25 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

25 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

m Spor Haberleri i Dün Edirne kapıda şenlikler yapıldı ittifaka dahil olmıyan kulüplerden bir kısmı Istanbulda & detleri 48 i bus ; lan ve ittifakada hil olmıyan kulüp lerden 16 si na“ mına Edirnekapı baricindeki OO takçılar çayını da vücuda geti rilen sahanın &* çılma resmi düd merasimle yapıl: “ mıştır. Merasim: de Feneryılmaz, © Bozkurt, Davut- paşa, Altınbilâl- llerispor, Çırçır, Halıcıoğlu, Un- kapanı, Küçükpazar, Şarkşimen- difer, Şarkidman, Bostancı, Fa- tih, Ramiidman, Zeyrek ve Kuş- dili spor kulüplerinin bütün aza- ları ile © civar halkı ve spor meraklıları hazır bulunmuşlardır. Bozkurt kulübü (tarafından tanzimi ile uğraşılan sahanın ge- rek ve mevkii kuruluş şekli çok güzel olduğundan gelenler mü- temadiyen bunu konuşuyorlar ve (Istanbulun en güzel stadı) diye metediyorlardı. Programın başında birliğe da- hil olan kulüplerin geçit resmi vardır. Hazırlanmış ve formalarını giy- miş olan genç sporcular büyük bir intizamla geçtiler ve alkış- landılar. Bundan sonra bütün re saban ortasında toplandı. Mu- zik tarafından İstiklâl marşı ça- lındı. Marştan sonra “birliğe da» bil 16 kulüp şerefine üç defa “yaşa,, diye bağırılmış ve idman şenliklerine başlanmıştır. Evvelâ atletizm müsabakaları apılmış ve yüz metro koşuda, ubittin ve Ahmet beylerle Fu- at, Niko, Sabri ve Hadi beyle- rin kazandıkları anlaşılmıştır. 200 metro ko,uda Feneryılmazdan Kaya B. 26,3 saniyede birinci gelmiştir. 1500 metro yarışta birinciliği 4,26 dakikada Feneryılmazdan Koço ikinciliğide Altınhilâlden Rıdvan ve üçüncülüğü de Fener yılmazdan Hüsnü beyler kazan- mışlardır. metro mukavemet yarı- şında be? geen Raşit ve Çırçırdan Telât beyler birinci gelmişler ve Feneryılmazdan To- dori Ef. de ikinci gelmiştir. Bu müsabakalardan sonra bir- liğe meusup kulüpler arasında futbol maçları yapılmıştı güzel bir idman sahası kurdular No.: 29 İsterse size koca bir sinema stüd- yosu satın alabilir, Hem yüzlerce milyonu vardır, hem de hoşuna giden kadınlara karşı son derece <ömerttir. Size karşı olan meyli altı ay sürsekâfi, Size ev, mü- “cevherat, araba ve hatta bir si- bema fabrikası alır, Buradaki muhacır Rusların çok sıkıntı çek- tiklerini biliyorum, Bunlara mü- bir kısmet çıktı. Bu kısmeti açırmayınız XV Ertesi gün Nataşa, Mur Las- kadan nasihat almıya gitti. Mura DİE kadını tebrik ederek dedi — Roz Nuarda yemek yemek teklifinde bulun, Beni davet un) Roz Nuvar di Gençlerimiz geçit resmi esnasında Kulüplerimizi ve gençlerimizi hararetle tebrik ederiz. Darülfünun futbol takımı Rus- yaya davet edildi Darülfünun futbol takımı, bir kaç maç yapması için Rusyaya çağrılmıştır. Seyahat için davet- namede 13 temmuz tarihi gös- terilmiştir. Davetin kabul edilip edilmiyeceği hakkında kat'i bir karar verilmiş olmamakla bera- ber Darülfünuva devam eden gençlerden bir takım teşkil edil- miştir, Takıma, kalecilerden Ra- sim ve Halis, müdafilerden Tev- fik, Hadi, haflardan Izmirli Ih- san, Mitat ve Aziz, muhacimler- den Salâhattin, küçük Salâbttin, Rebii, Sabih, Lebiebi Mehmet, Muslih ve Suphi Beyler dahil bulunmaktadırlar. Takım kaptan- lığına Galatasaraylı Suphi Bey intihap edilmiştir. Izmir «Ankara Muhtelitleri Dünkü maçı 2-1 izmir kazandı ANKARA, Mi (A. A.) — Kongre münn -| #ebetile yapılmakta clan futbol turnovasmın! üçüncü müsabakası bugün İzmir ve Ankara) takımları arasmda yapdacakiz . Fakat, Istanbul — İzmir maçı neticesin - da" zuhr eden hakem ihtilâfını ileri sürerek İzmir'liler turnovaya devam etmemek kara - rini vermiş olduklarından bu mlsubaka ya » pdmamış, buna mukabli gene İzmir ve Ankara mühtelitleri, Ankara belediyesi ta - rafından konulan bir kupa için çarpışmış - lardır. Hskem Şeref Beydi, Birinci devze m - fır — sıfıra, beraberlikle bitli. İkinci devrede soldan bir topu sağ açık güzelce sürerek AH Rıza'ya overdi. Ve o da çok sıkı bir gütle Ankars'nm ilk ve son sayısmı yaptı. 15 inci dakiknda İzmir sağ açığını An - kara muavini Ridvan: favlillb bir hareketle) yere düşürdü Hakemin verdiği penaltıyı Fuat güzel bir gole tahavvil etli. 25 inci dnkikeda Ankara aleyhine çok güzeli çekilen bir korneri Ankar müdafii Halt Kütaslle detatmek isterken kendi ağlara) taktı, Maç, 2—1 İzmir'in galebesile netice - lendi | mürü iki şartnamede aleni mü- Y e 5 — VAKIT 25 Haziran 1932 —< | Pal! Üsküdar Malmüdürlüğünden: Satılık arsa : 24-14 hissesi numarası atik 6 cedit 8 Derebeyi sokağı Çengelköy mahallesi Çengelköy: Mesahası miktari 28 metre murabbaı mubammen kıymeti (160) lira. Satılık arsa: 24-14 hissesi. Numarası atik 1 cedit 10 Derebeyi sokak Çengelköy mahallesi Çengelköy : Mesahası miktarı 171 metre murabbaı. Muhammen kıymeti (129) lira. Satılık arsa : 24-14 hissesi, Numarası atik 6 cedit 12 Derebeyi sokağı Çengelköy mahallesi Çengelköy : Miktarı 2188, 23 metre murabbaı, Muhammen kıymeti (876) lira. Balâda evsafı muharrer 3 kıt'a arsa mahallesinin şerefli ve etrafında oldukça meskün bulunup bina inşasına elverişlidir. Tahmin olunan kıymetler sekiz sene ve 8 taksitte verilecektir, Müzayedeye iştirak edeceklerden “e 7,5 pey akçesi alınacaktır. Satış muamelesi 4-7-932 pazartesi günü saat 14te Üsküdar malmüdürlüğünde aleni müzayede suretile yapılacaktır. (2645) Şirketi Hayriyeden: Vapurlarımızın kahve ocaklarının icar müddeti 12 Temmuz932 tarihinde munkâzi olacağı cihetle yeniden isticarına talip olanla- rın heyeti teftişiye riyascctine müracaatları, Beyoğlu Defterdarlığından: 1 — Pangaltı Şehit Muhtar Bey caddesi 141-169 No. hı ha- Yeşilköyde Hava Makinis mek- tebi ihtiyacı için 23000 kilo ek- mek aleni münakasa suretile sa- tın alınacaktır. Münakasası 27 Haziran 932 pazartesi günü saat 16 ya kadar Merkez Kumandan- lığı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin şart- namesini görmek için komisyona müracaatları ve iştirak için de muayyen vaktinde komisyonda hazır bulunmaları, (1) (2459) .. . idareleri Merkez kumandanlı- ğına merbut müessesat ihtiyacı için 22, kilo zeytin tanesi kapalı zarf suretile satın alına- caktır. o Münakasası 3-Temmuz 932 pazar günü saat 1430'da Tophanede Merkez kumandan- lığı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır, Taliplerin şart- Damesini görmek için komisyona müracaatları ve iştiak içinde şartnamesi veçbile hazırlıyacak- ları teklif mektuplarını ihale gününün muayyen vaktinde ko- misyon riyasetine vermeleri. (11) 0571) ».. Kilo 90000 Kuru ot 75000 Saman 85000 adet yumurta 6600 Zeytin 4500 Beyaz peynir Harbiye mektebi ihtiyacı için yukarda cibsleri hizasında yazılı miktarlarda yem ve iaşeleri ayrı ayrı $ şartnamede aleni müna- kasa suretile satın alınacaktır. Münakasaları 2 Temmuz 932 cu- martesi günü saat 16 ya kaadr Topbanede merkez kumandan- lığı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin şart- namelerini görmek için komis- yona müracaatları ve iştirak için de muayyen vaktinde komisyon- da hazır bulünmaları. (10) (2572) Çİ Kilo 3528 5000 7000 15528” Kilo 6472 15000 7500 18000 4500 As Tıbbiye Mp. Piyade Atış ,, Kuleli Ls, “ Eczacı MP, Maltepe Ls, Gülhane Ha, Ibtiyat Z. Mp. edikli K, Z. 8000 Ölçme taburu. 5000 Askeri konak 3072 w Oo müze 650 Merkez kumandanlıği 7600 Dikim evi Yukardaki mahallere hizala- rındaki miktarlarda mangal kö- ne lamamı: 2 — Hasköy Kiremitçi mahallesi cami altı sokak 49, 49-1, 49-2 No, lı dükkân tamamı: 3 — Mahmutpaşada yarım han namile maruf 263 No. lı ma- hallin 36-144 hissesi 265 No, lı mahallın 90-144 bissesi ve 26, 23, 30, 32, 34, 36, 56, 58 No.lı mahallerin de 63-144 bisse- leri: Balâda üç kıt'a gayri menkul ashabının vergiye olan borçla naodan dolayı bilmüzayede satılacaktır. 25-6-932 tarihinden 16-7. 932 tarihine kadar 21 gün müddetle müzayedeye konulmuştur. Yevmi mezkürda ihalei evveliyeleri icra kılımacağından talip olanların *;, 7,5 pey akçeleri ile birlikte Beyoğlu kazası idare beyetine müracaatları ve fazla malümat talebinde bulunanların da Beyoğlu kazası defterdarlığına müracaâtları. (2733) naküsa suretile satın alınacaktır. Münakasaları 10 Temmuz 932 pâzar günü saat 16 ya kadar Tophanede merkez kumandanlı- ğı satın alma komisyonunda icra kılınacaktır. Taliplerin şartname- sini görmek için komisyona mü- racaatları ve iştirak için de vakti muayyeninde komisyonda hazır bulunmaları. (27) (2718) ... Çeki 000 Harbiye mektebi 1600 Süvari mektebi 300 Topçu ve Nakliye mektebi 2150 Fen tatbikat mektebi 4050 Yukardaki mahallere hizaların- daki miktarlarda 4050 çeki o- dun bir şartnamede kapalı zarf suretile satın alınacaktır. Müna- kasası 14 Temmuz 932 perşem- be günü saat 14,30 da Tophane- de Merkez Kumandanlığı satın alma komisyonunda icra kılına- caktır. Taliplerin şartnamesini görmek için komisyona müraca- atları ve iştirak için de şartna- mesi veçhile hazırlıyacakları tek- lif mektuplarını ihale gününün muayyen vakti kom'syon ri- Yazan: Mm. Rube- janski herifi senin elinden kapmaması- na dikkat ederim, onu göz hap- sına alırım. Artık bu işlerde o kadar ileriledimki bir müşteri görünce cebinde ne var? Kadın. lara alâkası ne kadardır? Hevesi nedir? Anlarım. Bu yolda birçok bahise giriştim ve deima kazan- dım. Beni iyi dinle.. Eğer sana git dersem. Hiç düşünme. Nataşaya mahut “gece,, robu- nu giydirdi. Elbise biraz geniş ol- makla beraber birkaç mahirane pli dikilerek genç kadına uyar bir hale sokuldu. Mura sordu: — Aşıkın hangisi kumralı mı? Esmer mi? — Kumralı. Çok garip. Ekseriya kumrallar ii t hoşlanmazlar, Gel | Roz Nuvar seni ona göre süsliyeyim, kaşla- rn siyablanmalı, göz kapakların biraz daha kendini göstermeli, Aşı rengi podra ile podralan.. Yoksa herife tatsız gözükürsün.. Tuvaletleri tamam olunca Roz Nuara koştular. Hüzo Ştravs ile Ibrahim evvelden oraya gelmiş- lerdi. Nataşanın teklifi üzerine Ştravs yalnız Murayı değil, aynı zamanda omüessesedeki bütün kızları davet etti. Bir pasta üze- rine biriken serçeler gibi toplan- dılar, Ştravs'ın bol şampanya 1s- marlıyacağı ve etrafa avuç avuç bahşiş serpeceği hissolunuyordu. Ziyafet tasavvurdan kat kat par- lak oldu. Diğer müşterilere metr doteller bakıyordu. Kızlar Hügo Ştravse kral ismini vermişlerdi. Kıral durmadan ısmarlıyor, cı- gara dağıtıyor, istenilen hediye- leri alıyor, parayı şahane dökü- yordu. Az bir müddette bütün i » A söyliyor, hoş oldu. Muzikacılar, artistler batta bar sahibi Hirşfela bile şampanya içinde yüzüyordu. Mü- €sşese mevsimin en parlak gece- sini yaşadı. Ateşli solgun Lina vaktinden çok evvel cazip dansını oynadı, “Kıral, ona yüz lira bahşiş verdi. Bunun üzerine bütün kız- lar meharetlerini göstererek bu zamane karununun hoşuna git- mek için yanşa başladılar. Şt- ravs'a hikâye uydurmıya lüzum yoktu. Ihtiyar babadan bahset- mek, aile yüzüğü dalaveresine girişmek, kira borcu icat etmek lüzumsuzdu. Biraz sonra hoşuna gittiniz mi reklâm dağıtırmış gibi banknot değitiyordu. Şişko Şura burnunun üzerine üç kirbit koyuyor. Bunları bir kafa sallayışı ile havaya atıyor sonra ağzı ile tutuyordu. Lika bozuk sesle Tovkinuazı şampanyanın tesirile bu yasetine vermeleri. (17) (2613) ... Harp akademisi ihtiyacı için 800 çeki odun aleni münakasa suretile satın alınacaktır. Müna- kasası 11 Temmuz 932 pazartesi günü saat 16 ya kadar Tophane e merkez kumandanlığı satın. alma komisyonunda icra kılına- caktır. o Taliplerin şartnamesini görmek için komisyona müraca- atları ve iştirak için de vakti muayyeninde komisyonunda hazır bulunmaları. (28) 2719) » * » Harp Akademisi ihtiyacı için 150,000 kilo saman 200,000 kilo kuru ot ayn ayn iki şartname- de kapalı zarf suretile satın ali- nacaktır. Münakasaları 11 Tem- muz 932 Pazartesi gz saat 14,40 da Tophanede Merkez ku- mandanlığı satınalma komisyo- nunda icra kılınacaktır.. Taliple- rin şartnamelerini görmek için komisyona muracaatları ve işti” râk içinde şartnamesi veçhile hazırlıyacakları teklif mektupla- rını ihale gününün muayyen vak» tinde komisyon riyasetine ver- meleri. (29) (2720) şarkıyı “Volga sandalcıları,, şar- kısına benzetiyordu. Sıska o Rozinka göbek at- mıya uğraşıyordu. Rayka, Verka, Lubka, Marus- ya birbirile rekabet edercesine uğraşıyorlardı. Marvinski Netra- visin şerefine şarkılar uydurdu: Dört Rus şarkıcı Marvinskiye yardım. ediyorlar ve ber parça sonunda bütün hazır olanlar bu şarkıları tektârliyorlardı. Kadehler kırılıyor, yer cam a kaplanıyor, garsonlar emen cam lurıklarını toplayıp yeni takımlar getiriyorlardı. Bu baris yağma ortasında Mu- ra bir köşeye çekilmiş, seyred- yordu. O, yöz lira ile gözü do- yacaklardan (değildi. o Hügöya doğru ara sıra eğilerek Nataşa- yı methediyor, genç kadın üze- rindeki nüfuzunu anlatıyor, Hü- gonün onu elde etmek için Mu- ranın yardımına muhtaç olduğu- nu ileri sürüyordu.Filbakika Na- taşanın bir dostu vardı. Fakat öyle rastgele erkeklere kendini teslim etmiş bir kadın değildi,