2 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

2 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Pola Negri ilk sesli filmini çevirdi! Bu meşum kadın kaç defa evlendi? Onu artık adeta temamen unutmuşlardı !.. Fakat bir gün, bütün cazibesi, ahenktar sesi, bütün azametile birdenbire her kesi hayrette bırakarak sinema âleminde yeniden doğdu. Sakiamağa çalışmadığı otuz üç yaşı ile onu böyle birdenb'»e görenler, yedi sene evvel, ber kesin etekleri diz kapakla- rından yukarı iken, uzun €- tekli elbiselerile bütün ar- tistleri hayre kan eski Pola Negri'yi güçlükle hatırladılar, O zamanlar bütün Holivut- ta Pola Negri 44 ile Şerli -Şaplinin aralarındaki münasebetin dedikodusu dolaşı- yordu. Pola Negriye mütemadiyen kur yapan ve peşinden hiç ay- rılmıyan ve bazen de haftalarca semtine uğramıyan Şarlinin ga- rip harekâtı, güzel Polonyalı ar- tistin izzeti nefsine dokunuyordu.. Glorya Swansonun da sinema âleminde ona rakip olarak çık- ması mağrur Pola Negriyi büs- bütün sinirlendirmiş. Tabiatı de- ğişmeğe başlamış, titiz, hırçın olmağa başlamıştı. Şarli Şaplinle (nişanlanması vaziyeti ıslah edeceği yerde büsbütün fenalaştırdı ve daha evlenmeden ayrıldılar. Her ikisi de evlenecek tabiatta yaratılma- mış olduklarını anlamışlardı. Pola Negri ile mülâkat yapan muharrire verdiği Obeyanatta, Polonyah güzel kadın hayatını şöyle anlatmıştır ; — lik iki izdivacım çok bü. yük hata idi, Kont Domski ve Prens Serge Mdivani, hayatımın gear: BEER TERRİER TİE ti Edirnede sesi filim Bâlmeğr çikan “Edime Milli Gaste, yazıyor: Şehrimiz Cümhuriyet sinema- sı mihayet sesli film getirdi. Fa- kat be yalan söyliyeyim, bu ge - İiş Edirne halkının sevindiğine değmedi. Çünkü evvelce 15 kuru | şa olan mevkiler şimdi o sinema sahipleri sesli film gösteriliyor diye 35 kuruşa çıkarıl- mıştır. Bu duhuliyeyi halk pek pa - halı bulmaktadır. Herkesin on pa ra üzerine titrediği bu zamanda 35 kuruş sinema parası veremi - yeceği tabildir. Sinema sahiple - rine duhuliye ücretlerini indir - melerini tavsiye ederiz. tarafından karışık zamanlarından istifade etmiş iki şahsiyettir. Ben Polon- yada iken dahı kızdım, ilk nişanlımı kaybettim. O ölen sevgilim aşkımı da be raber öldürdü. Kont Domski ise bana .eselliden başka bir şey olamamıştır. Prensi de Ru- delf Valentino'nun ölümünden sonra tanıdım. Şimdi, bir kaç ay evvel son nişanlımıda bir tayyare kazasında (kaybettim. Uğradığım felâketlere karşı ce- sur ve sabırlı olmaya çalışıyo- rum, Fakat her halde bundan sonra dünyada evlenmek hata- sında bulunmıyacağım. # * Sinema âleminin payitahtma geldiği günden beri Pola Negri son derece heyecanlıdır. Müte- madiyen yeni yeni projeler ha- nrlamakta ve istikbali için çok büyük ümitler beslemektedir. Avrupada şarkı ve konuşma dersleri alarak çalışmıştır. Oy- nayacağı filmlerin senaryosu hak- kında münakaşa etmekte ve muhakkak, facialı veya meş'um tehlikeli kadın rollerinde oyna" ına nazaran : Artık sa- | AA REM ER ETLE DEREYE EZ ARYA SETRA? 2 Jaki Kogan, talebe Meşhur küçük artist Jaki Ko- gan artık bir Darülfünün talebe - | i olmuş ve muvakkat bir zaman için, belki de ebediyen sinema â- leminden ayrılmıştır. Ailesi, bu milyoner artiste ayda altı yüz elli frank maaş vermek- tedir. Jaki bu para ile kendisini idare ediyor. Halbuki bu boyu kü- çük, kendisi büyük artist şimdiye kadar 25 milyon frank karanmış- tır. * “Vakitsiz baba,, isimli film- de Fernan Gravey ile Edit Mera oynıyacaktır. * “Kral Pozol'un maceraları, filmi bitmiştir. küçücük genç | İ Negrinin mütehakkim bir tavır | | rışın kızların modası geçmiş ve esmerlerin zaferi pek yakınmış. Şunu da ilâve etmeli ki Pola —reasra ve edası var- dır. Etrafında» kilere hep ken- di fikrini kabul ettir- meğe çalışır. Eskiden çok fakir olduğunu söylüyorlarsa da büna inan- mak pek güçtür. Kendisi sal- tanat ve ihtişam içinde doğ- muşa benziyor. Etrafındakilere verdiği emirlerin şekil ve tarzına bakılırsa, bendelerini istibdat altında yaşatân bir hükümdarı hatırlamamak kabil değildir. Bununla beraber sön derece | hassastır. Taliin en ufak cilve lerini facia şeklinde görür bir tabiatı vardır. Onu konuşurken, gülerken, haraket ederken görenler, ken- disini sahnede zannederler Ak- tris o hayatından kalmış bir alışkanlık olsa gerek. Mamafi son derece zeki ol- yavaş vaz geçmeğe çalışıyor. Pola en büyük diplumatlarla bile gayet ciddi siyasi bahislere girişmekten çekinmemektedir. Pola Negri son derece mer- hametli ve şefkatlidir: Ta uzak- iarda, vatanı olan Polonyada yüzlerce yetim ve kimsesiz ço- cuklara bakmakta ve fukaraya muavenet etmektetlir. Pola Negri sesli ve sözlü ola- rak “Kurşuna isimli bir filim çevirmiş ve ec nebi münekkitlere nazaran mu: vaffak olmuştur. Eskişehir sinema- | larında sigara Eskişehir sinemalarında bugü - ne kadar sigara içiliyormuş, Bu - nu, Eskişehirde çıkan “Sakarya, gazetesinde okuduğumuz ve aşa- ğıya yazdığımız şu satırlardan i anlıyoruz: “Sinemalarda sigara içilmesi İ vilâyet ve belediye tarafından Bu memnwiyete menedilmiştir. riyaet etmiyenler hakkında umu- mi hıfzıssıhha kanunu ahkâmı tatbik edilecektir. Sigara içilmesi- nin yasak edilmesi, ilk önce bazı tiryakilere pek zor gelmiş ise de bunun faydaları da derhal takdir olunmuştur. duğundan bu huyundan yavaş | dizilen kraliçe, | # Bu film Jean Murat, Leon Bary, Suzy Pierson gibi üç büyük artist tarafından oynanmış, cok | helecanlı ve sahneleri insanı dai- | mi bir heyecanda bırakan bir pt- | lis filmidir. Zengin bir genç, müstemlike- lerde yaptığı uzun bir seyahat esnasında, güzel köşkü bir ser - güzeştçi tarafından işgal ve ba - takhane ittihaz edilmiştir. Bu ba- takhaneye düşenler arasında iyi bir aileye mensup bir delikanlı | da bulunmaktadır. Kardeşinin bu evde soyulduğunu tesadüfen öğ - renen kız kardeşi, onu kurtar - mak maksadile bu batakhaneye | gitmiye karar vermiştir. O sıra - zn Müra ile Cen Miller gayet güzel ve ik- balperest bir kızdır. Bir gece bir eğlentiden sonra otomobilde bir gençle avdet ederken, kendisini o gencin elinden kurtarmak için ©- tomobilden iner. Yayan dönerken, Villiam Kel- İ ley namında bir şimendifer $0 -| förü Ceniyi lokomotifine oturtur | ! ve evine teslim eder, Vilyam Kel i lenin işi ile beraber kıza karşı beslediği muhabbet (büyür. Bir gün kendisinde bulunan kızın fo toğrafı sayesinde Ceniyi güzellik İ müsabakasına Mis Missuri ola - İ rak intihap ettirmiye muvaffak slur, Cen bir milyonerin yardı « vayla dünya güzellik kraliçesi o- 2 Könunusâni 1937 Artistik Sinemasında: 77 Numara Ev da da Villenın sahibi Baron d Klev, seyahatinden avdet etmif ve villâda cereyan eden vak'af str. Tesadüf bu ik i kardeşin haber alrr genci birle ir. Biri eki villâsmı ele gt ederel âlemi soymak suretile namusun! temizlemek isti birlikti kurtarmak, çirip batakhane ittihaz sörüleri:kikeyi yen bu iki genç girerler... oraya mevzuunu polis vak'asından ms 77 numaralı ev, teşkil ada size bir kumar ferrüatını, insanların maerl soyul nin te! duklarını, kibar hayatı, aşk ve fa ciayı gösterecek ve her sahnesi de ayrı bir helecanlı vak'a karşr sında bırakacaktır. Suzi Prion — aaa Opera Sinemasında : Güzellik Kraliçesinin milyoner kocası larak intihap edilir ve Robert Nortonla evlenir. Fakat bu izdi * vaçtan saadet doğmaz. İşi ilerlemiş olan Kelley, Pa rise bir iş için gelir ve arkadaşı, Ceniyi bu betbaht hayattan kur- tarmak ister. Kocasiyle bir uzun münakaşadan sonra ayrılırken ef tesi günü bu meselenin halli için tekrar geleceğini (o söyler. Gider gitmez Norton kıskançlığından kendisini tutamıyarak karısına hücum eder ve Ceniyi baygın bir halde şatoda bulunan vahşi kö * peklere atmak ister. Kızı sevef bir hizmetçi bunu görür, ve Nor” tonu revolverle öldürür. Cen ser“ besttir ve Kelliyi bekliyor.