28 Aralık 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

28 Aralık 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Kemal ömer bey Stanbul belediyesi (o kıymetli faal ve faziletli bir adamını ybetti, Operatör Emin Beyin şehire- Minliğine gelir gelmez kaldırmak vvurunda bulunduğu iktısat Müdürlüğünde çok iyi çalışan Kemal Ömer bey, Ayvalıkta öl- cenazesi İstanbula nakledil- Mek üzeredir. Ne zalim bir kader.. Ve tali “Üvesidir ki bir kaç gündür, bu Deşe ve mizah sütünunda dost Mersiyeleri yazıyoruz. Kemal Ömer bey, merhum, Yefatından kısa bir müddet ev- vel mezarlıklar müdürlüğüne nak- dilmişti. Bu işi tamamile eline | alamadan kendisini o büsbütün Mezara nakledeceğiz, ne acıl Kadın polaieğ er Oo mevsim iştikçe kendisine yeni bir Ke Programı çizen Kadın birliği bu- Şünlerde de isteyen bemşireleri- Be polisliği öğretmiye karar ver- di. an kadi Vie aldığı er işin, bamdo'sun, O tamamile kkından gelen birlik, bu işide liğin “ yetiştireceği polisler, mic- Manritte. Salih Zeki B. Bir müddettenteri şehrimizde İunan ve maarif mücsseselerini İsfiş eden Salih Zeki B. dün akşamki trenle Edirneye hareket deer. Salih Zeki B.Edirmede, T nafta kadar kalacak, mek- leri teftiş ettikten sonra tek- tâ? Istanbula avdet edecektir. Haziranda Niste toplanacak » beynelmilel terbiye kongre- Sine iştirakimizi temin için alâ- darlarla temas etmek üzre ibrimize gelen ve muallim mek- tebinde — misafir bulunan İzmir püallimlerinden Mustafa Rahmi ti Şarşamba günü muallim mek- binde (me'ttesin içtimai tekâ- “yüldeki ruhu) mevzuu altında kosforans verecektir. Nümune dersleri Uk tedrisat müfettiş'erinden v *vzi B. bir haftadanberi Beyoğ- ila inci mektepte yeni müfre- Prozramının yeni esaslara m. tatbiki hakkında nümune tsleri vermişti. Fevzi B. bu vü erden alman neticeleri bu- ie saat İdte İl inci mektepte konferans seklinde izah ede- üm konferanslar inan müdürlüğü tarafımdan 'P edilen mesleki konferans- Serisine devam edilmektedir. İnci konferans perşembe gün a rettin Celâl e ti dan (zati faaliyet ve ders oyunları) hvzuu altında Darülfünun kon- âns salonunda verilecektir, Mekteplerde sömestr tatili ik, orta, lise ve âli mektep- day perşembe günü akşamın- a Mn itibaren dersler kesilecek ve Mi tatili başlıyacaktır. Bi- t tahriri yoklamaların bu haf- v Sobuna kadar bitirilmiş olması notların mektep idarelerine imi bulunması lâzımdır. Bu ie bütün mekteplerde yok- alara devam edilmektedir. iy tr tatili ilk ve orta mek- yerle larda — : ie ve yüksek mel lerde yirmi gündür z aşaracaktır, öyle umarız. Bir- ! timleri tutmakta her halde mu- Vaffak olacaklardır. Onlar sade lerini tutamazlar. Topin İğne slafa Rahmi beyin konferansı! lerin otomobillerin Belediyede : Yolları kapıyan oto- mobiller Vali Muhittin bey yayan ola- rak teftişe çıkıyor Belediyece taksilere muayyen bekleme yerleri tahsis edildiği halde şoförlerin hemen ekserisi buna ehemmiyet vermiyerek cad- deleri kapatmaktadırlar, Şoförle- rin bu harekâtına mani olmak için kendileri muhtelif suretler- le tecziye edildiği ve bunları kontrol eden memurlar da vazi- felerini hüsnü ifa etmediklerin- den dolayı cezalar verildiği hal- de bir türlü bu vazıyetin önüne eçilememiştir, e hi üzerine vali ve beledi- ! ye reisi Muhittin bey geceleri şehrin muhtelif © yerlerini yaya do'aşarak bizzat teftişler yapmı. ya başlamıştır. Muhittin bey evvelâ Taksim cihetinde ve sonrada Sirkecide teftişatta bulunmuştur. Taksimde şoförlerin kendile- rine tahsis edilen yerleri bıra" karak tramvay bekleme yeri- ne doğru birbirlerininin önüne geçerek yolları kapadığını gör- müştür, diğer taraftan Sirkecide de otomobillerin yeni postanenin arkasında durması lâzım gelir- ken Sirkecide caddede bekledik- leri razarı dikkati celp etmiştir. Buoun üzerine Muhittin bey bü- tün bu taksilerin (numaralarını ârif müsteşarı Edirneye gitii; yazmış ve cümlesine onar lira ceza kesmiş ve cezalar ertesi günü hemen (tahsil edilmiştir. Mahittin bey teftişatma devam edecektir. saller. olemeobil. içine alınacak mı? Bazı Balkan memleketlerinde, Almanyada olduğu gibi, saat- içerlerinde olduğu görülmüştür. Bu şekilde müşleri saatin me yazdığıni mütemadiyen kontrol ettiği gibi yekünun da ne olduğunu avl- yabilmektedir. Bu usulün bizde de az bir masrafla kabili tatbik olup olmıyacağı tetkik olunmak- tadır. Kanalizasyon Iki seneye kadar bitirilecek, lağamların raptı için tebligat yapıldı Istanbulun kanalizasyon inşa» atı iki sene sonra tamamile bi- tecektir. Elyevm Babali, Balıkpa- zarı semtleri tamamile bitmiş ve buralardaki evlerle müessesatım lağamlarını umumi mecraya rap- tetmeleri için dün tebligat yapıl mıştır. Bu raptiyeler 200.60 lira arasındadır. Beyazıt, Mahmutpa- şa, Çemberlitaş semtlerinin inşa- atı da bitmek üzre olduğu için buralardaki evlerle müessesata da bugünlerde raptiyelerini yap- maları için tebligat yapılacaklır. Belediyede devam meselesi Belediye amirlerinin vazifeleri ne muntazam devam etmemeleri üzerine bazı tedbirler alınmış, günde üç defa jurnal imza edil meside şart koşulmuştu. Ancak | belediye mühendislerinin arasıra teftişata çıkmaları iktiza ettiğin- den bu gibi eşhas işe çıkarken nereye gittiklerini ve kaç saat gaybubet edecekleri hakkında bir fiş imzalayıp bırakacaklardır. Aksi halde tecziye edilecek'erdir, Mezarlıklar müdüriyeti Mezarlıklar müdürlüğünden ik- hısat işleri müdürlüğüne becayiş edilen Süleyman beyin, Kemal Ömer beyin vefatı hasebile, ve- Bilardo oynarken... Tahir ve Hüsamettin isminde iki kişi Ikbal kıraathanesinde bi- lârdo oynarken kavga etmişler, | Tahir Ef. Hüsamettin Ef, yi ba- | şından yaralamıştır. Bozayı alamayınca... Üsküdarda Selâmi Ali efendi mahallesinde Arnavut Şaban Ef. dün bozacı Hasandan okkası 20 kuruştan boza almak istemiş, Hasan vermeyince tabancasını çekerek iki el ateş etmiştir. Po- lis tahkikata baş'amıstır. Tütüncülük kongresi Tütüncülüğümüzün o bugünkü vazıyetile ihracatın arttırılması meselelerini tetkik etmek üzre Ankarada bir kongrenin topla- nacağını yazmıştık, Haber aldı- gımıza göre bu kongre şubat iptidasında toplanacaktır. Kong- reye ticaret odalarile ziraat oda- larının murahbasları iştirak ede- ceklerdir. Kongrede şehrimiz ticaret o- dasını kimlerin temsil edeceği henüz tesbit edilmemiş olmakla beraber murabhasların Nemliza- de Mitat, Kâtipzade Sabri ve Gani beyler olacakları tahmin edilmektedir. a Ermenistana giden Ermeniler Atinadan Ermenistana gide- cek ilk ermeni kafilesini götür- mek üzre Pirede Idreos vapuru kiralanmışlır. 2000 kişiden mü- rekkep ilk kafile bu hafta zar- fında hareket edecektir. Yuna- nistandan Ermeniştana gidecek ermenilerin miktarı 10000 kadar tahmin edilmektedir. Elyevm Yunanistanda 30000 ermeni mu- haciri mevcut bulunmakta olup 16000 kişisi henüz tabiiyetlerini tesbit etmemişlerdir. ——e—— Erenköy sanatoryomu Erenköy savâloryomunun açıl- ması için Hilâliabmerde faaliyet devam etmektedir. Müessese için malzeme temini İşi, ikmal edil mek üzredir. Bu iş halledildikten sonra, sanatoryomun idaresi esas- ları tesbit olunacaktır, kâleten mezarlıklar wüdürlüğü vazifesini de ifa etmesi Kaş tırılmıştır. Belediye faaliyetini tetkik Istanbul belediyesinin faaliye- tini yakından tetkik etmek üzre dabiliye vekâletinden bir memur mahsus gönderilmiştir. Bu zat belediyenin muhtelif müeşsesatı. nı gezmiş, kendisine icap eden izahat verilmiş Ve Ankaraya dönmüştür. Kış temizlikleri Belediye bu işi bir Programla m yapaca Belediye temizlik işleri müdür- | lüğü kış münasebelile şebrin te- mizliği için yedi maddelik yeni bir talimataame vücuda getir- miştir. Bu talimatname biihassa kış nazarı dikkate almarak ya- pılmıştır. Talimatnamede karların sokak- lardan nasıl toplanacağını, ça- murlu havalarda nasıl hareket edileceği yazılmaktadır, Belediye temizlik işleri müs- | tahdimlerinin kış münasebetile sokaklardaki çöküntülere dikkat ederek buralara biriken su ve çamurlari derhal temizlemeleri lüzumu belediye riyasetinden şu- abata tamim edilmiştir. Buna, otomobillerden sıçrıyan zifosların halkı pislememesi için lüzum görülmüştür. Adliyede: Soygunculuktan mahküm Kadri yedi, İsmail beş sene ağır hapse mahküm edildi Kâğıthane yolunda soyguncu- luktan maznun Kadri ve İsmailin muhakemeleri, dün İstanbul ağır ceza mahkemesinde neticelenmiş- tir, Icra edilen muhakeme neğice- sinde, maznunların cürmü sabit olmuş, Kadri yedi sene, Ismail beş sene ağır hapse omabküm edilmişlerdir. Yeni istatistik ve neşriyat müdürü Istanbul müddeiumumiliği mua- vinlerinden Ahmet Muhlis bey 4500 kuruş asli maaşla terfian adliye vekâleti istatistik ve neş- riyat müdürlüğüne tayin olun- muştur. Ahmet Muhlis bey, ya- kında Ankaraya yeni © vazifesi başına gidecektir, Ahmet Muhlis bey, genç ve kıymetli o adliyecilerimizdendir. Tebrik ve yeni vazifesinde de muvaffakıyetini temenni ederiz, Çocuk hekimlerinin kongrası Istanbul çocuk hekimleri ce- miyeti senelik kongrasını dün akşam Beyoğlunda saka çıkma- zındaki hususi dairesinde akted- miştir. Kongraya doktur Kadrı Raşit paşa riyaset etmiştir. icti- mada cemiyetin bir senelik fe- aliyeti hakkında 'azaya izahat verilmiş, çocuk hekimleri tesa- düf ettikleri istifâdeli hastalıklar kakkındaki etütlarını anlatmış- lardır. Müteakiben yeni idare hey'eti intihabatı yapılmış, birinci reisliğe Kadri Raşitpaşa, ikinci reisliğe Ali Şükrü, umumi kâtip- liğe Niyazi Ali, kâtipliğe ismet Kâmil beyler seçilmişlerdir. Büyük dere tidanlığı Vilâyet tarafından Avrupadan getirtilen fidanlık mutahassıs ve ustabaşısı Büyükdere çayırında fidanlık için ayrılan 70 dönüm- lük arazinin tesviyesile meşgul olmaktadırlar. Fidanlıkta su te- sisatı vücuda getirilerek müte- addit kuyular açılacak motörler- le bu kuyulardan sular çekile- cektir. Yapılacak olan fidanlık enstitüsünün de bina hazırlıkla- rma başlanılmıştır. sekin Teşrinisanide hayat nekadar ucuzlamıştı? Istanbul Ticaret ve Sanayi o dası tarafından ber ay neşre- dilmekte olan geçinme ismindeki cedvelinin teşrinisaniye ait olanı çıkmıştır. Bu cedvele nazaran yiyecek ve içecek maddeleri teşrinisani- de yüzde yarım nispetinde ucuz- lamış, yakma ve aydınlatma ve temizleme maddeleri yüzde bir buçuk nispetinde pahalılaşmış- tır. mey Bir nişanlanma Verilen malümata göre Istan- bul sokaklarında filminin artist- lerinden Rahmi beyle 1929 se- nesi güzellik kraliçesi Feriha Tevfik hanım nışanlanmışlardır. Onbeş güne kadar evlenecekler- dir. mamaiiteimmiiğe Maliye vekili Maliye vekili Mustafa Aptülha- lik beyin bugünlerde © Istanbula gelerek bir hafta kalacağı ve inhisar idareler'ni teftiş edeceği- baber verilmektedir. ! sirde —3— VAKIT 28 Köoünmevvel 1931 — Memleket Haberleri Maden kuyusunda bomba Bir Fransızın dikkatsizliği yüzünddn bir kaza oldu Haber aldığımıza göre Balya maden kuyularında feci bir kaza | olmuştur: (Sarı su) maden kuyusunun 200 üncü metresinde Süleyman çavuşla bir Fransız çavuşu ame» lelere haber vörmeden bir dina- mit patlatmışlar, bu yüzden Er- zincanlı Mustafa ve Rıza atlı iki amele ağır surette yaralanmış, bunlardan Muslafa o ölmüştür. Müddeiumumilik dikkatsizliği tes- pit edilen Fransıç çavuşuyla, Süleyman çavuşu tevkif ederek tahkikata başlamıştır. Kaçak sigara kâğıdı Gelen haberlerden anlaşıldı. ğına göre, iki gün evvel Balıke- mühim ( bir kaçakçılık vak'ası meydana çıkarılmıştır. Uluabatta manifaturacı Arapzade Ahmet Ef, ye ait bir bavulun içerisinde 40,040 defter sigara kâğıdı yakalanmıştır. Mecmuu bir buçuk milyon yapraktır. Her yapraktan 5 kuruş para cezası alınması lâzım geldiğine göre verilecek tazminat 15 bin raya yakındır. Ağrı maznunları ——. Adanada ı. .nakeme bu hafta başlıyacak Adanadan bildiriliyor. Bundan bir müddet evvel Vandan getirilen Ağrı dagı şa- kavetile maznun 190 mevkufa ait dosya evrakını iki küme içinde gelmiş bulunacagı ve muhakemeyede bu hafta zarfın- da başlanılacagı kuvvetle ümit edilmektedir. Erciyaştan getirilen diğer 93 maznun ve mevkufa ait tahkika- tın ikmaline de istintak dairesin- de çalışilmaktadır. Daimi sergi Haber verildiğine göre vilâyet binasının yerli malları teşhir için daimi bir sergi haline ifrağı ve vilâyetin düyunu umumiye bina- sına nakli bazı fabrikatörler ta- rafından alâkadar makamlara teklif edilmiştir. <——— e — Hıfzıssıhha meclisi Vilâyet hıfzıssıhha meclisi dün sıhhiye müdüriyetinde vali Mu- bittin beyin riyasetinde toplan- mıştır. İçtimada vilâyetin sıhhat işleri görüşülmüştür. amam Izmir kunduracıları Alınan malümâta göre - İzmir kunduracıları yaptıkları fevkalâ- de bir toplantıda yerli sanayii korumak için bazı kararlar al- mışlardır. Bu meyanda Millet ve- killerinden başlıyarak bütün me- murların yerli ayakkabı giymele- rini temin için başvekâlet nez- (| dinde teşebbüs ve temenniyatta bulunmıya karar vermişlerdir. balaman Istanbul - Atina telefonu Istanbul- Atina arasında ya- pılmakta olan telefon hattı tesi- satının hazırlıkları ikmal edilmiş ve İstanbulla Selânik o arasında konuşma tecrübeleri yapılmıştır, Bu ilk tecrübeler müsbet olma- makla beraber ümitbabş netice vermiştir. Hat yakın zamanda umuma açılabilecektir. Sl ALE Marangozlar cemiyeti Dün marangozlar cemiyetinin yeni idare heyeti intihabı yapık mış ve Cümhuriyet Halk Fırka» sının bâmzetleri müttefikan se » çilmişlerdir. ml e biti sil ad