2 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

2 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

Buişesiz de şaşın Cüretkâr hırsızlar Son zamanlarda bir hayli zevat evlerine hırsız girdiğin den dolayı şikâyet ediyorlar. Gerçi bunların birçokları ya- kalanıyor ve süratle tecziye için adliyeye sevkediliyorlar. ırsızların faaliyetine muka- bil İstanbul polisinin kudre- #nden şüphe etmek kimsenin aklına gelmez. Fakat daha şiddetli takibatı istilzam eden bir faaliyet devresine girme sini istiyen hadiseler (© göze çarpmaktadır. Hatta birkaç gün evel dör- düncü müstantik Halim Be yin evine güpegündüz hırsız- lar girmişler ve evi soyup so vana çevirmişlerdir. Böyle güpegündüz şekavet eden ve yakalanmıya- caklarmı zanneden hırsızlarm cür'etine siz de şaşın.. . Biz de şaşalım ! icrayi Belediy ede : Bütçe Tasdik edildi, geldi Belediyenin 931 bütçesi dün Dabiliye vekâletinden tasdik €- dilerek © gelmiştir. Yeni bütçe geldiği için dün belediyede me- murların maaşları avans olarak verilmemiştir. Bugünden itibaren yeni bütçeye göre verilecektir. Belediyede muhasebe ve memu- rin müdürleri dün yeni bütçe ve kadro üzerinde tetkikat yapmış- lardır. Belediyenin kadrosunda bir değişiklik yoktur. Bar ve birahanelerin kapan- ma saatleri Bar ve birahanelerin kapanma saatlerinin tayini hakkımı yeni kanun belediyeye vermiştir. Da- |, imi encümen yakında bu hususta tetkikat yaparak bar ve biraha- nelerin kapanma saatlerini yeni- den tayin ve tadil edecektir. Karaköy ve Eminönünde renkli İ larla ve yerlerinden yaralanmışlardır. Hep» Ehemmiyetsiz mese- leden boğuştular | Cihangirde aile bahçesi önün- de Todori, Koço, Zekeriyya ve Nihat isminde dört kişi bıçak- ellerine (o geçirdikleri tuğlaları birbirlerine atmak su- retile ehemmiyetsiz bir mesele- den boğuşmuşlar ve muhtelif side yakalanarak tahkikata baş- lanmıştır. Yanlış giden taş Dün gece Taksim bahçesinde Ahmet ve Halit isminde iki şa- bıs kavgaya başlamışlar, Ahmet eline geçirdiği bir taşı Halide fırlatmış, fakat taş yanlışlıkin | orada oturmakta olan: Patrikan isminde bir terziye rasgelerek yaralanmasına sebep olmuştur. ikisi de yakalanmışlardır. Kumar oynarken Dün gece yarısı Üsküdarda Süleymanağa mahallesinde 29 No. lı nalbant dükkünmda Adil ile Enver isminde iki kişi kumar oynarlarken polis memurları ta- rafından cürmü meşbut halinde yakalanmışlardır. Polise tecavliz edenler Polis Mümtaz ve Ziya Ef. ler evvelki gün Mahmutpaşada sey- yar çorapçı Mustafa Ef. yi kara- kola götürürlerken ismail, Aram ve ibrahim isminde üç esnafın tecavüzüne uğramışlardır. Muhtar ve Ziya Ef.ler bunlarla uğraşır- ken Mustafa kaçmıştır. Bunun için üç esnaf hakkında takibata başlanılmıştır. Beyazıtta bir hadise Beyazıtta medrese sokağında 24 numaralı odada oturan Ah- met ile Kuruçeşmeli arap Musa bir kadını paylâşamayınca bıçağa lat ve Musa: “Ahmedi oldukça tehlikeli bir surette ya- ralamıştır. Ahmet hastaneye kal- dırılarak tahkikata başlanmıştır. TIRT hallesinde 44 numaralı oturan Hasan efendi her gün zenbilini eline alarak ötede be- ride kahve satmakta ve zevcesi ile kendisinin maişetlerini bu su. retle temin etmektedir. | Fahriye H., fazla 'asabidir. Kocasının her gece eve vaktinde “Bir kadın Kocasını Vurdu Sebebi akşamları evine geç gelmesidir j Kansı tarafından Bıçaklanan Hasan £. hastanede Evelki gece Kasımpaşada bir karı koca kavgası olmuş ve Fahriye hanım isminde bir kadın eve geç geldiği için hiddetlene- rek kocasını sol böğründen bir ekmek biçağile ağır surette ya- ralamıştır : Yaptığımız tahkikata göre vak'a şöyle olmuştur Kasımpaşada Yahyakâhya ma- evde gelmesini, ötede beride oyalan- mamâsını ber zaman sıkı siki tenbih etmektedir. Fahriyenin başında sabit bir | fikir haline gelmis şu cümle vardır: — Kocam beni başka bir ka- dınla aldatıyor! Bünun içindir ki | bu vaziyet nibayet kanlı bir ba- dise ile neticelenmiştir. Hasan Ef, cuma günü arka- | | Aze Haberleri | Kasımpaşadaki İ vaz'ıyet Ticaret âleminde: daşlarınâ tesadüf elmiş ve evine geç dönmüştü. Fakat eve gelince 3 — VAKIT 2 Ağustos 1931 — | | | cinayet Maznunları Sivi dılar, Istanbula getirildiler Bir müddet evvel Kasımpaşa- da bir kuyuda bir kadın cesedi bulunmuş, bunu öldürenler hak- kında tahkikata başlanmıştı. Bu mesele ile alâkadar olmak üzere, Sivasta Zara civarında Nuri ve Hüseyin isimlerinde iki kişi yakalanmışlar, Istanbula ge- tirilmişlerdir. Tabkikata müddei | umumi muavinlerinden Kâmil B. etmiştir. Ehemmiyetle tahkikat yapılmaktadır. Yeni iki muavin İ Neşriyatı daha çabuk tetkik edebilmek üzere, müddei umu- milik kadrosuna iki muavin daha | ilâve olunacağını yazmıştık. Hu- kuk azasından Meliha hanımla Sabri B. bu iki muavinliğe tayin olunmuşlardır. Zabıtaya karşı gelmek İstanbul ikinci ceza mahkeme- noktasından muhakeme edilen çolak Hayri Ef, nin muhakeme- sine devam olunmuştur, Dünkü muhakemede, bazı şa“ hitler dinlenilmiştir. Muhakeme bitmemiştir. Daha şahit dinle- nilecektir. Darülfünunda Edebiyat fakültesi reisliği meselesi Darülfünun divanmın Köprülü zade Fuat beyin fakülte riyase- tine intihabmı reddetmesi üze- a yekalan- | sinde dün zabıtaya karşı geldiği | ünün Muhtırası Takvim — Piza Ağustos 7 senenin günleri: geçen 214 er ISI, 17 Rebiülevvel 1350 Güneş— Doğuşu: 4.56: Batışt 19,25 im Sabak 413 Akşam: 19,95, Mava — Dünkü hararet azami) 24 derece. Bugün Tüzgir poyraz hava kısmen açık kısmen bulutlu * ölenler Posta ve telgraf memurlarından mer hum Fuat Beyin retikalı Nalme hanım ufak bir rahatsızlığı müteakip © irtihal eylemiş ve cenazesi dün aile stanına defnedilmiştir. Mevla gariki rahmet eyleye. Yakıt:Abone şartları: amaaan lana 1407 8 iüiü'ü Dahilde 150 400 750 1400 Haricte — (800 1450 2700 Aylık Kuruş İlân şartlarımız: Resmi Oo Hosasi Satın 10 Eş 19,50 Ka Santimi 20. 25 Küçük ilân şartlarımızı 2 3 4 1-10 Defalık 30 S0 65 75 100 Kuruş A — Abonelerimizin her Gç'aylı- b için bir defa meccanendir. B — 4 saun geçen ilânların fazla atını için 5 kuruş zammolunu! Memleket Haberleri Rüşvete bakın * Torbalıda bir maznun mus“ tantiğin cebine bir şişe rak! bırakmış izmir gazetelerinin yazdığına i 9 rive dün edebiyat fakültesi Mus- tafa Şekip beyin riyasetinde fevkalâde bir içtima yapmıştır. Saat üçte toplanan fakülte mec- lisi altıya Kadar divanın red key- fiyetini ee yeniden bir rcis inti- habı meselesini tetkik ve müza- kere etmiştir. göre geçenlerde Torbalı mah- kemesinde garip bir: hâdise ol- muştur: Torbalı mustantiği izzet Bey bir maznunu İsticvap ederken birdenbire ceketinin cebine bir ağırlığın girdiğini bissetmiş ve elini cebine sokunca hayretten Yunanistan tütünle- rine müşteri buluyor geçitler yapılacak kapıyı uzun müddet çaldığı hal- ze 5 de açan olmamıştır. iştima çok hararetli olmuş, fa- | dona kalmıştır. Çünkü maznun Belediye yakında Karaköy gibi Eminönünde de balkın karşıdan karşıya emniyetle geçebilmesiiçin renkli taşlardan geçitler yapa- caktır. Bu geçitlere geldiklere zaman nakil vasıtaları sür'at- lerini azaltacaklar ve bunlar dan otomobil ve otobüsler 10 kilometre, tramvaylar 2 kilomet- re sür'atle geçeceklerdir. Tec- rübe mahiyetinde olarak yapr | lacak olan Bu geçitlerin kulla- nışlı ve işe yarar oldukları an- laşılırsa diğer kalabalık yerlerde” de bu gibi geçtiler yapılacaktır. | Müstahdemlerin kayit müddet- leri bir ay uzatılacak Müstahdemlere verilen kayit müddeti 27 ağustosta bitecektir. | Talimatname (tatbik mevkiine konalı ikiay geçtiği halde hâlâ bir çok hizmetçiler ve müstahdemler büroya yazılmamıştır.Belediye ye- niden şubelere emir vererek mahalle muhtarlarının bu busus- ta nazarı dikkatlerinin celbini bil- dirmiştir kayit müddetinin bir ay daha uzatılması için daimi encümene müracaat edilecektir uzatma kabıl olmazsa ağustostan sonra kayıt cezalı olerak yapıla- caktır. —ş— Vilâyeett: istanbul mektupçuluğu Bir müddettir münhal bulunan Vilâyet mektupçuluğuna, Konya vilâyeti mektupçusu Raif beyin tayin edildiği haber alınmıştır. Bilditildiğine göre Yunan hü- kümeti tütünlerinin bariç piya. salarda sürümünü temin İçin cid- di tedbirler almağa başlamıştır. Bu cümleden olarak, Yunan Milli bankası Alman bankaları- na müracaat ederek mübim mik tarda Yunan tütünü satmak şar- tile büyük bir istikraz teklif et- miştir, M. Venizelosta son seya- batinde Viyane ve Lehistan re- jilerile temas ederek Yunan tü- tönlerine büyük alıcılar bulmuş- tur, Ofis mukabil tedbir almağı düşünmektedir. Romanya ve Yoğoslavyada kereste fiatları yükseliyor Romanya ve Yoğoslavya ke- restecileri Bukreşte yaptıkları bir toplantıda fiatları yükseltmek için anlaşmışlardır. Bu mes'ele üzerinde kereste tüccarler: dün Ofiste toplanarak görüşmüşler- dir. ” İran ve Rus Üzümleri Iran ve Rusya üzümleri bak- kında şimali Avrupa ticaret mü- messilliğinden şehrimiz ticaret odasına bir rapor gönderilmiştir. Raporda bu üzümlerin ancak Hindistan ve İrakta İzmir üzüm- haber Polis gelinceye kadar bir hayli hiddetlenen Fahriye H., bir ham- lede taşlıktan yemek odasma geçmiş ve eline geçirdiği ekmek Nihayet fazla gürültü yapınca Fahriye H. kocasını içeriye al- mış ve evin taşlığında kendisini tokatla karşılamıştır, Bir müddet saçsaça, başbaşa dovüşen karı kocanın gürültüsünden komşu. larda telâşa düşmüşlar ve polise göndermişlerdir. Fakat bıçağını şaşkın bir halde duran ocasimın (o kasıklarına olanca kuvvetile saplamıştır. Hasan efendi feryatlarla be- raber yere yıkılmış, bu si polisler yetişmişler, zavallı adam- cağım Zükür bostanesine kaldır nlarak tahkikata başlamışlardır. Fehriye hanım kocasını kan- lar içinde gördükten sonra hid- deti geçmiş, fekat aynizanda da İş işten geçmiştir. Asabi kadın kefaletle serbest bırakılmıştır, Fransız tayyare filosu gitti Çarşamba günü şehrimize ge lerile rekabet edebileceği xikre- | len jeneral Dö Goys'in Fransız dilmektedir. | tayyare filosu dün sabah saat Sabık Edirne valisi Reşat be- ye ait çok kiymetli islâm para- | ları koleksiyonu müzeler idaresi | tarafından 7,000 liraya satın alınmıştır. dokuzu yirmi geçe Yeşil köyden baraket etmiştir. Filo Selânik üzerinden geçe- rek Atinaya gidecek orada iki gün kaldıktan sonra Brendizi, Roma, Zörih ve Lizon şehirlerine uğrıyarak Parise dönecektir. kat müspet bir netice alınama- mıştır. Salı günü tekrar topla- nılarak bu meselenin görüştilme- sine devam edilecektir. Red mi, istinkâf mı? Dün duyduğumuza göre Fuat beyin edebiyat fakültesi reisli- ğine intihap vazifesi divanda müzakere edilirken toplantıda hâzır bulunan 14 azadan ikisi tastik, beşi ret reyi vermiş, yedi aza da müstenkif kalmıştır. ——— li Ağustos Pariste 31 komünist tevkif edildi » Komünistlerin harbe karşı nü- msyiş günü ittihaz ettikleri 7 | Ağustosta Avrupanın muhtelif şehirlerinde bazı hâdiseler olur ve rabita nahoş bir neticeye meydan vermemek için kuvvetli tedbirler alır. Dün 1 Ağustostu. Bugün di- ğer senelerde olduğu gibi şeh- rimizde sakin geçmiştir. Bulgaristanda komünist nüma- yişleri aleyhinde Sofya, 31 (A.A) — 1 ağustos için hazırlanan komünist nüma- yişlerine karşı şiddetli tedbirler a'ınmışlır. Sokaklarda metingler akti, nümayişler icrası, toplanıl- | ması menedilmiştir, Pariste 31 komonist t6vkif edildi; mustantiğin cebine rüşvet olarak 100 dirhemlik bir rakı şişesini sokmıya çalışıyormuş... Bu vaziyet karşısında maznun İ hakkında bu meseleden de tah- kikata başlanmşıtır. İzmirde 60 hektarlık orman yandı izmire tabi Kemalpaşa kara- sının Kurudere köyü civarındaki ormanlarda üç gün evvel büyük bir yangın çıkmış ve 15 saat devam etmiştir. Yanan orman sahası 60 hek- tardır. Bu sahada 7,500 çam 9,000 meşe ağacı yanmıştır. Zabıtanın yaptığı tahkikata göre, yangının ormanda ruhsati- yesiz çalışmakta olan Mahmut isminde bir adamla karısının yaktıkları ateşten çıktığı anla- şılmış, ber ikisi de yakalanmış- lardır. Hür Fikir gazetesi kapandı izmirde çıkmakta olan “Hür Fikir,, gazetesi neşriyatını tatil elmiştir. Denizlerde : rn Bir kütükmüş.. Karadenizde görülen bir cismin i mahiyeti anlaşıldı Karadeniz açıklarında 15 met» re uzunluğunda sefain için teh- likeli bir cisim görüldüğü yazıl Paris, 31 (A.A) — Scine aya- letinde ve havalisinde kargaşa- hiklar çıkarmağa kalkışmış olan | 31 komünist tevkif edilmiştir. Bunlardan altısı ecnebidir, mıştı. Liman idaresi tarafından yapılan tetkikatla bunun, civar limanlardaki kereste fabrikala- | rından nasılsa denize düşen bü- yük bir kütük olduğu anlaşıl- i mıştır.