düşlinenleği sabık Adliye Vekili Mahmut Esat B. o makalelerin muharriri olduğu hak kındaki şayialara inanmıyorlar. Zannediyoruz ki bu tarzda düşünenlerin hakları vardır. Hem ne çabuk unutuldu. Bütün Istanbul gazeteleri sabık Adliye Vekili Mahmut Esat B. şamanda bir irlişa meselesi hakkında neşriyat yaplıkları için mahkemeye verilmediler mi? Gazetecilerin bu macerasını herkesten iyi bilen Mahmut Esat B. hiç Adliye Vekâletinden ssçekildikten sonra gazeteci olurda köndi sini bir gün mahkemeye sevkedebilecek neşriyat yapar mı? — Hırsızlar teslim olunuz | Suflör ( Telâşla ; — Aman yanlış oldu, | yanınızdaki söyliyecek ... böyle sözleri