10 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

10 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Z Sayta SON POSTA Hafta Tatili Meselesi... Hafta tatilinin cumadan zara tahvili etrafhındaki tasay- vurlar Üzerine halkla temaza geçtik. Aldığımız mütaleaları yazıyoruz: Rilmi B. (Takaim Sırazelviler 110) — Ben cuma tatilinin parara çevrilmesinde hiçbir mahzur gö- müyorum. — Hakikt Garptedir. Biz. bu medeniyeti ve Garblaymtiya. altetih Onun bu icaplarını da kabul etmemiz lâzımdır. Bu nazarından gibi küçük mesele tHicaret noktai lâzımdır. * Fikret Bey (Divanyolu Mengöne sokak 23) — Hafta tatilinin pazar gü- nünde yapılmasına ıktısadi ve tica- ri bir zaruret vardır. Ticaret işlerinde zamanın mühim rolü var- dır. Meselâ bir bononun tediyesi veyahut bir sipariş emri için Av- rupa Ticaret müesseselerinden bi- risinden perşembe günü buradaki bir tüceara telgraf geliyor. Ertesi gün cuma olmak hasebile tüccar bu işi ancak cumartesi görüyor. Halbuki ertesi günde Avrupanın bhafta tatili var. Bu yüzden tücca- rın işi dört gün gecikmiş olur. Abidin B. ( Tvp:ıpı Emla — Nurettin B. mahallesi 78 ) — Ben âdetlerin, an'anelerin idamesine taraftarım. Fakat bunda ticari, içtimat bir mahzur bulun- mamak şartile. Halbuki biz garp medeniyetini kabul ettiğimiz için günden güne garpla her türlü mü- nasebetimiz artıyor. Bazı büyük ticari müesseselerimiz bu yüzden haftada iki tatil yapmak zaru- retini hissediyorlar. Bu vaziyet karşısında tatilin pazara nakle- dilmesinde adeta — bir vardır. * Hahı Kümll Bey ( Tavşantaşı Emin bey mahallesi 9) — Tatilden maksat haftada bir gün dinlenmek ve İstirahat etmek imkânını bulmaktır. Bunun pazar veya cuma olmasında hiçbir fark — yoktur. Şu halde pazar günü —tatil yapmakta bir beis oktur. " * Nurt B. (Kaput tüccarı Sultanhamam Katırcı han 15) — Garp medeniyetini kabul ettik. Bizden bir, iki asır evvel yel alan bu medeniyet kârvanına yetişmek isteriz. Bunun için kay- bedecek hiçbir dakikamız bile yoktur. Derhal cuma yerine pa- | zarı kabul etmeliyiz. medeniyet | zaruret Bazı Tacirler Para Cezası Verecekler esine dolayı rayi odası riayet etmedik! İstanbul © sseselerden para karar — vermiş! mi tebliğ edilecektir. Bu cümleden k Trüvelver ve av fişekleri (3) bin, Bakırköy çi- mento Türk anonim şirketi (480) lira para cezası verecektir. Bun- lardan başka İnşirah sinema ve tiyatrosu sahiplerine, beynelmilel artist acentası Loporobin Efendi- ye, Dore ve Boston birahanele- | rine 50 şerden ( 100) liraya ka- dar ceza kesilmiştir. Himaye Meselesi Boyahanele;in de Himaye- :den İstifadesi Düşünülüyor B Memleketimizde — mevcut | kamahaneler, boyahaneler, tuğla imalâthaneleri — Teşviki Kanunundan istifade edememek- tedirler. İktısat Vekâletinin yeni ye zırlamakta — olmasından eden İstanbul Ticaret | bu gibi müesseselerin de himaye görmesini temin için bir rapor hazırlamıştır. İktısat cektir. Vekâletine — gönderile- Bir Kız Denize Düştü Beşiktaşta Saman iskelesinde bulunan (Hüdaverdi ) kayığının sahibi Halil Ağanın 11 yaşındaki kizı Halide kayıkta oynamakta iken denize düşmüş, kurtarılmıştır. Kıymetli Evrak Yakıldı Eski harflerle basılmış ve yeni kanunlar — mucibince istimalden düşmüş olan (kıymetli evrak) m yaktırılması Maliye Vekâletinden Defterdarlığa bildirilmişti. Def- terdarlık — bunları — bir önünde — yaktırmış — ve varakaları — tutturmuştur. — Mal- müdürlüklerindeki — evrakın da bu şekilde yakılarak zabıt vara- kalarının Defterdarlığa gönderil- mesi tamim edilmiştir. Tikaret ve sanayi odaları ni- | bu müesseselere | Sanayi | Tesmi bir Teşviki Sanayi Kanunu ha- | istifade | Odası | heyet | zabit | | | — GEZA KESİLDİ |Ber Çocuğu Tanıdınız Mı? ? A Fotoğrafçımız dün bir çocuk daha çekmiş. Gazeteye koyduk. Annesi veya babası elbette ki çocuklarımı tamıyacak- lardır. Bu nüsha ile gazeteye gel ri takdirde çocuk namına ayırdığımız İş Bankasının kumba- ra bedelini hediye edeceğir. | Düyunu Umumiye Rapor bugünlerde | Binasına Müşteri Yok Eski*Düyunü umumiye binası için henüz bir alıcı çıkman Belediye - istenilen (1) milyon lirayı çok görmüş, esasen vari- datı az ve muhtelif müesseselere | borçlu olduğu için binayı salın almaktan — vazgeçmiştir. Bina ve mobilyesi Defterdarlık tarafından geçen sene sigorta — edilmişti. Bu sene tekrar sigorta ettirile- cektır. Emir Geç Geldi Lisşe ve orta mektep muallim- lerinin Teşrinsani maaşları dün verilmiştir. Maaşın (8) gün kadar | gecikmesi maaş emrinin Maarif dense biraz geç elmişti Vekâletinden heri gelmesinden ile 'Makas Çekmiş | görülmüştür. | alınmaz iâkırdılarla tahkire yelten- | Buğd | (5898 ) lira para cezasına ve bir ARAP FERİDE Karakolda Polislere Arap Feride isminde bir ka- din geçenlerde esrar - İçerken yakalanmış, ayrıca sarhoş olduğu Feride, kendisini karakola götüren polisleri de ağza | miştir. Esrarkeş kadın bu kadar- lada kalmamış, karakoldaki ma- sanın üstünde duran makası an- sızın kapmış ve polislerin üzerine yürüyerek Ahmet Efendi isminde bir polisin kapotunu yırtmıştır. Bu azılı kadın dün muhakeme edilmiş, neticede cürmü sabit ol- duğu için bir ay 19 gün hapsine ve 46 lira da ceza alınmasına ka- rar verilmiştir. Buğday Piyasası Fiatler Hergün Biraz Daha Yükseliyor Son bafta Amerika pamuk satışında(280) bin balya fazlalık | vardır. Diğer pamuk memleket- | lerinde bu mevsimde pamuk is- tihsali geçen nisbetle azdır. Yün piyasası sağlam geç- miştir. Vaziyetin muvakkat oldu- ğu zannedilmekte ve fiatlarn düşmesinden endişe edilmektedir. y fiatları yükselmekte de- ir. Sert buğday (7), buğday 6 ku- mevsime vam etmekte cins esici Mahküm Oldn anide bir kadının para çantasını çalmaktan maznun Şev- ket İkinci Cezada dün muhakeme edilmiş, 4 ay haps cezası verilmiştir. isminde - biri Araba Çarpmış İbrahimin — idaresindeki — yük arabası Arap camiinden geçer- ken Rasim efendi isminde biri- ne çarparak yaralamıştır. (598 ) Lira Verecek Sigara kâğıdı kaçakçıliğı cür- ikinci cezaya verilen isminde bir kadın dün | münden Sultana ay da hapse mahküm olmuştur. Ayrıca yine kaçakçılıktan maz- nun Çatalcalı Süleyman efendi de (23) lira para cezasma ve Günün Tarihi ea Kıbrıs Asileri Yıktıkları Binaları Kendileri Tazmin Edecekler Kıbrıstan gelen son haberler Lef- koöşede tabit hayatın avdet ettiği merkezindedir. Fakat diğer kasaba- larda bunüz bazı gayritablilikler vare dır. Köy ihtiyar heyetle istifası teklifi kıasmen kabul edilmiş. Fakat umuml bir İstifa yapılmamıştır. Hatta evrolce çekilenler de istifalarını gerl almışlardır. — Millt edenler bu zararlari ödiyeceklerdir. Leymaşolda bir polisi tehdit eden Aranzos isminde biri bir sene hapse mabküm olmuştur. Diğer taraftan tahrip olunan hü- kümet binalarile diğer Milli malları, bulundukları kasabalar halkı müşte- rek bir surette tazmin edeceklerdir. Yakılan Vilâyet dairesinin yeniden imşasına başlanmıştır. Ressam Ali Şevket Bey Muhakema — Edildi Dün Ağır Ceza Mahkemesinde 28 Beşiktaşta — refikası tabanca ile öldüren San'atler Akademesi müdür muavini Ali Şevket Beyin muhake« mesine başlandı. Davacı mevkiinde İclâl Hanımın iki hemşiresile birade: ri ve bunların iki avukatı bulutu: yordu. Ali Şevket Bey de iki avukat tutmuştu. Davacılar Şevket Beyden (20) bin lira da tazminat istiyorlardı. Şevket Bey şunları söyledi: İclâl Hanımı çok seviyordum. Maaşım az- dı. Her arzularını yapamadığım için aramız açıldı. malları — tahrip “alçak, na- mussuz,, dedi. Bunun üzerine ben rovelveri kendi kalbime çevirmiştim. * Bu dakikada kendimi kaybettiğim için İclâli de öldürmüşüm, Tabancam” da kurşün kalmadığı için kendimi ustura ile öldürmek istedim.,, Mah- keme şahitleri de dinlendikten sonra davayı 12 teşrinisaniye bıraktı. Bir Muallim Kıbrıstan Geri Döndü Kıbrısta çıkan (Söz) gazetesinde Nihayet evi terketti — | ve hâdise sabahı. bana okuduğumaza göre geçende buradan — Kıbris. lisesinde vazife görmiye gi den Muallim A. Sacit Bey mektepte iki gün kadar kalmış, sonra istifa — ederek İstanbula dönmüştür. Bunun sebebi, Sacit Bey tabiiyat muallimi olduğu halde kendisine fizik dersi okutmasının teklif edilmesidir. Efgan Veliahtı Evlendi Efgan — Veliahtı Prens Mehmet Zahir Hanın serdar Ahmet Şan Has nın kızile evlenme merasimi Kâbilde yapılmıştır. Fakültede Tetkikat Başladı Maliye müfettişleri dünden itibaren Tıp fakültesinin on senelik hesap- Larını tetkike başlamışlardır. Bir Neşriyat Davası Müstehcen — neşriyat — iddiasile mahkemeye — verilen Piliç gazetesi mes'ul müdürü Yusuf Ziya Beyin muhakemesine dün devam edilmiş, bir ay hapse mahküm edilmiştir. | bazı sebeplerle talik olunmuştur. Pazar Ola Hasan B. Ve Havalarda Elektrik — — 1: Kadın — Hasan Bey, hava deh- şetli, bak yıldırımlar düşüyor... bu şimşek, yıldırım neden olur ? Hasan Bey — Kuzum, î v Ş, Hava arada bir çakarmış şimşekler olurmuş, yıldırımlar düşermiş. elektrik ada bu % Peki, o havadaki elektrikle bizim evlerde t yaktığımız elektrik arasında ne fark var? | buki yaktığımız elektrik ateş paha: Allahallah... 4: Ha a kadın? H | |