10 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

10 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

vi HALKIN GÖZÜ HATKINGKULAĞI Y 'anı işleri telefonu. İstanbul — 20203 SALI — 10 Teşrinisani 1931 Kudüs Kongresi Münasebeltile... Filistin Müftüsü Bir Beyenname Neşretti muhaliflerinden Sultanülatraş Adana, 8 — (Hususi)— Filis- tin müftüsü Hüseyni Efendi bi- rinci kânunun sekizinci günü Ku- düste toplanacak olan kongre münmasebetile (bir (beyanname neşretmiştir. Bu beyanname, Af- gan, Mısır, Yemen, Hicaz, Necit ve Irak hükümetlerini murahhas göndermiye davet etmektedir. İmam Yahya, şimdiden mu- vafakat cevabını göndermiştir. Mısrın cevabıda gelmiş ve Ezher ulemasından elli kişilik bir heyetin gönderileceği bildirilmiştir. Başta Atraşlar olduğu halde birçok Arap gazeteleri, bilhassa bir hilâfet meselesi meydana çi karmak için toplanan bu heyetin müstakil bir devlet olan Necit -Hir cazda içtima etmesi lüzumunü ileri sürüyorlar. Bundan başka, kendi arzusile (hakkından (vazgeçen Abdülmecidin, bu münasebetle herhangi bir iddiada bulunamı- 4 Devamı 3 üncü sayfada ) Kon; NE mms Muallim Şevke İYazım 2inci sayfamızda Çin - Japon ibtilâfı karışık bir devreye girmiştir. Mançuride bir İ Japon emrivakii ile başlıyan bu | hal şimdi bütün Aksayışarka si- rayet etmek tesir ve temayülü gösteren bir ihtilâf haline geliyo Son gelen telgrafların ifade et- tikleri vaziyet bundan ibarettir. Bunların mealide aşağıdadır. Tien-Tsinin Bombardımanı lunan Japon kumandanı, Çin as- ker ve polislerinin pon mahallesine çok yaklaştıkları rini istemiş, sabaha kadar bekle- miştir. Saat altıda ayni ihtarı tekrarladıktan sonra şehrin üze- rine top ateşi açmıştır. Bombar- dıman sekizde durmuştur. Çin İ kıt'alarının şehri ele geçirerek ahaliden teşkilât yaptıkları haber verilmektedir. o Çin (memurları, Japonlara taarruz ederek hâdi- seye sebep olan Çinli haydutla- rın üzerinde Japon tapancaları ele geçirdiklerini, bundan da bu şakilerin © Japonlar (o tarafından idare edildiklerinin anlaşıldığını beyan etmektedirler, Dört kişi ölmüş, (10) kişi | yaralanmıştır. Kısmi İlânı Harp Londra, 5 — Şimali Mançu- ride (vaziyet ( fenalaşmaktadır, Çinliler Anganşinin ocenubunda (5600) piyade, (2400) süvari tah- şit ederek (32) kilometre mesa- fedeki bin mevcutlu Japon kıt'a" sına taarruz etmiye hazırlanıyor- Regaip Gecesi İstanbul Müftiliğinden: Teşri- nisaninin İZsine müsadif olan Perşenbe günü Recebin iptidası olmasına nazaran yevm mezkör akşamı (Cuma gecesi) Leylei Re- gaip olduğu ilân olunur. t Beyin Davası Günün Tarihi sötunumuzdadır | *Gün Bir Çin Ceneralı Japonyay imtiyazlı Ja- | için (300) metre geri çekilmele- | on Pos İdare işleri telefonu: İstanbul Japonlar, Büyük Bir Çin Şehrini İki Saat Bombardıman Ettiler a Har; İlân Etti Londra 9 — Tein-Tisnnde bu p 4 A / —a Doktor Alfert Sze lar. Çinlilere Japon ileri kara- kolları ateş teati etmektedirler. Bu suretle Çeneral Mac - Çang - Çan Japonlar Şimali Mançuriye çekerek Ruslarla bir ihtilât yap- M M “ Son Posta» muallimlere mahsus olmak üzere haftada bir defa perşembe günleri bir muallim sayfası neşrine kârar vermiş ve bu sayfayı maruf terbiyecilerimizden bi- rinin emrine o vermişlir. Muallim sayfasında : Son terbiye nazariyeleri Terbiye âlimleri Toplu tedrisat münakaşaları Türkiyede yeni tecrübeler Muallimlerin dersleri Ameli ders ve nümuneler Ve saire .- Bulunacaktır. İlk o muallim sayfası perşembe günü çıkacaktır. Çinin Cemiyeti Akvan mümessili mak istemektedir. Japonlar bunu | Japonların Çinlilere karşı kullandıkları bir su tangı | anlamışlardır. Böyle bir tuzaya | | | | mafih o Cemiyeti düşmiyeceklerini söylüyorlar. Ceneral Mac - Çang « Çanın Japonlara karşı ilânı harp ettiği söyleniyor. Bu Ceneral, Mareşal Çang » Su-Lianga müracaat ede- rek Kirini havalisinde seferberlik yapmasını istemiştir. Japonya Protesto Ediyor Tokyo, 9 — Japonya inatçı bareketinde devam ettiği takdirde Japonyadaki oCemiyeti Akvam siyasi mümessillerinin geri çağ- rılacağıne dair olan haberlere burada inanılmamaktadır. Maa- Akvamın Çin membalarndan gelen haberlere inanması burada memnuniyetsizliği | mucip olmaktadır. Japon bhükü- meti bu hususta Cemiyeti Akvam nezdinde teşebbüsta bulunmuştur. Japonya, Cemiyeti Akvam Büro- | sunun bir Çin propaganda mer- kezi haline geldiğinden şikâyet- çidir. fa — 20203 © Fiatı 5 kuruş | Geri Müdürünün Ölümü Hâdisesi | Cinayete Bir Lâtife Mi Sebep Oldu? İzmir ( Hususi ) — Evvelki gün, telgrafla Geri kumpanyası müdürlerinden OUsamettin Be yin ölümü hâdisesini bildirmiştim. Hâdisenin esas cereyan şekli şudur: Usamettin Bey sekiz sene- denberi ( Geri Tabako ) namın- daki Amerikan tütün kumpan- yasının (o başekisperliğini yapmış ! bir zattir. o Üsamettin (Beyin faaliyeti onu kumpanyasının mü- dürlük mevkiine kadar çıkar mıştır. Bu zat sekiz senedenberi İz- İ mir civarında tütün alıcılığile meş- guldü. Bu sene tütün fiatleri 40 kuruşa kadar düşmüştü. Bazı | köylüler | Usamettin! Beyi (fiat düşüşünde bir âmil addediyorlardı. Son zamanda katil Hasan ile de bir tütün alım meslesi cere- yan etmiştir. Bu adam para ak mak üzere Usamettin Beye mü- racaat etmiş, maktul para ve- rirken : — Tıraş oldun mu? Diye bir lâtife yapmıştır. Saf ve cahil Bir adam olan katil de tabancasını çekerek evvelâ Usa- mettin Beyi, bilâhere de otomo- bil şoförile bir köylüyü yara- lamıştır. Üsamettin Bey aldığı yara- lardan derhal vefat etmiştir, Di- ğer iki yaralının sıhhi vaziyetleri İ salaha gitmektedir. | ) | Rusyaya Yapılacak Salış Rusya ile aramızdaki Ticaret muahedesine göre Ruslar bu sene bizden 15 milyon liralık mal ala- caklardır. ir Meclisi İdare İçtima: | Bir Meelisi İdare İetimar Gayet mühim bir meselenin hara retle münakaşası (Ruzname : “Havyar mask İeesitie ?, |