2 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

2 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

Küçük ilânlarımızdan istifade ediniz “Vakıt,, ın küçük Ilânları görü- nür ve çok okunur Jdü üncü Yıl *Sayı:4871 Idare yeri: Istanbul, Ankara & ca. Vakıt Yurdu m Pazar 2 2 Ağustos © (8 inci öml 1931 amm Mütekaidin, eytam ve eramilin maaş yok- l amaları listesi — 6 ıncı sayıfam'zda — Telefon: (İdare) 24370 — (Yazı işleri) 2.4371 Sayısı 5 Kuruş anaya Aziz misafirlerimiz hava kahramanları | Gazi Hz. tarafından dün Yalovada samimi bir surette kabul edildiler | Büyük Gazimiz irat ettikleri nutuklarında hayranlıklarını zikrettikten sonra dediler ki; “Siz semada güzel bir yol çizdiniz. Bu seyahatiniz Türk tayyarecilerine de hazırlanmak için bir' eş 3 İmar are Rejsicümhur Hazretleri dün akşam Yâlovuda Amerikadan buraya uçarak gelen hava kahramnirı Rassel Bord- man ve Jhon Polandoyu kabul buyur- muşlardır. Tayyareciler sabah saat onda evve- lâ belediye, müteakiben tayyare cemi yetine, vilâyete ve kolordu kumandan. | lığın giderek belediye reis muavini Hâmit, tayyare cemiyeti şube reisi Ha- san Fehmi, vali Muhittin beylerle Paşayı makamlarında zi- yaret etmişler, bundan sonra Pera Pa las oteline dönmüşlerdir. Dolmabahçode intizar 'Tyyarecileri Yalovaya (götürecek Sakarya moförü saat 220 da Dolma bâliçe sarayı rıhtımından hareket ede cekti. Bu motörle vali Muhittin Bey, Amerikan sefiri Mr. Grow, < serafet müsteşarı Mr. Şov. tayyare cemiyeti İstanbul şubesi reisi Hasan Fehmi B., tayyare cemiyeti erkânı, şehir meclisi azalarından Nakiye hanım, İstanbul matbuatı (mümessillerile Amerikan Assoyetet press muhabiri (Mis Ring, Röyter ajansı muhabiri M. Canneti Nevyork Taymis muhabiri M. Kerni- d gin tayyarecilerle birlikte Yalovaya gir deceklerdi, Sinema aperatörleri birkaç saat evel den saray bahşesinda per almışlardı. Baat on dördü yirmi beş geçe iki tayyarasi otomobille sarayn geldiler Otomobilden evvelâ Bordman, kiben Polando indiler. Bir saray ve orada bulunan diğer zevat İle gö rüştüler. Bu sırada sinemacılar'müte madiyen film alıyorlardı. Sast olmuştu. Amerikan sefiri ve sefaret müsteşarı da otomobille geldiler. mütea Amerikalı teyyareciler, Başvekilimizle bir arada Vali Muhittin B. ve tayyare cemi- yeti mümeseilleri daha evel gelmişler. di Saraydan hareker Misafir tayyareciler ve Amerika 8€- firi birkaç dakika istirahat etmek üze- Te saraya geçtiler. Misafirler beş da-| kika kadar sarayda kaldıktan (sonra bahçeye çıktılar. Tayyareciler ve davet- liler motöre girdiler. Sakarya motörü saat iki buçuğu beş £cçe hareket etti. Misafir (O tayyareciler motörün arka güvertesinde (oturmuşlardı. A-| merika sefiri sağma Polandoyu, solu- na Boardmanı almıştı. Yolda kıymetli misafirlerimiz etraf la alâkadar oluyorlar, ve görülen yer- ler hakkımda sualler soruyorlar, kendi- 200, lerine belediye tarafından mihmandar müddet ! bahçesinde kalark gazetecHer , Gazi Fiz. le- Aziz misafirlerimiz. Amerikalı tayyare kahramanları bir arada tayin edilen Ziya: Bey lâzım geleniza. hatı veriyordu. Tayyarecilerin hayranlığı Motör Moda ve Kalamış önlerinden geçiyordu. Tayyareciler manzaranin güzelliğine hayran olmuşlardı. (Al tarafı 4 Üncü sayıfada ) Kim kimden havadis alıyor ? Biraz da ciddi konuşalım Sabah gazetelerile akşam gazeteleri arasında ihtilâf, bir mesele Gazetelerin 24 saat geçmeden birbirinden havadis alması memnudur Gazetemizde çıkan karikatür lAkşâm) refikimiz evvelki gün gazetemizde neşrettiğimiz bir karikatürü alt üst etmiş, o ka- rikatürün bu maküs şekli daha doğru olduğunu yazmıştır. Bu iki şekilden hangisinin doğru olduğu hakkında muhterem Va» kit okuyucularına bir fikir, vere- bilmek için her iki şekli de yu- karıya dercediyoruz. Ayni za- manda bir az da izabat veriyo- ruz. Bir kaç senedenberi Akşam gazeteleri akşam gazetesi olmak- tan çıkmıştır. Çünkü bunların hepsi de öğleden sonra değil, öğleden-evvel çıkmaktadır. Hat- (Matbuat kânüru ) Bizim karikatörümüze Akşamın verdiği şekil ta haftanın iki üç gününde mun- tazaman saat dokuzda neşrolun- maktadır. Binaenaleyh sabah ga“ zeteleri sabahleyin saat altıda, bazen yedide Satışa çıktı nâzarân akşam gazeteleri iki, ni- hayet üç saat sonra neşrolunu- yor, demektir. Bu takdirde akşam gazetele- rinin henüz hiç bir tarafta ha- yat başlamamış iken iki, nihayet üç saat içinde o güne ait hava- dis toplamasına imkân var mr dır ?. Vaziyet bundan ibaret ©- lunca akşam gazetelerinin ken- dilerine . (Akşam gazetesiyiz |) İ demeğe hakları var mıdır ? İtirlü hastalıklara uğrıyan, iden derine tahkik olunmuş ve netice. İporda itiraf etmektedir, (Vakırlın tefrikası No.12 Nakleden: Omer Riza Isayı görenlerin biri de ondan bah Bu yüzden bir çokları onun şair tarafından an uydurul setmiyor ! dünyaya gelmediğini ve bir duğunu za zannederler Fakat bu doğru değildir, isa tarihi bir şahsiyettir Çünkü haça gerilen dülger, İs. rail oğullarnım halâskârı, ve kurta. rıcı hükümdarı diye tanınmış ve tebcil | olunmuş, bu hadise, her taraftan | gelen (hacıların Kudüste toplandıkla | j il | rı bir sırada vukubulmuştu , Sonra İsanın üzerine gerildiği ha- | ça şu sözler yazılmıştı; (Yahudilerin hükümdarı Isa.) ” Hükümet tarafından hazırlanan bir haçın üzerine bu sözleri kim yaz- dırahilirdi? Muhakkak ki hükümtin kendisi! O halde Roma valisinin ba sözler. den haberi olmadığını iddiaya imkân yoktur? Bu sözlerin haça hakkedildiğini haber veren membalar, hıristiyan membaları değil, belki hıristiyanlığa aleyhtar olanlardır. Onun için bunu | bir vesika olarak tanıyabiliriz. Bu ve sikanm öğrettiği en mühim nokta, Nasıralı öm ça bna femeneiy eerperni vceıftezi Ğİ anan çol dire oadt Mbs. İsa hadisenin “büyük bir siyasi hadise nin siyasi mahiyeti haiz sayılmamasna olduğudur. İsaya yahudilerin hüküm- ihtimal verilebilir mai? darı denildiğine ve bu hükümdar sal ben idam olunduğuna göre bu hadise O halde haçm üzerine yazilan bu (Lâtfen sayfayı çeviriniz) Kanseri yenen adam Yeni muvaffakı Doktor Bendien diyo visi mümkün olan İki gün evel Fenemenkli doktor Bendienin kansere karşı çok büyük bii galebe ihraz ettiğini yazmıştık, Doktor Bendien kan tahlili #le kan- seri teşhis ediyor ve bu suretle kanse- rin ilk devrelerinde tedavi imkânın: hazırlıyor. Dokir Bendien tarafından ihraz olunan bu büyük muvaffakıyet, kanserle mücadele eden bütün tıbbi teş kilât tarafından ehemmiyetle karşılan- mış ve “İngiltere imparatorluğu kan- serle mücadele, cemiyeti bu keşfi tah- kak için doktor Bendienin nezdine bir heyet göndermişti. Heyet türlü <zcümle kanserden muztarip olan 38 kişinin ka- nını muhtevi tüpler götürmüştü. Dok. tor bunları tahlil edecek ve bu suretle onun kanseri kan tahlili ile teşhis edip edemediği anlaşılacaktı, Doktor Bendien bu imtihanı yüzde yüz muvaffakıyetle geçirmiş ve kanse-|” ri olan kanları ayırmıştı, Fakat son posta ile gelen Londra gazetelerinin verdiği malümata © göre Bendienin muvaffakıyeti bu kadarla kalmamıştır. ı Doktor Bendien, kanserli kanları çıkardıktan başka Londra hekimlerinin 2 kanserli olduğunu bilmedikleri ve baş-! E nım da kanserli olduğunu söylemiş, bü-| nun üzerine Londrada keyfiyet derin- de doktor Bendienin dediği doğru çık! mıştı, İngilterenin kanserle (mücadele ce miyeti bu hakikati neşrettiği resmi ra I Bu resmi raporda şu sözler de söy. lenmektedir: ka bir hastalık kondurdukları bir ka-|,- yetler kazandı ırki: “ Kanser teda- bir hastalıktır. ,, Dr. Bendien “Doktor Bendienin keşfi, kanser tet. kiklerinde büyük bir terakki teşkil edi. or. Çünkü bu sayede kanserin teşhisi kolaylaşıyor., Londra doktorlarının hepsi doktor Bendienin insanlığa çok büyük bir hiz. met yaptığmı ve onun keşfi tammim edince binlerce insanın felâketten kur- utacağını söylemektedir. Diğer taraftan (Deyli Herald) ga etesinin Amsterdam muhabiri doktor Bendienin kendisile görüşmüş ve mü- katını şu şekilde nakletmi; ştir: “Kanser kabili tedaviğir, Doktor Bendiene sorduğum ilk su- ale aldığım cevap bu kelimelerden iba- retti, İlâve ettim: — Büyük bir şöhret kazanmış bük unuyorsunuz, Doktor şu cevabı verdi; — Evet, fakat şöhret kazananların (Löden sayılayı çeririniz)