28 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

28 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTA | Üçüncü | Mevki... Birinci mevki tamv Tavı biletlerine T ağını gazeteler - Geçen 'gün bir Harbiy abasında bunun münakaşası yapılıyordu Yolculardan biri hiddetli hid- detli söylendi: — Olur — şey zam, zam.. Bu, nedir Vallahi geçnlik zamanım olsa, | altın bakkaldan Sultanahmede ka- dar hergün inadıma yayan yürü- yeceğim.. Daha sakin görünen bir başka yolcu, işi tatlıya bağlamayı tercih ederek tramvayın arkasına asılan çocukları gösterdi: değil... Zam, | canım? — Bundan sonra, tramvaylarır üçüncü mevkileri çok kelabalık olacak desenize.. 23 Nisan! Yaş kırkını geçtiği halde ço- cukluğu —elden bırakmıyan - bir ehbaba 23 nisan çocuk bayramı | günü, yolda rastladım; hemen elini tutarak hararetle sıktım: — Bayramın mübarek - olsun? Gözümün içine bakarak: — Hayır ola, dedi; ne bayramı? Güldüm: — Acanım, bugün senin bay- n değil mi?.. Rollar Değişti... Geçen gün tramvay bekleme yerinde gayet şık bir yılmıştı. Yüzüne su serpiy Kadm, o kadar güzeldi ki birçok kimaeler, yardıma — koşatakları yerde hayran hayran onu seyre hanım ba- lardı. dalmışlardı o yapılı — bir genç - doktor olmalı idi « kalba- | hığı aralıyarak sokuldu. Bayılan hanımı ayıltanya - çalışırken vallının üzerine bir fenalık gelm sin mi ? İhtimal, fazla tecessüs- | ten, ihtimal heyecandan.. sırada narin za- Bereket versin, hanımın bu s- rada gözlerini açmıştı. Yaşlı bir | erkek kendisine yaklaşarak : — Roller değişti hanımefendi dedi... Hastanızı ayıltın bakalım !.. Karmanyola İki Şerir B.i-r Madamın Gırtlağını Sıkmışlar Dün iki şahıs Tepebaşında şapkacı Madam Orakonun dük- kânına girmişler ve kadmcağızın boğazını sıkarak çantasını alıp kaçmışlardır. Madamın feryadı | Üzerine yetişen memurlar sabıkalı Recebi yakalamışlardır. şahıs ta aranmaktadır. Lehistan Müftüsü Konyada Lehistan Müftüsü Yakup Ef şehrimizden Konyaya — gitmiştir. Yakup Ef. Berlin darülfünunundan | mezundur. Konyada birkaç gün kalarak eski tarihi tet- kik — edecek, Lehistana dönecektir. Diğer eserleri sonra Konyada Bir Vefat Konya Askerlik Kalemi Re- | isi Miralay Nuri B. teftiş için gittiği Ereylide vefat etmiştir. Bir Hava Faciası Londra, 26 — İki askeri tay- yare çarpışmış - pilotlardan biri ölmüş, diğeri paraşutla kurtulmı- ya muvaffak. olmur"v. | mizdeki bahçelerde ' HABERLE ME Eskişehiri Eskişehir, (Hususi ) — Bu sene kasabamız İçin soğuktan ve ha- vaların karmaka- rışık — gitmesin- den bıkti usan- dı. Kurban bay- ramı kuru, yakı- cı ve berbat bir rüzgârla başladı, kimse — dışarıya çıkamadı. Odun | pazarında ve be- | lediye meyda- nında — kurulan dolaplar boyun- bükerek çocuk müşterilerini durdular, fakat ne gelen ne giden.. X Havaların ıttırat gitmesi 23 nisan nı da Eskişehir tmişt larını bekleyip vardı soğuk çocuk bayran çocukla- rına zeh Havalar soğuk Çocuk, hareketli yerler çamur - içindeydi. bayrammın — en Devlet demiryolları aile Burad düz ve gece iki mü diler. Bütün m binde idi. scuklar g ere — ver- talebe itlisliler İlk Bahara Kavuştu Bitlis (Hususi) — Kışın büyük kahrını ve derdini çektik amma, bir çok şehirlerden daha bahara kavuştuk. Şimdi rengârenk hal- ça- evvel raf yeşil çimenler ve çiçeklerle bezenmiş - bir dedir. Halk zümrüt gibi yırlar üzerine semaverlerini kura- rak, baharın ılık havası içinde çaymı içiyor ve keyfine bakıyor.. Herkeste bir bahçe faaliyetidir gidiyor. Fidanlar dikiliyor, ağaç- lar budanıyor, — velhasil şu anda bağlar ve babçeler tuvaletlerini yapmakla meşguldürler.. Bu gidişle Bitlis Şark vilâyatlerinin bir İsviç-| resi oldu demektir. Şehrimiz zaten| | bu civarın sayfiyesi olmak vasfını çoktan kazanmıştır. Diyanıbekir tarafından — yüzlerce " kişi - geldi, bir kısmı yazı şehrimizde ge- çirecektir, Belediye şehrimizdeki kaplıcaları yaptıracak olursa, şeh- rimiz her taraftan seyyah celbe- decek bir hale gelmiş olacaktır. Şebrimize 'ilk yalcu kafilesini ye- | tiren otomobiller gelmiye boşladı. 4 Kaçakçılık hakkındaki son tedbirler bilhassa burada büyük bir tesir gösterdi, kaçakçılık yüz- de seksen azaldı. Halk ve esnaf bu vaziyetten çok memnundur. X4 Âlış veriş çok durgun.. Buğdaylar esnafın elinde bekle- mektedir. NİYAZİ YILMAZ Adanada Yeni Erik Adana ( Hususi) — Şehri- erikler — ol- muş, hatta koparılarak çarşıda satılmıya başlanmıştır. Fakat Be- lediye eriklerin henüz iyice ol- madığını ileri sürerek - erik- satı- şını yasak- etmiştir. MLEKET velileri | her ta- | eT ADEZE AM ZMK GAT T K müsamereye — davet di. Müsamereye — vali Hakkı Bey.de-gelmişti, -bu müsze merede sade yükler de eğlendiler.. »4 Şehrimizin spor sahası ya- kında mükemmel bir stat haline gelecektir. Şimdi sahanım etrafın- | daki duvarlar yapılmaktadır. Ya- merkez he- caktır. Bir de düşünülmek- kında spor pist yılması da tedir. Eskişehir manzaralarından: Köprübaşı caddesi çocuklar değil, bö- | | | ce, burada kahve ihtikârı uıskanalım! 'Orada Mükemmel Bir Stadyom İnşası Harekete Geçildi Bayram müna- sebetile Demir- kulübile Gençler arasında spor Konya Birliği yapılan — maçta kulübümüzün üç üçe berabere kalması bura gençlerini — çok memnun etti. Demirspor ku- lübü 8 veya 9 parlak müsamere mayısta bir maktadır. Müsa- edilmişler- | merede muhtelif eylenceler tertip piyes temsil edilecektir. l İşin Alayı İspirto Karışırsa Zavallı benzin. Dertsiz başınt derde sokacaklar. Bugüne kadar seni yalmız yakıyorlardı. Bugüne kadar sen yalnız yamyor ve yiüle | rütüyordun. Fakat bundan sonra vermiye hazırlan- | karma karışık olacaksın. Sana ispirto karıştıracaklar. İnsanların bile başını, beynini döndüren, zil zurna sarhoş eden bu şeytan sirkesi kim bilir seni ne hale sokacak. O zaman kabına sığamıyacaksın, çalkanıp duracaksın. Farzedelim ki hilebaz, muhtekir bir benzinci sana fazl. ispirto karıştıracak ve sen bulut gi- bi sarhoş olacaksın. Ah, o mel'un ispirto nedir, sen bilmezsin. Şişede durduğu gibi durmaz ki mende- bur. İnsana öyle bir çarpar ki. Hulâsa başma bin bir felâket gelecek. Bak, bunlardan bir tâ- nesini yazıvereyim; Bir gün ve belki de bir gece ispirtonun gazabına uğrayıp coşax caksın. Divanyolundan — şöylece | Salkımsöğüde inerken kıvrak bir İsmail | edil i ir iki | | edilecek, ayni zamanda bir iki | nâra koyuvereceksin, Hemen pos | lisler seni yakalayıp sorguya çe- Şehrin ticari vaziyetine gelin- | bütün devam et- fiatleri eski seviyesini muhafaza ediyor. Bu hafta içinde azami 135 - 140 kuruşa kadar satış yapıldı. Bor- saya 3 vagon buğday geldi. BAHA ve azamelile Buğday haşmet mektedir. Memlekette İrfan Seferberliği İzmirde Yeni Mekteplerin Oor Gazi mektebinin temel atma merasiminde İzmir, ( Hususl ) — Son za- manlarda şehrimizde maarif faa- liyeti gittikçe artan bir vaziyet- tedir. Bu faaliyetin neticesi ola- rak vilâyetimiz dahilinde bu sene içinde - (150) ilkmektebin- temel- leri atılacaktır. Son hafta içinde şehrimizde | (Gazi) ve (Kocakapı) mekteple- rinin temel —atma merasimleri tezahürat —arasında icra — edil- di. Merasimde vali Kâzım Paşa, hükümet ve maarif erkânı hazır bulundular. Bu arada vilâyetin Henüz - diğer . vilâyetlerimize kıs- met olmıyan bu hayırlı. teşebbüs yeni bir. | teşebbüsünü de haber vereyim. | muallimlerimizin kır ve kamp ha- yatı yaşamasından ibarettir. Tatıl devresinde Yamanlarda bir kamp kurulacak ve muallim- Polis doktoru derhal raporu yazacak: “ Merkum ben* zinin fazla ispirto çektiği bilmu- sabit olmakla — icabınım kecekler. ayene | icrası. , Hiç şüphe etme ki mahküm olacaksın. Barkü birgün — başına daha | büyük bir felâket sarılacak. | | lerimiz bu kampta eğlenceli, kıy- | metli günler geçireceklerdir. ADNAN Bir Şerir Genç Bir Kızı Öldürüp Kaçarken Yakalandı | birden Düşün bir kere. Çekmişsin ispirtoyu, tutmuşsun kafayı. Bie otomobilin radyatöründesin. Za-» vallı otomobilin, senin ne halt işliyeceğinden — haberi — yoktur, Hele şoför hiç oralarda değil, Otomobili Taksimden Galatasa- raya götürüyor. Sen yarı yolda bire kuduracaksın: Şo- förün dalgın bir zamanında bir elbise mağazasının camekânından içeriye otomobili fırlatacaksın. Ortalıkta bir şangırtı, bir şun- gurtu. Derhal şoförü yakalıya- caklar. Hiç şüphe etme ki şoför kabahati senin üstüne atacak: — Ne yapayım beyim, diye- cek, bizim benzin kafayı çekmiş. | Rahat durmadı ki. Ve yine sen deliğe gireceksin. Artık herkesin diline düşeceksin. Sana: — Sarhoş kocalardan beter, diyecekler. — Benzin mi? Bırak şu ay- yaşı, diye sana atıp tutacaklar, Zavallı benzin. Senin dertsiz başını derde salacaklar. ** İspanyada İşsizlerin Nümayişi Sevil 26 — Orans (İspanyada) işsizler Belediye idaresine hücum | etmişlerdir. Muhafız kıtaat müte- cavizleri dağılmak — hususunda | müşkülât çekmekte idi. Nümayiş- | ciler binayı taşa tutmuşlar, ma- | ğazaların vitrinlerini kırmışlardır. İzmir, 26 (Hususi) — Torba- | hda bundan - birkaç gün evvel Hasan Ali isminde - birisi süm isminde. genç bir öldürmüştü. — Hâdiseden kızı Gük | Sonra | -| firar seden - katil, - Jandarmanın Sevil - Kordo demiryolu üze- rine 100 kişi yatmış katarı dur- durmuşlardır. ae devamli takibi neticesinde yakayı ele” vermiş ve adliyeye teslini edilmiştir.