10 Kasım 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

10 Kasım 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Stadyum nerede yapılmalıdır? rımızın bu hu- sastiki fikirleri dördüncü sayfamızdadır. VAK 1$incl Yıl *Sayı:4970 Tânre yeri: /stanbul, Ankara ca. Vakıt Yurdu — Salı 10 Teşrinsani m ami amaa Mançuride vaziyet müthiş! Japonlar bir şehri bom- bardımana başladılar Akvam meclisi fevkalâde yapacak toplantı Londra, 9 (A.A) — Pekinden Reu- ! ter ajansına bil diriliyor; Pekin ile Ticn- sin arasındaki te lefon kesilmiş ve tren münaka- munkati ol- in beraber gel Menabiinden Meli haberler , li ile polislerin üç, Tsinde bü- e mitralyonlarla ize #üşmüş oldukla- PMI bildirmekte. ir, Sabahın saat ü- günde Japon aş- «ri kuvvetleri vin umandanı bir İstanbulun plânı M. Yansen Muhittin Beyle görüştü Plân hakkında M. Yansene teklif | yapılmamıştır Şehir mütehassısı M. Yansen dün sabah Ankaradan şebrimize gelmiştir. Bir haftadanberi aya- ğmdan rahatsız olan ve evinden çıkmıyan vali ve Belediye o Reisi Muhiddin B. dün M. Yansene ran- dovu vermiş, mü- tehassıs belediye reisimizi sâat on 'aponlar tarafından bombardıman edilen ! döpeceğim. Ankara Tiyen-Tsnden bir manzara Çin taburlarına ve müsellâh Çin | ve 10 kişinin yaralanmasına se- Polslerine Japon mıntakasından VÜ metre geri çekilmek emrini Vermiştir, Kumandan, bu talebini saat 6da tekrar etmiştir. Çinliler mumanaat ve bu mu- Manâatta israr etmeleri karşısın» ponlar, Çin maballelerine ve kışlaya karşı top ateşi açmışlari 1. Sabahın sekizinde bombar. duman, “dutmuşlur. Çin kıtaatının şebri ele geçir- Miş oldukları, intizamı temin ve mubafaza eylemekte ve ahaliden leşkilât yapmakta bulundukları islihbar Olunmuştur. Çin memurları, Çin şakilerinin Üzerinde bulunmuş olan röverver- lerin Japon mamulatından ve Japonyadan Çine ithal edilmiş olduğunu iddia etmektedirler, Top ateşi 4 kişinin ölmesine bebiyet vermiştir. Akvam meclisi fevkalâde toplanıyor (Fransızca İstanbul) gazetesi (Lon- dra) dan şu telgrafı almıştır: “Cemiyeti Akvam meclis! fepkalâ- de olarak pazartesj günü (dün) top- lanacak ve cihan sulhü, Cemiyeti Ak- varan nüfuzunu vç Eriand — Mel -| log misakiniın pievcviğetini tehdit e! den Çin — Japon ihtildfını tetkik esi decektir. Cemiyeti Akvam meclisi - nin müzakere edeceği tedbirler ara- sında evvelce takarrür etmiş olan hu. suslardan maada Japonya ile diplo. wasj münasebatın kesmesi, Mançu- riye beynelmilel kucvetler ikamesi, Joponyarın ithaldtı üzerine Ambar-.i go meseleleri vardır.,, Dünkü nüshamızda buna benzer bazı malümat vardı. Bu (o baberlere nazaran Çin — Japon meselesj artık dünya meselesi şeklini almak üzere | Alsaralı S inci sayfamızdadır | Başvekilimiz Mecliste söyliye- — Cekleri nutku tehir ettiler Başvekilimiz ismet Pş. sın bugünkü H.F, içtimainda hükü- ki senelik programı hakkında izahat vereceği ve perşembe yali de Merliste son seyahati “etrafında bir nutuk söyliyeceği büpüp ii Haber aldığımıza göre Başvekilimiz. bu »utkunu, Da- el ilimizin Şark, Maarif vekilimizin de Garp vilâyetlerindeki seyahatlerinden avdi sonra söyliyecektir, —— —. — Olmıyacak şeyler.. etlerinden Erkek — karıcığım, gel sana son moda bir kürk alayım, Kadın - A, nasıl olur, giydiğim kürkü daha iki sene evvel aldık, eskimedi | beş buçukta be- lediyede ziyaret etmiştir. Üç sa- saat kadar de- M. Yansen vam eden mülâkatta belediye muavinlerinden Hamit beyle be- lediye erkânından bazıları da bulunmuşlardır. Profesör Yansen dün bir mu- harririmizi otelinde kabul ederek şu beyanatta bulunmuştur: v —iki, üç gün kadar Istanbu- da Kaldıktan sonra Almanyaya plânı hakkın- da gazetelerin verdiği malümata birşey" ilâve edecek değilim Fa- kat Ankara herhalde modern bir şehir olacaktır. istanbulun pilanını benim yar mam için iyenizin bana teklifte Li. Fa- kat henüz bir teklif de yapılmış değildir. Böyle bir teklifi mem- Zannederm, buda faideli ola- caktır. * Çünkü istanbulu çok eskidenberi tanıyorum. — Pilanı yabancı bir adam gibi değil, bi- | lerek ve tanıyarak yapacağım. i Böyle bir pilanın lüzumu kimsenin inkâr edemiyeceği bir hakikat baline gelmiştir. Değil tarihi kıymeti ve hususi bir vaziyeti olan Istanbula, hatta en ufak şehirlere bile bir pilân lâzımdır. Binaenaleyh Istanbulun bu ibtiyacınında edileceğine kaniim, Belediye reisimiz Muhiddin B. de M. Yansenle olan mülâkatın- dan sonra bir muharririmize şu beyanatta bulunmuştur; — Profesör Yansenle plân me- selesi hakkında görüşmüş deği- liz. Bu mevzua temas etmedik. Bu, daha ziyade bir nezaket ziyarelidir. Profsörü Ankarada ziyaret etmiştim. Bugünkü ziya- retinde hastalığım dolayısile ba tırımı istifsar etmek nezaketini gösterdi. Hasbühal esnasmda dünya şe- hirlerinin imarı meseleleri, asri şehirlerin nasıl Yapılacağı, şehir- lerin o imarında hangi . esaslar dahilinde hareket edileceği hak- kında umumi mütalealar serde- dildi, Istanbul plânınn kime yaptı- nlacağını mukavele yapılmadan ve imzalanmadan söylemek imkânı şimdilik yoktur. Esesen bu sene- ki bülçemizde buna ait tahsisat da yoktur. 1932 bütçesine tah- sisat konulduktan sonra plânın kime yaptırılacağı taayyiin eder ve herkesçe malüm olur.,, Muhiddin Bey et ve stadyum dedikoduları hakkında şunları söylemiştir : CAk tarslı 5 DG sayfada) €rgeç temin nuniyet ve tehalükle kabül ederim. Denizlerden Denizlere münakaşalardan sonra hazırlanmış ve on lisana tercüme | edilmiştir. Je Sayfa Mütenevvi ve cazip münderecat (11 inci ay) 1931 Telefon: (İdare) 2.4370 — (Yazı işleri) 2. 4579 Sayısı 5 Kuruş —— — Yarından itibaren Kışlık neşriyat programımızın tatbikine başlıyoruz Yarın sabah vakıt gazetesini alanlar Nizamettin Nazifin | “Acüzenin Definesi,, isimli büyük tarihi tefrikasından i başka, sütunlarımızda şu yeni tefrikaları da bulacaklardır l Büyük harp romanı Nakili Ensari Bülent Bu eser şimal denizi kıyılarından Hint denizine ve Aksayı Şarka kadar uzayıp giden suların Üstünde, altında ve kısmen havada yaşanmış heyeçanlı ve hakiki bir harp sergüzeştidir Atinada neler gördü Buradan gidenler niçin ve nasıl gitmişler, orada nasıl yaşıyorlar, berber çırağı Yorgi Yuvanidis meğer burada avukat olmak üzere imiş. si Başmuharririmiz Mehmet Asım Bey Yunanistandan ve italyada yaptığı son seyahatten mühim müşahedelerle dön- | müştür. Yarından itibaren notlarını büyük bir alâka ile okuyacaksınız. .Y. Güzelliğin Sırrı! Kadın sıhhatini ve güzeliiğini onbeş dersten bütün esrarile öğrenecek ciddi bir eserdir. Fransanın | büyük mütehassısları (tarafından uzun tetkikattan ve takip eden hanımlar artık pek az ihtiyarlıyacak- ilrdi Yilenli Gökülimik ne demekiir, krem yüze nasil sürülür, bu cihetleri etrafile anlıyacaklar ve bundan başka öğrendikleri mühim sırlar için, eseri Türkçeye çeviren Eşref Şefik beye muhakkak son derece mll- teşekkir kalacaklardır. Mühim bir macera Bunlardan başka üçüncü yeni tefrikamız mühim ve çok heyecanlı bir macera romanı olacaktır ki karilerimiz bunu büyük bir lezzetle okuyacaklardır. Zengin ve cazip yazılar, resimler Yarından itibaren sayfalarımızda hergün çok cazip bahis- ler ve hikâyelerde bulacaksınız. Çocak, gençlik, kadın sayfa- larımız renkli resimler bedii zevkinize cevap verecek, Yarın sababtan itibaren “Vakıt,, almayı unutmayınız. Karısını öldüren Şevket B.in muhakemesi başladı Bir şahit diyorki: Cinayet haberini işidince ah iclâl gitti dedim! Girme ai ylmy Güzel San'atlar akademisi müdür muavini Şevket bey mahkeme huzurunda —Yazısı 5 inci sayfamızdadır—