17 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

17 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Viyanada bir kadın kocası ile geçinemeyince.. Oğlu ile bir olarak kocasını mutbakta balta ile öldürmüşler .. Avusturyada büyük alâka ile | takip edilen bir davanm rüyetine başlanmıştır, Muhakeme edilenler, ana o - ğul, 43 yaşında madam Johana Böm ve oğlu, 19 yaşında kundu - racı çırağı Johan Böm'dür. Ka - dım, kocasını ve genç de, babası - nı müştereken öldürmekle maz - nün bulunuyorlar. Avrupa gazetelerinin bu husus taki mufassal neşriyatına göre, ci nayet ve cinayetten evvel olan bi- ten hadiseler, şu şekilde olmuş - tur, Viyana civarında bir köyde han sahibi olan maktul Matyas Böm, 1910 senesinde maznun ka- dınla evlenmişler. Yirmi iki se mede sekiz çocukları dünyaya gel- miş. Bunlardan üçü yaşıyormuş. Yaşıyan çocuklardan biri, mah- kemede maznun mevkiinde bulu- nan 19 yaşındaki Johan, diğerle- ride 15 yaşındaki Alfred ve 9 yaşındaki Gizeladir. Büyük harpten sonra koca har- be gitmiş ve uzun müddet süren bu ayrılıktan sonra dönünce, ka - rı, koca artık biribirlerine eskisi gibi ısınamamışlar. o Aralarında başlıyan geçimsizlik, gittikçe şid detlenmiş, kadın, birkaç defa ço- cuklarmı alarak ayrı eve çıkmış, Her defasında da barışmışlar, ka- dın kocasının evine dönmüş. 1930 senesi sonbaharında, ka- rı koca gene ayrı o otururlarken, kadın, bu sefer kocası ta rafından (aleyhine (| boşanma davası açılacağını sezmiş ve âni bir kararla tekrar kocasının evine dönmeyi tercih etmiş. Fa - kat, aradaki geçimsizlik şiddeti - ni eksiltmemiş, bilâkis arttırmış. Kadının en büyük oğlu da baba- sına karşı kendisile birlikte hare- kete geçmiş, onun bağırıp çağır - masına karşı ana, oğul birlikte mukabeleye başlamışlar. Diğer ta raftan adamın bu en büyük oğlu, 1931 senesi ağustosunda bir ta - banca satın almış ve ormanda ni- şan almak tecrübelerine girişmiş. Tabancayı geceleri yanından ayır mıyormuş. Nihayet karı koca, vaziyetin i- ki taraf için de tahammül edile- miyecek hale geldiği neticesine varmışlar, esasen kendiliğinden dönüşteki maksadı, & boşanmayı menfaatine uygun bir tarzda te « min etmek olan kadın, kocasile müzakereden sonra, ikisi birlik « te bir mukavelename hazırlamış- lar, imzalamışlar. Ertesi sabah, 23 eylül 1931 ta- rihinde birdenbire karı koca ara- sında, bir kavga çıkmış, koca, e- line geçirdiği bir keserle mutfak- ta karısına saldırırken, oğlu Jo - han içeriye girmiş, hemen taban - caşını çıkarmış ve babasına doğ- ru çevirerek ateş etmiş. İlk kur - şun boşa gitmiş, ikinci kurşun ba- şma isabet edince, baba yere yu- varlanmış, Yaralanan baba, oğlu- nun elinden tabancayı almıya dav ranmış, bu sırada kadın, eline ge- girdiği bir demir parçasile yanına yaklaşarak, kocasının basına bir kaç defa indirmiş. Yere düşen ba- ba, gene kalkınmıya davranmca, oğlu tabancayı bırakıp büyük bir | bata yakalamış, babasının başma üst üste tam on bir defa indirmiş. Kafatasmı, parça parça etmiş. Oğul, pois tahkikatı başlayın - ca, cinayeti tamamile kendi üze- rine almış, fakat mevkuf bulundu ğu sırada anasile kız kardeşinin vak'a esnasmda kendilerinin mut- fakat bulunmadıkları şeklinde i - fade verdiklerini işitmiş ve anaşı- nm aleyhinde ifşaatta bulunmuş. Ayni zamanda anasınm da tevkif hanede diğer mevkuf kadınlara kendisinin vak'ada iştiraki oldu- ğunu ağzından kaçırdığı öğreni - lince, ikisi birden mahkemeye ve- rilmişlerdir. Viyanada başlıyan muhakeme- de, maktulün oğlu, kendisinin öl dürmek kastile cinayeti işlemedi- ğini, tehevvüre kapıldığını iddia etmiş, hasta bülunan ve mahke - meye sedye ile getirilen anası da heyecan anmda eline balta (gibi bir şey geçtiğini, fakat bununla vu rup vurmadığını bilmediğini söy- lemiştir. Muhakeme esnasında, dikkat uyandıran bir hâdise olmuş, jüri heyetini teşkil eden azadan biri maznun oğul isticvap olunurken, ansızın şöyle bağırmıştır. — Anası, oğlu ile bu işi karar- laştırmışlardır! Bu müdahaleye karşı, maznır nun avukatı, derhal atılmış: — Zapta geçsin, demiştir. Bita raf olması lâzım gelen bu zat, mu hakeme bitmeden reyini ihsas et- ti! » Jüri azası, bu sözü hakiki va- ziyetin tavazzuhuna (yarıyacak, maznunun beklemediği bir hitap üzerine düşünmeden, hazırlama - dan cevap vermesini temin ede - cek bir nida mahiyetinde telâkki ettiğini ileri sürmüş, maznun avu- katı bu azanm heyetten ihracında ısrar etmiş, fakat mahkeme jüri görerek, karar azasının izahatını kâfi ihraca lüzum olmadığına vermiştir. Merakla takip olunan bu mu - hakeme henüz neticelenmemiş - tir, Ingiliz amiralı Gazi Hz.ne arzı tazimat etti Karadenize gitmek üzere li- manımıza gelen İngiliz filosu ku- mandanı Amiral Totenham sabah leyin saat 10,30 da, Reisicümhur Hazretlerine arzı tazimat için, Dolmabahçe sarayına giderek def teri mahsusu imza etmişlerdir. Öğleden sonra saat üç buçuk - ta Riyaseticümhur yaverlerin- den Naşit bey, filoya giderek rei- sicümhur Hazretleri namına ami ralı ziyaret etmiştir. amam M. Litvinof Cenev- reye gidiyor Cenevre, 16 (A. A.) — Sovyet Hariciye komiseri M. Litvinof Ey- lâlün 21 inde içtima edecek terki teslihat konferansı bürosunun bu toplanışında hazır ( bulunacağını M, Hendersona bildirmiştir. Bu - na mukabil Sovyet hükümeti iş'a- rı ahire kadar teknik komisyon - larda temsil edilmiyecektir. Romanyada © an Müslümanlar Dini mümessil için hü- kümetten ne istiyorlar? Pazarcıkta çıkan yıldırım ga- zetesi, Romanyanın millet mec- lisinde Kalyaka sancağı meb'usu Domeno viktor papa kostanın “Romanyadaki o müslümavların dini mümessiline dair verdiği takrirden bahs ederek dini mü- messilin nasıl seçilmesi lâzım geldiğini gösteren bir makale neşrediyor ve; 1 — Dört sancağın şimdiki ve sabık müftileri ; 2 -- Dobruca müslümanları- nın şimdiki ve sabık parlemen- tarları ; 3 — Dobroce muslumanları- nın şimdiki ve sabık kadıları; 4 — Mecidiye (o seminarının müslüman muallimleri; 5 — Silistre medresesinin müslüman muallimleri ş 6 — Dört kasaba cemaati islâmiyesinin şimdiki ve 1920 den sonra sabık reisleri ; 7 — Romanyanm veya başka bir memleketin o darülfünununu ve yahut yüksek mektebini bi- tirmiş olanlar ş 8 — Romanya müslümüânları- nın bütün batipleri ş 9 — Mecidiye seminarı me- zunlarının cemiyet reisi ; 10 — Römanyada çıkan türk- çe mecmua ve gazetelerin birer mümessilleri. 11 — Romanya bocalar cemi- yetinin reisi, 12 — Dört sancak muajlimle- rinip birer mümessillerinden mü- selifüp bal “Kongresi nin akt edilerek bir (dini messil | seçilmesini isteyor. mü Bir şimendifer kazası Feci bir bilânço Oran, 16 (A.A) — Dün gece Saat 23 te şimendifer kazasına kurban gidenlerin o mikdarının resmen 50 telef 225 yaralı ve 37 kayıp olduğu tesbit edilmiştir. Enkazın temizlenmesi ameliya- tına faaliyetle devam edilmekte- dir. Enkaz altından artık hiçbir ses gelmemektedir. Bir Ingiliz tahtel- bahiri müsademe etti Londra. 16 (A.A.)- Filo kumandanlığı H- 33 tahtelbahi- rinin akşam saat 17 de Portland açığında Dundalk mayen gemi- sile müsademe etmiş olduğunu bildirmiştir. Tahte'bahir hafifce o basara uğramıştır. Telef olan ve yara- lanan yoktur. la geğilee Nuhavvel Ingiliz harp istikrazı yekünu Loudra,'. 16 . (A.A.) Yüzde beş faizli mubavvel İngiliz harp istikrazı resmi ye- künu şimdi 1885 milyon İng'iz lirasına baliğ olmaktadır. Bu is- tikrazdan 83 milyon liralık hâ- milleri hemen tesfiyesini talep etmişler ve 112 milyon liranın hâmilleri de henüz hiç bir karar vermemişlerdir. Opera Sinemasında Şikagoda Panik Giga Tschechova — Hans Rehmann — Ferdinand Hart 21 Eylül çarşamba günl Opera sihemasmdn gösterilecek olan Şikagoda panik filminden bir sahna... Amerikada “Gangters,, tabir olunan kaçakçıların ne büyük teşkilât ve kuvvetleri olduğu malümdur, Bunların en meşbur- larından olan (Al Capone) ge- çenlerde mahküm olmuş ve mah- kümiyeti bütün Cemahiri mütte- hidede bir mesele teşkil etmişti. Hakikaten Amerika zabıtasının akıllara hayret veren teşkilâtına rağmen, gündüz, şehir içinde bankaları soyacak derecede cür'- et gösteren bu haydutların ce- saretleri efsanevi bir şekilde ol- makla beraber -bir hakikattir. TET ŞME O P E YAAA mevzuunu teşkil eden, bu"Gangs ters,, lerin kıralı ve bügün ha- pishanede yatmakta o'an Al Capone'nin ilk maceralarından biridir. Eller yukarı... bu, gündüz, bir- den bire bankayı basan bırsızla- rın verdikleri bir emirdir. Banka soyulur... hırsızlar, müsterih çe- kilirler..- Bu, Şikagoya dehşet salan Moran Billi, yahut Al Patus ve adam'arının işldir. Ba sirkat, banka sahibi olan Taglioniye tesir ötmez. O, baş- ka işler de yaparak çok para kazanmakta ve bu meyanda ida- re eltiği bir variyetede darsöz olan Suzı'yi mücevherlere . gark etmektedir. Başka bir dansöz olan Florans da, zenğin bir elmas taciri olan bütün Persiye çatmıştır. Fakat, Pef nin, işlerinden eve gelmeğe ti yoktur. O akşam da, meli sini Operaya götüreceğini vadi tiği halde, beyanı mazeret ede! bir arkadaşile mühim bir mü keresi vardır... Iki zarif zat, Tag'ioni ile P! si, birleşirler Bunar, Şi“ag0 kimsenin kendilerinden şip etmediği iki cani çelenin resi ridır, Moran Billi, Pe'si Pot'a, 0! mıvtakasında yapacağı piyf -alelivatına mani olmam»sr İf yarım miyon dolar veraği # de, Persi, bu piyanoların bir #) milyonluk. kokain pakle'ecsi rini bildiği için aralarında ib mevcuttur. Oparada bu'unan Flora telefondan is'endiğ'ni haber rirler Florans, Persi Sotun ö halinde sesini duyar çağını! yere gider. Pers: ölmüştür... Katil kimdir ?... bu kadın'# bu karışık işteki rolleri necif fak bir hü'âsada bunu !#” etmek, çok meraklı ve heye& olan filmin ruhunu ba'ta'aya€ ve zevkini kaçıracağı için nazar ediyoruz. Filmde son asi banka k ları; milyoner klüpleri, lüks “| kor ve tuvalet'er, muhteşedi "| lolar görülmektedir. EE 0 BB BB AU RA orçları birleştirme istikrazı Paris, 16 (A. A.) — Borçları birleştirme © istikrazına ait esba- bı mucibeli lâyihada ezcümle de- niliyor ki: “Beynelmilel mali te - | mayülât şimdiki halde faiz mikta- | rının tenziline müsait bulunuyor. Faiz miktarının indirilmesi Fran- sada hayat pahalılığmı ucuzlat - mıya yardım edecektir. Fransa u- mumi kıymetler piyasası günden güne mütebariz bir salâh eseri göstermektedir. Bilfarz geçen haziranm birin- de 74 franktan kapanan yüzde üç faizli devlet eshamı (eylülün 14 ünde 85 franga kadar fırlamış bu- lunuyordu. Ayni zamanda daha yüksek itibari bir kıymeti haiz o- lan bir çok tahviller şimdi hemen hemen tedavül fiatı üzerinden a- mp satılmaktadır. Yeni deyinler piyasada 1€' vül eden kıymetlerden dahâ bir fiatla satılığa çıkarıldığı yeni esham yüzünden hiçbir suretle mütezarrir oli kimseler bunları satın hakiki bir menfaat bi Yeni istikraz zaten meli P' ramı daha vâsi bir muvazeP” surundan başka bir şey d€i el Arada hâsıl olan farktan i edecek bütçenin bundan * hiçbir açığı karşısında mıyacaktır. Nihayet ufak hiplerine bir takım tavizler " ni derpiş edilmektedir. Bu kaydi hayat şartile meşrut teslimi suretinde yapı! wi