29 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

29 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

Sayıfa 10 29 Eylül 1937 Emniyet Sandı gına Borçlu Olan Zevatın Dikkat İ Nazarlarına Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Sandık pamına merbun bulanan menkul ve gayri menkul emvel yeni icra ve iflâs kanununa tevfikan 4 Eylül 932 tarihin- den itibaren icra daireleri tarafından satılacaktır. Evvelce oldu- | gu gibi badema Sandığımız tarafından borçlulara üç aylık ib- barname gönderilmiyecek ve bütün takibat mezkür dairelerce yapılacaktır. Keyfiyet alâkadaranca melâm olarak borçların O a ödemeleri veya yenilemeleri lüzümu ilân olu- nur, istanbul Belediyesi linlâarı Keşif bedeli 1961 ira 90 kuruş olan Beyoğlu yirminci mek- tep binasının damına kiremit döşenmesi ve tamiri kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Talip olanlar şartname almak ve keşif evrakını görmek üzere her gün Levazım müdürlüğüne müracaat etmeli, münakasaya girmek için de 147 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektupların 3-10.932 pazartesi günü sast on beşe kadir Daimi Evcümene vermelidirler, Fatih Malmüdürlü- ğünden: Yenikapıda Kâtip Kasım ma- hallesinde ve Yenikapı iskele- sinde eski liman dairesi altında iki göz kayikhane 22 Eylül 932 tarihinden 11 Birinci Teşrin 932 tarihine kader yirmi gön nild- detle müzayedeye konulmuştur. Taliplerin 11 Birinci Teşrin 932 tarihine müsadif salı günü ko- misyona müracaatları. (5075) Istanbul Üçüncü Jera Memur- | luğundan : Mahcuz olup satılma- | sına karar verilen biri Karemelâ şekeri diğeri meyveli şeker ima- line mahsus iki adet makine 3 Teşrinisani 932 taribine müsadif Pazartesi günü saat on birde Eminönünde köprü meydanında Kalleşzade Hacı Hüseyin ve mahdumları şirketinin şekerci dükkânında açık arttiema ile ! sahılacaktır. Taliplerin yevm ve vakti mezkürda mahallinde ha- zır bulunacak memurine müra- caatları ilân olunur. (4506) Ereyli şirketinden: 1932 sene- sinde imba edilecek olan yüzde beş faizli ve beheri (500) #rank- lık (251) adet tabvilatı mümta- zenin kur'a keşidesi İ teşrini- evvel 932 tarihine müsadif cu- martesi günü saat (1430) da Ereyli Şirktinin Pariste Londra sokağında “21,, N. da kâin mer- kezinde icra olunacaktır. Kur'a okeşidesinde çıkacak Bumaralar işbu aynı ğazete ile neşir ve ilân edilecektir. (4501) İstanbul yedinci icra memur- luğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer dokuz kalem hane eş- yası 3 Teşrinievvel 932 tarihine müsadif Pazartesi günü saat do- kuzdan itibaren Beyazitte Soğan ağa mahallesinde yeni devir s0- kağında 2İ No. lu hanede bil müzayede paraya çevrileceği ilân olunur. (4505) Sotılık arsa Ayasofya civarında Isbakpaşa mahallesinde denize ve adalara nazır içinde mahzen ve kuyusu arsamız ebven suretle satılıktır. Arzu eden Kadıköyünde Mühür- darda Rızaiye sokağında 41 nu- maralı haneye müracaat olunsun. (4350) (4790) Setihk haneler Beylerbeyinde vapur iskelesi | kurkinde 1 ve 3 numarolu yek- diğerine muttasıl haneler satilik- tır. İ numarolu hane dört oda iki sofa 1 mulfak dört yüz arşını mütecaviz bahçe ve tatlı suyu tulumba abdeshane ve sairesi ta- mamdır ve beş senelik gayet sağlam binadır. 3 numarolu ha- me ise altı oda iki sofa ve bir bamam fatlı suyu havi kuyusu mevcuttur, birda küçük bahçesi İ nisani 932 Salı günü saat 16da | başka ayrica ilân edilmiyecektir. | Fatih Ikinci Sulh Hukuk Mab- kemesinden: 1 — Karâgümrük- /i te Dervişali mahallesinde Kur- tağa sokağında 5 yeni 23 eski numaralı bodrum katile birinci katta iki oda bir sofa bir mut- fak bir belâ ikinci kalta üçoda bir helâ bir sofa üğüncü katta iki oda”bir daraca ve bir sofa- dan ibaret ve kuyu ve meyva | ağaçlı bir babçeyi havi ahşap ev izaleyi şuyuu Oİ Teşrinisani 932 Salı saat 16.da mahkememiz tarafından açık arttırma ile sa- tılacaktır. 2 — Kıymeti muham- | minesi 2243 lira 75 kuruştar. | Halen ipotek ve haciz muame- | lesi yoktur. Bu kıymetin yüzde yetmiş beşini bulursa © gün 8a- tılacak bu miktara talip çık- mazsa İ5 gün sonra 15 Teşri- ikinci artırması icra olunacak ve en fazla verenin üstünde bı- rakılacaktır. Ve bu ilândan Birinci artırmada kıymetin yüz- | de yetmiş beşini bulmazsa en fazla artıran ikinci artırmada | daha fazlaya talip çıkmazsa te- abbüdünden O kurtulmayacaktır. 3 — Tellâliye ve ibale pu'u müşteriye ait olacak üstünde |İ bırakılma taribine kadar vergi ve icare ve Suir rusumu eski sahiplerine (o aittir, 4 — Talip olanlar yüzde yedi buçuk pey akçesini depo etmelidirler. Açık | arttırma bedeli peşin verilecek- tir. 5 — Şartnamenin bir örneği | mahkeme salonunda her kesin | görebileceği bir yere asıldığı gibi fazla malümat istiyenler mahkeme kalemine müracaat etmelidirler. 6 — Bu ev üzerin: de ayni bir bak iddia edenler ilândan itibaren 20 gün zarfın- da vesikalarile beraber müraca- Ziraat at etmelidirler. Aksi takdirde ünde | gayrı müseccel hak sabipleri lerinin en büyük vazilesi nedir Çocuklarını. Tutumlu Muktesit Yetiştirmek. VE Ohalde derhal vardır. Görmek ve gezmek arzu eden zevat İ numarola hanede | ikamet eden zata müracaat buyursun. (4459) AJsanbul âkindi fern memurluğundan Bir borcum tentini zımnında merhünen mahcuz Glop belen Balata, Karabaş maballesinde Vapor iskelesi caddesinde " kâln 50 numaralı en ve kereste fabri- kalanı deranunda bulunan ve olbaptaki vaziyet zapımda #uhazcer olan ve Be mon et. ye alt bulunan kereste fabrikası deraunda bir adet ad! turno, $ adet Avrupa mik Bileği mâkinas, 1 adet yerli malı bileçi makinesi, 1 adet buhar lokomobili, 1 adet dinamo, 2 adet eek- trik morörü, 2 adet arabalık destere, | ndet şerit ulak, 2 adet dekapaj şeridi, 1 adet katanar, 1 adet tespsi makinesi, # adet delik makinesi, adet ufak delik makine, 1 adet ağaç toro, Teda Jin lat makinesi, 1 adet kalınlık, 1 adet zıvana, ve bu aletlerin motörleri tmo- törlör ala beygirliktiri 1 adet alt bey- girlik motör, 1 adet öniki beygirlik KOÜ” 1 det yirmi ki beygirlik mdrür, 4 adet karkbeş beygirlik motör, £ sdet otuz beygirlik molör we nn fabrikası derununda; | adet valş Muro, $ adet vals (köhne) adet çöp şasörü, 1 adet göp şasörü (köhne) 4 adet elek, eleva- tör olukları, hurda alçı modelleri, 1 adet boya korkasörü, hurda polisör ve saire makine elit ederan. 3 teşrinlevvet 932 mrihine müsadi! pazartesi günü seat on beşten #iharen mahallinde bilmüzayede sçik artorma He satdacağından (o taliplerinin yevmli mezkür ve saşti mnayyende mahallinde bazır bulunacak memura müracaalan ve taliplerin üzerlerinde buakılması Jazım- gelen malları taribi bırakılmadan itibaren bir hafta içinde ahzu tesellüm eylemeleri | ve mümsyedeve İştirik edeceklerin malın takdir. edilmiş kıymetinin vüzde Onu | nisbetinde pey ekpesi vermeleri ve üste bırakmayı müteskip bedeli müzayedenin tamamen (O tediyesi İdzmgeleceği ida olunur. Eş e — mam bankasından paylaşmadan hariç tutulacaklardır. aa Şeraiti mezküre ile tal'p olanlar “ b mezkür tarihlerde açık arttırma ya iştirek etmeleri ilân olunur. Istanbul Ticaret müdüriyetinden: Rehin üzerine ödünç para ve- renler hakkındaki nizamnameye tevfıkan maaş cüzdanı Üzerine ödünç para vermek suretile icrayi san'at ötmek üzere kendisine me zuniyet verilmiş olan Bahçekapıda Şamlı hanında 17 numaralı ya- zahaneyi kanuni ikametgâh ittihaz etmiş olan Selânikte doğmuş 1293 tevellütlü Türk tebaasndan JAK ALYON efendi bu kerre müracaatla yazıhanesini kapat- tığını beyan ile teminatının ia- “desini talep ettiğinden yukarıda yanlı muameleden dolayı kem- disile her ne suretle o'ursa olsun alâka ve ilişikleri olanların bek- larını atamak üzere birer bafta fasıla ile yapılmakta olan üç ilândan itibaren üç ay zarfında evrakı müsbitelerile mumaileybe veyahut dairemize müracaatları ve bu müddetin hitamından son- ra mevcut teminat akçesinin ia- desi cihetine gidileceği ve artık bu baptaki taleplerin mesmu ol- mıyacağı walüm olmak üzere hizamnamenin 15 inci maddesine tevfikan keyfiyet ilân olunur.(4217) Yüksek Deniz Ticaret mekte- binin kayıt ve kabul şartları Mektep leyli ve meccanidir. Tahsil derecesi yüksektir. Gayesi tüccar gemilerine kaplan ve makinist yetiştirmektir. Mezunlar için bir hizmeti mecburiye yoklur, Ali ve tâli olmak üzere tabsil müddeti dört senedir. Kayıt muamelesi 1 Eylül'den 1 T. evwvele kadar devam eder. Ali birinci sınfa lise mezonları tâhi birinci sınıfa beş sınıflı san'at mektebi mezunları e lise dokuzu ikmal edenler veya o derecede tahsil gördüğü alelusul tasdik edilmiş olanlar kabul olunur. Ali birinci sımfa gireceklerin asgari 18 azami 21 ve dâli birinci sımfa gireceklerin asgari 15 azami 18 yaşında olmaları lâzımdır. Kabul muamelesi muayenei sıbbiyeden ve talipler fazla olduğuna göre yapilacak müsabaka- dan ve volerliklen musaddak taahhütname verdikten sonra kespi kat'iyyet eder. Taşradan geleceklerin Yüksrk deniz ticaret mek- tebine girmek üzere hangi tarihte mem'ezetlerinden hareket ettiklerini müş'ir bir mazbalayi beraberlerinde getirmeleri muk- tazidir. Taliplerin istidalarına nüfus cüzdanlarını, aşı şehadetna- melerimi, mektep şebadetname veya tasdiknamelerini, polisçe musaddak hüsnübal ilmübaberlerini, dört adet ves kalık fotoğraf- larım ve velilerinin muvazzah adres ve imzaları raptederek Ortaköyde Çırağan sarayı ittisalindeki mektep müdürüğüne müracaat eyleme'eri veya taahhütlü mektvp de göndermeleri ve 1. T. evvelde mektepte yapılacak muayenei sıbbiyede bizzat bazır bulunmaları lâzımdır, (4192) İİnhisarlar Umum Müdürlüğünden Muhterik (1) rumarah Polathane ambarının - mevcut plân, keşfname ve şarinamesi mucibince yapılacak tamiratı - kapal! zarfla münakasaya konulmuştur. Taliplerin, beş lira mukabilinde keşifname ile plân ve şartnameyi Müdiriyeti Umumiye binasında Mimari Şubesinden aldıktan sonra, teklif mektuplarını nihayet (13-10-932) perşembe günü saat (4) dörde kadar Galatada MW“ bayan Komisyonuna tevdi etmeleri icabeder. (4948) SEYRİSEFAİN Merkezi idaresi Galata köprükeş B2023 Şule A, Sirkeci Mühürdar zade: Han 22040 1 Teşriniewvel sabahından 4 itibaren Adalar ve Yalova bat- tı tarifesi değişmiş ve yeni ta- rife iskelelere asılmıştır. (5135)