18 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

18 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Verem cemiyeti Mücadele cemiyetinin dünkü kon- gresinde cemiyetin Istanbuldaki hizmetleri, sanatoryomun hasta- lara yardımı, projeler görüşüldü 16 nci Yıl »* Sayı: 5428 Tayyare postası başlıyor , Artık İstanbulla Ankara ara - sında tayyare postası bir iki gün içinde başlıyacaktır. Bu posta tay- Yaresi geçerken Eskişehire de uğ- 2 ır, Binaenaleyh Eskişe - hirlilerle Ankaralılar | İstanbul Bazetelerini şimdiye kadar oldu - İ ĞU gibi basılışından bir gün son- | Tedeğil, nihayet üç, dört, saat Sonra okuyacaklardır. Çünkü sa * €yin saat altıda basılan ga - >steler saat dokuz buçuk, onda Yyare ile Ankaraya varmış ve Sada satışa çıkmış bulunacak - * Tabii bu tayyare postasından Mektupla muhabere de istifede e- İecektir, İstanbulla Ankara ara - günü gününe mektup ya - tevap almak imkânı hasıl ola- | r, Şimdiki haide yalnız ga - ; Öte ve mektup nakledecek olan ğ tayyare postası OMarttan sonra Yolcu da götürüp getirecektir. Ondan sonra her gün posta ve nakliyatı devam edecektir Ve bu nakliyat yazm ve kışm, iyi bavada ve fena havada hiç bir tün keşilmiyecektir. İyi havalarda olabilir; fakat fena havalarda ve hele sisli gün - erd, bu postaların intizamını te- Min etmek hakikaten mümkün Müdür? İstanbulla Ankara arasında İliyecek olan tayyarelerin terti - b ve techizatını bilmiyenler bu rn şüphe edebilirler; fakat Vertibat ve techizatı öğrendik - len sonra böyle bir şüpheye ma - Aİ olmadığına derhal kanaat ge- tiril. Filhakika posta tayyarele - Yi için hatıra gelebilecek iki mü - Him tehlike vardır: 1 — Tayyare | irade uçarken motöre bir sakat- | arız olarak durması ihtimali, ”— Yayyarenin hava tahavvülâ - Hadan mütevellit zorluklara uğ « , bilhassa sis tabakası içe - isine, düşmesi. İstanbul Ankara posta tayya * yerinde bu iki türlü tehlikeye &mniyet tertibatı (o vardır. irde tayyarenin motörü değil, ikidir. Şayet bu motör - biri herhangi bir sebep - dolayı bozulursa ikinci mo - * yoluna devam ederek seyaha ikmal edebilir, Binaenaleyh, iki motörün ayni zamanda KS ilanarak durması hiç bir za - a Varit olmıyacağına göre mo- “ Er fi ten tini fiz in hareketleri üzerine tesiri hizmiyetsizdir. Yalnız Eskişe « Ankara gibi iniş yerlerinde Pakaş sis meselesi o vardır. tarap bu da telsiz vasıtasile ber» Yeni edilmiştir. Zira, her tayya - G tale de hem alıcı, hem veri- İş ”Z aletleri (Obulunduğu ve İa Ankara arasında muh- > Mehmet Asım 2 tarafı 2 inci sayfamızda) Hatıralar ve Vesikalar Tefrikamızın bugün mcü formasını ediyoruz. Tahrir Telefomu: 24379 (5 Ankarada tesis edilen Atlı Spor | Gazi Hazretleri klübü Memleketimizde atlı (sporu | canlandırmak için Ankarada At - İı spor klübü teşkil edildiğini yaz- | mıştık, Klübün reisi olan Zira - | at vekili Muhlis Bey bu klüp bak- ! kında şunları söylemiştir; i o — Klübü memlekette ata bin- mek, at merakını yaymak Türki- İ yede milli tarihin gururu olan at sporunu canlandırmak için açi - İ yoruz. Teşebbüsün gördüğü rağ - i bet büyüktür. işe ilk defa üç atla ziraat mektebinin yanındaki ma - | nejde başladık; simdi 20 at ye - | tişmiyor. Klübün tesis hazırlıkla- rma kadın; erkek 74 zat iştirak etti. Belki bir sehe sonra 40 atr - | mız ve 200 binicimiz olacuk. Eski nafıa vekili Feyzi Bey öldü | Eski meclisi meb'usanda ve| Büyük Millet Meclisinin ilk dev -| velerinde meb'us ve nafıa vekili | olan Diyarıbekirli Pirinççi zade | Feyzi Arif Beyin dün vefat etti - ğini teessürle öğrendik, Merhumun cenazesi yarım Ka- lamıştaki köşkünden kaldırılarak Karaca Ahmede defnedilecektir. Ailesine taziyetlerimizi beyan e - deriz, | Istanbul spor Beşiktaşa 2-0 yenildi Dünkü maçtan bir safha (Tafsilân spor -sayıfamızdadır | Relsietimhur yerine kurama yiyen ve çok Cumartesi , 18 - ŞUBAT (2 ind ay) - 1933 i 3 Amerikada suikast EE Suikastçı 35 yaşında bir anarş'stmiş, Halk onu öldürün diye bağırdı, polisler zorla kurtardılar 4 İdare Telefonu: 24370 Sayısı 5 Kuruş İntihabın yeniden yapılması mukar- rer iken ne Amerikada arsmeanamasassasanana Reisicümhura suikast Abali “Bu adamı öldürünüz, Inç ediniz! ,, diye bağırdı, MİAMİ, 17 (A.A.) — M. Ruz- velte suikast yapmak istiyen Zan- gara, bir siranın üstüne çıkmış ve | revolverinin namlusunu başka bi- risinin omuzuna dayamış olduğu halde M. Ruzvelte doğru silâhmı boşaltmağa başlayınca halk “bu adamı öldürünüz, linçediniz,, di - ye bağırmıştır, Bir çok kimseler Zangaranm üzerine doğru hücum etmişlerdir. tehlikeli bir'surette yaralanan Mi Cermak Zabıta, mutaarrızı halkın elinden büyük zorluklarla çekip almış ve Zangarayı derhal hareket (emri verilen bir otomobilin yük kona - cak yerine - bağlıyarak ahalinin öfkesinden, tehevvüründen kur - tarabilmiştir. Bir kaç kişi Zangarayı götü - ren otomobili takip etmek ve mü- tearrızı dövmek istemiştir. Fakat CAlt tarafı 2 inci sayıfamızda) Gözlerini kan bürüyen baba Birisile sevişti diye kızıl bir demirle kızını dağladı Adanan Yumurtalık nahiyesinin Tahiriye köyünde Mehmet isminde bir adam ve bu. nun da yirmi iki yaşlarında Ayse adında bir kızı vardır, Ayşe eyni köyde bir deği « kanlı ile sevişmekte ve onunla evlenmek fikrindedir, Mehmet buna katiyyen razı dö- 8, Fakat her ne yapıyorsa bu sevişen iki kalbi ayırmağı muvaffak olamıyor. azm bu inadından hiğdete gelen Mehmedin göz- leri kararıyor ve Ayşeyi yere Yatırıp elle - rini ayaklarını bağladıktan sonra ameliya - ta girişiyor: İlk önce ateşte kızdırdığı kıpkızıl de mir parçasını zavallı kızın gene alta, vi © endünün muhtejif yerlerine, bucuklarna ba- sıyor, Fakat iy bu kadarla biliniyor. Göz « lerini kan bürüyen bu hissiz ve vahsi baba, eline aldığı bir baltanın ters tarafile Ay - genin başina vurarak sdamakılı yaralıyor ve xavalı kızı baygın bir hale getiriyor, Bir ay kadar müthiş isliraplar çeken Ayse nihayet birer keödinn o gelebilerek Adanaya kaçmış ve Olimhuriyet müd - dekumumiliğine bir istida ile müracaat et - miştir, Ayşe, hükümet tababeti tarafından w - zun uzadıya muayene edilmiş ve kendisine kırk beş günlük bir rapor verilmiştir. Müdâetumumilikçe bu baha hakkında kanuni takibata başlanmışlar. den yapmıyorlar acaba! Mesele güzellik değil, intihabın bozukluğudur ire Hanımı müsabakacılara tanıtan Paşa Avrupayada götürecekmiş ? Nazire Hanımın kaşlar ( Ankaradan dün | | aldığımıztelefon: ANKARA, 17 (Hususi) — Gü- zellik müsabakasının yeniden ya - pılması burada müsabakayı tertip edenlerin de rızası dahilinde karar altına alınmıştır. Bu karara göre, birinciliklerinde ihtilâf olan iki güzel Nazire ve Feriha Hanımlar tekrar hakem huzuruna çıkarıla - caklardır. Yalnız bu hakem heyeti, evvel- ki hakem heyetine üçte bir yenileri ilâve edilerek teşkil o olunacaktır. Kararın hâlâ tatbik edilmemesi ve Nazire Hantmın hâlâ Türkiye gü- zeli gibi ilân olunması işin içinde bazı gizi; ellerin hâkim olduğu ka- naatini uyandırmaktadır. Ankaradan dün verilen şu te - izmir güzeli Nazire H lefon haberi de anlatıyor ki, son güzellik intihabında uyanan şüp- heleri haklı gösteren sebepler ve deliller gün geçtikçe çoğalmak - tadır. Biz ötedenberi bu intihabın yenilenmesine lüzum olmadığı, intihabın ilk kısmını mer'i addet- menin en kestirme yol olacağını yazıyorduk. Yoksa hatalı bir in - tihabı yeniletmek güç bir iş de - ğildir. Müsabaka mürettipleri i - çin, ihtilâfa sebep olan iki genç kızı ayni hakemlerin önüne geti- rerek: — Buyurun, hangisini beğendi- ğinizi bir kere daha bildiriniz! demekten daha kolay bir şey var mıdır? Meğer müsabakayı tertip eden- — Cevübun kısa ve kestirme olacak - tor, Bilmek İdrımdır ki bu günün kızı her şeyden evvel yarmın anası, bir aile ocağı - nın temel taşı olacak, gelecek neslin terbi- ye mes'uliyetini deruhte edecektir, Cemiyet ve aile hayatında mühim ve değerli bir va- rolünde hakkilo muvaffak © olabilmesi için her suretle benliğine sahip olamk yetişme- si lâzımdır. Hayat muadelesindo üeticenin müsbet ) Erenköy kız lisesi müdürü de “doğru değildir ,, diyor! Gözellik müsabakaları etrafında maarifçileri- mizle konuşmıya devam ediyoruz. Erenköy kız lisesi müdürü Mahir B. sualimize şu cevabı verdi zife deruhte etmesi lâzım gelen bu varlığın | ler bu teklifi evvelâ kabul eder göründükleri halde sonra bundan vazgeçmişler. Sebep ne? Haydi Feriha Hanımın birinciliğini ka - bul etmiyorlar,“asıl birinci Nazire Hanımdır,, diyorlar. Fakat hake- mi, seyircisi, İstanbulun beş ga * zetesinden dördü buna aâleybtar olduğu halde neden yeni bir in « tihaba razı olamıyorlar? Bunun sebebini anlamak kolay iş değil! Hele ortada müsabakayı tertip edenlerle Nazire Hanim arasında müsabakadan çok evel yapılmış bir anlaşma olduğu, bin lira mü - kâfatm hâlâ verilmediği, veril « miş olsa bile şüpheleri izale ede- (AH tarafı 2 inci sayfamızda) Mahir B. olabilmesi için benliği sarsan hareketler di - betta doğru ve yerinde olamaz! Mahir Bey, diğer sorguları » mıza cevap vermek istemedi, gü- lümsiyerek: — Biz riyaziyeciyiz, X etra » fında meşgul oluruz, lügatimiz üç yüz altmış kelimeden ibarettir, dedi,