18 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

18 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HALKIN KULAĞI BALKİNTDİLİ -— Senı 3 —Noı 923 Son Po —- —emm— — — e A Vazı içleri telefenu İatanbul — « CUMARTESİ «« 18 Şubat Bütün Gazeteler Mahkemede Hâdise Dünden İtibaren Acı Bir Safhaya Girdi NazireHanım Tecavüze, Feriha Hanım da Haksızlığa Uğradıklarını Söliyorlar Güzellik müsabakasının verdi- ği netice etrafında açılan müna- kaşa, şiddetini hergün biraz daha arlırdıktan sonra dün büsbütün acı bir safhaya girdi. Bu acı safha Nazire Hanımın bir kısım gazeteler aleyhine, Feriha Ha« nırnın da hakem heyeti ile Cum- huriyet gazetesi aleyhine birer dava iİkama etmiye karar vermiş olmaları şeklinde tezahür — et- mektedir, Nazire H. ın İddiası.. Nazire Hanımın iddiasına gö- re, gazeteler hakem heyetinin ka- rarını tenkit etmek gibi tabi! bir gazetecilik hakkını kullanırlarken kendisinin bususi hayatına do- kunmuşlar, aile — mahremiyetine girmişler, ağzından eöÖz uydur- muğşlar, fazla olarak ta hakaret- amiz mütalealar yürütmüşlerdir. Nazire Hanım bu hareketlerin Matbuat ve Ceza kanunlarına muhalif olduğunu, hakkını aramı- ya karar verdiğini söylemektedir. Feriha H. ın İddiası.. Feriha Hanıma göre ise, ha- hem heyeti haksızlık yapmış, kendisinin birinci inlihapta birin- Siz Ne Fikirdesiniz : Güzellik Müsabakası Böyle Başlamıştı el seçilmiş olmasına rağmen ikin. € bir İntihap yapılmış ve ilti- zamla hareket edilmiştir. Feriha H. (10,000) lira tazminat İste- mektedir. Başka Bir Hâdise.. Güzellik müsabakası etrafın- da yapılan münakaşalar bu iki davayi çıkardıktan başka bizzat gazetelerin kendi aralarında ti- car! münasebetleri de ihlâl etmek tehlikesini doğurmuştur. Maama- fih bu günlük bu nokta üzerinde durmayı münasip görmüyoruz. Bu İki Genç Kızdan Hangisi Daha Güzel, Lütfen Bize Bildiriniz . Dün Gelen Cevapların Ek- seriyeti Yine Fe- | riha H.ın Lehinde Pa *0i B — Nazire H. Güzellik müsabakasında Na- * Hanımı 933 Kıraliçeliğine Bçen hakemi heyetinin bu kara- yi ı“:.::ı k duygusuna me derece ti gn anlamak —Özere oç- —.':'ı anket devam etmekte ve yığın yığın — mektup Feriha H. çıkmaktadır. Bu mektuplar ara- sından sıraya rlayet etmek şar- tile bugüne kadar dercedilenlerin aziım ekseriyeti Feriha Hanımın lehindedir. Bu itiburla: Hakem heyetinin verdiği karar halk tarafından hiç beğe- nilmemiştir, denilebilir. Maamafih anket bitmediği ci- hetle bu dakikada görülen netice- nin meselâ yarın d'ğî!meıl ihti- mali de yok değildir. Her halde kat'? bir kanaat — edinilmekte fstfcal gösterilmesi doğru olmasa gerektir. Feriha Hanımı Beğenenler İntihap Karışıktı Muhterem hakem heyetinin intihabı nedense, — bizce karışık ( Devamı 8 İnci sayfada ) Ü A Y Z e MN Dağda Başladı Bağda Bitti! Güzel Ve Nefis Küçük Bir Tefrika Eski Ve Y'eıı; Aşklar Bugün Beşinci Sayfada Lezzetle Okuyacaksınız. —- | İdara işleri talafonu: İstanbul — 2020.) 'ta Fııl 5 kunı Bugünün Meselelerinden Tanınmış Doktorların Günleri Nasıl Geçer ? Kazancımız Kitap Para- sına Bile Kâfi Gelmiyor Operatör Burhanettin Bey diyor ki Burhanettin Beyle Cerrahpa- şaya — gidiyoruz. otomobildeyiz, saat sekiz. Cerrahpaşa ile taksim arasında. dünya hâdisatile son günlerdeki bizim gazetelerimizin tutturdukları mevzu arasındakl kadar mesafe var. Konuşabiliriz. Soruyorum : — Tababet hakkındaki düşün- ceniz nedir? —Tıp şüphesiz en büyük ve en mukaddes bir meslektir. Tababet beşeriyetle beraber doğmuş me- deniyetin gösterdiği ilerileme ha- reketlerile daima — yükselmiştir. Eski medeniyetin merkezi olan memleketlerde doktorlara daima pek büyük bir mevki verilmiştir. Hekimler Hükümdarlarla beraber herdem hembezm olmuşlardır. O zamanın müstebit hüküm- darları bile onlara dalma inkişaf zemini hazırlamışlardır. Hatta bir zamanlar hekimler rühbanla bir tutulmuştur. Biri ruhu, maneviyatı tedavi etmiş, diğeri hem maneviyatı hem bedeni beşeri muhafazaya çalış- mıştır. Hekimler dalma meden! mem- leketlerde yükselmişler, her feda- kârlığı göstermişler hatta ölümleri göze alarak, harplerde, istilâi Anket Muharriri: Naci Sadullah Operatör Burhanettin Bey hastalıklardan hayatı beşerin mu- bafazasını teminden çekinmemlş- lerdir. Doktor olabilmek için maddi manevi bir sürü fedakârlığa göğüz germek lâzımdır. Bu paye zanne- dildiği kadar kolay ihraz olunam. Yüksek mektepleri bitirdikten ve icazetnamesini aldıktan sonra Darülfünunun diğer şubelerinden çıkanlar derhal bir vazife alabil- dikleri halde hekimler mütehassıs olabilmek, hastanelerde, lâboratu- ( Deami 6 incı sayfada ) Museviler Ve Et Meselesi Tavuklar ' Haham Efendinin Kestiğ Nasıldır? Tavuk Kasabı Haham Yako Romi Efendi Neler Anlatıyor Müasevilerin Tavuklarını Musevi — vatandaşlarımızın et meselesindeki kadim din! telekki- lerinden geçenlerde bu sütunlar- da babhsetmiş, bu meselenin bazı Museviler arasında son zamam- larda münakaşa mevzuu olduğunu söylemiştik. Malümdurki Musevi vatandaşlarımız mezbahada bir Haham efendi tarafından kaşer edilmiyen etleri yemezler. Haham efendi bu suretle yenilecek etleri ayırmaktadır. Fakat bu kaşer meselesi yak- Yalnız Yako Efendi Keser nız mezbahada kesilen etler hak- kında değil, dışarıda kesilen ta- vuk, hindi ve kaz gibi etlere de şamil bulunmaktadır. Nitekim Musevilerin yiyecekleri tavukları kesen ve onları kaşer eden bir haham efendi vardır. İstanbul Balıkpazarında — sağ kolda ilk tavukçu — dükkânma giriniz. Burada beyaz sakallı ihti- ar bir musevi vatandaş vardır. âıı zat Yako Romi Efendidir. Ve ( Devamı 1i inol sayfada )