28 Nisan 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

28 Nisan 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Kadın Nihayet Evleniyor! Garbonun Genç Bir Mis Garbe Londra gazetelerini: verdiği malumata göre Greta Garbo, Is- yeç veliahdının ikinci oğlu birin- ci Jugaranın yakın dostu olmak- la maruf ve İsveçin en meşhur maliyecilerinden birinin oğlu olan M. Vilhelm Soersenle evlenmek için yakında Holivudu terk ede- cektir. Mister Soersen, Greta Garboyu ilk defa 1928 de gör- müştür, Kendisi henüz 26 yaşında bir gençtir. Mülâkat Greta Garboyu Amerikadan İsveçe götüren va- purda vuku bulmuştu, Aynı va- purda prens Sigvarı ve İsveç kı- ralının yeğeni Kont Tolke bulu- nuyordu. Kont Nevyorkta, Amerikanın en maruf milyonerlerinden biri- nin kırı olan Mis Estel Manrille Zaldızlının ensesinden yakala- dı. Kuvvetli pençesinde zavallı Mehmet ağanın başı yukarı kalk- tı. Karşısında dişlerini göstere- rek gülen cellâdını görmüş, en- sesinden soğuk bir ürperme geç- mişti, Kara Ali yalnız boğduğu bir vezirin paralarını saklıyan kâh- yasını söyletecekti bu emri al- mıştı, onu idam için kendisine bat verilmemişti. O, dün boğduğu bu vezirin kim olduğunu unuttuğu gibi iş- kence edeceği zavallınmmda ne ismini, ne kendini biliyordu, Ya- maklarına haykırdı : — Ulan, domuz encekleri gibi me homurdanıyor sunuz? Kepçeleri hazırlayın! evlenmiş geri dönmekteydi. Greta Garbo yolculuğunu bu kafile içinde gecirmiş, Soersenle yakından tanışmış ve İsveçte ikameti esnasındada bir çok defa onunla birlikte görülmüştü. O zamandanberi sinema yıldı- ziyle İsveçli genç arasında sevgi rabıtası başladığı şayi olmuştu. Greta Garbo, Holivuda dön- dükten sonra iki taraf arasında muhabere devam etmiş ve sev- gi rabıtası günden güne kuvvet- lenmiştir. Nihayet geçen sene M. Soersen, Holivuda giderek sev- gilisini ziyaret etmiş ve Holivut- ta tam bir sene kalarak sinema işleriyle meşgul olmuştur. Geçen ay zarfında iki taraf arasındaki başlıyan aşk macerası yeni bir inkişaf bulmuş, Soerse- Kara Alinin hiddetini çok iyi bilen iki yamak, ateşte kaynıyan tavaları, kepçeleri hazirladılar. Kara Ali, Mehmet ağayı diz üstü oturtmuş, şimdi karşısına geçmişti. Halâ yüzüne bakmadan söylüyordu. — Ağam söyle, nafile beni zahmete sokma. Şimdi işe baş- layınca can acısiyle bülbül gibi söyliyeceksin, bari şirin canını acıtmadan söyle de hiç yorul- mıyalım, Apti paşanın bir sırrı vardı Yaldızlı Mehmet ağa, metin bir adamdı. Demin yere yuvar- lanarak başının taşlara çarpma” sından sersemlemişti. Lâkin ölüm İ onu korkutmuyordu. O, bu ba” İ bislerin elinden sağ çıkmıyaca- Müstakbel isveçlidir Kocası »in İstokholme dönmesi üzerine ikisi arasında telgraf muhabere- leri eksik olmamıştır. Bu muha- bereyle izdivaç takarrür etmiş bulanuyor. Greta Garbonun İs- veçe dönüşü üzerine izdivaç he- men yapılacaktır. Greta Garbonün izdivacını müteakip sinema âleminden çe- kileceği anlaşılıyor. Birkaç gün evvel prens Sig- vardla o Soersen Istokholmden hareket ederek Berline gitmişler ve izdivaç hazırlıklarıyla meşgul olmuşlardır. İzdivacı müteakip yeni zevce ile zevce, bır müddet İsveçin şima- linde «alacaklardır. E sen Greta Garbonun Met- ro w.dvin'le mukavelesi tem- muzun sonunda bitecek ve mu- kavele yenilenmiyecektir; Diğer taraftan Greta Garbo- nun evlenmek üzre olduğu ha- beri Holivutta şayi olur olmaz hadise derinden derine tahkik olunmuş ve bir sürü meraklı şa- yiaların ortaya çıkmasına sebe- biyet vermiştir. Amerika gazetelerinden birine akseden şayiaya göre (Greta | Garbo)u nişanlım olan Teveşli Sorensen, Holivutta bulunduğu | sırada kaçırmak istemiş, fakat Greta razı olmamış. Bu sırada gazetelerin biri ha- diseden haberdar olarak neşret- miş, Greta nişanlısının bu hava- disi haber verdiğine zabip oldu- ğu için ona darılmış, güya bu dargınlık şimdiye kadar devâm ediyormuş. Greta Garbonun menajeri, iz- divacı tekzip eder mahiyette sözler söylemekle beraber onun pek yakında film âleminden çe- kileceğini ilâve etmiştir. 0/0 Greta Garboya sormuşlar: — Hayatınızın en güzel günü hangisidir? —— Yarın Demiş. ğın çok iyi biliyordu. Onu an- | cak birşey üzüyordu. Hızlı hızlı kalkıp inen göğsünde kalbi şid- detle çarpıyor, başı ateş gibi yanıyordu. Gözlerini yummuş, öleceğini değil, başka şey düşü nüvordu, Ölümünden ziyade onu meyus eden başka şeydi. Yülüklerine, mabzenlerine ka- dar her tarafı kazılmış, bahçenin her köşesi elenmiş olduğu halde bulunamıyan hazine için kan ağ- layordu. Bu hazine, hiç bir za- Apti paşanın parası, mücevhe- ratı değildi. Yaldız! Mehmet ağa, Apti paşanın büyük karde- şinin oğluydu. Apli paşa, onun veli nimeti, babasıydı. Nahak ta- kip edildiği vakit, her şeyine va- kıf olan kardeşi, oğluna o güne kadar bilmediği sırrıda söylemiş, ti i k a tes | za elek siz zannedilen Apti paşanın bu İ badından amcasının bu kızı için meyus | lim etmişti. İşte Mehmet ağa oluyordu. Apti Paşa Bodin valisi iken isyan eden Mosnar üzerine yö- rümüştü, ikide birde baş kaldı- | muharebe olmuştu. Haftanın filmleri : “ Namus lekesi, ve “Felâket gecesi » “ Namus akesi ,, filminden bir sanne Bu hafta “Elhamra,, ve “Melek,, s.nemalarında, iki güzel film gösteriliyor: “Elhamra;, da “Namus lekesi,, , “Melek,, te “Felâket gecesi,, “Namus lekesi,, filminde baş rolü, Tallulah Bankheadt oynu” yordu. “Günahım,, filminde oynıyan artist. Bundan başka, bu filmde Harvey Stephens ve Irving Richel de vardır. , “Felâket gecesi, indeki artistler, şunlardır: Clive Brook, Kay Francis, Myriam Hopkins, Kısa Haberler $ Geçenlerde Belgratta mes'ut bir Saplar; erlensn Çtvebi) fita.! nin güzel artisti İta Rina tekrar filmler (o yapmıya başlıyacaktır. Bu sefer, güzel artist filimlerini Fransızca sözlü yapacaktır. $ Alice Roberte'i hatırlayor- musunuz? “İkimiz yalnızken,, fil minde ne güzel oynamıştı? ne güzel ağlamıştı? İşte bu artist Holivuda gidiyor: $ Bebe Daniels kimdir ? Meş- hur bir sinema artisti değil mi! Evet, Yalnız o kadar değil, şim- di de senaryo mubarrirliğine başlamış Stân Dorelle, ' Oliver Hardi'nin oyuıyacakları komik bir senaryo yazmıştır. $ Evelin Brent “Cinayet mah- kemesi,, isimli bir filmde ikinci derecede bir rol oynıyacaktır. Zira, bu kudretli artist: — Bir san'atkânn kabiliyeti ran Mosnar beyine ve halkına haddini o bildirmesi için — hattı hümayunda şiddetli emir vardı. Apti paşa, Mosnar kalesini vurduğu vakit, çok kanlı bir O zaman Mostar beyinin yağma edilen sarayında bir köşeye sinmiş bir kadın, çığlıklar kopararak Apti paşanın önüne atılmıştı, Kadına malik olmak için ko- valıyan askerin elinden bu biça- reyi kurtarmış, çadırma gelir- mişti, Harbın hesabı görülmüş, Mosnar beyinin sarayına yerleş- mişlerdi oŞebirde sükün avdet ettikten sonra, Apti paşa, Bo- dine döndü. Beraberinde getir- diği bu kadın, müstesna güzel- lerdendi. Apti paşa, ona çok iyi baktı ve onu sevdi. İşte kimse- bir kızı o olmuşlu. Apti paşa garip tabiatliydi. Dairesi halkı, her paşa dairesin- den ziyade ondan memnundu. Avaidi vaktiyle alırlar, istirahat- İ varsa, diyor, 4. VEM via, $ Pola Negri, PirandellonW yeni bir eserini daha filme ali caktır. $ Klara Bov İngilizler tarafı dan bir film çevirmiye dav! edilmiştir. Amerikanın boykot4 yaplığı bu artist, kocası Rek Bel'de ankaje edilmek şartiyi teklifi kabul edecektir, $ Atlantide o filmi tamam bitmiştir. Filmin Fransızca Almanca olarak iki nüsb vardır, Ş Sessiz film (| zamanınÖ üç silâhşorlar da Planşe rolün oynamış olan Armand Bernarf aynı rolü, bu sefer seslisi yapıl: bu filimde tekrar edecektir. $ Ufa şirketi yeni mevsi için, yaptığı filimlerden on dan sinin Fransızcasınıda yapacak! leri “temin edilirdi. e Lâkin bö boş gezemezlerdi. Daimi bir zibat altındaydılar, j Onun haremle münasebeti” bilen yoktu. Harem dairesin” hiç kimse bulunmazdı. Hatta Al ti pasanın evli ve çocuk sabi olduğunu kimse bilmezdi. Bunun içinde Istanbula g rek yerleştikten sonra, ser göze balarak idam edildiği ne kadar bir kızı olduğunu, b ta kâhyası kardeşi oğlu yald” Mehmet ağa bile bilmiyordu. Ondan mutat olan imdadı”” talep edildiği vakit, derhal ** mişti. itiraz etmiyerek imdaf miriyi vermesi felâket mucip oldu. en küçük rold Ve sahibi devfi bu zengin vezirin bir gün ” riye-sn alar takdimiyle mühi sahip olabileceğini odüşünel izalesine Okarar verdi. idamiyle servetine konmak “4 belki şu menfur hareketin bir” saikiyidi. N (Bitmedi) ,