16 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

16 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

15 inci Yıl » Sayı : 5006 Vecihi Beyin eşebbüsleri Anadoluda uzun bir tetkik se- ti yaptıktan sonra avdet tayyareci Vecihi B. birkaç denberi Türk gazetecilsrine & tayyareciliğin memleketimiz- inkişafını temin için yaptığı “islerden bahsediyor. Vecihi iyi sözlerinden anladığımıza Te maksadı ilk teşebbüs ola- Moda civarında sivil tayyare tebi açmaktır. Bu mektepte ayda ikmal edilebilecek su- te tayyarecilik uçuşları öğ- mektedir. Memleketimizin sivil tayyare- ik noktasından ihtiyacı o de- edir ki bunun için herhan- ti bir şekilde gösterilecek faa- etin efkârı umumiyede derin Memnuniyet uyandırması pek bildir, Bu itibarla Vecihin be- 2 teşebbüsü şüpbesiz taktir ilir. Yazın Moda ve Kalamış erine gelen halka amatör ayyare uçuşları yaptırmak sırf tir zevk, bir eğlence ve spor münhasır kalmış olsa dil, gene faydalı neticeler verir. gkiyede henüz tayyareye kar- biraz vahşi bir kuş gibi bakan p çoktur. Bunlar fennin du Son nakliyat vasıtasına yavaş âş alışır. Kalplerde bu alete 'daha tazla bir yakınlık ha- Nİ olur, Halkın ruhunda ve kak dinde tayyarecilize karşı hasıl bu yakınlık istikbale ait in- Hiyaflar için çok feyizli bir isti zemini hazırlar. Fakat Vecihi beyin bu teşeb- Mnlerini taktir etmekle beraber tayyarecilik sahasındaki ha- ihtiyacımızın ne olduğnnu umutmamak lâzımdır. Evvel A Türkiye Asyanın değil Vrupanın bir parçası (olması Mehmet Asım lAle tarafı 6 inci savfi £ Lif LİLİ ie Ki hocslarımız hevab dersinde * Oğ- İZ cinsten olmıyan şeyler cemedi » derlendi Bu sözle bize meselâ $ Şiçeyle virmi şişenin cemedile Mİ, fakat iki pakede döreşişenin Ün içinde toplanamayacağını ân» olurlardı. O zsmenlarda mali sa mühim kaide buydu. Aynı olmıyan şeyleri cemetmiye kalkan yyiğder imtihanda sıfır verirdi. Dünyada beş on sene- berşey “değişti. Bunu biliyoruz. DİY INKIŞARI ti İ ki pakeriyle beş sigara paketinin VAKIT ©. EDL Çarşamba © Çarşamba 16 Kânunuevvel G2 inci ay) 1931 Bu iş Allaha kaldı IMmgilizler tahdidi tes- Tihatiçin âyin yaptılar İngiliz parlemantos Londra 15 (A.A) — Şaint- uâu! kilisesinde bu sabah gayet keşif bir halk külesi de hazır olduğu halde tahdidi teslihat lehinde bir âyin yapılmıştır. Ayine riyaset eden Canterbury baş piskoposu vazınde tahdidi teslihnt mesele- sine de temas etmiş demiştir ki; » Yakında toplanacak tahdidi ! teslihat konf'eransının neticesiz i kalmasın düşünmek bilf insamu | tüylerini ürpertici bir ihtimal ma- hiyetini haszdir. Çünkü bu konferansın akim kalması Almanya'nın cemiyeti akvamdan çekilmesini ve hatta teslihatını arttırmağa karar ver- mesini bile intaç edebilir.” Bu âyinde M, Mac Donaldile en mühim nazırlar da hazır bulbnmuştur. Londra, 15 (A.A) — Kabine saat 10,30 da başvekâlet daire- sinde ve M. Makdonaldın riya- Kara tahta üzerinde isimleri bir yere topladı. Şişe- paketleri bir kap içine koyabilirse koca bir (Aferin!) eke bilir, daha çocukken mek | Fakat galiba bütün dünya ile beraber hesaptaki amali erbaa kaidesi de değiş- mis olacak ki türün inhisarıyla müskirat inhisarı tevhit edilmiye teşebbüs ediliyor. Waliye vekilimizin ba fikre çok mülâyim olduğu söyleniyor.Şu resimde ayni cinsten olmayan bu Şeyleri kara tahta Üstünde bir yere toplanmış görüyoruz. Vakit bakalım, tütün paketleriyle rakı ve şarap Şişeleri bir kan içerisinde taşınabilecek mi ? Eğer maliye vekilimiz Masafa Ap- tülhalik B bunu yapabilirse kendisine ko- ceman bir ( Alerini) diyeceğiz « Türkiye Amerika Hayır teşekkülleri Arasında Müşterek çalışma Bir müddet evvel buradan ge- çerek Ankaraya giden Türk- Amerikan dostlük cemiyeti ikin- ci reisi Mr. Jennigs Amerikaya dönmek üzre şehrimize gelmiştir. Merkezi Amerikada Nevyork şehrinde bulunan Türk - Ameri- kan dostluk cemiyetinin mües- seslerinden Olan Mr. Jennigs Ankarada “ Hayır işlerine yar- dım cemiyeti,, reisi Ali Riza B. ve cemiyet müesseşlerinden di- ğer birkaç zatla görüşmüş, Ame- rikan Hayır cemiyetleri ve dost- luk cemiyetile Hilâliahmer, Hi- meyci etfal gibi hayır işlerile uğraşan teşekküllerimiz arasında müşterek bir çalışma temini et- rafında temaslarda bulunmuş, bu hususta bazı esaslar tesbit edilmiştir. Mr. Jennigs dün kendisile gö- rüşen bir muharririmize demiş- tir kiz — Ankaraya her sene gel mekteyim. Bu seneki ziyaretim. de her iki memleket hayır te- şekküllerinin müşterek mesaide bulunmaları için bazı temaslarda bulundum. Bazı esaslar hazırla- dık. Fakat bir eser meydana ge- tirmeden söz söylemek itiyadın- da değilim. Bunun için bu hu- susta şimdi faz'a birşey söylemi- yeceğim. Bu seferki ziyaretimde Gazi Hz. tarafından kabul edilmek babtiyarlığına nail oldum. Bu şe- ref benim için biç unulamıyaca- ğım bir hatıra olacaktır. ———a İdamları istenenler kimlerdir? — kara Ali çetesi hakkındaki karar gelecek Salıya kaldı Gebze ve civarında şekavetten mazmun Kara Ali çetesinin mu- hakemesinde, raüddeiumumilik, sekiz maznundan dörd i hakkında idam cezası istemiş, wuhakeme, müdafaaya kalmıştı . İstanbul ağırceza mahbame İdamları İstenenlerden Kara Ali, Ahmet Halil sinde, dün sabah müdafaa yapı- Sayısı 5 Kuruş z Kaçakçılık Mes: Meselesi Bugün Fırka Grupunda Görüşülecek Izmirde Çıkan Mesih... Yarın bu heyecanlı yazıya başlıyoruz. Bu eserin, aynı İsimle neşredilen diğer eserlerle alâkası yoktur. Sabatay Se- vi, bütün Ya- hudilik âleminin beklenen halâs- kârı olarak or- taya çıkmış, bu sahte (iddiayı bütün dünyaya kabul ettirmek için uğraşmış, bunun için bin bir maceraya girişerek Avrupa Asya, Afrika yahudilerinin hepsini heyeca- na düşüren iş- ler yapmış, bü- tün dünyayı kendisile alâka- dar ettirmiş, nihayet, gene bir yabudi âli- mi tarafından onun sahtekâr- lığı o meydana vurularak onun bütün iddiaları altüst olmuştur. Eser en mevsuk membalardan « lınmış ve Sabatayın şabsiyetini, harekâlını, iddiaların, muvaffaki- yetlerini, sahtekârlıklarım bütün sebeplerile izah etmiştir. Eser tarafgirlik, veya eleyhtarlık gibi hislerden tamamile -tecer- rüt edilerek sırf tarihi bir noktai nazarla yazılmıştır. İzmirde çıkan (Mesih) i anlamak ve yakından: tammak istiyen karilerimiz bu eserde aradıklarını bulacaklardır. Bu eser bir tetkik mahsulüdür. Muharriri Ömer Rıza Beydir, Bu itibarla, neşredilen ve meşrine başlanan diğer eserlerle alâkası yoktur. Bu noktayı e- hemmiyetle tavzih ederiz. Bu heyecanlı eseri yarından itibaren karilerimize takdim etmiye. başlıyoruz. Sabatay Sevinin gençliği Hastahanelerde de çalışma saatleri meselesi Doktorlar iş üzerinden kontrol edilmelidir Operatör Mim Kemal Beyin sözleri Evvelce yazdığımız gibi İstan- bul hastanelerinde doktorlar için sıhhiye vekâleti, bir yevmi de- vam müddeti tayin etmiştir. Bu müddet sabahleyin saat sekizde başlar, öğleden sonra üçte biter, Yani umumiyetle hastane dok- il torları saat sekizde hastanede ; bulunmıya, saat on beşe kadar dâ orada kalmıya mecburdur. i Bu sene tatbik edilmiye başla- nan bu devam usulü Pendik, Adalar, Erenköy gibi uzakça semtlerde oturan doktorların sa- bahleyin altı, altı buçukta evle- rinden çıkmalarını icap ettiiryor. Bundan dolayı birçok hastane doktorları arasında bir memnu- niyetsizlik görülüyor. Bu hoşnut- suzluğu izah ederken bu dok- torlar diyorlarki: — Hastaneye saat sekizde yetişmek için bu kadar müşkülât lacaktı, Ancak, maznun vekilleri müdafaaya hazırlanamadıkların- dan, muhakeme gelecek salıya bırakılmıştır. Operatör Mim Kemal B. çekiyoruz. Bünun ameli noktadan bir faydası olsa birşey demeyiz. Fakat hastanelerde hastalar saat dokuzda ancak yataktan kalkı- yorlar. Yıkanmak, tuvalet yap- mak için bir zaman geçiyor. Doktorlar ancak saat onda has- talara vizita yapabiliyor. Demek- ki doktorlar haslaneye geldikten sonra iki saat kadar bir iş yap- maksızın bekliyor. Ondan sonra asıl - mesai başlıyor. O halde (Lütfen sayfayı çeviriniz)