25 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

25 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

m İlkmektep Muallimlerine KIRAAT DERSLERİ Beş kısmı da tamamen dört renk olan, memleketimizde ilk defa basılan mektep kitabı Ismail Hikmet Beyin şimdiye kadar bir eşi görülmemiş derecede mükemmel),hayat bilgisine uygun, yanlışsız,son derecede nefis,cazip bu eseri Türkiyenin her tarafında büyük bir muvaffakiyet kazandı. Bu eseri görmeden mekteplerinize kitap intihap etmeyiniz. Talebesini seven ve mahrumiyetini islemiyen bütün kıymetli muallimler, bu eseri almakta, tevkalâdeleğini tasdik ve tebrik etmektedirler. Kıraat dersleri Avrupa kitaplarında ender görülen bir nefasete maliktir. Her taraftan tebrikler alınmaktadır. Beş kısım temamen çıktı. Sühulet Kütüpanesi Tarafından Istanbul Belediyesi itânları | Kadıköy halinde 2 No.lı dükkân: Teminat 9 lira n "3, EM " .B Şi iğ ae Hee Yukarıda yazılı mahaller kiraya verilmek üzere müzayedeye konulu'uştur. Talip olanlar tafsilât almak için Levazım Müdürlü- güne müzayedeye girmek için de teminat makbuz veya mektubu ile 3-10-932 Pazartesi günü saat-on-beşe kadar Daimi encüme- ne muracaat etmelidirler. (47537) Beher metro murabbaıa yedi lira kiymet konulan Beşiktaşta Cihannuma yangın yerinde 91, 73 metro murabbaı Belediye malı arsa pazarlıkla satılacaktır. Talip olanlar pazarlığa girmek için 48 lira teminat makhuz veya mektubu ile 299.632 Perşembe günü saat on beşe kadar Daimi Encümene muracaat etmelidir- ler. (5038) Bebekte Cevdet paşa terikinin arzının on beş metroya iblâğı suretile İevsii için tanzim kılınan istikamet haritası Daire bina- sında mevkii mabsusuna talik ve esbabı alâkaya varakai mah- Susa ile ihbar edilmiş olmakla mezkür tarik üzerinde bina veya ârsasi olanların harita kakkında bir mütalea veya itirazları varsa 15 gün zarfında istida ile Daireye muracaatları ilân olunur. (5037) Üsküdarda Feruduvağa kütüphane binasi kiraya verilmek Üzere açık müzayedeye konulmuştur. Talip olanlar tafsilât almak için hergün Levazım müdürlüğüne müzayedeye girmek için de 2 liralık teminat makbuz veya mektubu ile 17 - 10- 932 pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidir. ler (5039) Beşiktaş - Ortaköy tramvay caddesinin arzının tevsii için tan- zim kılınan istikamet haritası daire binasında mevkii maksusuna talik ve eshabı alâkaya varakai mabsusa ile ihbar edilmiş ol makla mezkür tarik üzerinde bina veya arsası olanların harita hakkında bir mütalea veya itirazları varsa 15 gün zarfında istida ile Şi Ükeye eiranentleri İl olana, , 0030). * yenile müracaatları ilân olunur. (5036) mi ve Mv ai an aa kumaşlarından kusursuz omarlama elbiseler 20 tiradan nir) Hazır pardesü ve elbiseler fevka'âde ucuzdur. Eminönü, Kazmirci Ali Riza müessesatı Inhisarlar umum ma müdürlüğünden: ii 20 adet Maske: <a 12 Fabrikalarımızda tozlu işlerle meşgul ameleye verilmek üzere ya tsi veçhile (20) adat maske satın alınacaktır. Taliplerin Pararlığa iştirak 0 üzere '6 7,5 teminatlarını hamilen (1-10-932 esi günü saat (14) te Galatada Mübayaa komisyonuna pm Satılık arsa Ayasofya civarında Ishakpaşa mahallesinde denize ve adalara nazır içinde mahzen ve kuyusu arsamız ehven suretle satılıktır. Arzu eden Kadıköyünde Mübür- darda Rızaiye sokağında 41 nu- maralı haneye müracaat olunsun. 14350) “Üsküdar Istanbal “6 ıncı İcra Memurluğundan: Tamamına 1200 lira kıymet takdir edilen celbi | abide Üsküdar mahallesinin Bos- tan hamam #okağında alik 6 mükerrer cedit 6 No, lu Malu- mülhudut bir bap hanenin nısıf hissesi ile yine malumülhudut ve müştemilât ve âlat ve ede- vat tamamına 4000 Jira kıymet takdir edilen mezkür mahalde | eski 2 cedit 22 1-2 22 numa- ralarla muraksam malümülbudut kahvehaneyi (omüştemil sabun imalathanesinin birinci artırma” dadır. Sabunhane 500 lira mu- kabilinde (Emniyet sandığının birinci derecede ipotekti. Birinci artırması 27:10-932 tarihine mü- sadif Perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar .sküdar İstan- bul altıncı Oicra dairesinden icra edilecektir. Artırma şart nameleri 3-10-932 tarihine müsadif Pazartesi vanhaneye talik edilecektir. Ar- tuma peşindir. İştirak edecek- lerin kıymeti muhamminenin yüz- de yedi buçuk nisbetinde pey akçeleri vermeleri icap eder, Sı- bunhanede sabun imalâtına mah- sus muhtelif alât ve edevat mev- cultur bali faaliyettedir hakları | tapu sicillerile sabit olmıyan ipo- tek alacaklılarla diğer alâkada- rânın ve irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklarını ve bususile faiz ve masarife dair olan iddialar nın ilâm tarihinden itibaren ni- hayet 20 gün zarfında ve evrakı müsbilelerile birlikte bildirmeleri aksi taktirde Tapu sicilile sabit olmayanların satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar. Alâ- kadaranın icra ve iflâs kanunu- nun İi9ımcı maddeşine göre tevfiki hareket etmeleri lâzımdır. Daha fazla malumat almak isti- yenlerin 932-268 No.lu dosyaya muracaat eylemeleri ilân olu- nur. 9 (4421) ri bi günü di- | Çıkarılmıştır. | Istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânları | Müzayedeye vazoluran emlâk Müddeti icar 1 — Bahçekapıda dördüncü vakıf han asma katta 933 Mayıs ga- 31 No. oda yesine 2— Bahçe kapıda dördüncü vakıf han ikinci katta 933 Mayıs ga- 35 No. oda yesine 3 — Galata Mehmetali paşa hanı zemin katta 933 Mayıs ga“ 39 No. yazıhane yesine 4 — Kasımpaşa, camii kebir, Türâbi baba S. 5 933 Mayısga- No. dükkân 5 — Çarşıda zennecilerde 36 No. dükkân yesine 933 Mayıs ga- yesine 6 — Beyazıt, sekbanbaşı Yakupağa, fırın 5. 2-6 933 Mayıs ga- No, kemer mahalli yesine 7 — Üsküdar, Rum Mehmetpaşa, tekke bahçesin- 934 Mayıs ga- de dükkân yesine , 8 — Fatib, Beyceğiz, nişancada Mescit arsası ve 934 Mayıs ga- baraka yesine 9 — Tophane, tımtım, yeni çarşıda 144 - 138 No. 935 Mayısga- dükkân yesine Müddeti müzayede: 10/T.evvel/932 pazartesi günü Balâda muharrer emlâk kiraya verileceğinden müzayedeye vazolunmuştur. Taliplerin yevmi ihale olan son günün saat on beşine kadar Evkaf müdürlüğünde akarat kalemine müracaat- ları. o (4916) Yüksek Baytar Mektebi kabul Şartları: 1 — Yüksek Baytar mektebi leyli ve meccanidir, 2 — Yalnız lise mezunları kabul olunur. 3 — Talipler aşağıda yazılı vesaiki istidalarına raptederek Is- tanbul'da bulunanlar Selimiyede Yüksek Baytar mektebi Rektör- lüğüne, taşradakiler mahalli Baytar Müdürlüklerine müracaat etmelidirler . A) Türkiye Cumhuriyeti tab'asından olduğunu natık hüviyet cüzdanı, B) Her türlü hastalıktan salim olduğuna dair sıhhat raporu. C) Use şehadetnamesi. D) Ahvel ve ahlâkı şahsiyesi mazbut olduğunu vatık polisten musaddak hüsnühal varakası . E) Terki tahsil ettiği veya mektepten ihraç edildiği veya mek» tebi ikmaldan sonra memurin kanununun maddei mahsusası mü- cibince hükümetin göstereceği mahallerde muayyen müddet biz- metten istinkâf ettiği takdirde hükümetçe yapılan masarifi maa faizi nizami tediyeye mecbur olduğu bakkında noterden musad- dak kefaletname senedi, F) Dört adet vesika fotografı. 4— Kabanl şeraitinin haiz olanlardan taşradan talip olanların yol masrafı hükümet tarafından tesviye olunacaktır, (Bunun için talip- lerin yaptıkları masrafı gösterir evrakı müsbiteyi ibraz etmeleri lâzımdır). G — Muavenete muhtaç talebeye cep harçlığı verilir. (4996)