6 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

6 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

* Târm az olmasının sebebi, hiristiyan — 2 — VAKIT 6 Ağustos | de menkübiyete uğramışlardı. Baş ha! ham Caiphasın makamında 16 sene kal dığı muhakkak olduğundan Pilatenin' Filistinde on altı sene kaldığında şüp. he yoktur. Bu itibarile İsanm muhakeme ve salbi tarihi olarak gösterilen 21 senesi Pilatenin İdaresine tesadüf e-! diyor ve hiristiyanların yaptıkları tahrifler asıl hakikati büsbütün ör. femiyor. Elhasıl, İsanın, (tarihini, Oonun Wepcvi şeraitini tevil (eden ehli iti- miden olduğu, Jakop Kepharın şe hadetile sabittir. Bu adam, hiristi- yan membalarınca meçhul idi. Jako Bon beyanatı OKaykranosoğlu Ele- ser ve Akibo vasıtasile intikal etmiş- tir. Bu son iki zatin sözleri hiristiyan Yek lehinde değil, aleyhinde idi. Roma valisi Pilatenin oTiberyüs! devrinde Hristos namında bir ada- mı, bir cani, ve bütün insanlığa düş man bir çete mülessisi sıfatile idam etti ği Takitüsün şehadetile sabittir. Romalıların İsa aleyhindeki itti- hamlarının mahiyeti açıktır. Bu nok. ia İsanm gerildiği haç üzerine Pilate tarafından yazdırılan (Yahudilerin hü! kümdarı İsa) sözlerinden, Celus ve Hi- eroklesin hücumlarından anlaşılıyor. İsa, yahudiler tarafından hükümdar ilân olunan adam sayılmakta idi. Bu itibarla İsa, Roma kanunu nazarımda bir âsi, bir çete reisi, Roma İmpera- torluğunun masuniyet ve emniyeti a- Jeyhinde hareket eden bir eşkiya idi. Onun başında toplanan adamlara kar şı haiz olduğu faikiyet ve oriynset, onun sihirbazlığından, demagoji: den, güzel söz söylemek kudretinden ileri geliyordu. Hiristiyanlık aleyb-! tarı bütün omembadar, İsayı, Asi, si. hirbaz demagok ve eşkiya reisi olarak tasvir etmekte müttehittirler, Hiristiyanlık o aleyhindeki yazı muhârrir ve müstensihlerin (İsa aley hindeki yazıları istememelerinden |- leri gelmiştir. Hiristiyan sansörlere, dördüncü asırdan itibaren İsa aley- hindeki yazıları imha için salâhiyet ve rilmişti, İsanım muhakemesine ait vesika- 'larm zayi olması da ayni sebepten ile-! iri gelmiştir. Bu vesikaların eskiden mevcut olduğunda şüphe yoktur. Hat ta (Usebyos) un yanlarından, bu ve sikalarım $11 de mevcut olduğu ve im- perator Maximnus Dâie tarafından neş rolunduğunu anlıyoruz. Bu vesika İsanım 21 senesinde salbolunduğunu ifade ediyordu. Hiristiyan sahtekâr. Tarı, (Josefos) un Gratüs ile Pilate devirlerine ait tarihleri tahrif etmiştir. Bu tihriften maksat, İimperator Max- iminusun neşrettiği muhakemeyi iti- bardan düşürmekti. Bu gibi tahriflerin neticesi ola- rak yahudi müverih Jlavrosos Josefus un eseri de tam ve mükemmel bir su- Yette elimize geçememiş, bilâkis bu e- ser bir sürü tebdillere (ve tahriflere uğramıştır. Biz bütün bu eski memba- Tarı, bu membaların mevcut nüshala- Yi, tercemeleri tetkik ettik. Karşılaş- Ürilsenk eserleri karşılaştırdık. Neti. eede İsayı yeniden yazmak lâzım gel- diğini anladık ve yazdık. Bu uzun ve yorucu mesalmizin ne tlcesini karilerimiz artık takip edebi- lirler. Yahya ve Isa Kıral Herodun tam ölümünü mü teakip, yahudiler uğradıkları zulüm- ler, ve şiddetli tazyikler (yüzünden isyan etmişler ve silâhlarmı Siyırmış| Jardı, Hedefleri, o(Herod) un halefi olan Arcilaustan intikam (almaktı. Kıral Herod, kendini cihangirlik için yaradılmış bir adam sayardı. Fakat yahudiler onu hunhar bir cebbar diye anarlar ve ona (Deccal) derlerdi. Arcilaus, şahane bir nutukla cu- Jösunu tes'it etmek İstediği (Ozaman yahudiler feryat ediyor, acı acı ba ğırıp çağrıyor ve onların çığlıkları or- talığı sarsıyordu. o Herkes Herodun yaktırdığı ve öldürdüğü Matyos ile di. ğer azizler ve şehitler için ağlıyor ve intikam istiyordu. Bu azizlerle şehitlerin o kabahati mabedin kapısına dikilen altın karta- W imha etmekti, Fakat halk, yali mız ağlamak ve feryat etmekle ikti fa etmiyerek birçok şeyler talep et- mekte idiler. Halk vergilerin kaldı-! rılması, hükümet tarafından çar. glârda toplanmakta olan bir sürü) 931 dme SON HABERLER Telgraf şebekesi Yeni çekilen hatlarla takviye edilecek Ankara, 5 (Telefon) — Posta ve telgraf idaresi memleketteki telgraf şebekesi yeni hatlarla takviye etmeğe karar vermiştir. ilk olarak Mardin ile Zongul- dak arasında yeni bir bat çs- kilmesine karar verilmiş, faali- yete başlanmıştır. Bundan başka diğer yeni bir telgraf haltile İstanbul-Ankara izmir-Bursa merkezleri arasında doğrudan doğruya ittisak temin | edilmiş olacaktır. Ayrıca Ban- dırma ile Günan arasındaki hat- un güzergâhı odeğiştirilecek, Mersin ve Adana Telefonlarının kuvveti arttırılacaktır. Bunlardan beşka Istanbulda yangın tehlikesi | gösteren yerlerdeki telgraf hat- | ları yer altından geçirilecektir. | Mektepsiz köyler Maarif vekâleti tedrisata hazırlanıyor Ankara, $ (Telefon) — Maarif vekâleti mektep olmıyan köyler- de köy çocuklarının okutulması için bu sene geniş bir faaliyet göstermek kararındadır. Bu mak. satla hazırlanan projeye göre, geniş bir seyyar muallim kadrosu vücude getirilecek, bu muallimler köylerde muayyen müddetlerle ders okutacaklardır. Ayrıca Adanada bir seyyar muallim mektebi açılması da dü- şünülüyor. Yeni bütçe Maliye vekâleti yeni nizamna" meleri tanzime başladı Ankara, 5 ( Telefon) “—- Yeni bütçe kanunu mucebince bazı nizamname ve talimatnameler yapılması lâzım gelmektedir. Ma- liye vekâleti bunların bazırlan- ması işin şimdiden başladı. — amm Tahrir tecrübeleri Ankara, 5 ( Telefon) — Ma- liye vekâleti tarafından yaptırılan erazi tabriri tecrübeleri muvaf- fakıyetle devam etmektedir. ————— — Recep Bey Cumburiyet Halk fırkası kâtibi umumisi Recep bey dün fırka merkezine gelerek meşgul ol- muş, sonrada Yalovayâ gitmiştir. ln a özür dileriz İ “ Kızılcık dalları ,, romanımız, bugün mündericatımızın çoklu- ğundan konulamamıştır, yarın dercolunacaktır, o karilerimizden si ve her şeyden, fazla baş hahamın azli üzerinde ısrar! ediyordu. Herodun tayin ettiği baş ha; ham Jo'azar, yahudilerin mefret et. tikleri obiradamdı. Onlara göre, bu adam, habis ve mel'un bir herifti. Halk, baş hahamlığa daha İyi, da- da ahlâklı, daha mütteki bir adam in- tihap © etmek hakkını haiz olduğunu söylüyordu. Halkın bir baş hahamı seçmek hak kını haiz olduğunu söylemesi, henüz ilk defa duyulan bir şeydi. Vakat halk bu hakkını tanıdıktan sonra 0 nun üzerinde ısrar etmiş ve İhtilâlci- ler bu hakkı bütün kuvvetlerile müda- faaya çalışmışlardı. Yahudilerin bu hakkı omüdafaa etmeleri yüzünden Romalılar, omilâ- din altıncı senesinden itibaren baş ha hamin resmi kisvesini kilit altında bu Tundurmuşlar ve bu suretle halkın ken di arzularına muhalif olan bir şahsi yeti ointihap etmelerine mâni olmak istemişlerdi. (Bitmedi) jedilir, | Buğday meselesi 1 Uat tarafı 1 inel sayılada | zerine ne nisbette in'ikas (Köylü hissesine primin ..* miktarının düşeceği ve bu düşen miktarın umulan salâht yapıp yapamıyacağı bilhassa dünyadaki buğday buhranı karşısında tamamen kestirilemez. Runun için bir salâh vücuda getirebilmek Üzere prim nispetini yüksek tutmak icap eder. Dev let bütçesi amme hizmetlerinin zarari masrafları ile varidatı tevazün ettir.) miş, fazla varidat kalmamış olduğu için bütçeden para tefrikine inekân) yoktur. Yeni vergi ihdasını gelince düşünülmelidir ki, bu vergi bir stne- lik olarak tesis edilecektir. Çünkü ge lecek sene için havaların bu seneki de röcede müsait gideceğine ve memleket mahsulâtında ayni feyz ve bereket ©- lacağına göre hesap kurmak doğru © lamaz. Bir sene için tesis edilecek bir verginin tarh, temettil, tahsil devrele rinde uğranılacak müşkülüt dur. Bunun vaziyete medar olmadıktan başka memlekette — her memleketin en büyük kıymet ve istinatgâhlarından olan ahlâkiyattan (kaybetmek neticesini vermek ihtimali de vardır. Sonra, söylediğim gibi nihayet hükü- metin eline geçecek miktarın fiat zerinde yapacağı tesirin prime maza- ran nispeti de 22 olması çok (muhte meldir, Bu işin en müessir çaresi pazardan doğrudan doğruya buğday mübayaa ederek stok yapmaktır, Stok için lâ zım olan parayı vergi ile bulmakta, yu- karıda saydığım mahzurlar vardır. Fa kat köylü sattığı buğdayınm parasını ne yapacaktır Elbette borçlarına ve tecektir. Köylüden borcu yerine mu- ayyen bir fiattan aynen buğday alının ca ayni netice elde edilir. Eiverir ki, bu suretle toplânan buğdaylar © stok yapılsın, fakat tekrar memleket pa- xarlârına arzedilmesin. Köylünün birinci alacaklısı Ziraat bankasıdır. Köylü bu seneki borcumu | bankaya, hatta buğday olarak öde-| mekle gelecek sene için bankadan is! tikraz etmek irokânın: temin etmiş © Jur. Bankadan mütemadiyen istikraz mütemadiyen tecil olunursa © zaman banka işlemez bir hale gelir. Bu sebeplerle bu sene bankaya esaslı, bir vazife yükleniyor, buğday istihsal! eden çifiçilerimizden matlübatını para! olarak değil, buğday olarak almak,| bunları memleket pazarlara — fiatı! düşürmemek için — ârzetmemek husu-| satı temin ediliyor. Binaenaleyh ban! ka meclisi idaresi buna esas itibarile| karar vermiştir. : Bu, büyük bir iştir. Banka bunu başarmak için (o bilhassa bununla iştigal edecek hususi teşkilât; vücuda getirmelidir. Bu nokta hak kmda meclisi idare reisi Sabit ve umum |. müdür Şükrü beylerle görüştüm. Ayrı! bir teşkilât lüzumunda müttefik kaldı- lar. Diğer taraftan Ziraat bankası bu işi köylüye ve memlekete bir hizmet görmek üzere yapmalıdır, alacak tah- sil etmek noktasından hareket etmeli- dir. Aksi takdirde banka eski devirle rin Selemcileri vaziyetine düşer. Ban ka teşkilâtmda çalışanların . yüksek mefküreci, seciyeleri bu hususta bir teminattır. Bundan başka bankanın, buğdayları köylüden satın alacağı fi- at bu senenin bol rekoltesinin tayin e- deceği fiat olmalıdır. Çünkü bu nokta dan hareket etmek fiatı düşürmeğe müntehi olur. Meselâ, bu fiat İstan. bulda okka başma, gümrük himayesi- nin nazari olarak tayin edeceği fiattan nâkliyat, “tahmil ve tahlisiye, sigorta ve diğer bilümum masraflar çuktıktan sonra elde edilecek miktar olmalıdır. Bundan başka bu usulün müessir ol masinın en iyi surette temin edebilmek için bütün kuvveti büyük İstihlik mer- kezlerine hububat sevkedebilen saha» larda temerküz ettirmelidir. e Böyle bir stokun ziraat bankasının — elinde! toplanması her noktadan faydalıdır. Çünkü banka bunları selektörlerden geçirerek (o temizler, tasnif eder, ha- riçte daha muvaffakıyetle satabilir ve hükümetten himaye görür, (hariçte kâr beklemeden (satabilir, rekabet e- debilir, bir miktar zarar görse de hü- kümet bir çaresini bulabilir. Çünkü ziraat bankası bir şirket ise Hava kahramanları şerefine .. Tm Dün Bebekte büyük bir spor şenliği yapıldı Misafirlerimiz hava kahraman- ları Mister Bardman ve Polan- do şerefine dün saat altıda Be- bekte muazzam bir spor şenligi i yapıldı, şenlik çok güzel 'oldu, yüzlerce sporcu genç ve çok ka- labalık bir halk kütlesi iştirak etti. Misafirlerle kendilerine refakat eden zevat saat beşte dört mo- törle köprüden Bebege hareket ettiler Tayyare cemiyeti reisi Ha- san Fehmi, jandarma kumandanı "Hüsnü, federasyon reisi Hamdi beylerle şehir meclisinden Naki- ye hanım motörlerde bulunan zevat meyanında idi, Motörler Ortaköy sahillerinden erin Eminönü şehir yati mektebi ta- lebeleri mektebin rıhtımı üzerine dizilerek hava kahramanlarını şiddetle alkışladılar ve “Yaşa,, temennilerile selâmladılar. Misa- firlerimiz de bu samimi tezabürata el sallamakla mukabele ettiler. Motörler Bebek koyuna geldiği zaman Abbas Hilmi Paşanın yalısının önünde fıtalarile sırala- nan sporcularımız misafirleri kar- şıladılar ve sonra başta Galata- saray, onu takiben Beykoz, Bey- lerbeyi, Anadolu, Fenerbahçe kulüplerinin fıtalarından mürek- kep bir gurup motörlerin borda- ları hizasından çok cazip bir geçit resmi yaplılar. Bu sırada Bebek bahçesinde bütün spor mensupları ve binlerce halk, hava kahramanlarını şiddetle al- kışladılar. Bu arada bir kısım balk da sandallarla gelmiş, Be- bek koyunu doldurmuştu. Tayyareciler o Bebe! sine çıktıkları zaman Kollej mu- alimlerinden Hasan o Halet bey misafirlere ingilizce olarak: “Hoş geldiniz. Bebekliler namına $izi selâmlarım.,, dedi, Saime ve Se- bahat isminde iki küçük banım da Bebek Halk fırkası: namına misafirlere iki buket vetdi. Bahçenin iç kapısında hava kahramanlarını bütün spor ku- lüpleri idare heyetleri azası kar- sıladı, mıntaka spor reisi Fetbi bey de şöyle hitap etti: “ Istanbul sporcuları kah- nin aynidir. Gelecek senenin hava tel zahürlerine göre elindeki malı muhafa za edebilir. Ziraat bankası idare mec lisi kararında, tayin olunan (fiatın fevkinde bir fiatla satarsa fazlasını iade etmeği de tasrih etmiştir. Borçludan borcuna mukabil buğ- day alımdığı için iadesinin kabil oldu- gu aşikârdır. Hulâsa ziraat bankası dünya vaziyeti ve memleketimizde mah sulün bolluğu için çok esaslı ve mülüm bir vazife ifasma girişmiştir. memle- ketin münevver zevatından mürekkep olan banka heyetinin bu işi muvaffakı yetle başaracağına O emin olabiliriz. Bankanın bu işte göstereceği dikkat ve muvaffakiyeti fiat düşkünlüğüne karşı gelebilecek ve çiftçilerimizin bol luk seneleri hububatını — her anın ıttıratsızlıklarına bir neyi sigorta ol» mak üzere — saklamak adeti şeklinde tecelli eden ihtiyat ve durendişlikler- de istihlâkten fazla miktarm sntışi pazarına #zedilmesini temin etmek su-| retile fiatdüşmesine mâni (o olacaktır. Eğer çiftçilerimiz arasında birlikler tesis etmiş olsaydı bu mesele kendili- Zinden hallolunurdu. Hükümet bu ne- ticelere ermek için tetkikatımı ve hazır. hklarını ilerletmektedir.,, Vekil bey bugün Yalovaya gidecek, cümartesi günü şehrimize dönecektir. Bu hususta tahkikat yaptık. Tan kanın ne zaman zahire almağa başir yacağı henüz kat'i olarak Belli değil- dir. Çünkü alım fiatı henüz tesbit edil! raman misafirleri hürmetle s€- lâmlar.,, Bu sırada sporcular namna da bir buket verildi ve misafirler kendilerine tahsis olunan yerle- re oturdular, Amerikan sefiri Mister Grov da otomodille gek miş dulunuyordu. Tam bu sırada denizde güzel bir geçit resmi başladı, Önde Galatasaraylıların erkek veHanım sporcularına ait fıtaları geçti. Sonra Beykoz sporcularmın fıta- ları, onu takiben Beylerbeyi fıta- ları've daha sonra da Fenerbah- çe, Anadolu fıtaları muntazam ve cazip bir. şekilde geçtiler, biraz ilerdeki fenere kadar gi- derek yine muntazam surette geri döndüler, Geçit resmi (o muvaffakıyetle yapıldıktan sonra bahçedeki or- kestra Amerikan milli marşile istiklâl marşımızı çaldı. e sonra denizcilik heyeti reisi Ekrem ü B.. ingilizce kısa bir me etti. Merasim bu suretle nihayet- lenince misafirler ve davetliler büfeye alınarak izaz edildiler. En sonra da misafirler hanm- larm idare ettiği bir fıtaya bine- rek Bebek koyunda bir gezinti yaptılar ve sekiz buçukta coşkun alkışlar arasında Bebekten ayrı" larak otellerine döndüler, Hediyeler dün tayyarecilere verildi Amerikalı misafirlerimize is“ tanbul şehrinin hediyeleri dün sabah Amerika sefaretinde ves Timi. A Tayyareciler saat 10 da 'otel- den sefarete gitmişler, vali Mu- hiltin bey yanında belediye turizm şubesi müdürü Ekrem Be- sim ve misafirlerin mihmandarı Ziya beyler olduğu halde biraz sonra oraya gelmiştir. , Sonra otelin büyük: salonuna geçilmiş, Vali bey sâat on bu- çukta teyyarecilere evvelâ iki gümüş madalyayı şehir namına vermiş, müteakiben iki gözel halı hediye edilmiştir. Vali bey halıları teyyarecilere takdim ederken şu sözleri söy- lemiştir : — istanbulda geçirdiğiniz gün- lerin bir hatırası olarak sizlere takdim ettiğimiz. bu halılar, is- tanbul Darülacezesinde yapılmış- tır. Bu itibarla bizce manevi kıymeti büyüktür. Kabul etmetizi rica ederim. ,, Tayyareciler kendilerine gös- terilen bu teveccüh eserine çok müteşekkir olduklarını söylemiş- lerdir, Tayyarecilere bediye edilen gümüş madalyalar birbirinin eşi- dir. Bir taraflarmda Reisicümhur hazretlerinin kabartma birer re- simleri, diğer tarafında ise Türk- çe şu cümle vardır. “ Amerika dan ilk defa bir hamlede istanbula len Mr. Jbon Polando'ya (veya r. Purrel Boardman'a) istan bul - belediyesinin hatırası; temmuz 1931, Hediyeler | verildikten sonra Amerika sefiri de ayrıca vali beye teşekkür etmiştir. Tayyarecilerin şehrimize gel dikleri gündenberi alınan fotoğ- raflarını belediye bir albüm halin- de toplamaktadır. Bu album yakında misafirlere hediye edile- cektir. Bundan başka üzerlerin- de memleketimizde ziraat kredisi, birmemiştir. Dün de öğleden sonra ban. de tayyarecilerin isimleri ve is- hususi teşebbüs değil, bir amme hiz- meti yapan mahiyet arzeder. Umumi bütçeden bunun zararini karşılamak, bir amme hizmetinin masrafını görme! kanm umum müdürü Şükrü beyin ri yasetinde yapılan bir içtimada (alım fiatile alım için yapılacak yeni teşki- lât meseleleri görüşülmüştür. tanbula muvasalatları tarihi yazılı bususi cigaralar “yaptırılmıştır. Bu cigaralar bugün tayyatecilere verilecektir