2 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 16

2 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 16

Istanbul ve Trakya Şeker Fabrikaları Türk Anonim Şirketinden : Alpullu şeker fabrikasının Istanbul depolarından kristal toz şekeri atideki fistle her isteyene bin kilodan eksik olmamak Üzere satılır. Kristal toz, kilosu 36, kuruş 30 para Taşradan vukubulacak siparişler yüzde yirmisi peşin ve mütebakisi hamule senedi mukabilinde ödenmek üzere derhal gönderilir. Depodan itibaren bilcümle masarif ve mes'uliyet müş- teriye aittir. Müşteri isterse sigorta ettirir. Adres : Istanbul, Bahçekapı 4 üncü Vakıf Han, 4 üncü kat, Helgeri adresi : RESME İstanbul Sokma Telefon 24470 - 79 Hasan zeytinyağile Hasan kolonyasile ve Hasan kremile yapılmış HASAN SABUNLARI Halis limon çiçekleri tabii yaseminin ve İs- parla güllerinin insana hayat ve ruh veren kokularını cami olup cildi yumu. şatır. Bilhassa nermin ve nazik ciltli kadınlar ile çocuklara şayanı tavsiyedir. Avrupanın terkibi meçhul yağlarından yapılmış sabunlardan tevekki ediniz. Veche ve cilde taravet ve letafet bah- şeden zeytin yağlı ve Gliserinli Hasan sabunlarından istimal ediniz, Hasan ecza deposu birer şaheserdir. nin ve bakiki, Fatih Malmüdürlüğünden : Kocamustafapaşada mubterik altı mermer karakolunda mevcut taşlar açık müzayede ile satılacaktır. Müzayede müddeti 25 inci birinci kânun 932 tarihinden 14 ikinci kânun tarihine kadar yirmi gündür. Talip olaniarın 14 ikin- ci kânun 933 tarihine müsadif Cumartesi günü saat onda Fatih malmüdürlüğünde müzayedat ve ihalât kom syonuna a ( ) Pendik Bakteriyoloji Enstitüsü Müdürlüğünden : Pendik Bakteriyolojibanei baytari müessesesi dahili elektrik sani - İ33 tarihine müsadif çarşamba günü saat on dörtte aleni münakasa suretile ihale edilmek üzere münakasaya konulmuştur. »amesini görmek içir h ün müessese müdiriyetine ve münaka- saya iştirâk etmek istıyenlerin yevmi ve saati mezkürda Fındık- ciliğine müracaat vk mmm srmn Sin NİN ES Ki EE 4 BENENZA A memelerini kurütür. Kanı keser. Acıyı durdurur. . , Başmüdürlüğünden : 1 — Satın almacak olan 2670 metre astarlık bez kapah 2 — Kırdırma şartları kâğıdının tasdikli suretleri İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdiriyetindeki satınalma komisyonundan 3 — Kırdırma Istanbul Gümrük Muhafaza Başmüdiriyetinde kurulacak alım salım komisyomu tarafımdan yapılacaktır. tedir, $ — Teklif mektupları kanundaki hükümlere göre gün ve 6 — Kırdırmaya girecekler yerli fabrika mümessil veya vekili oldukları hakkında vesika göstereceklerdir. kuruşluk muvakkat güvenmelerile “teminat,, belli saatten evvel komisyona gelmeleri, İstekliler orada görebilirler. 9 — Belli o'an saatte tutulması adet olan zabıt kâğıdı dol- tesisatı tadilâtı olbaptaki keşif ve projesi mucibince 25 - Kantınu Mezkür tesisatı yapmı”a talip olanların keşif ve proje ile şart- hda Güzel san'atlar akademisinde Yüksek mektepler muhasebe- meliyatsız basur istanbul “Gümrük Muhafaza zarfla kırdırmağa konulmuştur. alınacaktır. 4 — Kırdırma 101-933 tarihine rashyan salı günü saat 14 saatinden evvel mezkür satınalma komisyonuna verilecektir. 7 — Her istekli, biçilmiş bedelin *e 7,5 gu olan 67 lira 15 8 — Örneği Istanbul Gümrük Muhafaza Başmüdiriyetindedir. durulduktan sonra hiç bir teklif kabul edilmiyecektir. (6644) ASAN isiz ilde Merkezi ida; Sule A, Sirkesi M ta köprüluş B2633 Han 27040 izmir - P re - iskenderiye Postası (EGE) eid Trabzon postası (Karadeniz) işine çarşamba 18 de Galata rılr "Saşe Zongulda - ğa Dönişte Tirebo- luya da uğrar. izmir - Merin, Postası (Konya) £ - ikincikâ- nun çarşam ba 10 da İdare rıbtımından KARADENİZ POSTASI VATAN Kimi Pazartesi günü akşamı Sirkeci'den hare- ketle ( Zonguldak, inebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trab- zon, Rize ve Hopeye) ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Yelkenci Hanındaki acentalı- ğına müracaat, Tel: 21515 Istanbul Asliye üçüncü hukuk mah- kemesinden : Emine hanım tarafından kocası Bursada Çırpan mahallesinde 309 | No lu hanede mukim iken elyeym ika- metgihı meçhul Ahmet efendi aleyhine açtığı terk sebebile boşanma davasının tahkikan 2-9:033 Perşenbe saat 10 na muallak olduğundan mezkür günde Ah met efendinin mahkemeye gelmesi gel- gediği taktirde gıyaben bakılacağı ilânen tebliğ olunur. 16100) 2 Kânunusani 1933. HiLMi Kitaphanesinin hamazana Mahsus Tenzilâti Yeni harflerle Dini kitaplar Türkçe Kuran Tercüme ve tefsiri Türkçe Kuranı Kerim tercümesi — Veni harflerlei Darülfünan ilâhişat Fakü'cesi reisi fazılı muhterem İzmir'li *smail Hakxı Bey tarafından şerh ve izahlaria gayet açık öz Türkçe ile dilimize çevrilmişir Pek okunaklı bir yan ile hatatız nefis bir & basılmıştır. 965 sahifeden mürekkep bu değerli kitap 150, taşraya 175 kuruştur. ELKURAN Elkuran metni yeni harflerle pek mabirane bir suctte basılmış içat ettiği | Jerle arapça Kuranı Kerim gayet doğru ve wevit Üzere tilâvet edilmektedir. Salâhiyettar ilmi bir heyet tarsfındın yeni harflerle çevrilen ve tashih edilen bu mushafı şerif yaldız cilde ve müzeyyen hediyesi ber taraf için 150 kuruştur Kuram Kerimin asıl ve Kitahanesinin Kuranı Kerimin arapça memidir Hilmi & Aşağıda isimleri gösterilen kitap lardan yüzde 40 fenzilât yapılır. Ramazan Armarağı — Müslümanlar için gayet değerli bir kitaptır Amme, Tebareke, Yasin, Fatiha subreleri, namaz sureleri. nsmaz duslar, Ra mazan dosları, oruç ve namazda okunan bütün dualar hem Türkçe, bem arapça olarak mevcuttur. Türkçeler öz Türkçedir Gayet sadedir. Darüllünen ilâhiyar Fakültesi reisi İzmirli Ismail Hakkı Hey taralından o yazılmıştır. Hediyesi 20 su ruştur. Yüzde 40 tensilât vardır. Ramazana Mahsus Hilmi Takvimi — Namaz vakitlerini en doğ Tü gömerir muhvralı tacyimdir. Filan 100 paradır. Amme Cüzü — Yeni harilerle Kuranın metnini ve ayrıca gene Kuran yapsile bildiğimiz Ammeyi havldir. Yanlışız okunma üzere işsretleri havidır Hediyesi « turuştor. Avrıca tenzildr. Tobaroke Cüzü — Veni harilerle ve symca hatu arabi ile Tebareke cüzünün metnidir. Hediyesi 90 kuraştur. Aynca tenzilât Amme — Yeni harflerle İürkçe tercümesidir. Hediyesi 15 kuruştur. Tebareke, Kadseme, Vezzariyatı Cüzleri — Yeni harflerle Türkçe tereiimedir. Ayn avrı kitap beberi 15 kuruşa satılmaktadır. Bütün bu tercümeler fazılı muhterem İzmirli İsmail Ha kı Beyindir. Yasini şerit — lem yeni harflerle, bem Kuran yazssile fazla olarak tercüme ve tefsiri de havidir. Çok takdir olunmuş bir eserdir. Hediyesi 15 kuruştur. Halka mahsus din kitabı — (Yeni ilmibal) yeni harflerle basılmış eh yeni bif ilaibaldir Yaziliği'pek'züzAl ve pek sadedir. Çok beğenilmiğ bir eserdir. Tabı pek nelisör. Hilmi kale si tarafından terip edilmiş itikat we ibadete ait en mükemmel rdir. Fiz 95 kuruğtur Mızraklı köy ilmihali - — Yeni barilerle köylülerimiz için yapılmış islâr dinini kırk derste toplanmış köylülerimizin medeni insanca yaşamalı için çok faydalı malümat konumuştur. Büyük bir ilmibaldir. Fiat 35 kuruştor Hadisi şerit — Yeni harflerle basılmıştır. 1170 badisi şerif gayet iyi tesnif edilmiş, gayet açık sade ve tatl: bir üslüpla berlesin anlıyacağı bir su rewe Türkçe olarak basılmıtır. Hediyesi S0 kuruştur. Aynca tenzilât yapılır. Şurutussalât — Aptest ve namaz bilgisi hakkında en kısa malâman bavidir. Hediyesi 10 kuruştur. Bütün bu kitaplar hep yeni barflerledir. Mevlidi şerit — Bu mevlidi şerit asık nüsbasile tatbik ve tashih olunarak basılmış en doğru ve noksansız am bir eserdir. Süleyman Dede merhumundur. Hediyesi 15 kuruştur. iş s8 .. .. Bir buçuk ay için yüzde 40 tenzi ât Nurülbeyan — (Esti herilerle) Kuranı Kerim tefsirinin Türkçe tercü mesidir. Bir heyeti fazıla tarafından vücuda getirilmiştir | Kuram Kerimin hem metnini yani her ayetin aslmı ve ayrıcı tercümesini havidir. iki büyük ciltten mürekkeptir. Bez ciltlisi 450 kuruştur. Ayrı ayrı iki cilttir. Aynca yözde 40 tenzilâr «270 kuruş) fakat taşradan istiyenler için yüzde 25 posta masarifi zammolunüur. Maanli Kuran — (Eski harflerle) Darülfünun ilâhiyat fakültesi reisi fazılı mubterem İzmirli Ismail Hakkı Beyin Kuranı Kerim tercüme ve tefsiridir. Ter cüme gayet sade ve açıkur Çok rağbet görmüştür. Mükemmel bir Kuran &h Bütün ayetlerin mebdeler! ve alında tam tercümeleri, daba altta tam tefsir ve çerhleri havidir. Hediyesi karton cildisi 300 kuruştur. Tenzilânan sonra 180 kuruştur Taşra için yüzde 25 posta ücreti zammolunur. Halka mahsus Kuranı Kerim tercümesi — (Eski harflerle ga yet sade yazılmışır Kuranı Kerimin tam bir tercümesidir. Karton eiltlisi 150 ku- ruştur. Ayrıca yüzde 40 tenzilânan sonra (100) kuruştur Bundan posta ücreti alınmaz Eczayi şerife tercümeleri — (Eski harflerle) Amme, Tebareke, Kadseme, Vezzariyati cüzleri ceman 100 kuruştur. Güzel Kuran yazısile metni tercümeyi aynca malümatı diniyeyi bayidir. Bütün bu esetler için yüzde 40 tenzil yapılır. Yeni kitaplar Eâle Devri kitabıdır. Yeni Posa ücreti Müverrik Ahmet Refik Beyin en meşhur ve en güzel bir barflerle ve ilâvelerle beşinci defa basılmıştır. Fisu (75) kuruştur. alınmaz. Lenin'in Hayatı Rus Çarlığı'nı, deviren Bolşevikliği . kuran, Rusların en büyük Inkılâpçısı olan meşhur Lenin'in tercümeibalidir. Avukar Haydar Rifat Bey tarafından pek güzel bir öslâple yâzılmıştır. Ftatı her taraf için (100) kuruştur. Hilmi Kitaphanesine müracaat edilmesi