2 Nisan 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

2 Nisan 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

ss 6 — VAKIT 2 NSAN 1 Son hatıradan 931 Solda: Çılgın macera filminde Ma- ri Bel, kendini Jan Müranın kolları- | na bırakıyor. Aşağıda: Mari Bel, en klâsik ko- şucunun ümreneceği (Fule) lerle ko- şarken - Çöl cehenneminden Kaftanın- filmleri Son Hatıra — Elhamrada — Valter Langen zevcesi Renate ve kü; çük çocuğu İle senelerdenberi mes'ut bir hayat geçiriyordu. Renatenin arka- daşı, Maryon sade bir hayat süren bu alle ile alay ediyor ve senede hiç olmaz «a karı Ye kocanın bir defa oh beş yir mi günlük ayrı yaşaması lâzımgeldiği ni, volsa saadetlerinin ebedi olamıya- cağı söylüyor. Nenate kocasını ikna ediyor ve yalnızca deniz banyolarına gidiyor, orada genc yakısıklı bir gene le tanışıyor, beraberce te- ar otomobille geziyorlar, olan Gre nis oynuy“ fakat gencin fazla iz'acı neticesinde Berline dönüyor. Renate evde kocasını 5 eski arkadaşı Maryon ziyarete g ile beraber bulayor ve onları pek sami m mi bir vaziyette görünce, kıskanıyor, tekrar gerç delikanlının yanına nvdet ödiyer Neticede karı koca © ayrılıyor, casında kalıyor ve Gred'in de! ıdığı erleşiyor. Bir anlaşıyor. ” Renâte r bara ) ün tesadüfen Valter bara geliyor kai koca biribirle tini tanıyorlar, Renute bayılıyor. Val e ter Kenateye para teklif ediyorsa da kadın kabul etmiyor ve yalnız çocuğu», nu görmek İstediğini söylüyor, kısa bir müddet için arzusu isaf ediliyor fakat ocuğunu kaçırıyor, Gred İse abul etmiyor ya onu veyahmi Renot çocuğu kendisini intihap etmesini söylüyor. Fe nate Gredden ayrılıyor, şaşkın bir hal de çocuğu ile yalnız kalıyor, Tekrar bir bara muganni olürak giriyor fakat bir müşterinin sarlootlıklarına müsa- adekâr davranmadığı için bardan koru Muyor. Ozlemu kurtarmak için ma götürmekten ba faletten madığısı snliyer ve Valterin ötürüyor. Valter kapıyı açarak affetmeğe hazır olduğunu ima ediyor. en da Kenata artık kocasının yanında) kalamıyacağını anlıyarak kapıdan çel karken çocuk hemen koşuyor boynuna) sarılıyor ve üçü de saadetin bu evde ol duğunu anlıyarak mes'ut yaşıyorlar, | — Artistikte — Bir studyoda sesli bir film çekili- yor. Yemek zamanı olduğundan artist ler $ yemek salonunda Mar toplanmışlar. tav, Pod'er ve Luis Erenker heyecanlı bir sey münakasa ediyorlar. | Komsu studyoda çalışan Eva ismin de genç ve güzel bir figüran bir aralık Pol Venel ile rüşmeğe geliyor. Eva- nın bulunduğu studyoda meşhur Reji sör Hail, artist Marventa ile bir film çeviriyor. Fakat Marventa büyük bir Minrede geçen bir sahnede vazife: İyi bir yıldıza yakışacak surette yapın adığından Hall kızıyor, bu sırada çraran geçmekte elan Evayn bakıy» Bu balastan cesaret alan Eva kabar deki rolü mükemeelen yapabileceğini (alla söylüyor. Bu dakikada içeriye kabaredeki zannediyor. olmadığıtı, ikten sonra Konrata an i Konrad Vayt giriyor, ve rolü Evanm yapacağını | Halbuki bunun doğru İ Hall, Eeva gi latıyor, O gün Anni Ondranın evinde bir s8 nei devriye tes'it edilmektedir, Hal kabaredeki vazifeyi tevdi etmek üzere! bir artist arıyorsa da münasibini bu. lamadığından hu vazifeyi Evayâ ver- meği kararlaştırarak rolün mükâleme lerini ona yolluyor. Pol ve Eva küçük odalarında Hall “iğ tarafımdan gönderilen rolün mükâle-| ” melerini buluyorlar. Tesadüfün kem dilerine geçtiği bu yoldan her ikisi de| memnundur. Vakit kaybetmeksizin va tün gece rollerini prova ederek çalışı- vorlar. & Yumnun o Sinemalar ve Çocuklar nar ve kabul edilir. Eva evvelce delice) , — Birkaç gün evel ölümünü deessür!an'anat. ve-esasattan — müstahsen o-)sunda kalenderane kayitsizliğe; mu sine sevdiği nânma karsı hissiyatım de < a kıymetli muherririmiz anlarının — muha « vücubu iyi an/desat babında Tâübaliliğe, aciz ve diştirdi iSinemada için Si LAM Ee laşılah BİY memlekette ttfalin Müşihe-|se, caniyane temayüllere, İntihara büyük bir yıldız olmak hırs, iki sev. yeşrine imkân bulamadığım: bir ma. desine arzolunan mevzuların intihabın|allâk eden meşhudat yaşlı ve kemi zedeyi yekdiğerinden uzaklaştırmak &lesini merkumun hatırasını tasizen'da pek sıkı davranılıyor. Belki bazıla- )dercediyoruz. — İrımızca şayanı taaccüp görüleceği üz yeni bir filmde rolünü Süğdii İre.bizde “eski kafalı, dar fikirli, kuru or Ve Böylece ihmal edil gu gibi bizde de film Imalâtma nu vaslaj itiyatlı, medrese zihniyetli, Şu veya bu sinemaya biraz İ gareze mehmi uydurul- geçirmek için çocuğunu alıp giden müş tavsiflere müstahak sayılan evsafjder veya valide acaba iyi bir tedbil ta kadın ve erkek ashabı vukuf ve tec|bulunmadıkları ihtimaline kani d übeden mürekkep heyetler çocuklara) mi? İmahsus film mevzülarini murakabe vel | Sant dokuzdan sönra yatakta bul lintihap ediyorlar, maları lâzımgelen çocukların gece Şüphesizdir ki meydana çıkacak neş;; fılarına kadar sahnel temaşa karş lin kudreti teemmüliyesinin «alim bir,da göz yormaları acaba onların t Sinema Zemin üzerinde tahassulü, kifayet ye|ve terbiyelerine yarar mı? İitibarı milinin müvacehei ümenide te) Malüm ya yaşlıların yeni yetiş İcellisine hadim olur. Bundan dolayı) te olan nesli muahaze etmeleri eski terbiye ve talimin 6 temaşalı vasıtası. beri mutattır. Fakat bizdeki nesli nın”evlddr vatann ihtiyacna muvafık|din ahvalinden dolayı vukua gele ni hisşelmektedr. w . insanlara ibret dersleri bahşederse ( etfal üzerinde muhataralı imtibalar sulünü mucip olabilir. tadır, Zaman zaman her memlekette oldu- aft * ©“ gibi ekseriya i E ken Pol geli diğinden Evaya kızıyor. Rejisör Hal) hemmiyet olunması İleriye sürülüyo üyük yıldızlara Lil Dagover, Olga Çe. Simdiki halde film mevzuları tertip « lanması ve film imal edilmesi müm vel bi kova ve saire şerefine bir ziyafet ver- mektedir. Eva bunların karşısında kün mü değil mi mes'elelerini araştı. kendi gerini görevek kuvvei maneviye, ranlar © bahse iştirakle bu makale! İsini kaybedeceği sırada Hall yetişe maksadından hariç kalır, Yalmız şu ka rek ona cesaret veriyor. Dünkü küçük dar diyebiliriz ki şayet kendimize mah fizüran bugün büyük yıldızlar sirasına “6s filmler tanzim ve imal edemiyor- İ geçmişti « Fotografları her yerde teş: sak cidden şayanı teessüftür, hir edilmekte ve her mükâlemeye mev. filmi şu son zamanlarda en büyük pro zu olmaktadır. Bir figüran Kyanın hu Paganda vasıtalarından biri halini al- İmuvaffakiyetinin sebebi, rejisör Tiali msür. Bundan dolayı hariçten gelen ii alak fülmlerden bir kısmı mühimminin te- N ; ile gizli olan rabıtası olduğuna iddia Idikleri memleketlerin) olmasına adeta müteasubane denecekjcek serzenişler evlâttan Ziyade ederken Pol onün üzerine atılıyor ve lif ve tertip edil | leta yenir z mali muhtelifesini tervice matuf oz. bir <eht ile ihtimam gösterilmek lâzım) düşünceli veya gevşek vaziyetli © veyne matuf olmak lâzım gelir. Şefi duğuna hükmedebiliriz. Hürriyetin tak) £*lir- sik â Yİt olunmamasına ne kadar taraftar bu! © Etfale gösterilecek sinema mevzulaj 2amına evlâdın mantıksız ve map lunuyorsak İrında şu eihetler bilhassa mültezim ol. me surette İleri sürdüğü metalibi is İnebi filmleri gi mak iktiza eder: Terbiye ve edep inti-jle ve teenni teemmülkâraneden 41 siddetli ve fa olarak icraya kalkışan valideynif ör) lü tatbikma nünde sonunda şımarıklık, saygısı erimi in İdüzenbazlık, küstahlık yüzünden İve saip bir mecrayı milli da de in içok cefa ve hakaret ve belki de Bu sona bırakılan ve fakat pek mü! Gi İkişat ettirmek n erbabı umur elim olan ciheti bir misâl ile izah ede Sok ihtiyaç ve zaruret çekmesi i bette o usulün tatbikıma ihtimamda ih lim: Hayvanat ve nebatatı muhtevi o-|Ji kavidir. Revü-| mali tecviz edemez. Aksi takdirde bu lan film mevzulurında tabiatin hükmü) FASINA halkım istikameti hurekâtma, salâhı nün hayat ve hayvanatı ve meşvüne- imi *, > ö : “e ma i ü e. ki alkış tufanları kendisini mes'ut eİmaline ve selâmeti teemmülütma mu, v0Y! mebatideki acip ve merak uyandı er, İvafık tesirler icrasına Medar olmuya. rıct tecelliyatı etfalin hissiyatını tah- İcak temaşalar mevzuları cazibei muzır Gr o er o rel Mela İki yavrum) yolunda serfüru edi süm ediyorlar, gülüyorlar ve eğlence 1 bi ui relerini ifa eder hatta iinde — öğretilmesi terbiye ve talim en eg era YP. Di maşa mevzularını intihap ve irae ile tel Ez # i Y leseri temerrüt gösteren bir valide rğ . © “İcilerce maksut olan şeyleri — müteza'di ailesinin ve alelhusus kendi mini menfaat elmek istiyenlerin kâf-| yit bir istekle öğreniyorlar, Küçük ço-! ic ikbaliyesi hakkindi fesi de hakiki Türklük imanile müte|cukların ve hatla — memleketimizde!noeJâmeti istikbaliyesi hakkı > irli davranmış olur. aki olduğu veçhile — fırsatsızlıktar > dolayı taallüm ve tederrüse geç başla bir hamlede yere yuvarliyor. Hiddet- ten kendisini unutarak Evanın odası- na koşuyor ve aramızda artık her şey a bu vatanda ec bitmiştir. diye hağırarık kaçıyor. Eva unalım bu vatanda ec terilmesi hususunda; at makul ve müdrik bir/baatı verebilmek, ahlâkı o sırada ük ihtiras, in provaları nr yapmakta idi. Polün bu âni hareke finden şaşırarak onu takip etmek is ter, Lâkin Hall rakmaz. Meslek ile aşk arasında hangisini tercih edecekse onu takip etmesini (söyler. Eva tercih © etmiştir. kamaştırıcı tablola; ceyyide tel- kin edebilmek, vukuf ve ibretbahş ola İbilmek, eğlenceli bulunmak. zarureti salim “Anne beni sinemaya götür, “Anne beni sinemaya gönder,, diyf yağını basarak talebi mütehakkii de bulunan evlât müvacehesinde Bu filmde tanımış artistlerden on |beş kadını biz giderler; arada görüyoruz. Majik bu hafila Çöl Cehennemi is- minde bir filim göstermektedir. Fas-| hassis ve halis Türk kanından müte- ta geçen bir macera, vellit olsalar bile,, medeni sıfatile iz Opera, (Büyük resmi geçit) diye, Yerini takip etmek istediğimiz usülü İstanbulda az tanınmış artistlerin oy- nadığı artist hayalına müleollik bir e ser veriyor. Evet, etfali filmlerle eğlendi” Li ve müste ek Yüzımdır; Şu çierin umuma mahsus temaşa e müstefit, etmeli Hlamedır - görmeğe devamları mazar| Ki oğlan ve kız gençlerin umums : at tevlidi ihtimalinden azade kala.) vu filmleri görebilmeleri için maz. Film mevzularda meselâ dala,|kak bir sinni temyiz tayin edilme! vereelliğe, dolapcılığa, atlatmacılığa, alclhusus çocukların o müşahedeli, maruz olacak filmler ayrıca İS ve intihap olunmalı, Bu istihzat ** tihap ise milli bir madde olduğu” her türlü külfet ve fedakârlığa #“ Halit Halit msg idaresi mükemmel ve irtibatlı memle. mevzal: ketlerde halka arzolunan sinema mev İzularınm — ve bü husus hariçten ithal olunan mevzuların — dikkatli ve de vamlı surette teftiş ve mürakabeye ti a jbi tutuldukları görülmektedir. al Glorya, Lüsyen Büaye ile bir mon mair havası yarattıktan sonre, Aslen serini muvaffakıycile devam e Güzel bir film. SUNMA SESE GİS ZEZE STİ TİS İSLİL İS İİİ A namerdane dönekliklere, hile ve kizbe,| fi tiriyor. müzevirliği ve casusluğu, hırsızlığa ve Melek, meşhur Don o Kazak! bize dinletli. Devein edeceğini edelim. Çocuklarm sinema filmleri temaşa- dolandırıcılığa, ihtikâr ve tağşişe, na int in | ümül sından İyi ve müfit intiba zlmaları;mus ve iffetsizliğe, nefs perestliğe ata Jbahsine gelince: İngiltere gibi o millijlete, sefahete, vacibatı içtimaiye husu|

Bu sayıdan diğer sayfalar: