2 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

2 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Gazi muallim mektebi ve ter- biye enstitüsü Teşkilâtı ve kabul şartları Gazi Terbiye enstitüsü yüksek dereceli ve leyli bir muallim mektebidir. Orta mekteplerle muallim mekteplerine muallim ve ilk tedrisat müfettişi yetiştirir. Biri mesleki, diğeri ihzari olmak üzere iki kisma ayrılır. A. Mesleki kısım Mesleki kısmın tahsil müddeti üç sömestrdir. şubeye ayrılır: 1) Riyaziyat, 2) Tabiiye, 3) Tarih, Coğrafya, 4) Edebiyat, 5) Pedagoji. Mesleki kısım mezunları Maarif vekâleti celilesinin müsaadesile Darülfünuna üç sömestr daha devam ederek Darülfünun mezu- niyet imtihanına girebilirler. Bu şubelere girmek istiyenjerde ara- nılanvasıflar şunlardır: 1) Bir erkek veya kız lisesinden mezun olmak. 2) Yaşı 25 ten fazla olmamak. 3) Vücudü sağlam ve kusursuz olmak. Pedagoji şubesine girmek istiyen lise mezunları, Enstitüde tahsilini bitirdikten sonra hakkı müktsepleri baki kalmak üzere bir sene müddetle bir ilk mektepte muallimlik etmeği teshhüt edeceklerdir. Bu şubelerden herhangi birine girmek istiyen lise mezunları 20 eylül 1931 tarihine kadar enstitü müdürlüğüne mü- racaat etmelidirler. Bu kısım beş B, Ihzari kısım ibzari kısım ilk muallim mektebi mezunlarını mesleki kisim tedrisatına hazırlar ve lise derecesinde umumi kültür verir. Bu- rada tahsil müddeti iki senedir. ikinci senede talebe Edebiyat ve Fen kısımlarından birine ayrılır. ihzari kısma girmek istiyenlerde aranan vasıflar şunlardır: 1) Bir erkek veya kız muallim mektebi mezunu olmek. 2) Yaşı (23) yirmi üçten fazla olmamak. 3) Vücudü sağlam ve kusursuz olmak, 4) Enstitüye kabul için yapılacak duhul müsabaka imtihanını kazanmak. Enstitünün ihzari kısmının müsabaka imtihanına girmek istiyen muallim mektebi mezunları ağustosun altısına kadar ilk muallim mektepleri müdürlüklerine ve muallim mektebi bulunmıyan yer- lerde orta mektep müdürlüklerine müracaatla isimlerini kaydet- tirmelidirler. Müsabaka imtihanları 8 ağustos cumartesi ve 10 ağustos pazartesi günleri yapılacaktır. imtihanlar muallim mek- teplerinde ve muallim mektebi bulunmıyan yerlerde orta mek- teplerde tabriri olarak yapılır. Ve sabahleyin saat 9 da başlar. “ilerde pedagoji kısmına girmek istiyecek olanların bir sene ilk mektep muallimliği etmiş olmaları şarttır. Etmemiş olanlar tah- sillerini bitirdikten sonra hakkı müktesepleri baki kalmak üzere bir sene ilk mektepte müallimlik yapmağı teahhüt edeceklerdir, (764) İstanbul ziraat bankasından; Kariyesi (o Sokağı (No Cinsi Yevmi müzayede Kartal Meşeli ayazma 14 Köşk ve 42 dönüm arazi 108.93) “ Mübadil 11 Hane Maltepe Gül suyu 14 Pendik Bağdat Cd. o 619 620 626 925 i 649-76 (o Dükkân 518 Hane 557 2 şı ğ 17 Bostan 5i0 Have vi 0 Taria Hatboyu 0 ” Çetin ceviz 0 “ " Tavşan tepe (OO “ e Maltepe Mektep 13-1 o Dükkân v Balâda yazılı emlâk kiraya verilmek Üzere müzayedeye çıka- rılmıştır. Taliplerin hizalarında yazılı mütayede günlerinde saat ikiye kadar yüzde yedi buçuk pey akçalarıle beraber bankamıza müracaatları, Balıkesir vilâyetinden: Keşif bedeli (449160) lira olan Balıkesir vilâyeti dabiline mü- sadif 65 4-127 kilometre tulündeki Balya - Çanakkale yolunun makadam şose inşaatı ve 5S ilâ 25 inci kilometreler arasında parça parça noksan kalmış tesviyei türabiye ameliyatının ikmali kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Münakasa 8 ağustos 931 cumartesi günü saat 15 te Balıkesir valiliğinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15 şe kadar Balıkesir valiliğine vermeleri lâzımdır, Talipler münakasa şartnamelerini Çanakkale, Istanbul, izmir Başmühendisliklerinde ve Apkarada yollar umum müdürlüğünde mütalea edebilirer ve 10 lira mukabilinde istihsal edebilirler. “Mahalli tetkikat icrası için Bahkesir Başmühendisliğine müra- mesi lâzımdır. (894) a 24-8-951 Köşk 10-8-931 Dökkân vi Hane Cavit paşa Kale Kara Bekir Defne İstasyon 17-8931 24.8-931 10-8.931 İs 4233 aydınlık mahalli ilâmat almak istiyenlerin kıymeti mu- İstanbul 7 inci icra memurluğun-| dan: Jorj Kostantin Demetriades efen:| dinin müteveffa Yorgi Nomiko ve mü-! teveffiye Zinovyu ile matmazel Fotinj ve Aleksandros ve Maryos o efendiler »immetindeki alacağından dolayı mah- cuz olup Galatada Sultan Beyazıt ma- hallesinde Kılıç Ali Paşa caddesinde kâin atik 77, 79, S1, cedit 79, SI, S3 nu. maralı Nomiko hanı demekle maruf) malümülhudut hanın tamamı otuz gün müddetle mevkii müzayedeye vazedil- miştir. Zemin kat: (83 numara Teryeste taşı mahzeni havi mağaza; Sl numara kezalik zemini Teryeste taşı mahzen ve merdiven altı ve bir ardiyeyi havi han medhali; 79 numara zemini Teryeste taşı bir halâ ve bir depo ve çimento dö şeli camekân aydınlıklı mahalde lukum makinesi sabit bir kasnak ve bir kon- soldan ibâret fabrika tesisatı. Birinci kat: Ortayeri aydınlıklı et- rafr demir parmaklıklı ve sütunlu ve dört kısımdan müteşekkil o koridor ve bir aralık ve üzerinde sekiz oda bir ha- lâ ve aralığında bir musluk ve bir mer- İ diyen altı vardır. İkinci ve üçüncü katlar birinci kas| tın aynidir. O Yalnız ikinci katın bir odas, üçüncü katın iki odasının ö- üne müsadif koridor kısmen camekân- la kapatılmıştır. Uçüncü kata kadar merdivenler, koridorlar Teryeste döşelidir. Dördüncü kat merdivenleri ahşaptır. Dördüncü kata (ait merdi- venlerin sahanlıklar, çini döşeli ve dör, jdüncü katın kezalik koridoru çini dö- gelidir. Birinci katta bir nuramayı ihtiva eden kısımda İçiçe iki oda olup beher kısım Üzerine tesadüf eden daireler iç- İiçe iki odadır. 25 numaradan otas iki numaraya kadar koridor dahi dahil ol-| mak üzere ikiye tefrik edilmiş olup ar- ka kısmı zemini çini döşeli mozayik ça maşır tekneli demir maltız ocaklı mut! ifaktır. Odadan mutfağa kapı oldur, İğu gibi mutfaktan halâ aralığına da| ayrıca bir kapı vardır. Üst kat ortasın da kırmızı çini döşeli kesmen (o tarasa- dır, Hanm üstü Marsilya kiremidi ve dört cam aydınlıklıdır. 79 numara müsteciri Değirmenci oğ- Tu efendinin 931 senesi haziranma ka-| dar müddeti vardır. Diğer müstecir lerin kunturato müddetleri hitam bul muştur. Birisinde bilâ ücret hissedar: lardan Mihalâki efendi ikamet ediyor. Yedi odası boştur. Bir ve iki ve üç nu maralarda şekerci Aleksandros efendi on dokuz lira, dört ve beş ve al nu taşı! lmaralarda Lazaroviç efendi yirmi beş lira, yedi ve sekiz numaralarda Ha- ralâmbos efendi on lira, dokuz numa- râda vereseden Mihal bilâ ücret, on ve on.bir numaralar boştur , on iki ve on Üç numaralarda Oskar efendi yirmi li- İra, on dört nurama boştur. On beş ve on altı numarada Yorgidi efendi, on altı lira, on yedi Bumara boştur. On sekiz numarada Pistof efendi on lira, on dokuz nuramada Çarkovski efendi altı lira, yirmi ve yirmi bir numara) boştur. Yirmi iki ve yirmi üç ve yirmi dört numaralarda Antonio Parodi © lendi on sekiz lira ve son katın meze unda odabaşı Maralambos efendi yirmi! lira, zemin katta seksen üç numaralı mağazada Sotriyadi edenfi kırk lira ve yetmiş dokuz nuramada Teğirmenci oğ İu efendi kezalik kırk lira mahbemah icar vermektedirler. Umum mesahası 2825 O han bina) 40,5 metre terbiinde ve tam kârgir olup kıymeti muhammenesi kırk üç bin iki yüz elli liradan ibarettir. Talip olanların ve daha ziyade ma- hammenesinin yüzde onu (nispetinde pey akçesini ve 925 — 3618 dosya numa» rasını müslashibem dairemize müraca”) at eylemeleri ve ihalei evveliyesi 15 —9 — 931 tarihine müsadif salı gü- nü saat 13 buçuktan 16 buçuğa kadar icra kılınacağından müşterilerin biz zat veya bilvekâle düirede hazır bulun» maları ilân olunur. (1472) itanbol yedinci lcta memurluğundan Bir borçtan dolayı mabcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer yedi kişilik Buik markalı otomobil B ağustos 931 tarihinde Taksim meydanında açık arttırma ile paraya şevrileceği ilân olunur. (1478) 7 — VAKIT 2 Ağustos 1931 » Usküdar Amerikan Kız Lisesi « Mektep eylülün 17 inci perşembe günü açılacaktır. Kayıt ve kabul için ağustosun 28inci cama gününden itibaren salı ve cuma günleri müdüriyetine müracaat edilmelidir. Kile 162000 Istanbul Ayvansarıy 600 Randömen unundan olacıkur 56000 9000 3000 3000 3600 Bulgur: Taşsız beyaz olacaktır. Aleni Tere yağı Trabzon halis yağ olacaktır. (kapali zarf) Zeytin yağı: Ayvalık filitrelenmiş acı caktır. (kapak zarf) Tuz: Kalın olacaktır. Sabun: Ayvalık V Odun: Kâmilen meşe ve kuru olacakur Kuru Bezelye: İri taneli ve taşsız olacaktır. Kuru Fasulya: Trabzonun ince beyaz cinsinden olacakar Un; 600 randöman Nobuw Maşramiç malı olacaktır. İrmik; Sıfır numara olacaktir. Mercimek: Taşı ve kırmızısı ölmiyacakor. Beyaz peynir Çanakkale mahsulünden © Patates: Adapazarı mahsulünden olacaktır. Çuru soğan: Çanakkale mahsulünden olacaktır Zeytin tsnesi: Ayvaliğin birinci mabevlünden olucakte ünden olacıkür. e mahsulünden olacakaz, nci mal olacaktır. Salçe Çanskkale mah Kırmızı dotpatet Çan Taze fösulya Patlıcan: "Taze bamya Sakız kabağx Semiz Otu Taze Bezelye Demet dere otu Kırmızı Büber, Toz olacaktır. Pitinç Tosya pirinci ve birinelsi olacakır Şeker Yerli ve toz olacaktır. Kuru üzüm: Çekirdekli kırmızı üzüm. Vişne reçeli Kayısı reçeli, Adet Yumurüz. Yoğurt Koyun sütünden olacaktır, Sirke Safi üzüm sirkesi olacakvır. k: Yerli mahsulünden olacaktır. şsIZ ve yeni sene mahsulünden olacaktır başı ddeirş & İpce ve yeni sene mabsulünden olacaktir Saman: Arpa samanı olacaktir. Gaz yağı: Istanbul şirketi gazından olacaktır rma veni efrat mektebi yukarıda. .cins ve erzakı 931 tatihinden : ve aleni suretile münakasaya konulmüştur. Kapah zart det: in mezkör tırhten İdbaren komisyondan zarın bedeli muhamimeninin “, 7,5 nisbe- akkate skçesi kıymeti muharreresi üzerinden Yerikrazı e veya borsa fistindan */, 10 noksanile diğer Milli esbam ve cehvilâ- un mal sandıklarına teslimini havi makbuz senedini veya banka kefalernamesini hamilen 1-8: 031 cumartesi günü öğleden evvel sat 9 dan (2 ve kadar kapalı zarf ve 13 den 18 e Kadar ve ertesi günü sam Odan 12 ye ve 13 den r alen! münakasasi icn edileceğinden Çanakkalede 1 No: lu. Jandarmâ ki komisyona müracaat evlemeleri İizımdır. Bu hususta izehar almak istiyenlerin ihale katiye günü olan 1 - 8 - 931 ve B- 031 tarihlerine kadar öğleden sonra müracsarları ilân olunur. (881) Kiralık Daireler Ankara caddesinin en mutena nokta- sında, Orhanbey hanında için mütenevvia ihtiyac 10-7 - yirmi suretile münakasay? alacakları « şarmamelere Bursa Necati bey kız enistitüsü müdüriyetinden: Enstitümüzün 8263 lira 12 kuruşluk tamirine dair birinci: keşif evrakı mucebince müzayede ve ihale kanunu ahkâmına tevfikan 27-7.931 pazartesi gününden itibaren 20 gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiştir. 15-8-931 cumartesi günü ihalesi takarrur etmiştir. Talipler bermucibi kanun yüzde 7,5 depozito akçesi veyahut teminat olarak banka mektubu ibraz etmek suretile münakasaya iştirak edebilirler. Daha fazla tafsilât almak keşif ve şartnameyi görmek arzu edenler hergün saat 9dan 17ye kadar enstitü muhasebeciliğine müracaatları ilân olunur. (1201; Büyük Tayyare Piyangosu il inci Tertip linci Keşide 11 Ağustos 1931 dedir Büyük ikramiye 30,000 liradır AYRICA: 15.000, 12.000, 10.000, Liralık ikramiyeler Ve: 20.000 Liralık bir z mükâfat vardır