23 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Avuslurya rejisi Tülün alıyor Avustury rejisinin takas süretile 20 milyon franklık tütün satın alacağı haber veriliyor. Bu
 Bir tramvayla kamyon çarpıştı Tramvayın camları kırıldı, yaralı yok kşam — üzeri — tünelden giden tramvay Bomonti...
 Mübarek Miraç gecesi itanbul müftiliğinden : Teşrinisaninin yirmi beşinci Cuma günü Recebin yirmi altısına müsadif olmakla
 Kuru bezelye kahvesi pek nefis oluyormuş! Bu yüzden bütün kuru bezelyeler kahvecilere satılmış! Şehrimizde bu sene bir kuru
 Ankara, 23 (Hususi) — Fırka grupu dün öğleden sonra/ saat 15 te Afyon mebusu Ali beyin liği altında toplanmıştır. Bu içtimada
 Çirkin makale Şehrimizdeki Belçikalıların teessürü Brükselde çıkan İndependence Belge gazetesinin Türkiye hakkında çirkin bir
 Türkçe ezan Beş vakitte başka makamlardan okunacak Ramazanda camilerde Türkçe ezan okunması  için hazırlıklara başlandığını
 Türk musikisi Musikimiz ruhumuza uygun şekilde ve neşeli olacak İstanbul — konservatvarı — için Viyanadan — getirilen —...

a A A mmm ONAM ee SN. İZ 2 MA Fırka grupunda mali meseleler hakkında mü- zakereler başladı. Cenevrede silâhları birak- ma müzakeratı kâmilen durdu. Sene 15 — No: 5073 — Fiatr her yerde: $ kuruş ÇARŞAMBA — 23 Teşrinisani 1932 Telefonlar. Tabrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Fırka grupunda Mali vaziyetimiz hakkında müzakere Maliye vekilinin izahatı, bazı vergilerin tadili meselesi Ankara, 23 (Hususi) — Fırka grupu dün öğleden sonra saat 15 te Afyon mebusu Ali beyin reisliği altında toplanmıştır. Bu içtimada mali meseleler hakkında müzakereler olmuştur. Iptida maliye vekili Abdül lik bey kürsiye çıkarak mali vaziyet hakkında beyanatta bulu- muştur. Abdülhalik bey sa yergi tahsilâtına temas etmiştir. Maliye vekilinin izahatına göre vergi tahsilât memnuniyete şayan bir derecededir. Mali senenin başı olan hazirandan itibaren geçen beş buçuk aylık zaman zarfında tahsilât tahmin edilen miktarı bulmuştur. Sene sonuna kadar da bu halin devam edeceği mülemmim varidatın elde ediler: ümit olunmaktadır. Vekil bey azami tasarrufa riayet ğini, bütçede 'müvazenenin olunduğunu söylemiş. beyden sonra bir çok mebuslar söz almışlar ve intihap — dairelerinde yaptıkları seyahate ait intibalarını anlatmış lardır. Söz söyleyen mebuslar arasında Süleyman Sırrı (Yozgat), Refik Şevket ( Manisa ), Emin ( Eskişehir ), Tahsin ( Aydın ), Maliye veklii Abdülhalik bey Rasih (Antalya), Sait Azmi (Kayseri) beyler vardı. Hatipler en ziyade aşnam vergisi kanununun tadili lüzumundan bahs: etmişlerdir. Bunlar agnamdan alı» nan resmin fazla olduğunu söyle- mişler ve tetkiklerinden bahset- mişlerdir. Bundan (başka tuz resminin indirilmesi, tiftiklerimizin himayesi gibi hususlardan da bahsedilmiştir. Fırka grupu bugün de toplana- Dn müzakereye devam ede- cektir. Çirkin makale Şebrimizdeki Belçikalıların teessürü Brükselde çıkan İndependence Belge gazetesinin Türkiye hak- kında çirkin bir makale neşret- yazmış ve bu lâzım gelen cevabı makaleye vermiştik. Independence Belge gazetesinin makalesi şehrimizdeki Belçikalılar arasında çok fena bir tesir yap- mıştır. Bunlar bir içtima yapmışlar ve bu çirkin neşriyatı protest etmeğe karar vermişlerdir. Şehrimizdeki Belçikalılar türk isafirperverliğinden © tamamile istifade ettiklerini ve bu maka ledeki asılsız yazılardan çok büyük bir teessür duyduklarını söylü Bir tramvayla kamyon çarpıştı Tramvayın camları kırıldı, yaralı yok Dün akşam üzeri tünelden Şişliye giden tramvay Bomonti istasyonundan biraz ileride karşı taraftan gelmekte olan şoför Ahmedin kamyonile çarpışmıştır. Çarpışmada tramvayın — camları kırılmış, otomobilin de bir kısmı parçalanmıştır. Kaza esnasında kimse yaralan mamıştır. Tahkikat devam ediyor. tütün alıyor iu takas suretile cereyan etmektedir. o Müzakere yorlar, bugünlerde bitecektir. Sinemasında GALA MÜSAMERESİ BRiGiTTE HELM “RODE,, ZiGAN orkestrası ile MAVi TUNA Filminde Türk musikisi Musikimiz ruhumuza uygun şekilde ve neşeli olacak Istanbul © kor için Viyanadan getirilen o mütehassıs profesör Marka şerefine vali ve belediye reisi Muhiddin bey te rafından evvelki akşam Tokatlı: yanda bir ziyafet verilmiştir. Ziyafette vali Muhiddin bey bir lemiş, mütehassısın ge- | tirilmesinin sebeplerini anlattıktan | sonra Reisicumhur hazretlerinin daki yüksek telâkki- lerini gösterir bir hatıradan bab- Bir akşam Ertuğrul yatı ile Yalovadan dönüldüğü zaman Gazi Hz. gramofonda çalman alaturka plâklardaki hüzün ve melanko- iyi uyandıran hale, edaya ma zarı dikkati celbetmiş, Türkün ruh itibarile neşeli olduğunu, hüzün veren musikisinin Türkün ruhuna uygun olmadığını, bun- dan sonra Türk musikisinin Türkün şen, canlı ve yaratıcı ruhuna uygun bir tarz alma: ndan bahsederek irşat söylemiş (ve bu irşatların bir rehber olması lâzm geldi ilâve etmiştir. Profesör, bu sözlere teşekkür ekmiş, yakında türkün de kendine mahsus bir musi olacağını ve bu istikamete doğru çalışacağımı söylemişt Türkçe ezan Beş vakilte başka makamlardan okunacak Ramazanda camilerde Türkçe €zan okunması için hazırlıklara başlandığını yazmıştık. Ezan beş vaktinde © başka o makamlardan okunacaktır. . Müezzinler sabah ezanını seba, öğle ezanını hicaz makamından okuyacaklardır. Tesbit edilen türkçe ezan şudur: Tanrı uludürs Şüphesiz bilirim; bildi | Tanrıdan başka yoktur tapacak. Şüphesiz bilirim; bildiririm. Tanrının elçisidir Muhammet. Haydi namaza; haydi halâsa Namaz uykudan hayırlıdır. Tanrı uludur: Tanrıdan başka yakter tapacak. Bu şekil yalnız sabah ezanları mahsus olup diğer dört vakit ezanlarda ; “namaz uykudan ha- yırlıdır.,, kısmı okunmıyacaktır. Kamet te şu şekilde alınacaktır: Tanrı uludur. Şüphesiz bilirim: bildiririm, Tanrıdan başka yoktur tapacak, Şüphesiz bilirim ; bildiririm. Tanrının elçisidir Muhammet. Haydi namaza ; haydi halâsa. Namaz başladı Tanrı uludur. Tanrıdan başka yoktur tapacak. Mübarek Miraç gecesi Itanbul müftiliğnden: Teşrini- saninin yirmi beşinci Cuma günü İ Recebin yirmi altısıma müsadif olmakla yevmi mezkür akşamı Cumartesi gecesi Leylei miraç olduğu ilân olunur. Kaymakamların becayişleri Ankara 222 — Dahiliye vekâ- etinin o kaymakamlar. hakkında hazırladığı becayiş ve tayin karar pamesi bugün âli tandike iktiran etmiştir. Kuru bezelye kahvesi pek nefis oluyormuş! Bu yüzden bütün kuru bezelyeler kahvecilere satılmış! | pek iyi oluyormuş. kuru bezelye, bu işte nohut ve arpaya tercih ediliyormuş. Bu yüzden bezelye- ler kahvecilere satılmış, Anado- ludaki tacirlerin (elinde, stok olarak kuru bezelye kalmamıştır. bu sene içinde, Balıkesir taraf- larından, Konyaya külliyetli mil tarda kuru bezelye gönderilmiştir. Kuru bezelyeye bu rağbet karşısın. da bezelye ziraaline ehemmiyet verilmiştir Memleketimize az kahve gir- bu ziraatın inkişafına Şehrimizde bu sene bir kuru bezelye kıtlığı var. Geçen sene- ler bu mevsimde Balıkesir, Bursa taraflarından şehrimize külliyetli miktarda kuru bezelye gelirdi. Bu sene bu malların gelmemesi tahkik ettik ve şu garip neticeye vasıl olduk : Geçen senedenberi kahve itha- lâ azaldığı için, ber tarafta mablüt kahve kullanılmağa baş- lanmıştır. Yapılan tecrübelere göre kuru bezelye | kayruldukdan © sonra — Müjde hanım müjdel.. Artık terkos belediyeye geçiyorlu — Bundan sonra belediyeye mi kızacağız?