2 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

2 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

? Kânunusani 1933 sporu Oldukça kalabalık bir salon... Çiftler mütemadiyen dansediyor « lar. Bütün İstanbul sporlular hep bir arada...... Sağımızdaki masada birinci takım oyuncularından ba - zıları hemşire ve akrabaları ha - nımlarla yavaş yavaş bir seyler konuşuyorlar . Solumuzdaki ma - sada heyeti idareden bazıları ai « lelerile gelmişler . Hasılı bu ge » ce bütün Sarı Siyahlılar bir ara - da...... Bu akşam İstanbul sporun Halk fırkası Fatih kaza merkezi binasmdaki lokalinde çaylı dans var... Hemen bir ânda aklıma geli - verli. Uzun müddettenberi spor- cularla mülükat yapmadım . Öyle ya, baftalardanberi bütün amatör artisilerle mülâkat yapıyo! de tatmin edeni deniz ve futbol - rum da sporcularla mümkün ola-| dür. mıyor , Dikkat buyuruluyor ya, müm - kün olamıyor diyorum . Zira spor- cular artistler gibi uysal adamlar değil... Atlatmağı çok seviyorlar, Hoş onları bulmak ve görüşmek te büyük bir iş ya... Gelelim bizim sporcuya, Tevfik Beye... Tevfik Beye mülâkat ya- dem söylediğim zaman gül- > — Canım, dedi, sırada ağabey- var, sew — Hayır Tevfik Bey, Ben mülâ- yaş sırasile yapmam. O- yuncunun kıymetine göre yapa « rım , — Teşekkürler ederim. — O halde suallerimi sorabilir miyim? — Buyurunuz, sizi dinliyorum 1 — Spora ne zaman başladı - nız? — Dört sene evvel (İstanbul sporda başladım ve o zamandan « beri top oynuyorum ve bir sene - denberi birinci takım sağaçığı oy « nuyorum , 2 — Hangi sporlarla meşgul o - luyorsunuz? — Diyebilirim ki, her s 6 porla meşgul oldum, fakat beni en ziya - ri AE AEİNEEANANANNEEEUNA EEE EEEEEUUEAEUENENAEEEEUNNAASAEEAEAANAEEANANANNN Sultanahmet Gençler Gerçler n sikâyetleri: klübü nasıl çalışıyor ? Sultanahmet futbol takımı Sultenahmet spor klübü 928 se- nesinde teşkil edilmiş (Gayri fe- dere) bir klüptür. Şimdiki halde yalnız deniz, tutbol, valeybol, at. letizm kısımları hali faaliyettedir. Hali hazırda denizcilik kısmının tek çifte, iki ve üç çifte olmak üze Te üç fıtası ve bir kaç tane de ka- yıkları vardı. Yazın kendi arala - rmda canlı faaliyetler göstermek tedirler, Fotbol takım halindedir. Voley | caktır, “Gençierie Baş başa | Istanbul sporu geriliyor, Anadolu ileriliyor. f yet etmişlerdir. VAKIT yg ö Ressam Muzaffer Bey muvaffakıyet kazan- mış bir gençtir Merdivenleri çıkıyorum. Bir çok İ sesler geliyor, demek ki faaliyet hararetli. Nihayet «merdivenleri çıktım. Büyükçe bir salondayım. Herkes faaliyette bütün Cümhu- İ riyet Gençler Mahfili âzaları faa - liyette gözlerimle Muzaffer Beyi arıyorum. Fakat hayret göreme - dim. Acaba nerede dersiniz. Hal- buki mahfelin böyle faaliyetlerin- de onun bulunması icap ederdi. Kolay iş değil sene başı eğlen - cesinde mahfelin vereceği eğlence için salon hazırlıyorlar. Bu sırada başıma bir mukavva düştü. Bere - ket versin mukavva o kadar acıt- madı. Başımı yukarı kaldırdım ki- mi görsem beğenirsiniz. Muzaffer Bey merdivenin üstüne çıkmış bir şey çiviliyor. — Merhaba Muzaffer Bey... ng Futbolcü Tevfik Bey — Merhabat.... — Sizinle biraz görüşmek isti- 3 — Yerli ve ecnebi oyuncular - | yorum. dan kimleri takdir edersiniz? — Hayrr ola. — Eenebilerden Yunek ve Putç, | — Mülâkat yapmak istiyordum. Muzaffer merdivenden indi ve suallerimi sormıya başladım. 1 — Resme olan hevesim birden bire doğmamış daha ilk mektep sı bizimkilerden İstanbul spordan Salâhattin, Fahri, Orhan, Aziz, Fenerbahçeden Fikret, Niyazi, Ga- İatasaraydan Nihat, Rebii. 4 — Son senelerde Türkiyede başlıyan spor cereyanı nasıl luyorsunuz? — Türkiye birincilikleri Ankara ve İzmir seyahatlerinde şuna kani oldürü ki, İstanbül $po- ediyor. Bu da sırf her sporcu gi- bi ben de söylemeden geçmiyece- ğim, inhisarcılıktır, artık bu inhi- sarcılık kalkmalıdır . 5 — Gayeniz? — Çok mühim bir şey sordunuz, evvelâ İstanbul sporun birinci ta- kımında ölüneiye kadar oynamek, hali hazırda yerimi terketmemek, bu benim için bir düşüncedir, e- ğer şansım yaver olursa milli for: mayı taşrmak isterim, fakat en çok düşündüğüm şey İstanbul sporu ecnebilere karşı bir Fener — Ga- latasaray takımından daha yük- sek tanıtmaktır, işte benim ga“ yem. Muzaffer B, ralarında yaptığım küçük resmile- i mektep arkadaşlarının ve mu- Timlerin beğenmesile başlamış- tır, Resim sün atı sahasmın her şubesinde (çalışabilirim. Zaten 's-sndisine biraz güvenebilen bir *-ossam da kendine verilecek her - hangi canlı cansız bir modeli ya - pabilir. Yalnız daha ziyade mu - vaffak olduğu eserler başkadır. Meselâ bir san'atkâr tabii manza- raları muvaffakıyetle yapar. Fa - kat ayni san'atkâr ayni san'ati bir figürde gösteremez. Bir küçük a- matör heveskâr olduğum için her şubede muvaffakıyetle çalışabili - yorum. Bu meyana tezyinat ta da- hildir. Modern resim asrı hazır stili - dir. Nisbeten san'atın inceliği bu stil de takdir edilmezse de göze hoş göründüğü için berkes tara - fından beğeniliyor. Gayem hayatımı bununla ka- zanmak değildir. Tâ san'atkârane yazıdan başlıyarak her şube ve tarzında ayni muvaffakıyet ve günden güne artan bir hevesle ça - lıştığımı bu san'at belki günün biri —diğer arzu ile öğrenilen şeyler gibi— benim hayatını kazandıra- bilir. Fakat gene san'ata karşı şev- kim kırılmaz. Melih Nazmi sasazmanse re 1e99e #ANeUeaaAMA seaBasaNE Haliç sahillerinde oturan mek- tepli karilerimiz bize müracaat « la Haliç vapur şirketinden şikâ - Şirket; vapurları tarife haricin de ya geç ya erken tahrik etmek te mektebe gitmek mecburiyetin- de kalan talebe çok sıkıntı çek - mektedir. Şirketin gençlik nâmma nazari dikkatini celbederiz. Sarıyer Gençler müsameresi 5 Kânunusani 933 perşembe günü akşamı “Sarıyer Gençler Mahteli,, gençleri ikinci müsame- releri olaşak Faruk Nafiz Beyin (Canavar) isimli piyesini temsil edeceklerdir . Kendilerine muvaf- fakiyet dileriz . m bol kısmı yeniden ihya edilmiş ve kıymetli ellere bırakılmıştır. Klüp bu ay içinde senelik içtimaını ya- pacak ve birçok yeni şubeler aça yy yg yy yy yy yg yy yy yyl 0 yy ğ yy yayaya ayy yy Mektepliler ligi Perşembe günü Kadıköy lisesi futbol takımı Feyziati takımını yendi ilhan B. Kadıköy lisesinin tertip ettiği mektepliler arasındaki futbol mü- sabakalarına bu Perşembe de de- vam edilmiş Kadıköy lisesi Feyzi âtiye 3 — O galip gelmiştir. Feyzi âti talebesi Taksim de de maçları olduğundan tamam kadro ile çık- mamışlardır. Kadıköy lisesinin mu hacimleri muvaffak olan oyuncu- lardır. Bilhassa Kadıköy lisesi be- şinci sınıf talebesinden 106 numa ralı İlhan Bey üç golü de atmak suretile muvaffakıyet göstermiş tir. ikinci maç Galatasarayla inkı - lâp arasında yapılmıştır. İnkılâp lisesi talebesi gelmediğinden Gala- tasaray hükmen galip ilân edilmiş» tir. Bu perşembe İstanbul lisesi — Beyoğlu Rum ve Pertevniyal lisesi ile Göztepe Türk kolleji çarpışa- caklardır. (Genç görüle Milli Marş Her milletin bir milli marşı var- dır. Bu marş çalınırken diğer mil“ İetler dahi ayağa kalkmak mec- buriyetindedirler. Bu bir insanm riayet edeceği medeni bilgilerden biridir. Ve hele bilhassa o millet efradı milli marşını bütün hürmet ve kıymetile dinlemelidir.(Bu mil li marş) meselesinin çok şayanı dikkat bir nümunesine geçen gün tesadüf ettik. İpek film müessese- yor) filmini seyrediyorduk. Büyük sinema lebalep dolmuş münevver, mektepli, ve her smıf halkın dol - durduğu salonda film nihayetin - de İstiklâl Marşı çalmırken yüz- lerce kişi içinden kaç kişi ayağa kalktı biliyor musunuz? Tam beş kişi. .. Bu beş kişi de ayağa kalkınca arkadakiler: — Ne var? Ne oluyorsunuz? O. turun görmeyoruz. diye bağırmı - ya başlamışlardır. Manlesef gençlik dahi oturarak, hattâ çoklarmın başında şapkası cigara içerek dinlediği bir tango değil bizim milli marşrmızdı. Milli marş çalınırken herkesi tutup ko - lundan kaldıramayız ya.. Milli marşa hürmet her vatandaşın, ve her insanın borcu ve vazifesidir!, Nusret Safa İ bul ticaret Tisesi 2 inci senıf A. Cavit, © — sinin hazırladığı (Bir millet uyanı- | Bilmecede kazanan Talililer Dört hafta evvelki bilmeceyi doğru halledip gönderen okuyu- cularımızdan Pertevniyal lisesin» de 322 numaralı Cemal beye bi? kol saati hediye edeceğiz. Cemal Beyin perşembe günü öğleden sonra idarehanemize gelerek mü küfatını almasın: ve gelirken bir de fotoğrafını getirmesini rica €* deriz. Birer mürekkepli kalem kazananlar i — Eyüp Ralibaba mahallesi 17 muna# fada Ayge, 2 — Devlet matbaasında Hassn Mübecesi bey vasıtasile Şerife, ö — Fetih Çarşanibe caddesi Nuri bey Te hanımları Birer kilap kazanan 15 okuyucu 1 — Yegiiköyde Nermin Belim, 2 — Ye şilköyde Ferit bey hanesi Nevvar Ferffç 4 — Afyon Karahisar maliye tahkik gübe- si şubesi kazanç memurtuğunda S. Sırı, 4 — inegölde İsmet paşa mektebinde 365 Hildayet, 5 — Mersin posta kutusu #4 Ea Tipaade İmadettin, 6 — Tibin adli ursii müdürü doktor Halit beyin oğlu Aytekin 7 — istanbul 11 inci dik mektep 8 ânei sınıf 7 bumaralı Salâhattin, $ — Feysisii ilsesinde 85 Güzide Neodet, 9 — Beyoğlu 38 inci #kmektep sınıf 5 numara #6 Nimet İsmali, 10 — Toknt 8 inci kölordu künyar geri Mustafa boy kızı Nadida, 11 — Sarık Altınordu mektebinde 4 ürcü arafta Çâ8) Ayşe, 12 — İzmirde helyecı ve, gökerei Avni etendi oğlu İzmir ihrmektebizde be şinci sınıfta Çetin, 13 Anadolu Karak ta Piliriye, 14 — Kayseri Talan Amerikan mektebinde 72 Ragıp Kmll, 15 — AdapA” zarı jandarma kumandanı Hasip bey mah- dumu Hayrettin bey ve hanimlar, Birer paket çikulata közanan 15 okuyucu 1 — Selçuk kız sansi mektebinde $ numaralı Semiha Ahmet, 2 — Bayoğlu 97 inci ilkmektep 3 Üncü şubeden 60 numara Sabahattin, 3 — Ealdrköyde Yenimahalle de üçüncü sokaktn 58 Bumarsdn Veğisi Şükran, 4 — Tatanbul Haliçöener Tabak yokuş sokağı Soğuk tulumba -16 mimari" da harbiye mektebi 3 üncü amıftan Ziy 5 — Kadıköy Gazi Komnul mektebi 5 Ün“ e) snf Ertuğrul Lat, 6 — Feriköyünde cami sokağmdn Kamber, 7 — İstanbul ii? orta mektebi 121 Halise, 7 — Feshane #S$ rikasında Zeynep, 8 — Taksim Gümüşsüyü fen mektebinde Bekir Vecihi, 9 — Pertev” niydl lisesi 7 pol amıt ibi Naci, 10 — İstanbul kız orta mektep 234 Mumrsti; 21 — Şişli Takoh oğlu sokak 6 numara su deposu Nadide, 17 — Kabataş lisesi 2 inci af C gubesinde 10 numarada Habip, 18 — Kâdıköyünde Yeldeğirmeki Kâmik 44 — Erenköy Bağdat cadde Hulki bez kertmesi Nüveyde, 15 — Üsküder Gelimiys AN bey oğlu Hüseyin Kâmil bey ve MAM” lar. Birer kutu bisküvi kazanan 15 okuyucu 1 — Kadıköyünde Misrlroğlunda Rast” paşa mahallesinde Finlit ağn sokağında $ numarada Meliha, 2 — Kabataş ileesinde 4 B den M. Nihat, 3 — Kusımıpaşs Değir menei sökak $1 numarada Ali, 4 — İstan Beşiktaşta Yenimahallede 4 memurda Bi» mine, 6 — Eyüp camtikebir Kopöşl GOP mesi 64 numarada Cemal, 7 — Pertevsiyal Meni 3 üncü #muf 483 Necip, 8 — İstanbul 6 mci lkmektep 313 Ahmet Necdet, © — Zirant mektebi son sınıf talebesinden Ab * met Hidayet, 10 — Adana zirani melstebin den 48 İhsan, 11 — İzmir Karantin; haci Kasım sokak 271 numaralı haneğe Necati B- mektebi talebesinden Müzehher, 12 — İS * mirde Ali Kâmil bey kerimesi Nuriye, 13 — Ankarada Yenişehirde Mustafa (Nuri BEY kerimesi Rana, 14 — İstanbul Cerrahpagn” ân Ali Namık, 15 — Beşiktaş Köyiçi Nas zım bey oğlu Naci bey ve hanımlar, Kartpostal kazananlar Kartpostal kazanan karileri * mizin hediyeleri bu posta ile gönderilmiştir. Dikkat Bilmecede kazananların hedi yeleri her perşembe günü öğle * den sonra idarehanemizde veril» mektedir. Üç hafta hediyelerini almıyan larm hakları zayi olur. Derhal hediyelerinizi alınız,