18 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

18 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Le dar sulu ve vıcık vıcık, yağmur 18 Şubat 19393 VAKIT Lig maçlarının bi Mevsimin en mühim maçların - birisi telâkki edilen İstanbul *bör — Beşiktaş maçı da dün Tak timde yapıldı. Beşiktaşlılar sıfıra iki sayı ile rakiplerini yene -| birinci devrenin ikinciliğini ka 2andılar, i Maçın tafsilâtına girişmeden e- Vel şunu işaret edelim: Saha o ka- (9 kadar devamlıydı ki, bu maçın hasıl olup ta tehir edilmediğine hayret ettik, Günlerden i devam eden yağmurun bir ba »k haline getirdiği bu saha eve fenni şartlardan çok uzaktı, O kadar uzaktı ki, maç başlamadan *vel muayyen bazı noktalara ve “izgilere “Nakşr ber âb,, kabilin « vur” ij md maçın Ün üç'beş torba kireç dökmek za- Tüteti duyuldu. Suyun ve çamurun de çizgi durur mu? Bittabi ME iki dakika sonra dökülen bu Vi Avuç kireçten eser bile kalma- Maça gelince; yirmi iki gencin örünüyordu. Buna rağmen lerine rağmen bu bu şerait altında gü| , tafsilâtma geçe - ki, Saat dördü beş geçe, Sait Sa İ lag, pt Beyin hakemliği ile baş -| oynıyamaması do »| $ ile ambarlar büyük 10 Baki merkez muavin yerine i. Bu itibarla genç ta- Çamur deryasında bir maç! İstanbulspor o Beşiktaş takımları bir arada Beşiktaşlılar Istanbulsporu da yenmiye muvaffak oldular rinci devresi bitti kımın hücum hattı, muavin hattı nın kuvvetlenmesi pahasına zaif lamış görülüyordu. Buna rağmen birinci devre daha çok İstanbul sporlulara ümit verecek manzara» larla geçti. Müdafaa çok iyi çalı - şıyor, ve Salâhattin Beşiktaş hü - cumlarmı kesmekte belli başlı bir mevcudiyet oluyordu. (Fakat bu mücadeleden İstanbulsporun ga - lip çıkması ihtimali daha maç baş lamadan evel birdenbire zayıfla - yıvermişti. Çünkü bu çamur tarla- sınm kombine oyuna pek az im - kân vereceği muhakkakti. Bu iti - barla bu saha, bu halile daba sağ lam, daha vücutlu olan ve geniş paslarla iş gören Beşiktaş takımı için daha müsaitti. Bu vaziyette İs tanbulsporlular için baş vuracak vegâne çare rakipleri gibi açık ve geniş paslara dayanan bir sistem tulturmaktı. Fakat nedense İstan- bulsporlular maç sonuna kadar böyle bir saha üzerinde kat'iyyen bir kıymet ifade etmiyen, yerden oynamak, kısa paslarla iş görmek tarzından ayrılmadılar, Devrenin yirmi dokuzuncu dakikasında b' frikik cezası Beşiktaşa ilk sayısı- i | nı kazandırdı. Feyzinin bir şütü kalecinin hemen elleri arasından sıyrılıp geçmişti. İstanbulsporlular, daha iyi oy - nadıkları halde birinci partiyi kay i | betmişlerdi. » İstanbulspor takımının ikinci devrede kuruluş şeklinde bazı ta- dilât yapılması, bu arada Salâhat- tinin mühacim hattına alınarak, sayı çıkaramıyacakları tahakkuk eden bu hattım daha işlek ve mü- essir bir hale getirilmesi lâzımdı. (Alt tarafı 8 inci sayıfamızda) Dereceler ve sayılar Maçların birinci devresine göre.. Dün lig maçlarının birinci dev- resi bitmiştir. Önümüzdeki iki cuma şile maçlanna tahsis edilmiştir. Lg maçlarının #kinci kısmına on martta başlanacaktır. Birinci ye ikinci küme takımları mın birinci devredeki vaziyeteri, pü. vanları kazandıkları ve kaybettikleri sayı adetleri şunlardır 1 — Fenerbahçe Beş galibiyet, bir beraberlik, 17 pavan.Kazandığı sayılar 21, kaybettiği sayı 5. 2 — Beşiktaş Be galibiyet, bir mağlâbiyer 16 puvan. Kazandığı sayılar 11,kaybettik- leri 3. 3 — Istanbulspor Dört beraberlik, bir galibiyet, bir mağlâbiyet. 19 puyan, Kazandığı sayı- lar 9, kaybettikleri 4 a — Vefa iki galibiyet, üç mağlabiye, bir beraberlik. 11 puvan. Kazandığı sayı İar 9, saybettikleri & 5 — Beykoz Bir galibiyet, üç mağlübiyet, fi beraberlik. 10 Puvan. Kazandığı sayı» lar 13, kaybettikleri 17. 6 — Gala'asaray Dört mağlâbiver, bir galibiyet, bir beraberlik. “9 puvan. Kazandığı sayılar, 10, kâybettirleri 17, 7 — Süleşmaniye Dört mağ'übiyet, bir galtbiyer, bir berabeıliki:9 puvan. Kâzahdiğı sayı- Jar 3, kaybettikleri Ti, - 1 — Eyüp Alu galibiyet, (8: puvan. Kazan- dığı, sayılar. 20, aybettikleri 5. 2 Anadolu Beş galibiyet, bir mağlübiyet 16 puvan' Kazandığı! sayilar 18, kaybet. tiği 5 3 — Hilâl Iki gelibiyet, iki mağlübiyet, iki beraberlik, 12 puvan.Kazandığı sayılar 11, kaybettiği 15. 4 — Topkapı Üç maplübiyet, iki galibiyet, bir eraberlik, 11 puan, Kazandığı sayılar 11, kaybetiği 11. 5 — Altıcordu Üç mağlöbiyet. iki beraberlik, bir galibiyet 10 puvan. Kazandığı sayılar 7, kaybersiği 19 6 — Beylerbeyi Dört mağldbiyet, bir berabere, bir galibiyet 9 puvan. Kazandığı sayılar 13, kâybettiği 19. 7 — Kasımpaşa Beş mağlâbiyet, bir galibiyet & povan, Kazandığı sayılar 5, kaybeğti. im italyanlar Belçika. lları yendiler BRÜKSEL — İtalya ve Belçika mili; takımları arasında yapılan mas pek kala - balik olmuştur İtalyan takımı, iki sayıya karşı üç sayı ile galip gelmiştir. Boksta dritnavt siklet ! NEVYORK, (A.A.) — Primo Cârnera aleyhine “Teknik surette katli hefse sebe » biyet,, vermiş olmak ithamiyle bir tevkif müzekkeresi çıkarılmaştar. Nevyotk hükümeti boks Komisyonu, haziran aymda yapılması mülasavver Cur. nera - Şharkey maçının yapılmasın mars olduğunu bildirmiştir. Komisyon, bir“Drltnavt siklet, bok sörler soufı ihdas etmiştir. Bundan dolayı Camera, bundan sonra ancak sikletleri 103 kilogramı ve boyları 183 santimetreyi ge - çen boksörlerie dövüşebilecektir. Haliç ok İSTANBUL, (A.A.) — Deniz- cilik federasyonumuz, neticele - ri önümüzdeki mevsimden itiba - ren görülebilecek müsbet bir me - sai programı takip (etmektedir. Federasyonun meşgul olduğu yüz me, kürek ve yelken sporlarına ait mahalli ve beynelmilel niza - matı tesbit etmek, kürekçilikte beynelmilel temaslara kabiliyetli bir hale gelmek için yarış vası - talarını muayyen bir tipte birleş - tirmek bu mesai cümlesindendir. Bu sporlar etrafındaki muhtelif gayretleri bir araya toplamak ve en faydalı neticeler (e verebilecek şekilde tensik etmek için bazı &- saslar hazırlanmıştır. Federasyonun meşgul olduğu üç spora ait beynelmilel nizamat henüz bir kül halinde tercüme €- İ dilmiş ve toplanmış değildir. Bu noksanın, mazbut bir şekilde ça - lışmağa mâni teşkil ettiğini gören denizcilik federasyonumuz, ayni zamanda bu sporun Türkiyedeki tatbikatına taallük eden bir de ta- | limatname vücuda getirerek bey - nelmilel hizâmnamenin tercüme - lerine başlanmıştır. Federasyo - nün meşgul olduğu kürek, yüzme ve yelken sporlarma ait program, ! bu sporun idare makanizmasını tutan ayrı teknik heyetler tarafın- dan, federasyonun umumi kontro- dü altında hazırlamıştır. Bu prog- ramlar şunlardır? KÜREK Kürek sporuna ait beynelmilel nizamnamenin tercümesine baş - lanmıştır. Ayni zamanda bu spo- run memleketimizdeki tatbika - tma ait talimatname de vücuda getirilmiştir. Bu iki eser mevsi - min başlangıcından evvel tama - men hazırlanmış bulunacaktır. Talimatnamede yarışlara ait mu - ayyen noktaların tamamen tesbi- tinden maada her zaman ihtilâf - ları mucip olan mesafe bahsi de beynelmilel kavait ve teamüle göre tamamen tecdit olunmuştur. Bu nokta, bundan sonra yapıla - cak yarışların selâmeti noktasın - dan bilhassa mühim görülmekte - dir. Türkiyenin her tarafında ayrı şekillerde yarış vesaiti kullanıl - dığını, hattâ İstanbulda bile bi - ribirine benzemiyen sınıftan va - | taların yarıştırılması icap ettiği « Fenerbahçe klübünün denizcilik lokalinde çalışarılar yüzme hoca ve Ekrem Rüştü Beyle birlikte Yarış vasıtaları beynelmilel bir tipte birleştirilecek klübünde bir fıta nümunesi yapılıyor ni nazarı dikkate alan federas- yon, bu mahzurun önüne geçmek için bütün yarış vasıtalarını mu « 'ayyen ve beynelmilel bir tipte bir leştirmeğe karar vermiştir. Bu su- retle hem Türkiye kürek birinci « liğinin hem de beynelmilel temas- ların icrasına imkân verilmiş olas caktır. Bu gayenin kurtarılması için Macaristandan Her Ponzo ismin- de mütehassıs bir zat getirilmiştir. Bu mütehassıs memleketin ke- reste menabiini esaslı bir tetkik « ten geçirdikten sonra bu vasıta - larm inşasında kullanılması en münasip cinsi tayin etmiş ve Ha“ liç klübümüzde bir atelye vücuda getirerek bir “Gone fıta,, yapma - ğa başlamıştır. Şubat nihayetine kadar ikmali mukarrer olan fıta federasyonun inşaiye mütehassıs- | larmdan mürekkep teknik heyeti tarafından tetkik edilecek ve in - şa esasları muvafık görülürse bu frtaların eşleri yaptırılacaktır. Mevsim başlangıcında yetiştiril » mesi mukarrer olan bu ilk bey « nel milel tiplerimizden üçü, Türk yüzme birinciliklerine iştirak e - den İzmir, Kocaeli ve Bandırma mıntakalarına ve diğerleri de İs « tanbul kürek birinciliklerinde de- rece alan klüplere bazı kuyut tah- tında teşkilâtın hediyesi olmak ü- zere takdim olunacaktır. YÜZME Yüzme sporuna ait olmak üze i re sabık T. İ. C, İ, merkezi umu « misi reisi Ali Sami Bey tarafm « | dan iktisaben hazırlanan beynel « milel nizamat ve talimatname denizci federasyonumuz tarafın » dan münasip görülmüştür. An- cak beynelmilel yüzme federasyo dilâtı bildirmek üzere olduğunu haber vermiştir. Tadil edilecek kısımlar ve tadil şekilleri henüz bi linmediği için Ali Sami Beyin « seri bu tadilden sonra, küçük ba- zı ilâvelerle neşrödilecektir. Bu işin Hazirandan evel ikmal edil « miş bulunacağı ümit olunmakta « dır. YELKEN Memleketimizde mazbut bir şekilde henüz yeni teessüs etmiş olan yelkenciliğe ait talimatna « me de, federasyon yelken komi « (Lütfen sayıfayı çeviriniz)