28 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

28 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Almanya İntihabatı Ve Hitler — Pazar günü yapılan Prusya — inlihabatında — Hitlerin Milli sosyalist fırkası 162 meb'us çıkarmağa muvaffak - oldu lerin bu zaleri Avrupada, Almanyada — bile — endişe karşılandı. — Şimdiye sosyal Demokrat, ve — Devlet ırkalarına nat eden muhtelif Alman Geçen hatta Merkez isti- hü- kümetleri; Vaymar kanunu esasi- sine hürmet, cihan sulhuna yet, dahilde asayişi muhafaza ile müfrit fırkaların harp ve tilâl fikirlerine mümanaat etmek- te idi. Lantag tesmiye edilen Prusya Parlamentosunda hükümet fırka- larının 167 meb'usuna — mukabil muhaliflerin — yani — Hintlerciler, ve Komünistler ve Milliyetperver- lerin 253 meb'usu bulunacaktır Gerçi' Hitlerin 162 reyle bir ekseriyet hükümeti teşkil etmesi ilk bakışta mümkün görünme- mektedir. Fakat diğer muhalif fırkalarlarla — birleşerek Otto Brava ve Severing bükümetini devirmesin her an intizar odi- lebilir. Son telgraflar, Prusya intiha- batını Avrupa matbuatının nasıl karşıladığını anlatmaktadır. Fran- sız ve İngiliz gazeteleri endişele- Hit- | ria- | ib- | 'Tuna İttihadı Konferansı rini, İtalyan gazcteleri de mem- | nuniyetlerini açıkça izhar etmek- tedirler, Hitlerin — zaferi, muhtelif cereyanlar — uyandırdı. Milli Sosyalist gazeteleri, Otto Bravn hükümetinin biran evvel çekilmesi lüzumunu, diğer muha- lefet gazeteleri hükümeti ele al- mak için Hitlerine bayrağı altında toplanılması zaruretini ileri - sür- mektedirler. Hükümet taraftarı Vaymar - teşkilâtı ihtiva ettiği umdelere halel vere- cek her türlü siyasete kat'iyen müsaade edilmemesini şiddetle istemektedirl. Lantag caktır. Bu mevkiini mu Otto Bravn h edecek, ya mecbur mu edilecektir? Alman efkârı umumiyesi bununla meşguldür. Gürbüz Yavru ; Çocuk haftası bütün neşesile devam etmektedir. Dün de Halk Evinde gürbüz çocuk ıni_isnb:ık:ııı yapılmış, iyi yetiştirilmiş yavru- lerdan Harika ve Verda Hanımlar kazanmışlardır. Amerikada M. Huver Tasarruf Nasihatı Veriyor Almanyada gazeteler, esasiyesinin ayısta - toplana- dar yoksa Rişmond 28 (A.A) — M.Huver, | mahalli milli masrafların kısılma- sı hakkında valilerinin mutat konferansına yeni bir hi tapta daha bulunmuştur. Reisicümhur, — mahalli — milli masraflar yekünunun 1913 sene- sindeki 2900 milyon -dolardan 1930 senesinde Belediye ve Eya- letler masarifatı olan 9800 m yon da dahil olduğu halde 132 milyon dolara fırlamış bulundu- dikkati ceolbet- eyalet ğundan nazarı miştir. İspanyada Kargaşalık Sevil, 28 (A. A.) — mondaki rahibeler yakmıya teşebbüs eden sendika- listlerden 8 kişi tevkif lerdir. Kar- istifa mı | Avam Kamarasında Gürüllü 'Son Celselerde Amele Fırkası İki İ | sini | tetkikatına ile | kadar | V- 19 yaşındaki çacukla ımizin yüzde 43 ü ölüyor Halçuxı çocuk vefiyalı Norveçte yüzde 5,3, Holandada 5,8, İsveçte 6, lsviçrede E,7, Danimarkada 8,2, Fransada 944 tür. Dikkat: Bu afete karşı seferberlik yepmak lâzımdır. SON TELGRAF HABERLERİ Yine Çıkmaza Girdi Konferansın İçtimaı Mümkün Olamıyor Paris, 28 ( Hususi ) — Londrada akamete uüğre | yan Dörtler Konferansının Cenevrede müzrkerata | yeniden devamı mukarrerdi Fakat, Tuna devletleri ittihadını temin için Fransa tarafından ileri sürülen bu konferansın Cenevrede taplanamıyacağı anlaşı- meseleden Başvekil M. Tardiyönün hastalığı yüzünden Cenev- redeki Dörtler Konferansının gayri muayyen bir hyor. Tan gazetesi bu zamana ” kadar taehhur edeceği Defa Londra, 28 (A. A.) — Avam Kamarası, hali hazırda gümrük tarifelerine tabi olmıyan eşya listesinden, işbu eşyanın hep- veyahut — muhtelif — cins eşyadan herhangi birisini çıkara- bilmek — için hazine nezaretine mezuniyet veren ve gümrük ta-İij Yeni Bütçe Müzakereleri Ankara, 27 — Bütçe Encü- meni mülhak bütçeler üzerindeki devam — etmektedir. devamlı — müzakere- bir an — evvel intaç etmek kararındadır. 1932 bütçe lâyihası ile mülbak bütçelerin nihayet 15 Mayısa ka- dar peyderpey heyeti umumiye- e sevki ve her gün içtimalar akdolunarak — Hazirana — kadar bunların kanuniyet — kesbetmesi mukarrerdir. Bu suüretle müvak- kat bütçe tanzimine lüzum kal- Encümen ler — yaparak manastırını | edilmiş- | | mayacaktır. | İSTER gönderdiği bir mektupta diyor ki: *Yananistanda Türkiye tarzında yoğurtçuluk para | etmediği için burada sütçülüğe başladım. Türkiyedeki usulü tatbik etmek iİstedim. Süte su karıştırarak etmek rekabet İSTER buradaki — sütçülerle ! Eskiden İstanbulda yoğuriçuluk ticareti yapan ve mübadil sıfatile Yunanistana giden bir Rum, dostuna ' arasında İ bahselerken, yazıyor. Tan, | söyleniyor. Amerika ile İngiltere ve Almanya hükümet reisleri vukubulan son Konferansmın zaruri olduğu hakkında vâsıl olduk- ları kanaatin bu bapta ehemmiyetli işaretler teşkil etmekte bulunduğunu da ilâve ediyor. Cenevre, 28 ( A.LA ) — Amerika Hariciye nazırı M. Stimsonun gelecek cuma Cenevreden - ayrılarak salı günü Amerikaya azimet için vapura bineceği ile Dörtler mükâlemeler Hezimete Uğradı t komitesi tarafın- hükümet tak- rifeleri istiş dan tavsiye ed ririni müzakere etmektedir. Bu takrir, mesai firkası meb'uslarının şiddetli hücumları- na, Siyonist ve Samuelist libe- rallerden - bazılarının - tenkitleri- ne maruz kalmıştır. * ye Kahvesizlik İzmire 300 Bin Kilo Kahve Cıkarılacak İzmir ( Hasusi ) — Mayıs bi- dayetinde şehrimize 300 bin kilo kahve çıkacak, bu suretle tirya- kiler kahvesizlikten — kurtulacak- lardır. — Mayıs ithalât — listesine dahil olan bu 300 bin kilo kah- ve elyövm gümrük ambarların- dadır. -Piyasada 118 kuruşa sa- tılacaktır. Vekiller Heyetinde Ankara, 28 ( Hususi ) — Ve- killer heyeti dün Sıhhat Vekili Refik Beyin Ri)ıa!eıinde toplan- mış, bazı işleri intac etmiştir. c B teşebbüsünde İNAN, İSTER İ ; AN, İSTER İNANMA! bulundum. Fakat bilem keşfedildi. narak mahkemeye - verildim. J oldum ve dokuz ay hadisteyim. Binaenaleyh buraya gelecek olursanız bu noktaları nazarı dikkate almalısınız.., samimi itirafı okuduktan içmekte olduğumuza, artık ; İNANMA! . Nihayet, takririn reddi hak- kında mesai fırkasınca tevdi edi- len muaddel takrir 65 reye karşi 318 rey ile reddedilmi,; rar hükümet fırkalarının büyük bir ekseriyeti tarafından tasvip olun- muştur. Mesai fırkasının diğer bir takriri de 305rey ile reddedilmiştir. Valiler Arasında Ankara 27 — Beyazıt Valisi Ahmet Muhtar B. Erzincan Vali- liğine, Erzincan Valist Ali Kemal Beyazıt — Valiliğine, — Kırk- lareli — Valisi Mustafa Arif B. Samsun Valiliğine, Edirne Va- lisi Emin B. Bilecik Valiliğine, Bilecik Valisi Özdemir Saim B. Edirne Valiliğine, Muğla Valisi Salih Cemal B. Gireson valiliğine Samsun Valisi Saim B. Mersin Valiliğine tayin edilmişlerdir. İstanbul Vali muavini Fazlı B. hakkında verilmiş bir karar yoktur. Derkal tevkif olu- Altı ay hapse mahküm Şimdi ticaretten menedildim. sonra halis «süt ve ka- : Sözün Kısası Büyükler Ve Küçükler —— * *« Şu dakikada, şu satırları oku- |degunuz dakikâda İzmir sevinç için | dedir. Hasret alkışları, içten ge- len kahkahalar İzmir ufuklarında | akisler çınlatıyor. Kordon bo- yunda görülmemiş, işitilmemiş ve henüz kaydedilmemiş bir faaliyet manzarası vardır. Tacirler, komis- oyncular, gümrük — kâtipleri, hu- mallar, arabalar, kamyonlar vızır vızır gidip geliyorlar. Koşanlar, bağıranlar, emir veren ve emir alanlar... Kapanan dükkânlar — tekrar açılıyor. Boşalan kahveler tekrar kapı önlerine kadar doluyor, Bü- tün bu faaliyet, hadiseden gafil olanların başlarını döndürebilir. — Ne var? — Ne oluyor? Derhal haber vereyim: — İzmir sıkıntıdan kurtuldu! Şaşırdınız değil mi? Şaşırma- yınız, inanınız ki İzmir sıkınlıdan, kıtlıktan — kurtuldu. — Sabrediniz. Size herşeyi anlatacağım: | Güzel İzmir ve sevgili İzmir- liler artık günlerinden uzaktadır. üç yüz bin kilo kahve İzmir gümrüklerinden, büyük merasin ve muhteşem tazahurat arasında şehre dahil oldu. Ne idi o kahvesiz geçea acı ve kapkara günler... Düne kadar arpa ve nohut kahvesinl 350 kuruşa alan — İzmirliler, buügün saadet içindedir. Ha- lis —Brezilya — kahvesini 118 kuruşa - içiyorlar. Bütün İzmir gazeteleri müjde haberlerile do- ludur. İçiniz biraz ferahladı mı? İhtimal “darısı bizim, İstanbulun başına!,, diyeceksiniz. Haklısmız. Çocuk — Haftasında, — yavruların temiz süt, şeker istediği günler- deyiz. Büyüklerin hakkı yok mu? Onlar bir şey istemesinler mi? Çocukların istedikleri oluyor; on- ların, yaşlıların arzusu yerine getirilmesin mi? İşte o da ol” tta çocukla- rinkinden daha , oldu. Dün kahvesizlikten başları dönen Hrs yakiler, bugün, halis Brezilya kahvesinin ıtırlı rayihasile ser- | mest bir haldedir. Fakat çocuk- | lar... Onlar... Eski Borçlar Ne Şekilde Ödenecek ? Dün Ankaradan — şehrimize gelen Saracoğlu Şükrü Bey bir iki gün içinde Parise gidecek, borçlar meselesinin müzakersine devam edilecektiri Şükrü Bey bu hususta beyâa- natta bulunarak Paris Osmanlı borçları ihtilâfını halletmek için gideceğini, bir istikraz mese- lesinin asla mevzubahs clmad- ğını, esas prensipler üterinde iki tarafın anlaştığını, bazı mühim noktaların — muallâkta — bulundu- | ğunu söylemiş ve noktaların da halledileceğinden ümütvar oldu- ğunu beyan etmiştir. Verilen malümata göre, hü- met her sene (500) bin İngiliz hirası ödemek teklifindedir. Ha-) müler ise (850) bin İngiliz iste- mektedir, İspanyada Hitlerciler Madrit, 27 — Burada Hitler taraftarları bir şübe açmak te- şebbüsünde — bulunmuşlardır. Bu hareket, mübim — dedikodulara sebep olmuştur. İ mle- nti Taman