9 Kasım 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

9 Kasım 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Ziyan olmuş değil olmamış futbolcular! Akşam refikimizin kı ymetli e Muharriri Eşref Şefik beyin &vvel bir yazısını oku- ef bey bu yazısında son ray 28 dolayısile bazı sporcu- Mağ, etinden bahsediyor ve ol bilhassa ogün muvaffak Tiny i m sağ açık Mehmet Sa- tiny sağ açık muzaffer üze- N duruyor, Bunların o gün muvaffak olmadıklarını, dıklarını tahlil etmek isti- bu ,ve neticede hükmediyor ki pa Oyuncu da kendi takım- hesaplarına feda edilmiş İençlerdir. Iyi bir sağ açık olan Vaz, et Salim takımında husus! Vaziyetler dolayısile merkez cim oynatılmıya başlanmış undan dolayı bu genç feda p iştir, Çünkü diyor: Mehmet Salim ne yapısı, ne . me karakteri Çeker muhacim olamaz ve milli maçta kimse kendisine bu il vermeyi düşünmez.,, ue beyin Muzaffer hakkın Bo, düşünceleri de buna ben pe Muharririn görüşüne göre Oyuncu da takımında boş Yerlezi doldurmıya memur edil- Diş Ve mütemadiyen yeri değiş- rildi için kendisi neticede bu Meziyet edüşmüştür. na Münülerek, tetkik edilerek dığına hiç şüphemiz olmıyan © am pek haklı olan taraf- Vardır. Meselâ bazı takımla- bazı oyuncularına mütemadi. Mz değiştirtmelerini acı su- p,* işaret eden satırlar gibi.. E derhal kabul ediyoruz. akat bu bahiste Mehmet Sa- İçin verilen bükme iştirak tu bizi ahkoyacak birçok il düşünceler, mukabil ve hatta vâkıalar oldu- kani bulunuyoruz. Evvelâ açık mevkiinden merkez im mevkiine getirilmesi- bir oyuncunun niçin feda İŞ olduğunu anlıyamadık, Şefik Bey bunu hususi ROM le ölçerken Mehmedin din muhacim oynatılmasının a madığına değil, bilâkis & olduğuna dair misâller Sy rmiş oluyor. Çünkü kendi- Ny, €0 nazik maçlarda yapığı tez rin kulübünü maglübiyet- Magkittardığını söylüyor. — En bi, , Maçlarda sayı yapabilmek iye bu öyüncunun geti- mevkide muvaffak oldu. Sonet etmez mi? Mehmet Salimin hangi ile ne yapısı ne oyunu, rakteri itibarile merkez mevkiine getirilemiye- hükmü de © lâyıkile ğımız bir hükümdür. ki bu yazıyı okurken, Salimin merkez muha- dığı ve emsaline nisbetle muvaffak olduğu Sofya muhtelitleri maçı #n taze bir misal ola- güzlerimizin önünden ordu. VE, Zi / İz # 7 f Dir merkez muhacım bu- önünde zannedi- fi yoruz ki hepimiz müşterek bir bis duyuyoruz. Vaziyet bu mer- kezde iken yeni tecrübeler önün- de acele görüşlere ve hükümlere kapılmamamız lâzımdır. Eşref Şefik Beyin düşünceleri aksine, Mehmet Salimin temsili maçlarda itibarile | Mehmet Salim bir maçta — pekalâ merkez muhacım oyna- yabileceğine, oynatılması lüzu- muna kani olmuş yüzlerce sporcu tanıyoruz. Nihayet Mehmet Salimi mer- kez mühacim, görürken kendisini kime hangi oyuncuya karşı nis- bet ettiğimizi, daha az muvaffak olduğunu veya olmadığını da dü- şünmemiz lâzımdır. Mehmet Sa- limi eğer Zeki Beyle mukayese edersek bunda belki kazanacak olan Zeki Beydir. Fakat acaba aynı mevkide lâakal senelerce ve yüzlerce defa oynamış olan Zeki Beyle, bu mevkide henüz yeni oynamıya başlıyan genç bir oyuncuyu mukayese etmemiz doğru olabilir mi? Muzaffer için de böyle... Gerçi muharrir Muzaffer için yazdıkla- rında tamamen haksız değildir. Fakat insaf ederek düşünmemiz lâzım gelirse o gün Muzaffer birçok defa oynadığı bir mevkie getirilmişti ve gene aynı mevki- de biriki hafta evvel Ankarada Ruslara karşı iki maç yaptığı ve çok muvaffak olduğu da söyleni- yordu. Bunları nazarı itibara alır- sak bu oyuncunun da cuma maçında muvaffak olamamasının kat'i se- bebini doğrudan doğruya Eşref Beyin gösterdiği sebeplerle izah etmiş olamayız. Bizim oyuncuların niçin bazan muvaffak olduklarının ve bazan olamadıklarının izahı daha ko- laydır. Bu da bizzat Eşref Beyin çon defa işaret ettiği gibi “tu- tarak ,, meselesidir. Evet tuta- rağımız tutarsa oynıyoruz. Âyni elemanlarla üstüste iki maç ya- | pan bir takımımızı ve bu takı- mın iki maçta aldıkları neticeleri göz önüne getiriniz. Dava der- hal halledilmiş olacaktır Dikkat edelim; en kıymetli oyuncularımızın henüz kendile- rinden çok şeyler beklediğimiz sıralarda, ümitlerini, gayrstlerini kırmıyalım. Çünkü aksi takdirde bu çocukları kendi takımları de- ğil galiba biz kurban etmiş ola- cağızl A. Sırn | Ping — Pung müsabakaları Fikstürü yazıyoruz Cümhuriyet Gençler Mabfili Spor şubesinden; Mabfilimiz tarafından tertip edilen 1932 “Ping-Pung,, turnu- vası fikstürü tanzim edilmiş ve 4 Teşrinisani cuma gününden | itibaren müsabakalara başlan- ereraname mram ram Ba Ne emme va 00 004 san ana sama me em AN üreşçilerimize Balkan şampiyonluğundan sonra “daha fazla itina edelim Milli takımımızın, Balkan güreş şam piyonluğunu kazanmadan bir haf- ta evvel güreşçilerimizin liyakatlı hocası Peter Efendi ile konusmuş mıştır. Müsabakalara 10 Teşri- | nisani perşembe günü saat 14 den 17 ye ve cuma günü 10 dan 17 ye kadar devam edile- cektir. Işbu saatlerde hazır bu- lanmıyanlar haklarını kaybeder- ler. Müsabakaları takip etmek istiyenlere salonlarımız parasız açıktır, Tanzim edilen fikstür şudur: Birinci kategori 23 Raif - 25 Hasan, 57 Vehip- 26 Hüsamettin, 10 Samih - 87 Süleyman, 22 Bahaittin » 44 Semih Süreyya, 47 Semih - 89 Hikmet, 23 Murat - 81 L. Baha- ittin, 52 Süleyman - 46 A. Hayri, 31 Gazi -21 Raşit, 59 Orhan- 19 Islâm, 28 Bülent-18 Ezra, 58 Selim -24 Fikret, 25 Sedat- 30 Sudi, 60 Mahit-29 Sami, 90 Kemal Beyler, ikinci kategori 77 Menan - 72 Melih Şamlı, 56 Ismail - 66 Pandeli, 86 Turhan - 7 Orban, 16 Meis - 3 Cevdet, 85 Tarık - İ3 Tarık (85 Tarık) 79 Refik - 71 Mardikam, 73 Ci- hat - 48 Mitat, 62 Ferit - 87 Fah- ri, 42 Seyfi - 14 Necdet, 63 Ilhan « 65 Faruk, 37 Nejat - 50 Ahmet 43 Mubiddin - 67 Bendiç, 41 Se- mib - 61 Nazif, 80 Talât - 69 Os- man, 53 Hakkı-2 Nezihi, 68 Turgut * 49 Feridun, 7 Ferruh - 36 Yorgiyadis, 27 Celâl - 76 Aziz, 5 Mustafa - 15 Danyal, 4 M. Kemal - 88 Radiyoka, 83 Cemal - 55 Röne, 20 Ibrahim - 64 Suat, 9 Derviş -1 Müfit, 35 Yorganidis - 12 Cemal, 32 Murat 6 Feridun, 33 Raif - 70 Asım, 78 Mukadder - 17 Nadi, 38 Ro- diti - 40 Burç, 75 Şeref - 5i Adnan, 39 Safyanas-54 Baha, 87 Pardika - 37 Elifyadis, 37 Melih - 41 Necdet 11. Avrupa kupası Roma, 8 (A.A.) — Merkezi Avrupa futbol kupası komitesi pek haklı olduğunu işaret et- miştik. Bugün kazandığımız bü- yük şeref Peter efendinin hisle- rinde aldanmadığını mükemmelen gösteriyor. Bir hocanın değerini anlamak için bundan güzel bir misal olabilir mi? Görmediğimiz. | bilmediğimiz rakiplere karşı elde ettiğimiz neticelerin parlaklığı sa- dece güreşçilerimizin kıymetini değil bu şubede nasıl ciddi bir itina ile çalışıldığında gösteri- | yor. Demekki beynelmilel ta- İİ maslarımız güreştede futbol ve İİ atlatizim kadar sık olsaydi güreş şubesinde daha çok yükselmiş, İ belki kaybettiğimiz iki siklet Liyakatlı güreş antrenörümüz Peter Ef, ve o vakıt bu mülâkatımız- dan kısaca bahsetmiştik, Peter Efendi o vakıt kendisinden bal- kan şampiyonası hakkında ne netice düşündüğünü sorduğumuz vakıt gülümsemiş ve demiştiki: Fena şansımız olmazsa muhak- kak birinciyiz. Fakat maalesef böyle söylerken sadece bissime ve görüşlerime istinat ediyorum. Çönkü güreş şubemiz, sporda en kuvvetli bir şubemiz olmasına güreşin milli sporumuz bulunma- sına rağmen en az ecnebi takım- larla temas eden şubemizdir. Diğer milletlerin O güreşçilerini görmiyor, kiymet ve değerlerini hakkile tanımıyoruz ki,, Bu satırları yazdıktan sonra Peter efendinin bu şikâyetinde şampiyonluğunu da kazenmış ©- lacaktık. Peter efendi diyor ki: Beynelmilel temasların sıklığı tecrübelerimizi olduğu kadar bil- ğilerimizi de artırır, Bundan başka oyuncularımızı heyecana düşmekten meneder, nefislerine itimadı sarsılmaz bir hale geti- rir. Kıymetini en küçük müraca- atta gösteren bir spor şubemiz için ne doğru bir görüş. Gönül dileyor ki güreş şubemi- ze bundan sonra daha çok daha fazla itina edelim. Milli şampiyon- larımızı zerre kadar ihmal etmi- yelim. Onlardan hiç bir. fedakâr- lığı esirgemiyelim. Sık sık beynelmilel temaslar yapalım. Çünkü önümüzde Bal- kanlı güreşçilerden daha çetin rakiplerimiz vardır. Görgülerimiz artarsa sadece Balkan şampiyon- luğunu değil, dünya şampiyon luklarını da kazaumak için önü- müzde aşılmıyacak mesafeler ol- madığını göreceğiz. Adanada Spor ilerliyor FenerbahçeninB.takımını davet edecekler merkezi Avrupa kupasını Bolon- |! ya futbol kulübünün kazandığını |i resmi surette bildirmiştir. Buz üstünde hokey Birmingham, 8 (A.A.) — Buz üstünde hokey Alman ekipi k- giliz ekipi ile evvelki gün yap- tığı maçta İngiliz ekipini ikiye | karşı dört ile mağlüp etmiştir. || Bu iki milli ekip dün Purley'de ikinci defa olarak karşılaşmış- lardır. Bu seferki maçta İngiliz- ler heyecanlı bir mücadeleden sonra Almanları bire karşı iki sayı ile yerek galip gelmişlerdir. Balıkesirde at yarışları Balıkesir, 8 (A.A.) — Yüksek yarış ve ıslah encümeninin ha- yırladığı sonbahar at koşuları cuma günü yapılacaktır. Koşu için şehrimize bir çok namlı at getirilmiştir. Torossporlular Diyarıbekir sporcularile bir maçta Adana spor muhabirimiz yazı- yor: Adanada faaliyette bulunan beş spor kulübü vardır. Bunlar iddialı maçlar yapmak suretila her gün bir 87 daha kuvvetlen- mektedirler. Teşekkülü veni olan- lar bile yıllarca evvel teess üs etmiş» lerle boy ölçüşe biliyor. Zaten sporu intizam dahilinde gayretle benimseyenler ve yapanlar kaza“ nır. Meydanlarda bu hakikatı daima memnuniyetle ve bir azda hayretle görüyoruz. Bu cuma günü şehir stadyumun- da Torus apor ile Adana spor karşılaştılar. Yeni tesis edilen Adana sporun alacağı neticeyi (Devamı 9 uncu sayıfada)