22 Eylül 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

22 Eylül 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

——2— VAKIT 22 Eylül 1 muştuk, Bu seferki tamaslarım netice- | sinde bu nokta hakkında Nafia ve Sıbhiye vekâletlerile aramızda Mülâf hasıl oldu. Tesisat için icap eden aletler ve makineler derhal sipariş edil- miştir. Bunlar gelir gelmez der- hal işe bâşlıyacağız. Bütün tesi- sat Üç ay içinde tamamlanmış olacaktır. Suyun takimi şimdi de yapılmak» tadır. Fakat en modern ve yeni usullere göre kurulacak olan yeni tesisat takim ii aha mükem- mel ve otomatik olarak yapa- caktır. Şehre gelen suyun miktarını arttırmak üzere yapacağımız te- sisat hakkında da Nafia vekâ- letine izahat verdim. Vekil Bİ, teklif ve projemizin tetkikinden sonra az bir zaman içinde kat'i bir cevap verileceğini bildirdiler. Evvelce de söylediğim gibi 220 bin liraya mal olacak olan bu tesisatın ikmalinden sonra şehre her gün 4000 metre mikâbı fazla su vermemiz kabil olacaktır. mış, bitaraf zevattan bir tah- kik heyeti teşkilini teklif et- miştik. Terkos şirketi müdürü Mösyö Kastelno teklifimizi kabul etti- ğini Ankaradan bildirmiş, bizde tahkik heyetinin kimlerden teşek- kül etmesini istediklerini kari- lerimizden sormuştuk, Ankaradan gelen M. Kastelno ile dün görüştük. Gazetemizin tekliflerini, hakikatin meydana çıkmasını çok samimi olarak ar- tamamile kabul ettiğini, teşkil edilecek bitaraf heyete istenilen her türlü ve- sriki göstermeğe hazır bulundu- ğunu tekit etti. Karilerimiz sorduğumuz suallere cevaplarını göndermeye başla- mwışlardır. Sorguya birkaç gün daha devam edeceğiz. Bu hey- etle kimlerin aza olmağını isti- yorsunuz? Namzetlerinizin isim- | lerini bir iki gün içinde “Vakıt,, yazı işleri müdürlüğüne bildiri- niz? Namzet gösterilenler Sorduğumuz suale cevap ve- renler arasında : Maçka yangı- nında yanan mahallelerden Mu- radiye mahallesi muhtarı Nuri bey de vardır. Kendisi tahkikat beyeti için şu zevatı namzet göstermektedir. “Ömer Abit hanında avukat Nail, Muradiye mahallesinde ma- liye memurlarından Murat, ayni mahallede maliye memurların- dan Atıf B.lerle, Beyoğlu on beşinci ilk mektep 931 Bu yil çalışma zamanlari fasılalı mı olacak | Üst tarafı 4 inci syafada | sani 1 de toplanacak, bu toplanığ iki ay sürecek, İçtimalar bir marta bıra- kılacaktır. 1 martta toplanan meclis Üç ay çalışacak, bütçeyi (o çıkardık. tan sonra, İçtimamı 1 eylüle bıraka | ocak, meclis eylülde ve teşrinlerelde açık olacaktır. Bu suretle toplanma çağları bi rer âraile yılm iki mevsimine dağı tılmış olacaktır, Gelecek (yıllarda böylece 1 eylül j— 90 kânunuevvel ile 1 mart — 31 mayıs arasmda çalışılacaktır. 1 teşrinisani Obizim (teşkilâtı esa- siyemize ( göre itibari bir yıl haşıdır. İZira bizde meclis müstemirdir. Meclis gene o gün (Reisiciimhur tarafından merasimle açılacak, divan, encümen imtihapları o gün yapılacaktır. Teşkilâtı esasiye kanunu mecli- sin bir yılda altı aydan fazla (tatil etmemesini (o emrettiğine göre bu su- retle bir kanun değiştirilmesine lüzüm yoktur. Ikinci bir ihtimal: hazirandan 1 kânunusaniye alınacak, teşrinisani başında o meclise verilme. si teşkilâtı esasiye icabı olan (o bütçe kânunvevvel Osonuna kadar çıkarıla.i cak, hususi, resmi müamelelerde şu yılbaşı (değişikliği (o kaldırılarak işe yeni bir mizan verilecektir. Temas ettiğimiz . mahfellerde bu iki kararm (ikisine birden taraftar ©- lanlar çoktur; yalnız bu yıl mecliste, kazanç, istihlâk vergileri (gibi bir takım vergi (Okanunları o bulunduğu, meclisin mesaisi bunlarla başlıyaca- #r, bunlarm ( tesirlerinin yeni bütçe için (o hedıp edilmesi zaruri (olduğu için, malf yılbaşınm kânunusaniye a- Imması gelecek yıla kalacaktır. Bir üçüncü ihtimal olarak da teş kilâtı esasiyede 1 teşrinisani (olarak tayin olunan açılma (zâmanınmi mart olarak otadilidir. Fakat ilk iki ihtimal (teşkilâtı esssiye ile (o meşgul olmaksızm maksadrtam olarak temin bu ihtimale kuvvet veril Mali senebaşı lettiğinden, memektedir. Hukuk fakültesi seminerleri Darülfünun bukuk fakültesi seminerleri , binanın üst katına diye hanım.,, Karilerimizden Üsküdar esnaf bankası memurlarından Hasan bey de heyetin şu zevattan teşkil edilmesini teklif etmektedir: “Cerrahpaşa obastanesi obaş doktoru Rüştü, Mühendis mek- tebi muallimlerinden Salih Murat, ber Kollej muallimlerinden mü» hendis Hasan, şehir meclisinden Sadettin Ferit, Bakteriyoloğ ihsan Sami, Tıp fakültesi müderrisle- Server Kâmil beyler... Sesil Kolomp! Yazan : Jacgues La Guerche — Yorulmaymız yavrum,. dedi, sonra anlatırsınız. Iyi ki (kendinize geldiniz. Sonra muayene etti, cebinden bir iğne çıkararak kafein şiringa etti. Matmazel Lövassör de doktorun sözlerini tekrar etti. — İyi ki kendinize geldiniz. Fakat M. Piyer olmasaydı. Genç mühendisin ismini işitir işit-| mez, Sesli doğruldu: — Nasıl, dedi, M. Piyer mi? — Evet, sizi kurtaran ve buraya getiren odur. Sesilin yüzü pembeleşti, mihiahale etti: — Kendisini fazla matmazel. — Hayır, doktor, kendimi men iyi hissediyorum. Sonra, ilâve etti: Doktor yormayınız. tama. Nakleden : fa. 3— — Demek M. Piyer bunu yaptı ha? Yarabbi! Ve gözlerinde yaşlar parıldadı. Bu aralık omösyö Emil Dütriyö içeri girmişti, Kalkmak için bir ha- reket yapan Sesili görerek: | — Eh, bak, iyileşmiş bile, dedi, biliyor musunuz ki az kalsın ölecek- mediniz mi? İ Ve bunun ambardan geldiğini de an- | laymca, yangın söndürme aletini a- İ larak koştum. Fakat kapıyı açınca İ yüzüme alev ve dumanlar çarptı, bo- | gulmuşum.. Sesli babasınm (arkasından gelen Piyeri görmemişti. Piyer kulak kabartmıştı bitirince: — Evet, dedi, filhakika yanınız»! da bu aleti gördüm. Fakat matmazel! su mühendisi Burhaneddin, Ro- | tiniz, ne diye kaçmadınız, İştiali işit-! — Affedersiniz efendim, işittim.! sözlerine! Saatte 40 mil Yeni muhriplerimizin tecrübeleri yapılıyor Roma, 20 (A.A.) -- Türkiye hes na İtalya tezgâhlarmda inşa edilmiş olan Tınaztepe muhribinin (o Cenevede yapılan sürat tecrübelerinde (saatte 5 mil sürati olduğu anlaşılmıştır. Cenevre, 20 (A.A,) — Zafer ismin- deki Türk destroyeri mahalli hükümet erkânı ve büyük bir halk kütlesi hazır! bulunduğu de denize indirilmiştir. Ali Naci B. Anadolu Ajansının balkan muhabiri oldu Ankara, 21 (Telefon) — Alı Naci bey Anadolu ajansının Balkan mümes- silliğine tayin edilmiştir. Ali Naci bey Sofyayı merkez ittihaz edecek, Atina, Belgrat, Bükreş, Tiran şehirlerini dolaşarak memleketimizi alâkadar ede cek malümat verecektir. Tıp kongresi bugün açılıyor Ankara, 21 (Telefon) — Tıp konfe. ransı yarın (buğün) Başvekilimiz tara- fından küşat edilecektir. Kongreye İş tirak edecek doktorların bir kısım bu- raya geldi. Mühim bir kısmı yarın sa- bah gelecektir. Fındık Piyasası durgun Trabzon, 21 (A.A) — Biriki gün dür hararetli bir surette devam eden fındık alım ve Satımı birbenbire gevşe- miştir. Fiatlar hafifçe düşmeğe baş- Tamıştır. Vecihi B. Trabzonda Trabzon, 21 (A.A) — Tayyareci Ve cihi bey bu sabah saat dokuzda şehir Üzerinde bir uçü$ yaptıktan sonra Er- zincana hareket etmiştir. Şehrimize gelenler Ankara, 21 (Telefon) — Emlâk ve eytam bankası Umum müdürü Hakkı Saffet, zirmat bankası idare * meclisi reisi Sabit beyler İstanbula gittiler. | Yedi sast mesai Ankara, 21 (Telefon) — Kış müna- sebetile dairelerde Mesai yedi saate in- dirileceği söylenmektedir. kelek dine Takip ediyoruz Darülfünunu ıslâh ve tensik maksadile, Büyük Millet Mec- lisinden geçen Ve icabında proje yaptırılacak ecnebi mü- tahassısı getirilmek üzere tah- sisat kabul eden maddenin mer'iyetinden 55 gün geçti. Darülfünun emini de bir teşkilat projesi hazırlıyacakla- rna dair beyanatta bulunalı 6 gün oldu! Henliz bir hareket farkolun- muyor! etinizi az kalsm hayatınızla ödiyecektiniz. Sesil kekeledi: — Ah mösyö, ne kadar mütcessi. fim ki, Ihtiyar Dütriyö sözünü kesti: — Eğer biraz daha sizin ortada olmadığınızı o farketmeseydik kebap olacaktınız. Sesil, Piyere doğru içlerinde de- rin bir minnettarlık okunan gözlerini kaldırdı; — Benim için hayatınızı tehlike ye koydunuz, size asla teşekkür bor- cumu ödiyemiyeceğim. — Ben tabii bir hareket yaptım. — Hiç olmazsa başka kaza filân yok ya? — Hayır, artık yangın söndü. — Mühim mi? — Maddi zarar var. Bir haftaya kadar lâboraturarmız (yapılmış ola. cak ve matmazel Levassörle (o beraber vazifenize başlıyabileceksiniz o zama- na kadar istirahat ediniz. | Genç kıza dönerek: — Matmazel Roz, matmazel Se- sili evine kadar götürür müsünüz? bis) Asıl itfaiyeye teşekktir etmeniz lâm. | torpitoları tarafından karşılan ik (Üst tarafı 1 inci sayıfada) mubripleri tarafından karşılana- ı caktır. Gemi limanda demirle yince, top endahtı ile (selâm resmi ifa edilecektir. İsmet paşayı Falerde M. Veni» zelos, Hariciye nazırı M. Miha- lakopulos, Muaveneti içtimaiye nazırı M. Yasonidis, Başvekâlet müsteşarı M. Papazatus, Atina, Pire belediye reisleri Türkiye, italya Sovyet sefirleri karşılıya- caktir. Başvekilimiz, karaya çıkınca, otomobille Petit © Palas oteline | gidecek, M. Venizelos kendisini | ziyaretle beyanı hoş amedi ede- cek, İsmet paşada kendisine ziyaretini iade edecektir. Muvasalatın ikinci günü, Yu- nan Reisicümhuru İsmet paşayı kabul edecek, şerefine ziyafet —. kabul resmi tertip edecek- t Yunan hükümeti, sefaretimiz, Sovyet italya sefaretleri ziyafet- ler vereceklerdir. Tevfik Rüştü B. bugün şehrimize liyor ismet Pş. Hz.lerile Tevfik Rüştü B.in Atine seyahatlerinin Teşrinievvel başlangıcına kaldı. ğı teeyyüt etmektedir. Tevfik Rüştü B. bugün şehri- mize gelecektir. Başvekil Pş. Hı. lerininde bu akşam Ankara- dan hareket etmeleri ve birkaç tekrar Ankaraya dönmeleri muh- temeldir. ismet Pş. Hz. leri Tevfik Rüştü B.le Peşteye giderlerken italya topraklarında italyan ricali ile temas etmeleri muhtemel g rülmektedir. Bu mulakatm Ve- nedikte yapılacağı ve Başvekili- mizin Venedik yolile Büdapeşte- ye gidecekleri zannedilmektedir. Atinaya Başvekilimizle birlik- te gidecek gazeteciler Atina 21 (Vakıt)— A hatinde Başvekil Pş. ile hariciye müdürü umumilerinden Cevat, Başvekâlet kalem mahsus müdürü Vedit, hariciye kalemi mabsus müdürü Kemali Aziz, ba- riciye tercüme ve neşriyat şubesi Mehmet Asım, Yunus Nadi, Nec- meddin: Sadık, Falih Rıfkı, leri söylenmektedir. Hariciye vekilimiz şehrimizde Ankara, 21 (Telefon) — Ha- riciye vekili Tevfik Rüştü B. bu akşam İstanbula bareket etti. istasyonda Dahiliye, Nafıa eg Takvim — Sal gün şehrimizde kaldıktan sonra | geti ismail Halkı, gazetecilerden İ odası idare heyetindeki diş ta- Ahmet Şükrü B. lerin gidecekt | killerile Saraç Oğlu Şükrü Sesil itiraz etti: — Lüzum yok, kendim giderim, Benim için fazla rahatsız olmayınız. Bu kadar rahatsızlık yeter. Mösyö Emil Dütriyö duman par- çaları giren, (pencereyi gidip kapat- tu. — Çabuk (gidiniz, dedi, ailenizle oturuyorsunuz değil mi? — Evet, manevi pederimle oturü-! yorum. Fakat akşamları gelir. — O halde matmazel Roz, arkada-; şınızla kalınız bir eksikliği filân var sa bakınız. Sonra gidersiniz. Ve ilâve etti: — Otomobilime binip gidiniz. — Piyer, şoföre haber ver. duğunu anladı. Fakat otomobile bi- nerken, gülerek Piyere: — Artık geçti, tamamen tim, iyiles nazik ve hayatı daima her şeye razı ol- makla geçen Sesil, Piyerin kurtardığı dakikadan itibaren ha- | muştu, Sesil kabul etmek vaziyetinde ol-| Dedi. Evine kadar olan kısa mes8-, fede düşünüyordu. oSıhhati o kadar!rinden hoşlanır gibi onu Günün Muhtırası | $2 Eylül 9 uns ay 1031, senenin geçen günleri: kalan günler 100 Güneşin Mizan burcun irTBESİ Güneş—Doğuşu: 5.47 Namı Öğle 120 Yatsı: 19, Hava Dünkü hararet azami) 2 Bugün ruzgar poyraz havi bulutlu, yağmur muhtemeldir. . Bugün Gelenler; gidenler. -? üdürü Şükrü Bey düf Ankaradan şehrimize gelmiştir. Şükrü Bs bir müddertenberi şehrimizde bulunadi Ticaret ve sanavi bankası hissedarlarında”” Fransiz sermayedar grupu ve Cenevr€ bankası mümessillerile teras edecektir. $ Maarif vekâleti teftiş heyeti reji Rıdvan Nafiz & dün akşam Ankaray& gitmiştir. $ Ores tedrisat müdürü Fuat B bugüt Ankaraya gidecektir. Konferanslar — Bu akşam Rad yoda Selim Sırı B “Kadın sporları v8 hanımlara beden terbiyesi , mevzuu üze“ rinde bir konlerans verecektir. bi Radyo Saat 18 den 19 a kada klan meşriyap, 19,30 dan 9030 a kadar birinci kısım alaturka sa 2030 dan 21,30 a kadar orkestra, 2130 | dan 2230 a kadar ikinci kısım saz, Borsa haberleri. Vakıtı Abone şartları: 3 b 12 Aylık Dahilde 150 400 750 1400 Kuruş Haricte — (80014502700 e Rk A a Resmi Hususi Satın 10K$ o 1950K4 Santimi 20. » Küçük ilân şartlarımı; ya 4 1410 Defa” 30 50 65 75 100 Koruş A — Abonelerimizin her üç aylır hı için bir defa meccanendir. B — 4 satırı geçen ilânların fazla satırı için 5 kuruş zeammolunur Diş tabiplerinin kongresi Diş tabipleri cemiyeti cuma günü eski Türk ocağı binasında senelik kongresini yapacaktır. içtimada bir senelik (faaliyet raporu okunacak, yeni idare heyeti ve müddeti biten etibba biplerinin yerlerine yenileri seçi- lecektir. Kongrenin hararetli , Hz.leri, Ankara valisi ve birçok zevat tarafından teşyi edildi. Vekil B. Istanbulda Yunan sefirile te- mas edecek cumarlesiye Anka. raya dönecekti Yâtının kiymetin; mıştı. Gözlerini (kaldırdı ve otomobilin aynasında kendisine baktı. Bundan daha güzel bir yüz görmek müşkül dü: Açık mavi iri gözleri, düz ve kür çük bir burnu, temiz bir ağzı vardu Güzelliği oo kadar temizdi ki, adeta, maddi olmaktan ziyade manevi bir gü“ zellikti, Fakat: Sesil kendini çirkir bul du ve şuh bir hareketle — hayatının ilk şuh hareketi bu oldu — saçlarım! şapkasının içine soktu. Güyonne müessesesi İle Düt ler arasında bir izdivaç meselesi, & mansız bir kin doğmasına sebep ol- Florval ıtriyat müessesesini kuran zatın oğlu Pol Güyonne, Fer- nan Dütriyö ile ayni muhitte, yaşı yorlar ve (ayni #ilelerle görüşüyor” lardı. Fernan, Kan şehrinde fabri- kaları olan bir genç kızla iyi bir münasebet tesis (o etmişti ve bir.birle görünüyorlardı. Herkes onların muhakkak evlenecek» lerini tahmin ediyordu. mağa baş (Bitmedi)