28 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

28 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN “GÖZÜ HALKIN»KULAĞI HALKIN. DİLİ Son Posta v-nı.ı-ıı.ı*ı_ istanbal — 20203 Sene 2 — No: 630 - PERŞEMBE - 28 Nııııı 1932 İdare işleri ı-ı.ı.ı. İstenbel — F'ııh 5 kum Başvekil Paşa Bugun Mos- kovaya Muvasalet Edecek Şu Anda Büyük Tezahurat Ya pılıyor Ödesa 27 (A. doılu bulundı.r A)— Türk misa- ğunu, güzide bir firler öğle yeme- hükümet adamı, ğinden sonra şöbretli bir ku- şebri gezmişler mandan olduğu- ve imalâthaneleri nu ilâve etmiştir. ziyaret etmişler- Sonra Gazi ve dir, Türk gaze- Başvekil İsmet teciler — şerefine Pş. ve Tevfik matbuat yurdun- Rüştü Beyler şe- da bir ziyafet refine içilmiştir. verilmiştir. Misa- İsmet Pş. cevap firlerin geçtikleri olarak irat ettiği yerler Türkçe nutukta bilhassa levhalarla tezyin şunları söylemiş- edilmişti. — Halk tir: misafirleri harar *“Size milliyet- retle karşılıyor- perver Türkiye- du. Mıntaka İcra nin derin ve sa- Komitesi Roeisi mimi hissiyatını M. Pakhomof saat 18 de verdiği getiriyorum, Karadeniz bizi biri- ziyafette bir mutuk söyliyerek birimizden ayırmamakta, bilâkis Türkiyenin ve Rusyanın sultan- | uzatmakta — olduğunu söylemiş, | iki milletin menfaatleri icabı, lk ve çarlık rejimini yıktıkla- | İsmet Paşanın Rusyanın eski Lir (Devamı 12 inel sayfada) Moskovada fabrika amelesi paydostan sonra tezahüratla çıkarlarken rını, bügün iki milletin dos- tane surette ellerini yekdiğerine Sovyet Rusya Yepyeni Bir Dünyadır. Rusyada Neler Oluyor? Neler Yapılıyor? İstanbula Ecnebı Talebe Akını Başlıyor Yüz Elli Buıgar Ve 85 İslovak Genci Darülfünuna Müracaat Ettiler Topanede Bir Cinayet Topanede kışla arkasında bir | barakada oturan paçavracı Halil | bir alış veriş meselesinden pa- çavracı Ulviyi saldırma ile beş yerinden yaralamıştır. Halil yaka- lanmış, Ülvi hastaneye — kaldı- rılmıştır. Bekçiyi Yaralamış Galatada Ahmet Rüştü Beyin çini fabrikasında Amele Ömer, kiyövm şehrimizde Darülfünun tahsili gören Bulgar talebeleri anlaşılmıyan bir sebepten ayni Komşu memleketler gençleri, memleketimizde — yüksek — tahsil şartlarımı iktısadi buldukları için şehrimize akın etmeye başlamış- Şimdiki halde Dişci ve Ezzacı fakültelerinde (120) Bub- gar genci, birkaç Romen ve Ml!ırlı talebe ders görinektedir. tb.0 a Aemmza aÖwa lardır. I önümüzdeki ders senesi zarfında darülfünunumuza kaydolunmak ar- zusile yeniden 150 Bulgar genci ve 85 Çekoslovakyalı genç mü- racaat etmişlerdir. Bunların ço- ğgunu kız talebeler teşkil etmek- tedir. Bunlar da ekseriyelle Dişçi ve Ezzacı fakültelerinde okumak arzusundadırlar. latı son Alman Cümhur reisliği) intihabatinda baksızlık yapıldığını iddia ediyorlar. fabrikanın bekçisi Raşit Ağayı mühtelif — yerlerinden — tehlikeli surette yaralayarak kuçmıştır. Hitlerin İtirazı Berlin, 27 — Hitler taraftar-9 Maslakta 32 Yerinden Yaralı Bir Ceset Bulundu Ölen Zavallının Hüviyeti Meçhuldür, Öldürenler De Meydanda Yok! Dün şehrimiz- de müthiş bir facian — meydana çıkarılmıştır. Tahkikatımıza göre dün Mas- lakta Alman çift- liği civarında 32 yerinden — yara- lanmak - suretile öldürülen bir ceset bulunmuş- tur. Cesedin hüviyeti — henüz anlaşılamamıştır. Fakat üzerindeki elbiselerinin tet- kikinden bu za- vallı adamın Karadeniz vilâ- yellerımııın birinden gelen bir işçi olduğu tahmin edilmektedir. Beyoğlu jandarma kumadan- lığı tahkikat yapmakta, meçhul katiller aranmaktadır. Dün Ad- liye doktoru Hikmet B. hâdise mahalline gitmiş, cesedin Üze- rindeki yaraları tetkik etmiştir. Ceset dün akşam morga nak- ——— Yine Limon Dün De 700 Sandık Limon' Yakalandı Gümrük idaresi evvelki gün piyasada Şö) (810 ) sandık müsa- etmişti. limon dere | Haber aldığı- | mıza göre, alâ- kadar gümıük memurları bu husustaki faa- © liyetlerini art- tırmışlardır. Bu — faaliyet neticesi olarak iden maruf bir tica- (700) :ındık limon | de ve dokuz “tanesi de sirtı! o —— — “müsadere edilmiştir. _,---._wî Adliye doktoru yaraları tetkik ediyor ledilmiştir. Ayrıca Müddeiumumi muavinlerinden Cevat B. o c- varda çiftliklerde çelışan amelelere maktulün büviyetini sormuştur. Fakat maktulü tanıyan bulun- mamıştır. Ceset üzerindeki yaraların 14 tanesi sol tarafında, beşi göğsün- dır. İntihap Kavgası Fransız Başvekili Bu Yüzden Hasta Oldu Paris 27 Başvekil M. Tardiyö —günlerdenberi intihap mücadelesile meşgul olarak nu- tuklar söyliyordu. Bu yüzden teh- likeli derecede bir hançere iltiha- bile — rahatsız. bulunmaktadır. M. Tardiyö bu ani hastalık yü- zünden Cenevreye gidemiyece- ğini bunun M. Stümson, M.Mak- Donald, — M. Brüniz ve M. Grandiye — bildirilmesini — söyle- Fakat alâ- kadar ticarethane gümrük idare- sine iki bin lira yatırarak müsa- dere edilen limonları geri almış- tır. Bu hususta tahkikat yapıl- maktadır. — Başıma gelenleri sorma. Karım hıı gece hiç uyutmadı. Ufıeık bir patırbı olunca hırsız var diye bağırıyordu. — Hırsız patırdı yapmaz demedin mi? — Dedim amma daha fena oldu. Bu sefer de patırdı olmadığı zaman hırsız var diye söylenmiye başladı.