29 Nisan 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

29 Nisan 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

o—3 — VAKIT 29 Nisan 1932 Istanbul dördüncü iera memurlu- ğundan: Tamamlarına 3300 üç bin iiç yüz lira kıymet takdir edilen Şehremini Yenibahçede Fatma sultan mahalle - sinde Sulukule ve koltuk caddesinde eski 81 — &1, 1 — 3 ve yeni 85 numa“ Talarla murakkam maa kulübe ve bos tan kuyusunu havi bostan yeriyle üç kıt'a arsanm tamamları açık art-; tırmıya vazedilmiş olup 15 —5 —992 tarihinde (şartnamesi divanhaneye talik edilerek 2 haziran 982 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 fen 17 ye kadar İstanbul dördüne fera dairesinde (açık arttırma ile satıla- caktır. Arttırmaya iştirak İcin yüzde! yedi teminat akçesi alınır. Mütera - kim vergiler ile belediye Tüsumları vakıf iearesi müşteriye mittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicillile (sabit olamadığı ipotekli alacaklılar ile di ğer alâkadaranm darül itifak hak- kr sahiplerinin bu haklarmı ve husu- siyle faiz ve masarife dair olan iddi- alarmı ilân tarihinden itibaren yirmi gün Jçinde evrakı müsbitelerile bil - dirmeleri lâzımdır. Aksi halde hak- Jarmı tapu sicillerile sabit olamı - yanlar satış bedelinin paylaşmasm - dan hariç kalırlar, Alâkadaranınm işbu maddei ka nüniye ahkâmma göre tevfik hareket etmeleri odaha fazla malâmat al - mak İstiyenlerin 922 — 46 dosya nu marası İle memurivetimize müracant Tarı ilân olunur. (2539) İstanbul 4 üncü icra memurluğun- dan: Tamamma 3500 Tira kıymet taktir edilen Galatada Hacı Ama mahalle- sinde Çeşme meydanı cadde ve soka» ğında yeni 12, 14, 16 numaralarla mu rakkam mozayik imslâthanesini müs temil ma arazi bir bap ahşap hane - nin tamamı İle gene temamına 2500) lira kıymet taktir edilen Galatada A zap kapısında Yolcu zade mahallesi. nin Yenikapı sokağında eski ve yeni 1 numaralı hanenin temamları ayrı) ayrı şartnameler ile açık arttırmıya vazedilmis olup 30 — 4— 92 tarihinde gartnameleri divanhaneye talik etti - rilerek 22 — 5 — 902 tarihine müsa - dif pazar günü saat 14 ten 17 yekn- dar İstanbul dördüncü icra daire - sinde açık arttırma ile satılacaktır. Arttrrmalar ikincidir, birinci art-| İrrmalarımda 3500 lira kıymeti mu - hammenelisine 1300 liraya ve 2500 Vi ra kıymeti muhammenelisine de yedi yüz liraya talip çıkmış olup bu ker- re en cok arttıranların Üzerlerinde bırakılacaktır. oArtırmalara iştirak için yüzde yedi teminat almır, müte- rakim vergiler ile vakıf icareleri ve belediye resimleri müşteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu si - cilleriyle sahit olmıyan ipotekli ala - caklılar ile diğer alâkadaranm ve ir- tifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle falz ve masarife dair olan iddialarmı ilân tarihinden iti- baren 20 gün içinde evrakı müsbitele; riyle bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilleriy- le sabit olmıyanlar satış bedelinin —9 Apti paşa, felâketin yaklaştı- ğını bissetmişti. Zaten hareme ancak yaldızlı Mehmet ağa girerdi. Ne tavaşi, ne iç ağası; ne kâbya kadın yoktu. Ayvaz ve emsali bizmet- kârlarda bu konakta ancak dr şarda yer bulurdu. O gece kew- disini aramıya geldikleri vakıt, ancak beş on dakika kadar yal- dızlı Mehmet ağaya söyliyeceği- ni sölemiş ve şimdi on yedi ya- şına basmıs kızını uyurken an- cak öpmiye vakit bulabilmişti. Sonra dış dairesine çıkarak hazır bulunan cellada hoynunu teslim etmişti, Dişarda (Obu vak'a cereyan ederkem içerde Mehmet ağa, Apti paşanın kızı Fethiyeyi ku- cağına alarak şimdiye kadar hiç paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu maddei kanu- niye ahkimma göre temliki hareket etmeleri ve daha fazla malümat al » mak istiyenlerin 931 — 900 dosya nu maraşiyle memuriyetimize müracaat-| ları ilân olunur, (2835) İstanbul dördüncü icre memurlu ğundan: Hıristo oğlu Nikola veledi Pana- yotun Mm. Petridi binti Ligordan is tikraz eylediği mebaliğe mukabil ve. faen mefruğ Galatada Fermeneciler caddesinde atik ve cedit 23 elyevm 28 No: lu bir bap dükkân kırk beş gün müddetle mevkii müzayedeye va- zolunarak (bedeli müzayede haddi Myıkında görülmediğinden bir sy müddetle temditen müzayedeye vazo Tunmuştur, Hududu: sağ tarafı hac Muhittin bir tarafı Hayri beyin dük- kânları ve arka tarafı kale duvarı cephesi Fermeneciler caddesile mah - âuttur. Mezkür dükkânm zemini tah ta döşeli ve üstü galvanizle mestur olup derununda borçlu sakindir. Kıy| meli 675 lira ve mesahası dokuz bu-) çuk metre murabhaıdır. Talip olan - lar kıymeti muhamminesinin yüzde onu nispetinde pey akçalarını alarak 8463 — 928 dosya numarasile 4 — 6 932 tarihinde saat 14 ten 16 buçuğa kadar İstanbul dördüncü icra memur luğuna müracaat etmeleri ilân olu - nur. (2841) Fatih sul icrasından; Halit ve Sait ve Sadrettin ve Nu - rullah beylerle Nilüfer ve Emine ve Muazz076 hanımların şahsan muta - sarrıf oldukları Şehzadebaşında ha - lenderhane omahallesinde Mustafa Kemal paşa caddesinde atik 4 ve ce « dit 8, 10 numara ile muhterik 1200 li- ra kıymetinde bir bab konak arsası- nım birinci artirrması iera edilecek - tir, 'Tapuca milseccel ve gayrı müsec » cel hakı sahiplerinin yirmi gün zar : fmda müracaatla haklarını tesbit et-, meleri aksi takdirde garı müseccel' hak sahipleri paylaşmadan hariç tu- tulacaklardır arttırmaya “iştirak ©- denler bedeli müzayede 5 gün zarfm da vereceklerdir aksi taktirde farkı, fiat ve zarar ziyan kendilerinden bi- Tâ hüküm almacaktır. 931 — 4126nu maralı dosyaya müracaatla her kes şartnameyi görebilir. Talip olanların yüzde on pey akçesile beraber 20 ma yıs 932 tarihine tesadüf eden pazar- tesi günü saat 13 te fatih icra memur Tuğuna müracaatları. (2843) ir me mmm İstanbul ikinci ticaret mahkeme « sinden Istanbulda Çakmakçılar yokuşun- da 68 No: lu mağazada hazır elbise ticaretile müştegil bedel zade Meh - met Şerif ve şürekâsı şirketinin icra merciince verilen mehil üzerine esha-, br matlubu ile aktetmiş olduğu kon- kordatonun tasdiki 4 mayıs 932 tari- | hine müsadif çarsamba günü sant 13,30 a muayyen bulunmuş olduğun- dan alâkadaranca malüm olmak üze i re keyfiyet ilân olunur. İstanbul 8 inci İcrasındar Bir borçtan dolayı hacız edi- Z konak) görmediği dar bir deblizden ge- çirmiş ve bir duvardaki gizli bir kapıdan içeri sokmuştu. Harem- de ancak bir ihtiyar kadınla dilsiz iki cariye kalmışdı. Onla- rosa bu kargaşalıkta hala küçük hanımı düşünecek vakitleri yok- tu. Zaten paşanın idamından son. ra Mehmet ağa onların her biri- ni birer tarafa dağılmış, bir az dünyalık vererek konaktan çı- karmıştı. Şimdi boş kalınış koca konak- ta kimse yokto. Dış balk: bu idam üzerine dağılıp gitmiş, her biri birer kuyuya ilticayla baş- larının derdine düşmüştü. Yaldızlı Mehmet ağa amcası nin bu yalnız kalmış bir tek kı: zın düşünüyordu. Kızın annesi Takvim Cuma Cumârtesi 29 nisan 30 nisan 22 Zilhicce 23 Zilhicce 501 RADYO e elin) 1STANBUL — 18 den 19 » kadar gm” mofon, 10 dan 19/30 n kadar liasan All bey tarafmdan çocuk hakkında konferans, 19,59 dan 20,30 a kadar saz, Mediha Riza, ve Hayriye Muhittih hanımların (o İştirnkiyie, 20,80 dan 21 « kadar gramafonin Safoj © perması, 21 den 23 ye kadar saz Servet ve İnen hanımların. iştirakiyle, 22 den 22,80 » kadar tango. . VİYANA — 51720 metre — Kaat 20,20 kenferans, o Hava raporu — Zi Amerikada peğen bahsediliyor? (Konferans) 21,15 Me - lodi 23,85 akşam raporu Plak konseri, 75.20 ROMLA — 441,2 metre — Sant 19,15 ha » vadis, 18,56, Spor raporu — 29, 20 hava ve çiftçilik raporları, havadisler — 20,50, gra » mofon, havadin ve beynelmilel çiftçilik ra - poru, 21,50 spor raporu, 21,45 Kornevili can - ları, operet — havadisler, BÜDAPEŞTE — 550,5 metre, — Sant 20,50 konser, 31,20, 21,5 tiyatre — Tsgan orkestrası, 24, fransızca Konferans. OSLO — 10714 metre — Sat 30 hava raporu, gazete hsvadisleri, 20,80, ingilizçe; tedrisat, 22 müzik, 23,15 konferans. MOSKOVA — 7304 metre — Sant 21 al manca ve fransızca: Sosyalist memleketler. de rirmat faaliyeti. VARŞOVA — İli metre — Saat 31,15 neşriyst, 21 masiki, 21,15 Simfoni konser, 23,40 radyo, neşriyat, 23,50 dans, musikisi, Yarın ——— VİYANA — (617,3 m.) Sant 21 konser, 2245 akşam raporu, hava raporu, havadis, 28 dans masikisi, EBOMA — (441,3 m.) Zi Zaman işareti, havadis, gramofonia parçalar, 20,65 opera, havadis, — (SAS m.) Sant 21,60 BUDAPŞTE konferans, 33 Talgan musikisi, 23,10 hava raporu, OSLO — (10714 m.) 20,50 Tiystro has bükali, 21 Tiyatro, 24.1 dans musikisi, MOSKOVA — (1904 m.) Saat 21 alman ©» ve İngilizce, Rusyada birinei mayıs, VARŞOVA — (1411 m.) Sant 20, 55 gramofon, ve havadis, 21,15 hafif akşam rnu sikisi, 22,55 tefrikn, 28,10 Chopin eserlerin den, 2840 hava raporu ve havadis, 23.56 dans msikisi, lip satişi tekarrür eden 3184 No. hı Stüde beyker markalı bir adet kamyon 4-5-932 tarihinde saat 8den 10a kadar Taksimde taksi mahalinde paraya çevirile- ceğinden taliplerin mezkür günde ve mahalinde hazır bulunmaları ilân olunur. (2836) Üçüncü icra memurluğundan; Bir borcun temini için paraya çevrilmesi mukarrer bir yazıhane bir kasa 5.5-932 tarihinden saat 12 den itibaren Galatada Merkez rhtim hanında üçüncü ortada yoktu, Onu Mehmet ağa aslâ görmemişti. Yalnız Apti paşa kızını ve vasiyelini Mehmet ağaya söylerken, kızın annesinin olmadığını söylemişti. Mehmet ee evsesinden tu- tarak çökerttiği vakit, Kara Ali, ona hazineyi sorarken, Mehmet ağanın lerinden akan yaş canı acıdığı veya öleceği için değildi. Yalnız ve kimsesiz kal- mış bu zavallı kız için ağlıyordu. Mühür sahibi Sadrâzam, kanlı bir Arnavuttu. Sağdan soldan mattasıl katil ve müsadereyle zengin olmayı kurmuş ve bu kötü adetle yakmadık can, yıkmadık hanüman bırakmamıştı. Apti paşanın bayatıma kıydık- tan sonra onun metrukâtından çok şeyler umuyordu. Şimdi eli boş çıkınca bütün hıncını kâh- yasından alacaktı. Sadırâzam kâbyası da, efen- disinin sağ eli makamında cellât bir Arnavuttu, NOVOTNİ Lokanta ve Birahanesi Yeni Mükemmel Orkestra şef idaresinde şark ve garp mutbehi toeşrubat | fiatli tenzilât - Taze Bira dublesi 20 kuruştur. Meşhur bütün Çeşme plâjları müzayede şartnamesi Hilâliahmer Cemiyeti Izmir Merkezinden: ğ 1 — 18 kabine - Banyo soyunma mahalleri - 1 büfe 1 gat no İ mutbak, Elektrik da'resi, su tesisatı 1 hususi oda 3 duş 3 halâyı müştemil Çeşme'de ılıca mevkiinde kâin plâj 5 sene müd detle icara verilecektir. 2 — Plaj arazisi müstekillen Hilâliahmer cemiyetine ait olup bundan başka plâj sahası olmadığı gibi hiçbir kimse tesisi yapmak salâhiyetini baiz değildir. 3 — Gazinonun masa, sandalya, mutbak levazım, denif oyuncakları, ve saire gibi eşyası tekmil olup muhafazaları mak ve fersudeleşmek gibi zayiat tamamen müstecire ait üzere bu eşyaların birlikte iâreten müstecire verilecek eşya “9 motörün hali hazır evsaf ve kıymetleri hini teslimde mazarı itiba” re alınmak suretile teslim olunacaktır. İşin hitamında mezkür eşy8 ve motörün kullanılmak yüzünden kıymetlerini kaybedeceği tabil bulunduğundan her eşyanın cins ve nev'ine ve aşınmalarına »8* zaran “610 ilâ 961006 kadar amorti tenzil edilerek devren t©& sellüm olunacaktır. Binanın âmortisi bundan hariç olup ancak bu müddet zarfındaki tamirat, boya ve saire gibi arızalar müs” tecir tarafından ikmal edilmesi şarttır. 4 — Elektrik dairesinde motör ve gazinonun dahil ve hari cinde elektrik tesisatı vardır. Müstecir kendisine ait olan tenvi" ratı ikmal ettikten sonra bermütat kendisinin tensip edeceği bif ücretle başka müşteriye satabilir. Yalnız motöre haddi tabiisinde$ fazla cereyan tahmili atiyen motörün bozulmasına ve kırılmasın sebep olacağından bu cihetin nazarı itibare alınması şarttır. 5 — Plaja gelecek olan müşterilerden on kuruş duhuliye alınmaktadır. Müstecir bu hususta serbesttir. Yani isterse duhu” liye miktarını tezyit ve tenkis edebilir. Hilâliahmere ait haneleri? müstecirleri bu duhuliyeden müstesnadırlar. 6 — Bedeli icar tahmin edilerek üç taksit ve peşin olmak üzere tesviye edilecektir. 7— Mevsim geçtikten sonra bina ve eşyaların muhafazasi içit senevi (150) lira ücretle bir bekçi istihdam edilmektedir. Bö parada müstecire aittir. -8.— Plaj sahası -dahilinde mevcut iki adet hane vardır..B4 binalar yalnız cemiyete ait olup müstecir ile bir münasebeti olmadığı gibi bunlardan gelecek menafi ancak Hilâliahmer? aittir. Ve bunların müstecirlerinden duhuliye alınmaz. 9—Müstecir Plâj sahası dahilinde bilâhare cemiyete terkedil mek ve hiç bir hak aranılmamak şartile - istediği tesisatı yapabilir. Ve bu hususta cemiyet bir mes'uliyet kabul etmez. 10 — Fazla izahat istiyenle ayrica bir mektupla Hilâliahmef cemiyeti İzmir merkezine müracaat edebilirler. 11 — Plaj icara verildikten sonra gerek müstecir tarafında” otel ve gerek buna mümasil büyük başka tesisat yapmak arz“ edenlerin daha uzun müddet kiraya vermek ve daha müsait şerait göstermek üzere müzakereye girişebiliriz. 12 — Işbu şartnamenin müddeti nisan nihayetinde bite” Gl İNS) nm 4 dde, me, iie gei kat 10 No. da birinci açık ar- | virilmesine karar verilen bir B*| tirma ile satılacaktır. Talip olan- | fe ve bir Diresvar 4-5-932 taf ların mahallinde memuruna mü- | bine müsadif çarşamba racaatları ilân olunur. (2840) Beyoğlu tomtom - mahalle: , sefer bostan sokağında 2 N0 Istanbul 8 inci icra dairesinden; hanede saat 10'dan 11 kadar Bir borçtan dolayı paraya çe- tılacağı ilân olunur. (2844) Yaldızlı, halis Türktü, Şimdi | onu söyletmeyi Kara Alinin me- haretinden bekliyordu. Kara Ali, Yaldızlı oğluna bu sözleri söylerken bir taraftan da mağdurun arkasındaki kürkü sı- yırıp ensesini açıyordu. Birdenbire demir halka Kara Alinin elinden düştü! Yamağından istediği demir balkanın ucunu açarak Mehmet ağanın boynuna geçirirken yüzü- ne baktı, O zaman Kara Alinin eli gevşedi. Elinden demir halka yere düştü. Yamaklarına seslendi: — Hayvanı nereye bağladınız, çuval hazır mı? — Hayvan avlıda, usta. Çuval da üstündeki semerde asılıdır. — Temiz çuval getirin! Yamakların ikisi de dişarıy« fırladılar. Kara Aliye, o zaman, ömründe bir dafa insani bir duygu bir şefkat, bir merha- met eseri laşımamış bu taş yü- rekli adama bir hal olmuştu. Mehmet ağanın sakin ve tevekkil yüzüne bakarak, dalgın durdu.Mehmet ağa açıl” ensesine inecek baltayı, Yi takılacak yağlı ipi bekleri karsısında hareketsiz duran lâda gözlerini dikti. O zaman Kara Ali eğil Mehmet ağanın dizini öplü birşey söylemedi. Bu sırada makları çuvalı getirmişlerdi: — Haydi, hayvanı hazırl ben çuvalı getiriyorum. Dedi. Iki yamak, tekrar df rıya çıktılar. Kara Ali, kocam?” kanlı bir meşin çuvalı aça Mehmet ağayı içine koydu! zını iyice büzerek bağladı çağısın ucuyla bir kaç yerin ufak delikler açtı; — Hiç ses çıkarma... ikimizin de kâr görülür. 6 “