23 Temmuz 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

23 Temmuz 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

932 Olimpiyadı Bir hafta sonra başlıyor Bir sinema şirketi, Türk sporcuları atel- yelerini gezmiye davet etti Yeni Olimpiyatların yapılacağı Losanjelos sladyumu Angeles, 22 (Hususi) — Yb Yatların yapılması için her W ha pırlanmıştır. Açılma resmi mpi sonra yapılacaktır. O- dey Yatlar 14 Ağustosa kadar am edecektir. Stadyom, be- di, “Men şehrin merkezinde- ie yanında bir olimpiyat Vardır. Stadyomua içi ta- tü, 05.000 kişi alabilir. Tik teçiş mi 30 Temmuzda milletler dar resmi, sonra, 3 Temmuz ti, Ağus'osa kadar atletizm Nİ “bakaları yapılacaktır. $ ve A; #ustosta Hokey maçiarı, 17 İş, “İsta jimnastik. müsabaka ).Ö Ağustr futbol maçları a EA tada binicilik k, Mb ları dır. Kapanma ni 14 A sustostadır. çiro si irketi Türk e e ee xe tir sinema şirketi, itifsk merkezi tk, Dekrup göndererek; Olimpiyada kürk sporcularını, s amı Olim gezmeğe davet ermiştir. Mektup şudur: Nevyork merkezimiz, Culliver City ( Hollywvod) de bulunan Metro-Goldvyn-Mayer stüdyoları Los Angeles IX ncu olimpiyadma iştirak edecek olan Türk spor- cularının ziyaretlerini kabul et- mekle bahtiyar olacağım, muh- terem ittifakınıza tebliğ etmemi- zi bildirmiştir. Bu ziyaret hususunda, hertürlü kolaylık gösterilecektir. Muhterem iltifakınızın böyle bir arzuda olup olmadığını ol- duğu takdirde ( stüdyolarımıza İ yazarak icap eden şeyleri temin edebilmemiz için cevaben bildir- mesini rica ile hürmetlerimiyin kabulünü temenni ederiz efen- m. ... Vakıt ştrak etmiveceğine nazaran, İrulak mer kezinin cevibı pek tebil olarak bir te şetkürden ibaret kalacaktır "Türkiye bu Ollmpiyada Bir gazete neler yapar? Maruf Fransız koşucusu Ladümek B e akıt okuyucuları, 1000, 1500, Ya, "etre ve bir mil koşu dün- Bakı, PPiyonu Fransiz Jül Ladu- Piya tanırlar Bu genç Fransız “tay, üzel koşu üslübile bütün Anar dikkatiği, söllüetmiş Yt, "ikalıların bizi, diğer bü- milletlerin - Şiliöpiyonlarına nen Srfkendi mahdut valı- Ya 19 en mühim Wülbirçok'düge Bi AMpiyonluklağlnii elde “EEE F, ki pkat federasyoli desilen teş- Yay, ade bizde yölileğil ber | ve ve Fransada Hür Eral tüy, rasyonu diği bazı feda kenglar gibi , tiği yerde, aç nin hiç bğilğmeğii 6k keş baş lere ve İmüafisıyet- tar tounu sokadgilğetdliğı Mar dayi, Bunun için SPSFİĞENEK İn Maypiyatlara İrmesini istemiyen tirlaç, *cnebi federasyonların te- Pa altında kalınarak, zavallı za. dünya şampiyonuna bir fi dikğy, urulmak suretile kendisi — g7” edildi ve; İp “ amatör deği'sin, pro- İ Damı,» binaenaleyh Fransız- Meme, DA olimpiyatlara iştirak bi, vi, düny geenildi, Bu suretle de yanlarına 7 Yonu, rakipleri- kurban gidiyor. ... gösteriş koşusu yapmak üzere bir ga- © târafından Olimpiyada gönderiliyor ! tarafından diskalifye edildikten sonra, bir başka şampiyon olan Finlandiyalı Nurmi ile de müca- deleye paşladılar. Filvaki, Nur- mi dik, peofeâyonel idi, dünyanın tipgol yerlerine ve bilbassa Aieriliiğa İgötürülerek (o ücret Mibkalilikde | koşturulmuştu. La- #ümek'ı müsabekadan uzaklaş- Miğimiya muvaffak olanlar, Finlan- diya federasyonundan Nurmi'nin Giimpiyatlarai gönderilmemesini We diskalifye edilmesini. istediler. Brofesyonelliğinde kimsenin şüp- besi olduyan bu şampiyonu, Fin- landiya federasyonu diskalifye gibedi ve olimpiyatlara gönde- retektir. Fakat henüz beynelmi- lel| federasyon kat'i bir karar vefmemiştir, ve Nurmi'nin iştiraki şüphelidir. »... Fransız federasyonun bu uka- lâlığı karşısında Ladumekin olim- piyatlara gitmesini, bir Fransız gazetesi temin etmiştir. “Entran,, isimli akşam gazetesi, bu dünya | şampiyonunu Los Ancelos şehri- ne spor muhabiri olarak gönde- riyor. Ladumek resmen olimpi- yatlara iştirak edecekmi? Hayır. Yalnız, gazete diyor ki: — “Bütün dünya sporcularının hayran oldukları bu koşucu, ora- ya toplanmış olan beynelmilel koşuculara, bir gösteriş koşusu Boks Hafif sıklet Avrupa şampiyonluğu Boks hafif sıklet Aysupa şam- piyonluğu için Rotterdamda şam- piyon Van Klaveren ile şampi- yonluğa namzet Fransız Lokatelli arasında yapılan maçı, Fransız kazanmış ve Avrupa şampiyonu olmuştur. Maç üçer dakikadan onbeş ravattu. İlk ravntta her iki bok- sör pek sinirli idiler. Holandalı Van Klaveren hücum ediyerdu. Bu ravndu hafif bir farkla lehi- ne kaydetti. Ikinci ravntta Fran- sız bücüma geçti isede ancak müsavatı temin etti. Buna rağ- men üçüncü ravndu Holandalı kazandı, fakat dördüncü, beşinci ravntları Fransız aldı. Onuncu ravnda kadar müca- dele, Fratsızın cesareti söyesinde Holandalının kuvvetine rağmen müsavi cereyan etti, Holandalı gayet iyi döğüşüyordu. Fakat on birinci, on ikinci, on üçüncü ve on dördüncü ravnd- ları Lokatelli büyük bir meha- retle ve hakkile kazanmış oldu- ğu için, maç sonunda sayı he- sabı ile galip addedildi. ve Av- rupa şampiyonu unvanını “ hak etti Su üstünde /Saatta 192 kilometre!| Bu ayın 17 inci gönü Key | Don, Iskoçyada Lomond gölünde yaptığı bir tecrüdede, bir motör- ledünya sür'at rekorunu kırmış ve saalta 1198) mil yani 192,775 kilometre hız al- mışlır, Mesafe bir mil gidiş bir mil & dönüş idi. Birinci & mil yani 1609 5 metrede, Key, vasati olarak120 & mil yani 193,884 kilometre yap mış, dönüşte 119,12 mil yani 191,664 kilometre elde etmiştir. Bu vasatilerin vasatı ise yukarıda gösterdiğimiz rakamı vermiştir. Bundan evvelki rekorlar,geçem- lerde bir kazada ölen Sir Segran tarafından 159,225 kilometre son- rada Amerikalı Gar Vood tara- fından 179,645 kilometre olarak tesis edilmişti. Key Don, sadece deniz mo- törü kullanmakla kalmamakta” dır. Otomobil de kullanır. Bu dünya rekorunu ise İli Miss Eng- land isimli motörle kırmış ve tesis etmiştir Bu sür'at bakkında bir fikir vermek için şunu ilâve edelim ki, bir mil Üzerinde elde ettiği bu sür'ati meselâ on mil üzinde de elde edebilse, İstanbuldan Büyükadaya iki dakikada gide- bilir, gösterecek, üslübün! onlara ta- nıtacak, kendi hakkında res- men değilse de federasyonların verecekleri resmi hükümlerden daha kıymetli olacak olan kalbi bir unvan temin edecektir. Bir gazetenin, bir Federasyo- na karşı bu vaziyette yaptığı bu güzel muameleyi ne kadar takdir edilse azdır. Federasyon, milli bir şampiyonu zevale mah- küm ederken, bir tek gazete onu yükseltmiye uğraşıyor. Atletizm müsabakaları Yüz metrede rekor kırıldı Türk ve Yunan atletizm neticeleri arasında bir mukayese 1500 metre koşusu biterken Istanbul mıntakası atletizm he- yeti tarafından tertip edilen bi- rincilik müsabakalarına dün Ka- dıköyünde Fener stadında baş- lanmıştır. Dünkü müsabakalarda bilhassa yüz metre koşu çok gü- zel bir netice vermiş ve Semih B. eski rekorunu kırarak Türki- yeye yeni bir rekor kazandırmış- tır. Hayli dikkat ve alâkayle kar- şılanacak olan yeni rekor 10,4-5 dir. Müsabakaların neticeleri şun- lardır; 7500 metre: Birinci Mehmet *“Beğiktüş;,4;35,3-5 dakika; kin: ci, Fethi “Beşiktaş, . 100 metre: Birinci Semih “Ga. latasaray,, 10,4,5 saniye “Yeni Türkiye rekoru, ikinci Fuat “Be- | şiktaş,, 110 metre manialı: Birinci Tev- fik “Deniz lisesi,, 17,2-5 saniye, Ikinci Sedat “Galatasaray,, Gülle atma: Birinci Veysi “Is- tanbulspor,, 13,09. Ikinci Selim “Galatesaray,, Yüksek atlama: Birinci Hay- dar “Galatasaray,, 1,76 metre. 4X400 bayrak yarışı: Birinci Galatasaray takımı “Mehmet Ali Vasıf, Sami, Besim,, 3,41,2-55. Ikinci Fenerbahçe takımı “Füru- enis müsabakâlarından bir görünüş zan, Mufahham, Fikret, Mehmet Reşat,,. Müsabakalara bugün ve gelecek hafta Cuma günüde devam edilecektir. Yunanistanla bir mukayeso Yunanistanda şarki Makedon- ya ve gerbi Trakya kulüpleri arasında her sene yapılan büyük atletizm müsabakaları gaçen haf- ta Iskeçede yapılmıştır. Müsaba- kalar üç gün devam etmiş ve muhtelif kulüplere mensup 150 den fazla atlet iştirak etmiştir. Gazetelerin verdiği malümata göre bu sene alınan neticeler » bir kaçı müstesna - iyi değil ve geçen senelere nispetle çok düşüktür. Dokuz kulüp arasında yapılan müsabakalarda İraklis kulübü birinciliği almıştır. Rekorlar Alınan neticeler şunlardır: 100 metre 118, 200 metre 24,2, 400 metre 53, 800 metre 1- 58,6 (yeni Yunanistan rekoru) 1500 metre 4- 18,4, 5000 metre 16-2,6, 10 binmetre 34- 46,6, 457100 bayrak yarışı 1-469, 45400 metre 3 - 41,8, 100 metre manialı 16,6, 400 manialı 58,6 tek adım atlama 6,56, üç adım atlama 13,31, sırıkla 3,30, ser- best dik 34,25, taş atma 17,35, gülle 12,05, cirit 53,55. * Yukarıda görüldüğü veçbile, mukayeseye imkân olan 100 metre, 4X400 metre, gülle at- mada Türk atletleri Yunan #t- letlerine çok faiktırlar, 1500 metre dercemiz onlarınkinden çok aşağıdır. Tenis müsabakaları Dün, Milliyet gazetesi tarafın- dan tertip edilen tehis müsaba- kalarına da başlanmış ve ilk seçmeler yapılmıştır. Izmirde maçlar İzmir, 22 (A.A) — Aylardan beri teahbüre uğrıyan şilt dömi final maçının icrası futbol heye- tinin kararile Karşıyaka ile Iz- mirspor arasında yapılacaktı. Halbuki Karşıyaka kulübü bu karara itiraz ederek havaların sıcak olmasından kulüpçe bu ay- larda futbol oynanmıyarak deniz sporlarile iştigal edildiğini ve binaenaleyh maçın eylül sonla- rına doğru yapılmasının muvafık olacağını ileri sürmüştü. Fakat futbol beyeti kararında ısrar ederek müsabakanın icrasını ta- lep etmiş ve Karşıyakanın işti- rak etmemesi yüzünden İzmir- spor hükmen galip addedilmiştir. Şilt merasimle İzmirspora veril miştir. Karşıyaka kulübü merkez ida- re heyetine müracaat ederek hak- kının gözetilmesini talep elmiştir. Şiltin tevdiinden sonra Altın- ordu ve İzmirspor birincileri ara- sında bususi bir müsabaka yapıl» mıştır, Altınordu birinci ve ikin- ci takim oyuncularından müte- şekkil bir takım'a çıkmasına rağ- men İ-0 galip gelmiştir. Çankaya, Ankara lik ikinciliğini yi kazandı ara, 22(A.A) — 1931. 1932 Ankara lik maçları 15 gün evvel bitmişti, Neticede Ankara şampiyonluğunu 18 puvanla Genç lerbirliği kazanmış, ikihcilik ise onar puvanla Altınordu ve Çan- kaya arasında kalmıştı. €rece tayini için bu cuma Çankaya ve Altınordu arasında yapılan maçta Çankaya 5-1 ga- lip gelerek Ankara ikinciliğini kazanmıştır. Afyon Sporcuları Uşakta Afyon, 22 (A.A) — Halkevi spor Şutesi Uşaka bir seyahat tertip etli. 500 kişi bu iştirak etmektedir. giyen