23 Kasım 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

23 Kasım 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

23 Teşrinisani 1932 Uşakta Stadyom Belediyenin yaptırdığı stad bütün sevindirdi gençliği Uşak stadyomu İnşa halindö iken Uşak hususi muhabirimiz yazıyor: ( nik bir heyet olan futbol heyeti | ma yata bir gençlik mabedi vü- | de boş durmamış spor harekâtını ii getirmek üzere senelerden- İ taşınan bir arzu ve güzel ta- ii Yvurlar vardı. Fakat bunların iri maalesef tahakkuk sa- na bir türlü çıkarılamıyordu. N Gri mütecaviz bir zaman- Çeri Uşaktaki spor ve gençlik ktleri devam ediyor ve bu Sirda, özlü emekler sarfolunu- Meda, Sporun taammüm ve inki- ia ber şeyden evvel spor saha- N m vücuda getirilmesi ile ka- İİ ve ona'vabeste idi. Ukakta Türkiye idman cemis | tarafından bir “YULA LE ittifakı SPorumuza daha sa- daha esaslı bir yol Ne İmiş, normal vaziyetinin eşine çalışılmıştı. Fakat spor Mühitinin her günkü sözü ve sa- i temennileri meyanında dai- ee gördük. Bu, her spor- İalina dimağında bir fikri sabit in dolaşır dururdu. Spor ha ile vaki temaslarda daima Tri, ketteki canlı spor faaliye- €n asri ve fenni şekilde iler- mevzuu o bahsolunurdu. ia Uşak belediye tarihinde Na “ğlu Alâettin Beyin yapmış ğu işler ve bıraktığı güzel Ka arasında en ön safta stad- krektedir. Dünün tasav- Na linde bir fikri olan stadyom m bir hakikat olarak karşımı» | lm, beyaz çehresile heybet- i Mabet olduğunu her an göz- Vi, ge andırmak fırsatını ver- i Bugün şehrimizde güzel Madyom yapılmış etrafı taş Büzeg dit edilmiş ve içerisi- “ Sözel bi bir tribün de konulmuş- ee un harici manzarası ğin inin mükemmeliyeti genç Yerden ne dereceye ka- Ni ifade © edebileceğini çok &- Sebep te zöstermektedir. el 2de Türkiye idman ce- nün fakının yedi senelik . ! vardır. Kuruluşu ta- ine kadar bu spor i vadide yürütmüş m muhafaza et- sayek ilerlemesi nok» aima zahir il kudreti itibarile "$ ve idman ittifakı dretini © Bihakkın in ba, ne merkez he- Yeti yanmda tek- tabi İYetin, ol A N ihetin temin ve bir an evvel | tanzim ve bu nokta üzerinde dai- İ ma nazım mevkiinde kalmış fut- bolümüzün bugünkü mevcudiyeti- ni almasında esaslı bir âmil ve saik olmuştur, o Tertip maçların tenevvüü ve mıntakanın haricen temsili ve federasyon nez» dindeki isabetli ve esaslı teşeb- büsleri bu heyetin bariz hususi- yetlerindendir. Uşak stadyomuna bugün on beş bin lira kadar para sarfedilmiştir. - Yapılan ameliye- nin büyüklüğü verilen emeğin de- recesini gösterir. Bu stadyoma ne | hususi muhasebe ve ne.de ittifak —. ram mıştır. Bu, Uşak belediyesinin gayretinin ve yaptığı büyük yar- dımın güzel bir eseridir. Uşak belediye meclisi | sporcu ! gençliği her an himaye ve onlara zahir olmağı prensipleri cümle- sinden görmüş ve alâka ve yardı mın en büyüğünü yapmıştır. Şu günlerde şehrimiz spor ma- hafilini sevindirecek hâdiseler de olmuştur. Bura idman mıntakası- nm umumi merkezinden aldığı bir haberde mıntakaya yardım ya» prlacağı bildirilmiştir. Bu yardı. mın zamanı çoktan gelmiştir. Ya- pılacak münasip bir yardım genç- lik mabedini tamamen ikmal ve intaca vesile olacak Türk sporru da en güzel bir stadyom kazan - | mış olacaktır. Alâkadarlar Uşak İ mıntıkasında (ovücude getirilen stadyomu görürlerse yardımın bu mıntıkaya ne kadar lâyık bulun- duğunu teslim ederler, Çalışan bir gençlik, çalışkan bir mıntaka var. Türk sporundan beklediğimiz faydaların hasıl ol- masma artık hiçbir engel kalmı- yacaktır. Uşak stadyormuna yardım hu- susunda en büyük tehalük gösteri- leceğinden şüphemiz yoktur. Yusuf Ziya Bu akşam mıntaka- da toplanma var Üç gün evvel yapılan Istanbul mıntakası kongresinde seçilen yeni heyet bu akşam toplanarak i çalışma tarzlarını tesbit edecek- iyi | lerdir. Bu arada biran evvel baş- laması lâzım gelen lik maçları meselesi de konuşularak bir ka- rara bağlanacak ve yeni fikistür tanzim edilecektir. eylediği | - ingiltere maçını hangi taraf kazanacak ?! Maçı seyretmek için şimdiden yayan olarak yola çıkmış Geçenlerde yedi kânunuevvel- de Londrada karşılaşacak olan Avusturya - Ingiltere Milli futbol takımları maçınm bütün Avru- pada nasıl büyük bir heyecanla beklendiğinden ve İngilizlerin nasıl ciddi bir çalışma ile hazır- landıklarından babsetmiştik, Bu gün 7 kânunuevvele hemen he- men iki haftalık bir zaman kal mıştır. Bu itibarla bütün futbol âlemini meraktan çıldırtacak bir dereceye getiren bu mühim ma- çın vereceği neticeyi anlamak artık sayılı bir gün meselesi ha- line gelmiş bulunmaktadır. Nasıl heyecan duyulmasın ki Avusturya ile Ingiltere futbolü- nün karşılaşması her şeyden evvel oMerkezi-Avrupa © futbol sistemile, bütün Avrupaya mey- dan okuyan ingiliz sisteminin karşılaşması demektir. Ve bu sistemle beraber yalnız (22) oyuncu değil iki tarafa mensup futbol üleması da fikren çarpış- mış olacaklardır. eli pe yazık ki maçta er. kazanmayı hakiki bir kazanma, bir sistemin ve fikrin zaferine kat'i bir misal olarak kabul et- menin imkânı yoktur. Çünkü maç evvelâ bitaraf bi sahada yapılmaktadır, Sonra sa- banın mevsim dolayısile berbat bir zamanına rastlamaktadır. Bu itibarla Avusturya milli takımı evvelâ yabancı bir sahada oy- namak sonra ingilizlerin lehine fakat kendilerinin aleyhine olacak bir takım hava şartlarile yadırga- mak ve oyunundan kaybetmek mecburiyetindedir. Demek oluyor ki Avusturya- ların daha maçtan evvel kay- bettikleri esaslı ve mühim şey- ler vardır. Eğer Avusturya ta- kımı bu şartlara rağmen maçı kazanmayı becerebilirse kazanâ- cağı bayük şeref iki misli bir kiymet (taşıyacaktır. İngilizler maçın Londradâ yapılmasını ka- bul ettirmek ve maç tarihini de kânunuevvele rast getirmek hü- nerini göstererek maça tekad- | düm eden manevraların en ma- haretlisini tatbik etmiş oluyor- lar. Geçenlerde merkezi Avrupa- nın futbol diktatörü mösyö Hu- go Mayzelin intişar eden beya- natında da bu bünere dair fikirlerin çok iyi ifade edilmiş | olduğu görülüyordu. Avusturyanın ne kadar müş- kül şartlar içinde bu maça ha- zırlandığını söyliyen bu sayılı adam pek haklı olarak: — Kim kazanırsa kazansın... Bu netice iki sistem için de kati birşey ifade etmez ve Avustur- yalılar da, İngilizler maçı kazan- dıkları tatkdirde, halkın hoşuna giden kombinezonlu sistemlerini meraklılar var i terekedecek değillerdir, diyordu. | Gene ayni zatın sözlerine gö- re bu temasın kat'i bir netice vermesi için iki takımın müsait bir zamanda ve bir bitaraf sa- bada lâakal iki defa karşılrşma- sı lâzımdır. Futbol diktatörünü bu sözle- Avusturya o muhacimlerinden Vogel heyecanı bir maçta — Avusturya mili takımının en emektar müdafii Blüm bir vur-ş esnasında — Merkezi Avrupa- nin futbol diktatörü Hugo Mayzel rinde çok haklı bulmamâk müm- kün değildir. Bununla beraber biraz da itiraf etmelidirki, maç üzerinde söylenen bütün sözler, yürütülen bütün hükümler ma çın hakiki cephesini açmasına rağmen ehemmiyetini azaltma- makta bilâkis heyecanı bir.kat daha arttırmaktadır. Bizim fikrimize göre hafif bir farkla bu maç İngilizler tarafın- dan kazanılırsa bu kazanma bir azda tabii gürülecek fakat aksi vaziyette Avusturya milli takı- mının ve dolayısile merkezi Av- rupa fitbolunun kazanacağı şeref ve kıymet fevkalâde bir şeref ve kıymet olacaktır. sezasasemm saza! BAŞEAMREZA0N00 2m KEz028 SEELEERESE İS SEERAEN EZE den aseseeeameeneamame seddi İEUREEE SEE SASEEMENLIR Balıkesirde kongre Balıkesir idman mıntakası kon- gresi merkez kulüpleri ile mın- takaya dahil şehirlerin kulüpleri murabhaslarının iştirakile toplan- mış, raporlar tetkik ve güreş heyeti raporu bilhassa tenkit edilmiştir. İki maruf peblivanın amatörlükten çıkarılmasına bazı murabbaslar itiraz etmişler, gü- reş beyeti.reisi de buna cevap vererek bu güreşçilerin profes- yonelliğinde israr etmiştir. Adanada atletizim Adanada spor faaliyeti şayan dikkat surette artmıştır. Burada futbol kadar atletizim işlerinede ehemmiye verilmektedir. Geçen gün ilk defa uzun bir sokak ve kır koşusu yapılmış ve beş bin küsur metrelik bu koşuya Istan- bulda nadir tesadüf (edilecek derecede bol bir atlet kafilsi iştirak etmiştir. Halk ta koşuyu büyük bir lezzetve alâka ile ta» kip etmiştir.