20 Ocak 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

20 Ocak 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

z - roğlat etmeyi tavsiye ettim. «öyle fena bir bakra vardı ki, adata Rejisör Sadi anlattı: — Biliyorsun ki “Suçlu köpe! isimli filmi ben çevirdim. İşe yeni başlamıştık. Artistleri angaje et « miş, muntazaman © çalışıyordum. Tam bir ahenk içinde film ilerli - yordu. Fakat bu ahengi bozan, içi- mizde bir kişi vardı. Süleymanı tanırsın. Hani ya şu bunak ve köse ihtiyar. Haline bakmadan öyle id- dialarda bulunur ki! Meselâ, “Suç- Ju köpek,, te baş rolü kendisi yap» mak istiyordu. Halbuki, ben onu, emektar uşak rolü için angaje et - miştim ve bundan başka da bir şey yapamazdı. Esasen tabiat onu bu rol için yaratmıştı diyebilirim. Herkes beni fena tabiatlı diye tanır. Bu doğru değildir. Yalnız inatçı adamlara fena halde kıza - yım, ve doğrusu onları haşlarım. Bu sebepten Süleymanı her fırsat- ta başlıyordum. Çünkü, kendizine verdiğim rolü benim istediğim gibi değil, kendi istediği gibi oyna- mak istiyordu. Önce kendisine tat- lılıkla söyledim. Aysk diredi. Haş- “Jadım, itaat etti. Fakat gözlerinde çekindim. Maamafih, aradan beş on dakika geçince, unuttum gitti. Film ilerliyordu ama, bir takım sebeplerden dolayı — bunları an- Jatmak canını sıkar — gecikiyor - duk. Bunun icin filmi yaptıran sermayedarlar, kaybettiğimiz gün: leri, daha doğrusu boşuna verdi - Zimiz artist yevmiye ve stüdyo ki- ralarını, bir gün evvel filmi biti- rerek kurtarmak için, beni aceleye sevkettiler. Ben de elimden geldi- ği kadar süratle filmi bitirmiye ça- | Mışıyordum. Her gün erkenden (o kalkıyor, stüdyoya gidiyor, gece yarılarına rordum. Pek tabii bu yorucu iş sinirlerimi de bozuyordu. | Fakat memnundum, film bitiyor - du, ve artık en son sahne kalmıştı. Bu sahnede Süleymanın rolü vardı. O rolünü yapar yapmaz, herşey bitmiş olacaktı. Ertesi gün stüdyoya geldim. Bütün artistler hazırlanmış, dekor» Jar yerli yerine konmuş, projek « törler yanmıştır. Başlıyacak, on beş dakikalık bir işten sonra bitirecek- | tik. Yalnız ortada Süleyman yok « tu. Muavinimi hemen locasma gönderdim. Biraz sonra geldi ve: — Süleyman efendi, dedi, fena halde hasta olduğunu söylüyor. yamıyacakmış, eve gidecek - miş? — Eve mi gidecekmiş? Deli gibi olup sıçramı i Ee Hayır, diye bağrıyordum, evine gidemez. Derhal bir doktor çağırmız, baksın! Doktor geldi, gördü ve döndü: — Hakkı var, dedi, Süleyman efendi ağır basta, kalbi ve ciğerle- ri iyi çalışmıyor, güçlükle nefes a- lıyor. Kendisins kemer gidip isti. gidip Süleymanı — Fakat doktor kabil değil, Eğgr gelip rolünü oynamazia mü- ©ss€se, gecen her gün için ü lira. kaybeder. ağda Doktor omuzlarını silkti; — Bu cihet beni alâkadar et -| “mez. Ben vazifemi yaptım. Doktora müstehziyane teşekkür eltim. fih, diye ilâve etti, siz ken bilirsiniz. Mes'uliyeti size ait olmak şartile oynatabilirsi bizi böyle yarı yolda bırakmak o - İar mu? Bir gayret et, herkes ha- zır, seni bekliyor. On dakikada bi- tecek. Sonra gider, yatarsın. Ya - rın gelir seni görürüz. Haydi yav- rum, arkadaşlarını müşkül mevki- de bırakma! — Pek fenayım, her tarafım itiyor. Ha..katen titriyordu. Bütün hiddetimi unutarak acıdım: — Zavallı Süleyman, dur sana boyun atkımı vereyim, üşümiye - sin, haydi yavaş yavaş gidelim. Bir koluna ben, öteki koluna müdür girdi, locadan çıkıp stüdyo: ya girdik. Filhakika on beş daki: ka sonra artık her şey bitmişti: — Artık, dedim Süleymana, git yat! Serbestsin! Acı acı güldü: — Evet! dedi, artık serbestim! Yarı rsüstehzi, yarı samimi: — Öyle ya, dedim, serbestsin! liyorum, diye cevap verdi, artık bana lüzum kalmadı. — Ey ne yapalım? Tekrar kızmıya o başlamıştım. Arkamı dödüm, ve, insanlar ne tu- haftır, artık kendisile meşgul bile olmadım. Birdenbire, muavinim gelerek: — Efendim, dedi, bir yanlışlık | menedilen bü berifiaşimdi; de: | olmuş. Süleyman efendinin rolü bitmesi için, ayni dekorda daha iki cümle söylemesi lâzım. —Ne?!!. Beynim atmıştı. Nasıl olup da unutmuştuk ! — Koşunuz! diye haykırdım .. Süleymanı getiriniz.. Fakat duru - nuz, ben gidiyorum. Süleyman, locasında makiyajı - nı bozmakla meşbuldü. Kendisine meseleyi anlatınca: — Kabil değil, dedi, yapamam. | Yalvardım, yakardım olmadı. Hain ihtiyar benim bu halimle san- ki alay ediyordu. Nihayet gözleri“ me bakarak: — Bir şartla, dedi, oynarım. Bütün artistlerin huzurunda elimi öpeceksin! Vay canıma! Fakat çare yoktu. Her geçen dakika, müthiş masrafa sebep oluyordu. Kabul ettim, ve kahkahaları güçlükle zapteden artistlerin huzurunda ( onun elini öptüm. Çevirmiye başladık. Süleyman, son cümleyi söyleyip de, benim: — Söndürün! bitti! Dediğimi duyunca, “Pek fena - yım!,, diye hemen savustu. Zira, arkasından yanıştıracağım tek- menin tadını tatmak istemiyordu. Himayel Etfalin faaliyeti Himayei Etfal Cemiyetinin Teş- rinievvel - Teşrinisani, Kânunuev- vel ayları zarfındaki faaliyeti. 8155 çocuğa süt verildi. 2537 kilo süi verildi. 509 kilo şeker va: rildi, 91 çocuk kundak takımı. 12 ayakkabı. 557 çocuk muayene ve tedavi edilmistir. 17 lira nakdi mu âvenetie bulunulmuştur. 15 Oltre Viyole tedavisi yapılmıştır. 15 bat- taniye verildi. Hukuk talebesi cemiyetinden: Cemiyetimiz 20/1/9083 Cuma, günü saat M4 te Halkevmdn fevkalâde bir kongre ak - tsdocağinden bütün arkadaşların mezkür saatte bulurnmları #ica olunur (6343). “© Tstanbml Erkek lisesi mezunları eemife > tindem; Cemiyetimiz 20/1/9383 Cuma günü saat Hariçteki | Yobazlar zetesinden: Yunanistandaki Tür - kiye matrutlarından ve irtica â- lemdarlarından Hafız Röşat is - Yassıören halkımı, ötedenberi ta- kip ettiği politikaya itba'en tek - Yassıören imammın şapkalı in - ! sanlarla düşüp kalktığını, onla - rın meclislerinde (bulunduğunu, nikâh ve cenaze cemiyetlerine iş- fet ettiğini ileri sürerek böyle bi: demiyeceğini (Nevzat hocadan sormuş, Gümülcine müftüsü de u- zun bir fetva isdar ederek böyle bir imamın arkasında namâz ki - Imamıyacağı hükmünü vermiştir. Hafız Reşat bu fetvayı yüzler- ce nüsha teksir etmiş, fotografı- nı çektirerek halka dağıtmış, tez- virata başlamıştır. Garbi Trakyalı olmıyan etabli vesikası da mevcut bulunmıyan layı ahalinin şikâyeti üzerine ve mesâle ta başvekâlete kadar ak - settikten sonra muallimlikten mamlık yapmağa çalışarak teced- düt yolunda mek istiyen Yas- sören gibi büyük bir köy halkın zehirlemeğe kalkmasına müsaa - de etmek bilmeyiz ki Türkiyenin Atina sefiri Enis Beyin nazikâne beyanatına karşı Yunan hüküme- ti tarafından verilecek bir cevap teşkil eder mi? münasip Beyoğ'u Üçüncü Sulh Hakuk Hâkimi - inden 1 — Makbule, Hacer Hanımları cur Mekmet Vehbi Efendinin mutasarrıf ol- dukları Kasmpaşıda Küçük” Piynlepeşa mahallesi Tahin Kipri sokağında & Nolu v6 720 lira kıymet takdir odilen maa! peni tamamı Şuyuuüun izmlesi açık arttırmaya. vağedildiğinden 20/2/1013 tarihine müsadif Parartesi günü sasi 15 ten 13 ya kadar Böyoğlu suk mahilemssinde bilmüzayede satılacaktır. Artırma badeli kıymeti mülsmmenesini veya $4 76 ini bi- Mursa © gün ihale edilecektir. “5 75 çi bul - madığı takdirde en son ârttratım tesbbidü baki kalmak saretile ikinci artırma on bö İ ginci gününe tesadüf eden 7/3/083 Salı gü nü saat 15 ten 16 ya kada Icra olünacak ve en gön arttıran üstünde bırakılacak - tir. 2 — Teribi ihaleye kadarki vergi, va- kıf ienresi belediye rusuümü Ve delintiye his- açdarlara öittir. Artlırmaya iştirak; edecekler kıymeti muhammenenin Ş, 7 buçuğu nisbetinde te. minat akçesi veya milli bir bankanın tetgi- pat mektubunu getirmeleri gartlır. 3 “Arttırma bedeli tarihi #anleden ves gün zarfında mahkeme kasımna tediye cdi İecektir. Aksi takdirde fari: fiyat zarar ve ziyan ve matariri saire bBilâklilkür keh- disinden tahali edilecektir. 4 — Mezkör gayri menkul Üzeri; ipotek sahibi alacaklılarla Haklari tara zi - cilile asbit cimıyen ipotekli nlacakirlır ve berhaagi biz hak iddia edenler tarihi ilândan itibaren 20 gün zarfmda evrakı müstileiş. rile birlikte sntış memuruna müracast et » mah» sabit olmıyanlar satıp bedelinin pay sından hariç kalırlar. riusne 30/1/9003 tarihinde mahkeme Parla yanlğmat elmak (eti. 0. ile başicitabete inliraca - İstanbul era Dairesi Birinci İris Me - yrarkuğundan: Evvelce iflâs Hin eğlen Ankara cadde - #ihda “Grafik, mağazası sahibi Hrant Le - moncıyan Efendi hakkındaki ifldum Kalk masina mahkemece 17/12/007 tarihinde karar verildiği ilân okunur. İstanbul 4 cü İcra memurluğundan: Bir alacağın temin! için mahcuz ve sa bilmasına karar verilen 18 kalem ev eşyası 25/1/9033 tarihine tesadüf cden o Çarşamba günü sant 10 dan 13 ye kadar Cadde Hoş. niz, Sermaye ve müesses sahibi ; 10 da Şehzadebaşı Letafet apartmanı Yatı | tanımda merhem Sari bey köşkü örüde de gelmişti. Gidip Süleymanı loca: sında bulduk. — Süleyman, dedim, yavrum, kazasi Halk firkamt merkes salonunda se » Belik kongresini ahtedeceğinden merkür #a- ette bütün İstanbul Hsesinden mezun arka” daşların teşriti rica otumur” (6343). birinci açık" arttırma suretile paraya çev » Hileteğinden taliplerin maha'linde memu » Tuna 32/989 dosya He müracaatları Hân ölu- nur (5393). rar tefrikaya düşürmek istemiş ve | tirak ettiğini veya edenlerle ül - | İ ve bir çok edepsizliklerinden do- | ehme VAPURU İ BÜLENT Gümülcinedeki Yeni Adım ga- | mindeki malüm ve mahut hoca , | İ Vapuru 29 Ki sni PAZAP günü Zonguldak, İhebolu, Satsun, Ordu, Giresün, Trabzon. Rize ve Mapavri” ve azimet ve avdette i kelelerle Sürmene, Vakfıkebir, Görele Patsa ve Ünye'ye utrayarak avdet edecektir. Aliye Han No. ( Tel, 91037 Karabiga hattının 21-1.933 Cumartesi postası yalnız bir sefer için bir gün teahhurla 22-1-933 pazar günü akşamı ( kalkacak ve mutat programı tatbik edeçektir, 1282) Nazarı dikkate Aile haya iktisadiyesine o yardim etmek gayesile büşar edilmiş olan (Nek- tar K. Zarukyan biçki dikiş mektebi ) besinci devre talebe kav- dına başlamıştır. biçki ve dikişi biraz Bilenlere Uç sv hiç bilmiyenlere altı ay zarfında esası surette tedris eder mü. saddak şehadetname verir cumadan baş kâ her gün mürmesat kabul ölünür. Ad- res: Beyoğlu (A'tınbakkal “İcadiye önd- desi No. 63 C, H, F, Kâtib'umumiliğinden: Kuru'tay karatı ile infisah ede- rek hak ve vecibeleri C, H. Fırkasına ibtikal eden Türk Ocaklarının bir takım borçları da Firkamıza intikal etmişti; Bu borç'arı ödemek için Fırkaya geçen bazı binalar satılmaktadır. Şimdiye kadar bu yoldan elde edilen para ile borçlardan ancak yüz liraya kadar - yüz lira ha: riç - olanlarının ödenmesi imkâ- nı hasıl olmuş ve buna karar verilmiştir. Tediye cetvelleri ha- zırdır. Şu halde münfesih ocak- lardan yüz liraya kadar alacağı olanların Ankara'da Cumhuriyet Halk Fırkası merkez'ndeki tas- fiye encümenine müracaat etme- leri rica o'unur. (191) Beyoğlu Birinci Sulh Hukuk Hülimliğin- Gen: Mühürdar zade Beyle Vartan oğlu Kevork Efendinin şayian rüutnaszrıf olduk- larr Beşiktaşta Sinampaşayı atik mahalle - yeni 20) ve 32 ve Ji ve © dlrt bap dükkân: müşte anın hükmen izalel şuyuu zerre açık ağı halde tarafeynin ademi müracat. mebni satış tâlebinin düşmesi Üzerine yeniden satılığa larak 28/2/1093 tari- his meüsadif Salı günü sast 14 ten 18 ya keme minde satılığa çika - Kıymeti 6228 lradır. vi maubümmek kıy - ini bulursa o gün (hale stilapaklir. lamadığı takiirde e Ut dahil kalmak sezetile ikinel sı ve en öon artiramn ditüsde bırakılacaktır. 3/1 ve delialiyenin tamamı Biliçtöriye alttir. Artırmaya iştirak edecekler mu - yüzde Yedi buğulu rilzhe- lâzmı gelip aksi takdirde farkı Bat ve raasarif bilâ hüküm kendisinden aki 6 herhangi bir hal iddin edenler bu Mânden Hübaren yirmi gün içinde evrakı müsbitele- tile beruber mlracsatları lâzım gelip sks) taleditde satış hariç kalacak'asdır. Fazis maliniat alınık istiyentirin Beyoğlu Birinci Sulh Hukuk kalemine 932/81 numara ile müracant et » meleri ve herkese azık bulumdurulari sert - nameyi tetkik eylemoleri Hân olmur, İstanbul İkinci İcra Memurluğundun: Rir borçtan dolayı, mahcuz ve paraya Uimba rmotör ve emire elekteikçi- it alât veedevat 25/1/683 tarihinde sant 13 <--14 te Galetada Dabtiyar Hahir Kapısı önünde açık artlırna Ve satılacağın- dan taliplerin mahallinde 32/3601 dosya nu- maraslle müracaatları Mn olunur (6304). Merkür gayri menkul kan üzerinde | bedelinin — paylaşılmasından | Doktor — Operatör Ahmet Asım Doğum ve kadın hastalıkları birinel senii mütehassıs Muayene: 10 — 12 Ortaköi Şifa yurdu, 15 — 15 Beyoğlu, İstiklâl calderi No. 193 (Opern sineması kargıs*) Telefon: 41060 — 4,2221 Doktor Balıkçıyan Muayenehanesi: Beyoğlu Mektep Sokak Ke. 17 Teleton: 9026 Bayoğlu Doktor Cevat N. Zekâi Sinir mütehassım Cuma ve pazardan maada günlörde sast 3 ten 6 ya kndar basta kabul olunur. Munyenehanesini Babetli karşısında An kara enddesi No. 47. ye tevslan naklet- miştir. Telefon muayene: 25460, İkametgâh: 60740 Operatör » ürolog doktor Mehmet Ali Idrar yollan hastalıklar o mütehmasıs Eminönü (Sabık Karskaş) (o hanıma cakletmiştir. Cumadan manda ber gün hastalarını kabul ve tedavi eder. Doktor Hafız Cemal Dahlit bastalığlar mütehassm Divanyolu No. 115 Telefon: 22780 Göz hekimi doktor Süleyman Şükrü Birinci sini? mütehassıs Babfli (ankara Czddesi Numara 60) Diş doktoru Zeki Halit Unküdar Atlama taşı No. 58 Diş tabibi Zeki Nuri Her gün hasta kabul edilir. Her nevi diş rahatsızlığı tedavi olunur. Muayenehane; Üsküdar Ahçıbaşı Mektep sokak No, BÖ Beyoğlu Birmci Sulh Hukuk Hâkimliğinden : Mühürdar Zade Nuri Böyle Vartan oğlü va şüyian o mutasareı Ol. dukları Beşiktaşta Sinan Paşayı alik ma* hallesinde Kömürcü sokağında eski 16 ve 18 ve 20 ve 20 mükerrer ve yeni 20 ve 27 ve 24 ve 26 ve 28/1 numaralı dört bap dük * Kün müştemil kanın hükmen izslei şüyu” une ve müzayede suretie satılmasına karaf verilmiş ve sutışın 28/2/8933 tarihine mü * sadlf Salı günü sağt 14 ten 16 ya kadaf ve kıymetini bulmadığı surette 16/3/033 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 te 15 ya kadar icrası mukarrer Bulunmuş ol“ 'duğundan mezkör yevm ve vakitlerde mu” mealleşh Kevork Efendi mahkemede ispati vücut etmediği takdirde rizasma bakılmak” #zin hissedar olduğu mezkür arsanın ibs” tesi katiyyen icra klmacağı tebliğ maka * una kalm olmak Üzere İlân olunur. Kocaeli Sulh hukuk Mahkemesinden: B: Çukur bağ mahallesinden detlâl Bekif zevcesi Emin» kanım vekili zevdi Bekir ağ# müddcaaleyh mahalli mezkirdan Lorlu Ah“ met ağu beyinlerinde vonhalli mezkürda veki bir bap hinme maa bahçenin şuyuun izolesin dair Beame olunan davanın merkum Ahmet ağanın ikametgâhmın reeçhul bulunmasın * dar raşi ilânen yapıdan tebliğet Üzerine vü” rut etmediğinden müddelnin talebile gıya * ben icra kılınan muhakeme (o Meticeaind# müddanbih hane man bahçenin kabil taksi olmadığı iadelkezif anlaşılmakla biliştirsi tasarruf olunan emvali geyri menkulenif taksimine dair kanunun $ inci maddezir İ tevfikan yupılun tebliyatis morkum Ahmet İ uğanın bede'i misli mukaddere ile iştirayi talip olmadığı cihetle mhddeiye vekili bil * ” İ mlizeyode furubtile şuyuun izalesi talebin * ye de ısrar eyfemiy olduğundan kanımı pes © burun 0 uncu maddesi mueibinse mildde # abih hanenin biliştizak tasarruf olunan es vali gayri men3ule bekimtaki kanun Si” İ kamma terfikan tlmüzayede tatibine İba leeine ve bede'inin hünenin“dört sehim it © i barile Hel sehiml Eptine hanım ve diğer #elimine Ahmet ağanın mutasarrıf olma Jarms göte hisseleri niabetinde — taksimi!f ve 17 İlri keşit ücretile 164 kuruş pul e9 “ manmın şirekâya aidiyetine kabij itiraz VE temyiz olman te gryaben 11/Teşrini 8“ ni/341 tarihinde verilmiş alduğu te? | Ağ rankarıma kalm olmak üzere ilân Ol” bur, ei İstanbut Üçüncü tern Memurloğundani Bir borcun *eraini için mahcuz ve parsj* | çevrilmezi mukarrer mühlelif » xunduesif” 23 * 20 - 20/1 aanl/033 tarihlerinde Ber dal bedestaninde ikinei açık arttırma Be laciiktır. İlân olunur (6337). ği