25 Aralık 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

25 Aralık 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Me... : Eyipte yeni harflerle yazılı mezar taşlarını kir kim parçaladı? Vilâyette Dün ekşam Ka; ve nahiye müdürleri toplandılar Vilâyet kaymakam ve nahiye müdürleri dün akşam vali mua- vini Fazlı Beyin riyasetinde top- "arak vilâyet işleri üzerinde Zörüşmüşler ve bazı direktifler almışlardır. Idare heyeti dün bazı kararlar verdi Vilâyet idare heyeti dün top- lanmış ve bazı davalar hakkım- dn karar vermiştir. Firkada Beyoğlu heyeti yarın seçiliyor C H. fırkası ocak ve nahiye kongreleri devam etmektedir. Bügün de Eminönü nabiyesi köngresi | yapılacaktır. Beyoğlu kısmı için (o teşkilât (e heyeti Yarın seçilecektir. Haber aldığımıza güre Afyon meb'nsu Ali B. ve arkadaşları şehrimizde 20 gün daba kalacak kongrelerde bulunacak ve esnaf cemiyetlerile temas edeceklerdir. C, H. firkasına yeniden bir | çok gençler dahil olmuşlardır. Bir çok müracastlar da tetkik edilmektedir. ————— Belediyede Rokfellerin sıhhi müessesesin- de tetkikat Belediye sıhhiye müdür mua- vini Kutsi B, geçen sene Rok- feller müesseseleri namına Ame- rikaya davet edilmişti. Gelen haberlere göre Kutsi B. Rokfel- lerim Amerikada tesis ettiği sıb- hi müesseselerde tetkikatta bu- İunmaktadır. Bu müesseselere iki hasta ba- kıcı hemşire de gönderilmiştir. Kaeymekemlikler için bine yaptırılecak Vilâyet kaymakamlarının Be- lediye dairelerinde çalıştıkları | malâmdur. Bu kaymakamlıklar nüfus, tapu gibi bazı teşkilâtıda ihtiva ettikleri için müstakil bi- rer binaya ihtiyaçları vardır. Bu münasebetle Belediye 10 kayma- kamlık için bina yaptırılması hu- susunda tetkikata başlamıştır. Maahaza bu hususta müsbet bir karar verilse de bütçe dolayısile İnşaata bu senc başlanması şüp- heli görülmektedir. Sağ Ziraat kongresine mühim bir rapor verilecek Ankara ziraat kongresi etra- fımdaki hazırlıklar devam ediyor. | Kongreye ticaret borsası umu- | mi kâtibi Nizamettin Âli, kimya- ger Nurettin Münşi beyler de , iştirak edecektir. Nurettin Münşi B. kongreye takdim edilmek Üzere levantacılık diye bir rapor . Bu raporda mem- leketimizde gülyağcılığına ve çi- çekçiliğe ehemmiyet verilmesin- den bahsediyor. Bu işin inkişafı için münasip yerlerde istasyonlar açılması teklif edilmektedir. Bu suretle esans çıkarmak için tesi- sak yapılmasıda ileri sürülüyor. Esans yüzünden harice giden Paramız 300 bin lirayı geçmek- tedir, Açık muhabere Denizli Sarayköyde Şerki Gazetemize karşı gösterdiğiniz alâkaya teşekkür ederiz. Artık © anket bittiğinden gönderilen yazıyı dercedemiyeceğir. efendiye: Dün mahküm olan balıkçı Hikmet Karısını öldüren koca 12 sene ağır hapse mah- küm oldu Istanbul ağır ceza mağkemesi, geçende karısı Ayşe H.ı Dizda- riyede sokak ortasında on bir yerinden feci bir sufetle yaralı- I yarak öldüren balıkcı Hikmet İ hakkında verdiği kararı, dün bildirmiştir. Müddeiuwumi Cemil B., maz- nunun evvelce karısını sustalı çakı ile on beş yerinden yarala- dığı kaydile bu noktadan katil i kastile cerh maddesine göre, aradan bir müddet geçtikten sonra ika eitiği katilden dolayı taammüt suretile katil madde- sine göre cezalandırılmasını is- temiştir, Maznun vekili Nuri B. de mü- ekkiline karısının hiyanet ettiğini | ileri sürerek“ tabrikten, şiddetli elem ve gazaptan bahsetmiş, vaziyete mazaran beraeti icap ettiği tarzında müdafanda bu- lunmuş, esbabı muhaffefenin mev- cudiyetinde israr etmiştir. Reis Hasan Lutfi, aza Nusret ve Tahir B. ler, ittifakla verdik- ! leri kararda, Ayşe H. ın evvelce sustalı çakı ile yaralndığı zaman aldığı yaraların ölümü intâç ede- cek yerlerinden olmadığına, ça- Kmm kalp ve karım üzerine saplanmadığına ve «umuru batr nadan olan kastı katlin asan hariciyesi,, bulunmadığına isti- natla bu hareketi adiyen cerh olarak tesbit etmiştir. Aradan zaman geçtikten sonra ika edi- | len katle gelince, Hikmetin ka- rısını öldürmek için yolunu bek- lediği ve civarda bir bahçede bulu- nan kanlı kamanın maznuna sit ve sureti mahsusada tedarik &- esaslar mucibince teammüdü sa- bit bulmamıştır. Kadın koca- sından başka erkeklerlede alâ- kadar olduğu ve bu arada Ce- mal isminde birisile tanıştığı sa- bit görülmekle beraber “bu sa- ikle arada talak davası açılmış i ve mesele bu tarikle halli müm- kün abvalden iken bu suretle halletmeyip de işi cerh ve katle tecviz ve bir sebebi meşru olma- dığı,, esbabı mucibesile bu hüsusta! şiddetli tabrik şeklindeki müda- faa ve beraet talebi ret, yalnız bir nebze esbabı muhaffefe ka- bul olunmuştur. Neticede karısını öldüren ba- likçı Himmet, ceza kanununun 449 uncu maddesine göre tehev- aim dilmiş olduğuna dair kuvvetli deli; bulunmadığını zikrederek, kanuni ! i Kasap Hamdi vardırmak hiç bir zaman kabili | İ Cüretkârhğa | bakın! Bir mezerlikie bazı kitabeleri | kırmışlar Haber verildiğine göre Eyip mezarlıklarında, yeni harflerle yazılı bazi kitabelerin kırılmasına cüret edildiği görülmüş ve bu taşlarla alâkadar olanların işa- ret ve şikâyeti üzerine polis der- hal bu işe cüret eden meçhul adamı aramağa başlamıştır. Be- lediye ayrıca mezarlık bekçisi- ni de tecziye etmiştir. Ticare ölem nie Vitrin müsabakası Haikın sitığı reyler pazar günü tasnif edilecek Pazar günü ticaret odasında toplanacak olan sergiler heyeti vitrin müsabakasına verilen rey- leri tasnif edecek, birinciliği ve ikinciliği kazanan vitrinlere rey İ verenler arasındon kura çekil- mek suretile, 600kişi tefrik ede- rek bunlara verecektir. Vepurculer birliği Men'i rekabet mukavelesini mü- zakere etmek üzere vapurcular ge- çenlerde toplanmışlar fakat matlup ekseriyet temin edilmediğinden bu hususta müsbet bir Karar verilememişti Heber alcığımza göre ikinci içtima Marsilyada bulunan bir- lik reisi Yelkenci zade Lütfü Beyin avdetini müteakip yapıla- cak ve bu mesele bir karara raptedilecektir. Vadeli satışler ve ticaret odası Beynelmilel (o Ticaret (odası vade ile satış komitesi vadeli satışlar hakkındaki ahkâmı tes- bit ederek bir suretini İstanbul ticaret odasına göndermiş Ye bu bapta odanın mütaleasını sormuştur. İ. Ge mahküm edilmiş, 59 uncu msüdeye göre esbabı muhaffe- feden ceza 12 seneye indirilmiş, adiyen cerhdende tenzilen 12 seneye 15 gün zammolunmuş, müebbeden amme hizmetlerin- den mahrum bırakılması, ceza müddeti zarfında kanuni mahcu- riyet altında tutulması ve Ayşe " minat vermesi, ayrıca muhake- me masraflarını da ödemesi ka- di ılmıştar. e e men Lütfi B., maznu- na «Kararımız Budüar. Kabili temyizdir. Töbe ve istiğlar et. muhtelif hediye | ei SPOR ie Bundan evelki Fener - Galatasaray maçlarından bir intiba yarın oynanacak reyla Fenerbehçeyi karşılaştırıyor Yarın İstanbul şampiyonu Fe- nerbahçe en eski arkibi Galata- sarala karşı karşıya. Senenin bu en mühim maçında gene binlerce seyircinin sesi kısılacak oyun esnasında sinir buhranları- i na düşenler heyecandan bayıla- cak, maçtan sonra, tasarruf rüz- gârınn esmesine rağmen Bey- oğlu barlarından biri galip ta- rafın taraftarlarile dolacak, mağ- lâp takımın taraftarları evlerinde i mağlâbiyetin acı ruyasile uyuya- mazken galipler sevinçten, neş,- kalacaklar. Fener - Galatasaray maçlarının her zamanki heyecanlı havası. Her iki tarafm salâhiyettar erkânı takımlarından emin. Fe- nerbahçe, uzun ve mütemadi bir çalışma neticesi iktisap ettiği kabiliyet ve emniyete dayanarak rakibini kolaylıkla yenebileceği kanaatinde. Galatasaray, eksik kadrosuna rağmen yeni oyuncu- larının fedakârlığına ve Fener karşısındaki şansına güvenerek sahaya öyle çıkacak. Fener takımı kaptanı Zeki Rı- za ve Galatasaray takımını ter- tip eden Yusuf Ziya Beylerle görüştük. Fenerbahçe kaptanı diyor ki: — Bu maçın en büyük busu- H. m varislerine 1,000 lira taz- | Bir daha böyle muamelede bu- | lunmal,, diye nasihat vermiştir. ile dinlemişlerdir. Saraçanebaşında bir meyha- bira şişesi atan Arap Kadriyi öldürmekle maznun kasap Ham- di, dün Istanbul ağır ceza mah- inci maddesine göre tehevvüren katilden 15 seneye mahküm fife kabul olunarak ceza 10 se- neye indirilmiştir. Mahkeme, bira şişesi fırlatıl- ması tesirile husule gelen tehev- vürü şiddetli elem olarak kabul etmemiş, nefsi omüdafaayı da varit görmemiştir. Maznun veki- linin bu noktalardan müdafaası | vliren öldürmekten 18 sene ağır ; reddolunmuştur. Mahkeme salonunu dolduran | samiler, kararı büyük bir alâka | siyeti tabii şersit altında oynan- mamasıdır. Her iki takımın asa- biyet içinde oynaması, halkın coşkun tezahüratı, hakemin ida- resi, bütün bu amiller oyunun neticesi üzerinde pek müessir olabilir. e Fenerbahçe takımına gelince: Memnuniyetle söyliyebi- lirim ki takımımızın taktik kabi- mıştır. Galatasaray takımını bu sefer zayıf bir kadro ile karşı: | İ mızda buluyoruz. Rakiplerimizin | bu hafif vaziyetinden On seneye mahküm oldu | nede kavga neticesinde başına | İ kemesinde ceza kanununun 448 | edilmiş, takdiri esbabı mubaf- | istifade İ etmeği arzu etmezdik, böyle bir arzu sportmenlikle kabili te'lif değildir. Şahsım itibarile buna müteessirim, fakat fikistür daha doğrusu tali bu vaziyeti ihdas etmiştir. Geçen haftaki maçları nazarı itibara alarak mütehassız gözile ogün oynıyan dört takı mın şekli ve oyunu tetkik edi- lirse Fenerbahçenin bu maçı ka- zanacağı tabildir. Fakat gene tekrar edeyim, zor oyunu boza- | bilir. Yusuf Ziya B. diyorki: — Galatasaray takımı Nibat, Burhan, Suphiden mahrum oldu- ğu halde çıkacaktır. Takımı şim- | di söylemek istemiyorum. Size yalnız şunu söyliyeyim ki sahada Senenin en mühim maçı! Lik meçları bu cuma Galetasa- eden sabahlara kadar uykusuz | liyeti geçen seneye nazaran ari- | | Poliste i! İntihar etmemiş Kazaen çakının üstüne oturmuş i o Gaziosmanpaşa orta mekte- i binde talebeden birinin hukukt | imtihanda eksik not aldığından dolayı çakıyı karnma saplamak suretile intihar ettiğine dair bir haber gazetelerde yazılmıştı. Bu mektep talebesinden 505 numaralı İzzet imzasile aldığı- mız bir mektupta mesele hak- kında şu malümat verilmektedir: Dün intişar eden bazı Gaze- telerde güya mektepte fena not retile hafifçe bacağıma batmış olmasından ibaret (o olduğunu tevzihan arzederim 'efendim. Mütetferrik : Gelenler, gidenler Belçika sefiri M, Sekler dün- kü ekspresle Ankaradan şehri- mize gelmiştir. Seyyahlar için malümat isteniliyor Avusturyadaki seyyahlar bü- rosu yakında neşredilcek salna- meye konmak üzere 1931 senesi zarfında Türkiyede vukukulacak kongre müsamere ve konferans- lar hakkında malümat istemiştir. —— Cemiyetlerde; Mahrukatoılerın intihebi Mahrukatçılar cemiyetinin ida- re heyeti intihabatı dün yapı mış, İğne adalı Haydar, Fikri Nuri, Şükrü, Ekrem, Hasan, Lüt- fö, Ali B.lerle Halil, Mustafa Nazif, Hafız Osman, Ömer elen- diler cemiyetin yeni idare heye- ti azalıklarına seçilmişlerdir. Iotihabatı idare eden heyet dün otomobillerle şehrin mubte- lif semilerini dolaşarak cemiyet mensuplarının reylerini toplamış- lardır. Toplanan reyler - akşam üstü cemiyet merkezinde tasnif edilerek netice tesbit edilmiştir. sürpriz karşısında kalacaksınız. Bu maçta kat'i bir şey söyle- mek hiç doğru değildir. Galata- saray en kuvvetli zamanlarında Fenerbahçeye yenildiği gibi, Fe- bulundururken Galatasaraya kap- tırdığı olmuştur. Geçen haftaki lik maçlarında her iki takımın oyuncularını gör“ dük. Fenerbahçe rakibi Vefa karşısında (kendini sıkmadığı halde düzgün şuurlu oynadı. Galatasarayın Beşiktaşa galibi” yeti Galatasaray takımının galip gelmek azminden ziyade Beşik- taşın omağlüp olmak isteyen | oyunile izah edilebilir. İ Bu vaziyet karşısında Fener bahçenin (kazanmak (ihtimali daha çok. Pu tahminimizi teyit eden ikinci bir sebep te Nihat Burhan gibi ve Fenerbahçenin tecrübeli muhacim'eri karşısında oynamaya alışmış onların sis“ | temlerini kavramış, iki oyun cunun bu hafta Galatasırar takımında bulunmamasıdır. Eu iki kıymetli oyuncunun yerini alacaklar ne derece muvaffak olacak ? Kim kazanacak ? Bunu cuma günü öğreneceğiz Her iki tarafın da temiz yük. | sek bir futbol oynamasını te İ menni ederiz. İ aldığım için intihara teşebbüs | İ ettiğim yazılmıştır. Böyle bir halin katiyen vaki olmadığını ve hadisenin evimizde kanape nin üzerine bırakılan bir çakınin “ görmeksizin üslüne oturmak Sw — | A MA NM seren eyer 481 003 peer varrr sese sevene sanmam nerbahçenin de galibiyeti elinde ri 3 — VAKIT 25 Kânunuevel 1930 — i : İ | a