6 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

6 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

LA .g“ERUIT SAzr. Susama, yazın beşeriyete olan cezasıdır. Tabii havası hazmiyeye malik Eno's “Früit Salt” gazözlü toza bir mıkdar limon sıkıldıkda susamayı gideren lâtif, sihhi ve mükemmel bir müstahzır teşkil eder. Gazi muallim mektebi ve ter- biye enstitüsü Teşkilâtı ve kabul şartları Gazi Terbiye enstitüsü yüksek dereceli ve leyli bir muallim mekte idir. Orta mekteplerle muallim “mekteplerine muallim ve ilk tedrisat müfettişi yetiştirir. Biri mesleki, diğeri fbzari olmak üzere iki kisma ayrılır. A. Mesleki kısım Mesleki kısmın tahsil inüddeti üç sömesirdir. Bu kısım beş şubeye ayrılır: 1) Riyaziyat, 2) Tabiiye, 3) Tarih, Coğrafya, 4) Edebiyat, 5) Pedagoji. Mesleki kısım mezunları Maarif vekâleti celilesinin müsaadesile Darülfünuna üç sömestir daha devam ederek : Darillfünun mezu- niyet imtihamma girebilirler, Bu şubelere girmek istiyenjerde ara- Bılanvasıflar şunlardır: 1) Bir erkek veya kız lisesinden mezun olmak. 2) Yaşı 25 ten fazla olmamak. 3) Vücudü sağlam ve kusursuz olmak. Pedagoji şubesine girmek istiyen lise mezunları, Enstitüde tahsilini bitirdikten sonra hakki müktsepleri baki kalmak üzere > sene ayi a bir ilk mektepte muallimlik etmeği teahbüt edeceklerdir. Bu şubelerden herhengi birine gi isti i ezzunları 20 eylül 1931 Sirki ai, A ilm e racaat etmelidirler, B. Ihzari kısım ibzari kısım ilk muallim mektebi mezunlarını mesleki kisim tedr'satına hazırlar ve lise derecesinde umumi kültür verir. Bu- rada tabsil müddeti iki senedir. ikinci senede talebe Edebiyat ve Fen kısımlarından birine" ayrılır. ihzari kısma girmek istiyenlerde' aranan vasıflar şunlardır; 1) Bir erkek veya kız muallim mektebi mezunu olmak; 2) Yaşı (23) yirmi üçten fazla: olmamak. 3) Vücudü sağlam ve kusursuz olmak. 4) Epstitüye kabul için yapılacak duhul müsabaka imtihanını kazanmak. Enstitünün ibzari kısmının müsabaka imtihanına girmek istiyen muallim mektebi mezunları ağustosun - altısına kadar ilk muallim mektepleri müdürlüklerine ve muallim mektebi bulunmıyan yer- lerde orta mektep müdürlüklerine müracaatla isimlerini kaydet- tirmelidirler. Müsabaka imtihanları 8 ağustos cumartesi ve 10 ağuslos pazartesi günleri yapılacaktır.” imtihânlar muallim mek- teplerinde ve muallim mektebi bulunmiyan yerlerde orta mek- S | Mahkeme ve İcra İlânları | İstanbul dördüncü icra wmemurlu- ğundan; Tamamına 6042 Jira 56 kuruş O kıy- met takdir edilen Eyüpte Ali Paşayı cedit mahallesinin kuru kavak sokağın. da atik 42, 42 mükerrer, cedit (o 42, 44 numaralı bahçivan odalarını muhtevi bostanın 28 hissede bir sehminin 3 se- him itibarile bir hissesi ve mezkür bos| tanın yedi hisse İtibarile 2 hissesi ve sülüsan rubu hissesinin tekrar üç his. se itibarile bir hissesinin nısıf hissesi İde tekrar iki hisse tertibile bir hissesi ve mezkür bostanın yedi hissede iki hissesinin bir sülüs hissesi ve mezkür boştanın yedi hisse itibarile bir sehmi- nin tekrar yedi sehim itibarile 2 sel- minin bir hissesi ye mezkür bostanın yedi hisse İtibarile bir hissesi ve sülüs ve sülüsan rübu hissesinin tekrar üçi hisse tertibile 2 hissesi bu kerre açık arttırmıya vazedilmiş olup 17 ağustos 941 tarihinde şartnamesi divananeye italik edilerek 31 ağustos 931 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra me murluğunda açık arttırma suretile sa- tılacaktır. Arttırma İkincidir. Birinci arttır. mada en ziyade (1000) liraya talip çık mışiar. Bu kere en ziyade artiranın üzerinde (bırakılacaktır. Arttırmıya iştirak için yüzde yedi teminat akçesi alınır. Müterakim vergi, belediye ve; vakıf icaresi müşteriye aittir. Hakla rı tapu sicillerile sabit olmıyan ipotek 7 — VAKTT 6 Ağustos 1931 — 3. K. O, Sa. AL K.dan Ezine satın alma komisyonunca aşağıda cins ve miktarı gös- terilen dört kalem erzak münakasaya konulmuştur. ihale zaman- lan hizalarında gösterilmiştir. Gerek şartnamesini görmek ve gerekse ihaleye iştirak etmek istiyenlerin muayyen zamanda mezkür komisyona müracaatları ilân olunur. (133) -1414 Cinsi Mikdarı Usulü Saat | Un 350900 Kapalı Fasulya 32250 Nuhut 6100 Börülce 6600 Bursa ve Mudanyada kıtaat ve! müessesat ihtiyacı için 30 bin kilo sadeyağın kapali zarf usulile 31 - 8 931 Ta. saat 1 7de ihalesi icr aedile cektir. Taliplerin şartnamelerini görmek üzere her gün öğleden evel komisyonumuza ve münakasaya iş- tirak için de yevmi mezkürda 11. F. Sa. Al, Ko, müracaatları ilân o- lunur. (132) — 1415 ... , İspartadaki kıtaat ve müessesat ihtiyacı için 50.136 kilo sığır eti kapalı zarf usulile 3 —9.. 931 Ta, de saat 10 da ihalesi icra kılı-| inacaktır. l Taliplerin şartnamelerini gör- mek üzere ber gün öğleden O evel komisyonumuza ve münakaşaya iş tirak için de yevmi mezkürda 3. K. O.Sa. Al. Ko. müracaatları ilân olunur, (126) — 1412 ... li alacaklılar ile diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hakla- rını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını İlân tarihinden itiba- ren yirmi gün içinde evrakı müsbitele- rile bildirmeleri lâzımdır Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmıyan- lar satış bedelinin paylaşmasından ha riğ kalırlar. Alâkadarların icra. ve iflâs kanununun 119 uncu maddesi hük müne göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 931 — 19 dosya numarasile memüriye- timize müracaatları ilân olunur. (1495) sünni rnk ef EA akli aibiş Beyoğlu 3 üncü 5. hukuk hâkimli- gindeni.... Müdel Hidayet aleyh 'Tanaş namı diğer Anastaş efen- di aleyhine ikame eylediği müdeialeyh ile şayian mutasarrıf olduğu Kasım- paşada dahağhane meydanında kâin 2 numaralr dükkân ve fevkinde iki © dayı müştemil göyri menkul izalei şu- yu davasının müddeinleyhin ikameti» hı meçhul olması hasebile bililân giya ben cari muhakeme neticesinde müş! in gayri kabili taksim olması hasebile bilmüzayede şuyuun İzalesine 16 tem- muz 931 tarihinde karar verildiği cihet le İşbu hülkilm bermiucibi karar on beş gün müddetle tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. dan; Mahcuz ve paraya çevrilmesi mu- saat 9 dan itibaren Taksim meydanm- teplerde tabriri olarak yapılır. Ve sabahleyin saat 9 da başlar. ilerde pedagoji kısmına girmek istiyecek olanların bir sene ilk mektep muallimliği etmiş olmaları şarttır. Etmemiş olanlar tah- sillerini bitirdikten scn-a hakkı müktesepleri baki kalmak üzere bir sene ilk mektepte muallimlik yapmağı teahbüt edecek- lerdir. o ( 764 ) Pendik serom darülistihzarı müdürlüğünden; Arpa, Saman, Ot,münakasası: Kilo 200,000 > Arpa 150,000 Saman 100,000 . Ot Kilo 75,000 . . Arpa b 60,000 Saman Pendik bakteriyoloji. enstitüsü için Pendik bakteriyo'ojibanei baytarisi ve serom darülistihzarı için mübay asına lüzum görülen yukarda cins ve mıktarları gös- terilen Arpa, Saman ve ot kapalı zarf usulile münakasaya konul muştur. 22-Ağustos- 931 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 14 de ibalesi icra kılınacaktır. Şartnamelerini görmek isteyenlerin her gün findıklıda güzel san'atlar akademisinde yüksek mektepler mühasebeciliğine ve Pendikte müessese müdüriyetine ve vermeğe talip olanların yevm ve saati mezkürda Fındıklıda yüksek mek- tepler muhasebeciliğinde müteşekkil mübâyaat komisyonuna | müracaat aylemeleri. (1178) Pendik serom darülistihzarı için sizi di da paraya çevrileceğinden — taliplerin hazır bulunacak memuruna mürsenat- Tarı ilân olunur. (1496) İstanbul birinci iflâs idaresinden: Meto zade Raif Necdet beyin mi kaddema alacaklıları ile O akterlediği konkordatoya mütedair İkinci ticaret mahkemesinden #adır olan (kararım temyizen tasdiki üzerine geklen yeni den konkordatonun imzası zımnında alacaklıların 8 ağustos 931 tarihine mü sadif cumartesi günü saat 14 te birin ci iflâs idaresinde toplanmaları ilân olunur. Matanbul birinci iflâş memurluğun: dan: Meto zade Osman beyin mukadde- ma alacaklıları ile akteylediği konkor- datoya mütedair ikinci ticaret mahke- mesinden sadır olan kararın temyizen tasdiki üzerine şeklen yeniden konkor- datonun imzasi zımnında alacaklıların 8 ağustos 931 tarihine müsadif cumar” tesi günü saat 14 te birinci iftüs idare” sinde toplanmaları ilân olunur. gm Cazbant mu Saksofon ve Klarnetcisi Budapeşte konservatua- rmdan mezun Fuat P, K. 27 Adana e .. efendinin müddei- m İstanbul yedinci tera ucmurluğun» karrer bir adet Bulk markalı yedi kis şilik otomobil $ ağustos 951 tarihinde! gü irin şartnamesini vörmek üzere her , Selimiye kıtaat ve müessesat ih tiyacr için 250.000 kilo fırın odunu aleni usulile 22 — 8 — 931 Ta. de saat 16 da ihalesi icra kılmacaktır. Taliplerin şartnamelerini görmek üzere her gün öğleden evel komis- yonumuza ve münakasaya iştirak için de yevmi mezkürda 3. K.O. Sa. Al. Ko. müracaatları ilân olunur. (128) — 1417 .. Kastamonuda 131 inci alay ih- tiyacı için 117.500 kilo un kapalı zarf usulile 18 — 8 — 931 Ta. de saat 15 te ihalesi icra kılınacaktır. Taliplerin şartnamelerini görmek üzere her gün öğleden evel komis- yonumuza ve münakasaya iştirak için de yevmi mezkürda A. 131. Sa. AL Ko. müracaatları ilân olunur. (130) — 1416 NX Bursa, Mudanyadaki kıtaat ve| müessesat “ihtiyacı için 50.000 ki- lo pirinç kapalı zarf usulile 31 aw ğustos 931 Ta. de sat 16 da ihalesi icra kılınacaktır. Taliplerin şart- namelerini görmek üzere her gün İöğleden evel komisyonumuza ve münakasaya iştirak için de yevmi mezkürda 1, fırka satın Al. Ko. nuna müracaatları ilân olunur. (131) — 1314 ... Konyadaki kıtaat için 52.000 kilo koyun eti kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur 20 - 8 - 931 İgünü saat 15 te ihalesi icra Şartnamesini gör“ her gün nda mu- ikılmacaktır. mek ekerek 've itaya talip olacakları : ayyen vakitte teminat akçelerile ve teklif mektuplarile beşinci K. O. Sa. Al. Ko. nuna müracaatları ilân olunur, (107) — 1306 . Niğde garnizonundaki kıtaat hay! İvanatının bir senelik ihtiyacı olan İkuru ot, arpanın her biri üçer kıs- İma tefrik edilerek ayrı ayrı savtna- meler dahilinde kapalı zarfla mü- nakasaya konmu$tur. İhalesi 19) ağustos 931 tarihine müsadif car- şamba günü saat 15 tedir. Şavtna- melerini görmek istiyenlerle müna- kasaya iştirak edeteklerin yüzde yedi buçuk teminatı muvakkate ve teklif mektuplarile birlikte Niğde- de Askeri satın alma komisyonuna müracaat etmeleri ilân olunur. (111) —1340 ... Ankara merkez kıtaat ve mü- essesat ihtiyacı icin 80.000 metre kaputluk kumas kapalı zarf usuli- le 25 —8 — 931 Ta. dessant 15 te ihalesi icra kılmacaktır. Talinle- gün öğleden evel komisvonumuza ve münakasava istirak icin da vav. mi mezkürda Ankara © merkez K. Sa. Al. Ko, müracaatları ilân © © nur, (127) Aleni münakasa 27-8-931 İ bulunmaları ilân olunur. (42)1341 ihalesi 20.8-931 24-8-931 14,30 14,30 14,30 14,30 zarf 27-8-931 Hadımköy As; fırını tamiri için birinci keşf mucebince pazarlık usulile 11-8-931 TA. de saat 17 de ibalesi icra kılınacaktır. Ta- iplerin şartnamelerini görmek üzere hergün öğleden evel ko- misyonumuza ve münakasaya İş- tirak etmek üzere yevmi mez kürda 3. K.O. SA. AL. KO. müracaatları ilân olunur,(119)1369 ... Çatalca Mat, Mv. kıtaat ve müessesat ibtiyacı için 4000 ki- lo sığır eti pazarlık suretile 8-8-931 Ta. de saat 17 de iha- lesi icra kılınacaktır. Taliplerin şartnamelerini görmek üzere her gün öğleden evvel komisyonu-. muza ve münakasaya iştirak için de yevmi mezkürda 3.K, O. Sa, Al, Ko. müracaatları ilin olu- nur. (120)-1370 ... Bstanbuldaki kıtaat ve mües- sesat ihtiyacı için ekmek ve er- zak nakliyatı pazarlık suretile 8-8-931 Ta, de saat 16,5 ta ihalesi icra kılmacaktır. Taliplerin şartnamelerini görmek üzere her gün öğleden evvel komisyonu- muza ve münakasaya iştirak et mek üzere de yevmi mezkürda 3.K.O.SA.ALKO. müracaatları ilân olunur. | (118)41371 ... Konyada bulunan kıtaatın ihti: yacı olan 21150 kilo sade yağı zarf usulile mevkii müna- kasaya 17-8-931 pazartesi günü saat 15 te ihalesi icrakılnacak- tır. Şeraitini anlamak istiyenlerin V.K. O. Sa. Ko. nuna hergün vetaliplerin teminat akçe ve teklif mektuplarile valti muayyeninde müracaatları ilân olunur. (09)1296 ; Harbiye mektebi talebesi için pazarlıkla 450 kilo kakao satn alınacaktır. Pazarlığı 8-8- 931 Cumartesi günü saat 14 te Har. biye mektebindeki mahalli mah- susunda icra edilecektir. Taliple- Si rim şartnamesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de vakti muayyeninde. hazır ... Sa Askeri mekteplerle bastane- ler ihtiyacı için 1500 kilo sirke“ pazarlık suretile satın alınacak: * tır, Pazarlığı 8-8-931 cumartesi günü saat 14 te Harbiye mek- © tebindeki mahalli mabsusunda icra edilecektir. Taliplerin şart* namesini görmek için komisyona * müracaatları ve iştirak içinde vakti muayyeninde hazır bülum- amalrı ilan olunur, (41)-1290 Li ER ş Askeri mekteplerle Hastane- ler ihtiyacı için 90,000 kilo ko- yun ve 100,000 kilo. sığır eti pazarlıkla satın alınacaktır. Pazar lığı 9 - Eylül < 931 pazar günü saat İdte Harbiye mektebindeki mahalli mahsusunda icra edile cektir. Taliplerin “şartnamesini — görmek için komisyona müra- caatları ve iştirak içinde vakti muayyeninde ilân olunur. Gl