2 Ekim 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

2 Ekim 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Bugünkü, Seyımızda, İzmirden gelen Mehmet Necip Beye Muharriri:Edirne mebusuŞerelB. Yarınki Sayımızda : Renki Mizah sayıfası ithali için ne yapılacak? aamiy Güzel San'atlar sayıfası ——— — İdare Telefonu: 24370 PAZAR, 2 Teşrinievvel - COwcuay) . 1932 m — — — Tahrir Telefonu: 24379 Sayısı 5 Kuruş 15 inci Yıl * Sayı ; 5292 Kurultayda 5 inci Gün Hmmm Fuat ve Yusuf Ziya B.ler arasında münakaşa Iştikak yapanlara Fuat B. taş attı | yor ? mı? Te mil, tükenden li Dün Dil Kurultayında bülünanlardan bir kısmı Yusuf Ziya B. idi Dün Kurultayın beşinci günü Kurultay âzaları, dinleyiciler erkenden Kurultay salonun li durmuşlardı. Tam saat 14 te Gazi Hz. , Ku- rultay reisi Kâzım Paşa, Maarif vat olduğu halde salona teşrif e- dince bütün âzalar ayağa kalka- rak büyük Gaziyi selâmladılar. Kâzım Paşa Hz. reislik kürsü- sünü ve Müştak beyle Muzaffer “Bey de kâtiplik makamlarını iş- gal etti. Birinci celse açıldı.. Zabıt okunduktan sonra Filo- rinalı Nazım Bey elinde tomar ha linde tuttuğu kâğıtları reis Paşa- ya takdim etti ve: — Bugünkü üçüncü maddeye aittir efendim... Dedi. Umumi kâtip Ruşen Eşref Bey | söz alarak Roma büyük elçisi Va- sıf Beyden gelen tebrik teli yazı- sını okudu., Umumi kâtip beye; Vasıf Beye münasip cevap yazılması için sa- lâhiyet verildi. Bundan sonra, Fuat Raif Bey Türkçemizin hususiyetlerini ve dil çalışmalarına nasıl istikamet ve- rilmesi lâzım geldiğini izah eden konferansımı verdi. Fuat Raif Bey, kök itibarile vekili Reşit Galip ve eski Maarif | Türkçenin her hangi bir dilden vekili Esat Beylerle ve mutat ze- NESİR Berberler mektebin ( Devamı ikinci Sayıfada ) İİ in dün erkekler kısmı açıldı, her berber buradan T ame alacak! Berberler cemiyeti Idare heyeti azasindan bazıları Bir müdd nin dün saat 15 merasimi Yapılmıştır, Berberler cemiyeti geceleri saat sekizden deti üç ay sürecektir, Bütün berberlerin bu mektebe şahadetname almaları mecburi olacaktır. ettenberi hazırlığı yapılmakta olan berber mektebi- de kalabakk bir davetli kitlesi huzurunda açılma tarafından tesis edilmiş olan bu mektep sonra tedrisatta bulanacak ve tedris müd- devam etmeleri ve buradan Bu mektepten mezun olmıyanlar san'attan mennedileceklerdir. Dün mektebin yalnız erkekler kısmı açılmıştır. Yakında ka- dınlar kısmı da açılacaktır. Almanya Silâhlanmakta israr ediyor Diğer devletler ne kadar silâh sahibi olacaklarsa Almanyada aynini istiyor Berlin, 1 (A, A.) — Harleiye mazorr M. von Noarath, gazetecilere yaptığı beyanatta Cenevredeki mülükatlarda bukukça bem - berlik selesi tamarmlir hal Tedilmezee, tah - didi teslihat kon - feransma © Alman- yanm tekrar işti » rak etmiyeceği noktam hakkında hiç bir — güpheye mahal © bürakımme İ diği ehemmi - Si yetle kayâetmiş- tir, M. ven Neu « yatb, Almanya - nm diğer devlet lere mini müdafan sahasında verilecek serbestinin aynini İste. mekte olduğunu da sözlerine ilâve etmiştir. Cenevre, 1 (A, A.) — Dün öğleden son- ra malğm olan ve M. von Ncurati'ın gaze tecilere vaki beyunatı, müsit bir tesir har mİ etmemiştir. cas we » Alman Hariciy Nazri hat seviye- yahut Alman» ya kendi DE arttıracaktır. M. von Neurath, Almanyanın tekrar si- Mhlanmak arrnsunda Bularmadığını söylü- yor, Ma ih Alman İahinesi erkânmdan olan M. von Sehleğeher, ba hüsüsta gayet sarih davranmıntır. Alman hökümeti Fran sadan başka diğer devletlere göndermiş ol vessikinde mütalebatını tas si dereersine duğu diplomasi rih eömişlir Ru mütalehat şunlardır: w ve tayyareler verilmesi; 3 — Bir milis ihdası; mesl, görmek istememiş olmasından min - baistir, tedrisat başladı Bir ilkmektep tâtebesi derste Maarif Vekâleti tarafından verilen karar üzerine dün Tür- kiyenin bütün kasaba ve şehir- lerindeki ilkmekteplerde tedri- sata başlamıştır. Mekteplere on beş günden beri yapılan kayıt muameleleri ikmal edilmiştir. Istanbul Maarif müdüriyeti bütün mekteplere göndermiş ol- duğu tamimde açıkta hiç bir talebenin kalmamasını bildir. miştir, Talebeler daima semtle- rindeki omekteplere kaydedi mektedir. Açıkta talebe kal- von Nenrath'm 31. Heriot'ya göreme- | Bir Hasfahanede Facıa Doktor ve hasta bakıcılara kesilen elini savuruyor .. 4 # Sakallı Celâl Bey, bundan on beş sene evvel genç olan mü- nevverlerin ve yirmi beş sene evvel Galatasaraydan çıkanların hiçbiri tarafından tanınmıyan bir | adam değildir. Sakallı Celâl ci- va gibi seyyal, son derece isyan- kâr zekâsile, her hadiseyi ve her şahsı istihzalarına, nüktelerine hedef olarak kullanan, muhitinde derhal alâka uyandıran bir adamdır. Celâl senelerce mekteplerde hocalık etti, Fakat bu hocalıkla- rında daima alâkası mektep ida- releri tarafından kesilerek niha- yet buldu. Sebep: Üsküpte yirmi beş sene evvel Fransızca hocası idi. Talebeye futbol oynatmak istedi. Galata- saray mezunu, Avrupa irfanile kafası yoğurulmuş olan bu adam Üsküpte çocukları bir az spora teşvik için yaptığı bu teşebbüs sazsssmastısezezE 2 stz72E3eEE BA DAMARI LEZ | Sait Hikmet Tımarhane Ik mekteplerde de madığı zannediliyor, yy Iş bankasının piyangosu Iş bankasının kumbara mükâ- fatı piyangosu çekilmiş. ve 750 liralık birinci mükâfatı 13032 numaralı kumbaranın sahibi Ne- riman H. kazanmıştır. Diğer ka- zanan numaralar 7inci sayıfa- mızdadır. Paristen yazıldığına göre kay- bolduğu haber verilen ve pasapor tu Liyonda Sent Bartelmi yokuşun da geçen Mayısın 25 inde bulu» Dan bahriye zabiti Sait Hikmet Beyin Cenevreden kaybolduktan sonra doğrudan doğruya Liyona geldiği tahakkuk etmiştir. Filhakika Hikmet Beyin geçen Haziranın onuncu günü İsmail Bey namile Brovn eyaleti timar- hanesine kapatıldığı ve ayın on beşinde ölerek timarhane mezar- liğına gömüldüğü anlaşılmıştır. Bu hâdise şu suretle meydana çı- karılnıştır: ekime anma neee SA ERA EEE ERRERE ARE EEE Speare na Şanar SAİDE Sakallı Celâl B. ameliyat masasından şuursuz ve kahlar içinde fırladı Sakallı Celsi B. yüzünden atıldı, Sebebi ne bilir misiniz ? Hazreti Hüseyinin başile Ye- zitler top gibi oynamışlar. Bu futbol ona benziyormuş, günah» mış. İşte sakallı Celâl Üsküp ho» (Devamı Yedinci Sayıtada ) an mkeik kitini Maceranın Sonu Anlaşıldı Bey Fransız mezarında! Perişan ve sefil bir halde bulunan bu adam Tımar- hanede ölmese idi hudut haricine atılacaktı > Hikmet Beyin pasaportunun Li- yonda bulunmuş olduğunu haber alan Ulens polis komiseri Mösyö Verdi, geçen Mayıs ayının sonuna doğru bir akşam saat 22 de fena Fransızca konuşan bir adamin U- lens istasyonu civarında serseri dolaştığını ve adamın evrakı istenince Sait Hikmet Bey namı na bir pasaport ibraz ettiğini ha- tırlamıştır. Bu adam yemek yeme- mişti, Cebinde yalnız yirmi beş santim vardı. Paris için bir bilet almak istiyordu. (Devamı Dördüncü Sayıfada) EEE EEE2SLESEZ2EE Müşteri — 55 kuruş olur mu ? Gazeteler şeker fiatının Eyy rg yy artmadığını yazıyorlar .. Bakkal—Gusura bakma begum, daha gazete ohumadım da,.