23 Kasım 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Kasım 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Teşrinisani 1982 Iki sene sonra Clara Bowun yeni filmi çok beğenildi — Artist bu filminde yabani bir rolünü Rİ Şiz geni Clara Bir zamanlar çok sevilen kızıl saçlı artist Clara Bow iki sene evvel aforoz edilmişti, Buna sebep kendisine gönderilen bazı aşk mektuplarını daktilosunun neşret- mesi idi. Clara, bu mektupları gönderenlerle kendisinin alâkası olmadığını, daktilosunun sırf para koparmak için şantaj maksadile bunları neşrettiğini mahkeme bu- zurunda ispat ettiği halde artist ahlâk itibarile zaif addedilerek boykota uğramıştı, Sevimli artist bu karardan çok 'mütcessir oldu. Fakat ses çıkar mıyarak bir kenara çekildi. Ken- disile seviştiği Resc Bell isminde bir çiflik sahibile evlen. sene bu çiflikte sakin bir hi yaşadı. Bu hal Clara aleyhindeki cere- yanı durdurdu, boykot kararı kaldırıldı. Nihayet filim şirketleri tarafından teklifler vaki olmağa başladı. Clara bir müddet düşündük- den sonra bu tekliflerden birini ka bul etti ve Thelma Todd ile birlikte ibani kız , isminde bir filim çevirdi, Filim geçende biterek gösterilmeğe başlandı. Filim bü- tün Amerikada çok beğenildi ve büyük rağbet gördü. Filimde Yabani kız rolünü Clara yapıyor. Rakibi ince şehirli kiz rolünü ise Tbelma Tood oynamaktadır. Filimin en gü- zel sahnesi iki kzn bi baloda karşılaşarak adam ak döğüşmesidir. Bu döğüşte tırnak- larla birbirlerini, gözlerini yara yanıyor Bow bere içinde bırakıyor, elbiseleri parçe parçe ediyor, saçlarını çekip adamakıllı döğüştürmüştür, Tecrübe Için bu sahnenin her defa tekrar edilişinde Iki artist birkaç gön basta yatmışlardır. Şimdiye kadar bir çok filimler. | de bu kabil dözüşmeler olmuştur. | Fakat bunlar, “ Yabani kız mindeki döğüşme sahnesine nis- betle solda sıfır hükmünde kalıyor. Thelma, Claranın kızıl saçlarını, Clara ise Tbelmanın açık sar açlarını — yolarken ikisinin de sevdikleri genç içeri girerek bunları bin müşkülâtla arıyor. Bu filimden sonra Claranın yıldızı yeniden parlamiştır. Artist yeniden iki filim için angaje edil- mişt Sinema haberleri * Amerikalı o meşhur sahne vazii Çecil de Mille “haç işareti, isminde büyük filim çevirtiyor. Bu filimde 7500 figüran rol almış, binlerce amele Neron zamanındaki | Romayı inşa etmiştir. Filim bü- tün Amerikada alâka uyandır. mıştır. Sevimli alman artisti Mady Cbristians yeni bir filme başlıyor. || Filin mevzuu bestekâr Leharn | Friedrick eserinden alınmıştır. X Meşhur Fransız mubarriri Jules Verne'nin eserlerini filme çekmek üzere Fransada büyük bir girket teşekkül etmiştir. | arkadaşlarını köşke davet ediyor, | gösterdiği alâk Mavi Tuna Bu hafta Melek sinemasında “Mavi Tuna, filmi gösterilmekte" Mavi Tuna meşbur sinema yıldızı. Brigitte Helm tarafından temsil edilmiştir. Mevzu şudı Sandor güzel bir çingene deli kanlısı.. Bir sevgilisi var: Yutka., Çingeneler bir gün zengin bir kontesin köşkü önünde 57 k r. yara O söylemeğe ontes bu çarkıyı pek beğeniyor. Bilhassa Sandor boşuna gidiyor. Delikanlı ile Yutka sevgilisinin kontese karşı görünce ormana kaçıyor ve isini kaybettiriyor. Sandor haftalarca, aylarca, sene- lerce boş yere genç kızı arıyor. Nibayet kendisi şehir hayatına, başlıyor. Bir . kahveye | çalgıcı | olarak giriyor. Çinyene şarkıları | söyliyor. 'Yutka da artık şehirde yaşa maktadır. Zengin bir adamla evlenmiş, şili bir kadın olmuştur. Bir gün Şandorun yalşığı kak veye kocasile beraber gidiyor. Sandor sevdiği genç kızın evlen- diğini görünce Yutkanm karş sında eskiden ormanda sevişir. lerken söylediği en yanık şarkıları çağırıyor. Genç çingene artık her ümidin. bittiğini anlıyor. Başını alıp tekrar ormana dönüyor. Ve diyar diyar dolaşan bir serseri oluyor. Karmen Bu hafta Artisül emasında meşhur Prosper Merineğnin ölmez eseri “Karmen, operasının filmi gösterilmektedir. Film New York operası primadonnası Marguritte Namara tarafından çevrilmişti Karmen operasına ait güzel mu- iki parçaları büyük bir orkestra heyeti tarafından çalınmaktadı NR Sevil şehrinde sahnelerdir. Mevzua gelince, Don Zoze ni başından geçen aşk bilcây aşağı yukarı hepimiz biliriz. men bir tütün fabril şırken bir kadınla Jandarma çavuşu Don Joze bunu yakalar, Fakat Karmenin eazibe- e dayanamayarak onu tekrar tarmen kocasının yanına, bir eşkıya çetesine girer. Don Zoje nişanlısını vazifesini bırakır K. mene koşar, eşkıya olur, Kıskanç- lıkla Karmenin kocası oluyor. Az zamanda azılı bir haydut olup çıkar. Her tarafta onun başı için mükâfatlar vadedilir. Bu sırada Karmen bir boğa güreşcisine gönlünü kaptırır. Bunu haber alan Don Joze hançeri çekip'çok sevdiği vücude saplar ve sonra sevgilisine yavaş yavaş soğumağa başlayan © cesedinin üzerine yığılarak! — Karmen. Ab. ağlamağa başlar. * Sinema yıldızı Lupe Velez sahnede şarkı söylemeğe başla- mıştır. Artist bir çok Am şehirlerini dolaşıyor. Karmen . di Son zamanlarda o Almanyada çok rağbet gören ve genç erkek rollerinde büyük bir muvaffakıyet gösteren > Karl Ludwig Diebl, Karmen filminden bir sahne Filmdeki boğa güreşleri Ispanyada | çekilmiş hakiki | Fillmden bir sahne Bu halta Opera sinemasında Kongerilla filmi gösterilmektedir. Bu filim için sinemacılardan mü- rekkep bir heyet Afrikanın gö- bi iş ve orada Adetleri zencilerinin bakir ormanlardaki vahşi hayvan lar, yırtıcı kuşlar en ince tefer- hayatları, rüatna kadar gösterilmektedir. Filim çekilirken hiç bir sineme bilesine baş varulmamış, bütün sahnelerin bakiki olmasına pek ziyade dikkat edilmiştir. Filimde Afrika | timsahlarının hayatları, maymunların en zeki ve en tehlikelisi olan gerillerir yaşayış tarzları da gösterilmekte” dir. Bizde eski bir söz vardı — Aslan hayvanların hüküm- darıdır.. derler. Kongorila bil- hassa Aslanın hayvanlar arasında nasıl hüküm sürdüğünü gösterer ir ilimdir. Son zamanlarda sine- lar arasında bu tarzda tabiatı dair hakiki filimler çekmek moda olmuştur. Trader Horn ve Konge- villa bu tarzda eserlerin en iyile- ridi Sinema haberleri * Ufa çirketi yakında iki büyük filim hazırlayacaktır, Bun- lardan biri “ Valence yıldızı, diğeri “Kabirede bir kış,tır. Bu filimler Fransızca ve Almanca olarak çevirilecektir, 4 Meşhur Kuvboy Tom Mice son günlerde bir filim çevirirken attan düşmüş ve ağır surette yap mıştır. Artist uzun müddet gelememi; x* Klara Bow'un son filmi ya- kında göslerilecektir. Artist bu filimde 29 tuvalet giymektedir. bak çok rağbet göreceği ümit