8 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

8 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Peştede çok meraklı bir casusluk hadisesi Kadının fendine yenilen bir macar zabiti kendini öldürdü Budapeştede çok şayanı dikkat bir luk vak'ası olmuştur. Hadisede| Keçenler hir erkânıharp zabiti! "an Yüzbaşı Rotkayla Macaristanın! Rüzel kadını sayılan madam hit -| ir, İ Genç zabitle güzel madam iki se- iş enberi bir arada yaşıyorlardı. Her| bu-iki genci biribirine âşık san- Râktaydı, Birkaç gün evvel madam) Mite evinden polise telefon ederek| kğbaşı Rutkay: maktul bulduğunu k ber verir, Rutkayın o kafasına bir Keşun işlemişti ve elinde bir tabanca Yardı, Tahkikat yapılmış, ve evin du Yarında iki kurşun izi bulunmuştu. albuki Rutkayım tabancasından sel kurşun tekti, Polis tahkikatı ta-| Mik ettikten sonra madam Litkenin Mir gün evvel bir tabanca aldığını an amışan da duvardaki kurşunların bu ncadan çıkma olmadığı da tesbit olanmuştu. Madamın tabancasındaki Tunlar olduğu gibi duruyordu. Zabıta, madamı tevkif etti, Fakat Madam tevkifiyle tahliyesi bir oldu ye ancak birkaç gün içinde vaziyet an AŞıldı, İki sene evvel Macaristan hükü - Meri, yüzbaşı Rutkayın Çekoslovakya ima casusluk yaptığını anlamış, Mun bütün sırları anlaşılmcaya ka- r serbest bırakılmasına karar ve - Tilmişti. Ve sekiz senedenberi Maca - Yİstanm mukabil casus teşkilâtında! Salışan madam Litkenin onunla meş- Bal olması istenmişti, Rutkayın ms- dam Litkeyle tanıştıktan sonra do » bir aşk neticesinde fkisi bernber Yaşamıya karar vermişlerdi. Madam Titke, âşıkıyle iki sene ya- Myarak her gün onun hareketleri hak nda ait olduğu-makama . malümat VE nihayet birkaç gün evvel yüzbaşi tkayın bir sırrı kalmadığını haberi Yermişti, Bunun üzerine zabit Macar erkâ- Mharbiyesi tarafından davet oluna - Tak kendisine yirmi dört saat zarfm kendi eliyle vücudunu izale etme- il takdirde tevkif edilerek kurşuna İzilceği bildirilmiştir. Bu suretle tkay madamın iki senelik rolünü Whyarak evine dönmüş ve maşukasi " beklemişti, Madam eve döndüğü zaman Rut - kay tabancasındaki iki kurşunu ona Atmış, fakat kadın kaçtığı için kur- Tefrika No,: 13 Lola, memnun, onları seyrediyor n hepsini davet etmiş olan Nataşa- YA teşekkür etmesini Kotiğe ha- Hatıyor, Mara Laska ile Rina bir köşeye büzüldüler. Hareket- Wz duruyorlar. Güneşin aydınlığı | © iri uzun göz kapaklarının ie afındaki morluk, gece hayat- mm ne kadar yorucu olduğunu eriyor. İren durdu. Zina ber kesten el kompartmandan dışarıya rak bağırdı; > Haydi kumal... Koşun, ko- Yan, Kadınların tarafını ayıran tah- Perde ön”-de polis memur- te duruyordu. Küçük Kotik'i tolar tarafına sokmak ıste- 4 diler, Lola çocuğu ile bera” di bulunmak için arkadaşların- aa, mek istedi. Dış tarafta erkek birçok kimse mayo- Mya, geziyorlar, bazan de- Siriyorlar. Bazan İokanta- in önündeki gramofonlardan Elan €arbant seslerine uyarak diyorlardı. Muia dedi ki: > gu yemezler korkma, aim Roz Nuvar şunlar ona İsabet etmemiş, bunu mü- tenkip Rutkay tabancasını yeniden doldurarak kendi cezasını kendi leiy le vermiştir, Madamın tevkifi üzerine erkânı - harbiye vak'ayı zabıtaya bildirdiği | için madam Litke derhal tahliye o - lunmuştur. Matbaamıza gelen eserler: Resimli Şark Bu nefis aile meeomünsnim 18 indi nüs- hası gayet mükesmel zesimler ilç intişar etmiştir. Hikmet Turhan, Ahmet Rasim, Sadri Bisın, Falk Ali, Necdet Rüştü, Munis Faik, Gündüz Nadir Baylerle Nezihe Muhittin ve) Güzide Osman Hanmefendicirin nefis şir ve hikiyelerini ihtiva eden ba hüsheyı kari- lerimiza tavsiye ederiz. Deniz lisemize Memleketimizin mübim irfan müesseselerinden olan Deniz li- sesine bir Temmuzdan itibaren yeniden talebe alınmasına başla» nacaktır. Mektep idaresi gençlerimizin denizciliğe karşı olan büyük alâ- kasını takdir ettiği için talebe Resimlerimiz Türk denizciliğinin kısım talebesile deniz faaliyetlerini Yazan: Mm. Rube janski deniz elbisesini giydir. Kahevaltı- sını ver. O da öteki çocuklarla oynasın. Sen bizimle gel de biraz kararalım. Vücudun balmumu gi» bi olmuş, baksana... Lola Roz Nusra yeni girmişti. Muranın himayesinden istifade edeceğini bilirdi. Sözünü kırma- dı. Çocuğu bir köşede soyarak elbisesini değiştirdi, dikkat et- mesini sıkı sıkı tenbih ettikten sonra kendisini bekliyen arkadaş- larının yanına gitti. Haki elbiseli polis memurları arkalarını yüksek tahta perde- ye çevirmişler sıcak güneş altın- dater dükerek nöbet bekliyor- lardı. Dört kadının kadınlara mabsus tarafa girmesine müsade ettiler. Dördü de bir kabiyaya girerek elbiselerini çıkardılar. Kumsalda uzanmış, olurmuş, dirsek dayamış, vüzü kuyun yat- mış bir çok kadınlar vardı. Bun- lann kimisi esmer, kimisi beyaz- dı içlerinde şişmanlar, tumbullar zayıflar görülüyordu, suğan, sar- mısak ve esans kukuları bavayı doldurmuştu. KISA HABERLER İ AçIKTA KALANLAR — Belediye hiz- metinde çalışan 120 sa yolcusundan öö ne hazlrandan itibaren yel verilmiştir. l ŞİRKETLERDE — İSTATİSTİK — Ban) müesseseler ve Şirketler mecbur oldükler: bulde belediyeye aylık istatistikleri gön - derrmemekledirler, | Belediya İstatistiklerini yollamıyan. gir-| ketlere ve milcsseselere son bir tebligat yap miş, aksi takdirde belediye kanununün ee) #ai ahkAmının tatbik edileceğini hildirmiş- tir. EVKAF KADROSU — Evkaf ve | dini müraseseler milldürüğünün kadrosu düm ev kaf müdürlüğüne tebliğ edilmiştir. Kadroda! pek az değişiklik vardır. Evkaf memarla -) rmın nsaaşı b günden itibaren verilecek - tir, ————————— — Kadıköyünde konser C. FL F. Kadikliy kaza idâre heyetinden: Haziranın 10 uncu enma günü saat 15,20 da muallim Nuri beyin idaresinde bulunun Kı! mltepruk ses heyeti tarafından umuma mahsus bir konser verilecektir. Arzu büyü ran zevatın yuvm Ye santi mezkürdn Ka - diköy Süreyyay sineması salonuna tegrifle. ri ren olum talebe alınacak kaydında bazı kolaylıklar yapmı- ya karar vermiştir. Bu sene esasen yalnız doku- zuncu sınıfa talebe alınacaktır. Bu sınıfa orta mektep mezunları alınacaktır. Yalnız orta mektep diploma imtihanına girip te ik- male kalanlar için ikmale kaldığı dersten imtihan edilmek şartı vardır, yüzünü ağartan lisemizin bir gösteriyor. Lola utanıyordu yüzü kıp kır- mızı olmuştu. Zayıf, kemikleri çıkık bir vucudu vardı. Gözlüğünü çıkarmış olduğu için önünü iyi görmiyordu. e Ötekinin ayağına basarak, berikinin vucuduna çar- parak zahmetle yürüyordu. Niha- yet üç arkadaşının yanma varıp kum üzerine uzandı. > Nataşa, Mura, ve Lina, denizin tam ke- narında iyi bir yer bulmuşlar, et- raflarımdakileri ite kaka yerleş- mişlerdi. Yabancıların içeri gir- mesi nazarı dikkati celbetmişti. Temiz vücutlu Türk kadınları yeni gelenleri parmaklarile işaret ederek birbirlerine; — Aman yarabbi.. Ne pis şeyler! diyorlardı. İçlerinden bi- risi: — Eğer böyle kayıtsız olsay- dım. Kocam beni ilk günde bo- şardı,.. diye mırıldandı. Lola utanarak ellerile yüzünü kapadı. Nataşa kum üzerinde uzanmış, kendinden geçmiş bir baldeydi. o Söylenilenlere kulâk bile asımıyordu. Mura ise kuma yatar yatmaz uyumuştu. Kendi başına kalan Lina bir münakaşa mevzuu bulduğuna sevinmişti, o!- duğu yerde doğruldu, esmer bir çingene olduğunu gösteren narin ve asabi vücudini gerdi. Uzun > kirpikler iri siyah gözleri ile etrafı 5 — VAKIT 8 Haziran 1932 İngiliz kibar âleminde büyük bir skandal! Evli bir kadın, genç bir erkeği Öldürülen genç Nir. Stephen İngilterenin sosyete âleminde mühim bir mevki sahibi olan Sir Jon Mullensin kızı madam Bar- ner tarafından yapılan bir cina- yet İngilterenin bütün kibarlık âleminde derin bir merak uyan- dırmıştır. Madam Barney İngiltere ki- barları arasında güzelliği, zara- (| feti ve o nisbette sefaheti ile maruf genç ve cazip bir ka- dındır. Bir kâç gün evvel madam Bar- ney ber vakit yaptığı gibi mü- kellef bir ziyafet vermiş ve zi- yafette İngilterenin asilzadelerin- den müteşekkil büyük bir grup bulunmuştu. Ziyafette madamın iki fıkı dostu olduğu her kesçe malüm olan Mister Stefende hazırdı. Bütün davetliler eğlenmişler, dans etmişler, ve çok neşeli bir za- man geçirmişlerdi. Yalnız Mister Stefen'in herkes- ten evvel ziyafetten ayrıldığı ve ayrılırken yanında bir kadın da bulunduğu görülmüştü, Ziyafet bittikten sonra herkes dağılmış fakat ertesi sabah polis Mister Stefen'i oturduğu dairede öldürülmüş olarak bulmuştur. süzdu. saçlarının sık buklelerini iki tarafa silkti, Ve homurdandı: — Herkes kendi keyfine, ken- di adetine göre yaşar. Size ne bizim pisliğimizden ? Linanın saldıracakmış — gibi bir tavrı vard. Bu sıcak havada onunla kavga etmeyi kimse göze aldırmadı, herkes sustu. Hava ne kadar güzeldi. Hiç rüzgâr esmiyordu. Kendilerini hafif maddiyetlerini kaybetmiş, ruhlarını yükselmiş belki de u- yuşmuş buluyorlardı. Ah daima böyle kalabilseler!.. Roz Nuvar, müşteriler, şam- panya, durmadan kulakları tır malıyan musiki, sabaha karşi dönülen sefil oda onlara ne ka- dar ağır geliyordu! Her sabah o pis odada ispirtu kokusile ze- birlenmiş bir hava içinde uyan- mak gene ne kadar fena idi, Vücut kırık, ağız bozuk, karın sancıyarak kalkılırdı. Ya insafsız ve haris âşıklar... Şu dakikada ber şeyden kurtulmuş gibi idiler. Nataşanm bir türlü künbüne yaramadığı Japonyalı da şu da- kikada hafızasından tamamen silinmişti, öldürmek suçile tevkif edildi “Tevkif edilen, Mrs. Barney. Derhal tahkikata girişen za- bıta Mister Stefen'in nasıl katlo- lunduğunu anlamak istemiş sede evvelâ hiç bir iz bulamamış, fa- kat neticede bütün şüpheler ma“ dam Barney üzerinde toplaamış- tır. Anlaşıldığına göre madam Barney ziyafet bittikten sonra evinden çıkarak Mister Stefen'in evine gitmiş ve onun başka bir kadınla bulunmasını son derece kıskanarak bu gizli aşıkın öl- dürmüştür. Zabita yapdığı bu tahkikat üzerine madam Barneyin tevki- fine karar vermiş, iki tabarri memuru, hanımı mübteşâm vin de tevkif ederek maznunlar da- iresine götürmüşlerdir. Madam Barney ile Stefen ara- sındaki münasebeti, maktulün" kardeşlerinden biri ifşa etmiştir. Onun 'anlatışına göre madam Barney kocasından ayrılarak onunla evlenecekti. Polis bu iz üzerinde yürlüye- rek madam Barneyin tevkifine karar vermiş bulunuyor. İngilterenin bütün sosyetesi bu feci hadisenin iç yüzünü sabırsız- lıkla anlamak istiyor. Saat beşe doğru, serinlik vü- cutlarını okşayınca karşı karşıya, dirsek dirseğe yanaştılar. Şu dakikada içlerindeki sevgi hissi galeyana gelmişti. Dertleş- miye başladılar. Her biri mazide tatlı bir çocukluk devresi geçir- miş, bir evde bir annenin ya- nında yaşamıştı. Birbirlerine as- lında kıymetsiz fakat şu dakika- da pek alâka uyandırır gibi gö- züken şeyler anlatıyorlardı. Bir aralık hüzne galebe çalan Lina ince bacakları ile Havayı dü- vevek bağırdı. — Kâfi.. Artık, Rusyadan, an- nelerden, o çocuklardan, vaktile kurulabilecek evlerden bıktım?.. Şimdi iş işten geçti, ne vatan kaldı ne de ocak... Haydı baka” hım, artık yalnız gülüp eğlenmek!, Günahlarınızı sayınız bakalım, Her biriniz şimdiye kadar kaç dost tutta? Ben başlıyorum ilk hatırladığım bir Fransız, o da soruncu olduğu için.. Dün gece onunla idim. Lehmanın şarabını salmıya gelmiş Hirşfelde şerap sürmek istedi. Böylece tanıştık. Beni Rayka ile beraber davet etli, N (Bitmedi)