18 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

18 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

İSTANBULDA: SON POSTA l Bir Ölünün Hâtıra Defterinden I İNGİLİZ CASUSLARI Selâmet Ve Muvaffakiyet! Esrarengız Evde Genç Ve Güzel Casus Greta İle Başbaşa Kalmıştık' ai Greta galiba bunların umum! bir de yekânunu yapmıştı. Casus Kened yalnız listenin sonuna bir göz gerzdirdi. Sonra bana: — Masrafları muntazam tutu- yorsun, iyi. Dedikten sonra Gre- taya döndü : — İki gün sonra bekle birlikte Ankaraya — gideceksiniz. — Yarın bizden hamiline yazılı bir çek alıp .... Beye vereceksiniz, dedi. Bana da: — Şimdilik yüz lsterling alel- hesap size yeter ml ? — Belki çok fazlasına da ih- tiyacımız olabilir, bu takdirde sizi haberdar ederim, dedim. — O halde Madamin size yarın vereceği (çek)i Osmanlı bankasında pa: tahvil ediniz ve boşuna vakit geçirmeden mu- vaffakiyete doğru — yürüyünüz. Şimdilik bötün Ümitlermiz sizde.. Madam (Greta) ya Ankaraya seyahat tasavvurum hakkında en ufak bir imada bile bulunmamış- tm. Casus kadın müştereken Ankara seferini bir hayretle yüzüme baktı. Ev- velce kendisini haberdar etmemiş olmaklığım, Madam (Greta) yı mütsessir etmiş gibidi. Fakat ne olursa olsun genç ve güzel casus kadında, amirlerina karşı mutlak bir itaat bissi vardı. Casusluk vazife ve aşkı genç kadının her hissine galip geli- yordu. Mister (Kened) takdirkâr bir sima ile bana: — Artık vazifeniz hakkında fazla bir şey söyliyecek değilim. Vazifenizin ehmmiyet ve şümulünü takdir ettiğinizi anladık. Siz de Entelicens Servisin kıymetli bir memurusunuz. Ankal hareke- tinizi, umumi merkezimize yarın bildireceğiz. Madam Greta size değerli bir muavin ve arkadaştır. Ben en mühim bir şeyi unut- | muş gibi sordum: — Muhabere mecburiyetinde | kalırsak, hangi adresle size mek- tup yazabileceğim ? — Evet, size adres vereceğiz. Yazmadan ezberleyiniz, dedi. * İstanbul: Trabya Postrestant BuMara,... » Ehemmiyetle ilâve etti: — Mektupları bildiğimiz mü- rekkeple alelösul iktısadi ve ticari! malümata hasreder, son — kalan beyaz — kismına dâ — mümkün olduğu kadar — kısa - ifadelerle Madam Gretanın tirnak - cilâsı olarak kullandığı beyaz boya ile haberlerinizi yazarsınız. Her ihti- male karşı tedbire riayet lâzımdır. Casus kadındaki tırnak cilâsı- nın, esrarengiz bir casus müreke kebi olduğunu anladım. Müthiş casus Mister (Kened) talimatını şu sözlerle bitirdi: — Yalmız dixkat ediniz, dedi, Mektubun boş kalan beyaz kısmı dikkati çelbedecek derecede faz- duyunca hafif J Iı olmamalıdır. Bu kısmın müm- kün olduğu kadar az kalmasına dikkat ediniz. Böyle olsun... Sözlerini — bitirdikten — sonra ağır adımlarla pencereye yanaştı, uzun müddet sessiz sokağa baktı. Saat, yirmi dördü geçmiş ya- mma yaklaşıyordu. Greta hazır- ladığı çayı, bize ikram etti. Mis- ter Kened çayı biraz telâş ile bitirdi ve hiç vakit geçirmeden: — Artık sizi, bir muvaffakı- yet müjdesile bekliyoruz. Madam Greta hata etse dahi, sizin için emin ve çok kıymetli bir mua- vindir. Sizi tehlikelerden koru- yacak mühim bir arkadaştır. Bir | diyeceğiniz olursa, Madam Greta ile haber gönderiniz, dedi. İngiliz casusu, bir genç çe- vikliğile kürklü paltosunu giydi, kasketini taktı, kuvvetli eli ile, elimi sıkarken yalnız: — Selâmet ve muvaffakıyet, dedi. Durmadan - çıktı, casusu teşyi için peşinden gitti Bu çok soğuk havada on dakika kadar Gretanın dışarıda kalmaı casus ile hususl cereyan — ettiğini — gösteriyordu. Fakat salona girdiği — zaman, beni bu şüpheden kurtarmak için : — Mister Kened gittikten sonra, etrafi biraz — tarassut ettim de, dedi. Ben hiç alâka göstermedim. Alâkasızlığımın ca- sus kadını belli idi. İngiliz casusu, şiddetli, fırtınalı, — karanlık bir gecede, hiçbir şeyden korkmıyan müthiş bir vatan hırsızı gibi yola çık- tıktan sonra, Perihan sokağın- daki esçarenziz evinde, genç ve güzel casus Greta ile başbaşa kalmıştık... CaArkası var ) ——— « EMLÂK ve EYTAM BANKASI İLÂNATI Kiralık Otel, Gazino, Daire ve Voli Sinema Binası Esas 82 168 169 143 -6 Mevki ve nevi 6 No. .daire, 80-2 252-11 252-10 1444 237-1 Kadıköyünde Kuşdilinde tiyatro binası Büyükadada Otel Dö La Plâj Şişli Büyükdere caddesi Hacı Osman Bayırı Gazino Büyükadada Meyandros volisi Nişantaşı Teşvikiye mahallesi Teşvikiye apartman Teminat 25 50 10 100 Kadıköy Kuşdili Dere kenarında kahvecilik mahalli Beykoz Ortaçeşmede kır kahveciliği Tokat Çiftliği dahilinde mer'a arpıtıda 17 dönüm tarla. üyükada'da Dil mesiresinde gazino Balâda muharrer emlâkten mer'a ve tarla üçe birer sene müddetle bilmüzayede kiraya verilec 23 şubat 933 perşembe günü saat on altıda şubemize müracatları. İLÂN Bayramiç kazası ormanının — Kobaklı — hotamas kit'asından Üç #senede — ihraç edilmek ' Üzere beber kantarı on beş kuruş bedeli muham- menle müzayedeye çıkarılan 11815 kantar çıra 26-2-933 pazar gününe kadar tekrar müzayedeye konmuştur: 561- 719 No: hi kanunların ahkâmı amumiyesi “ veçhile “müzayode ve ihale açık olarak yevmü mezkürda saat on beşte Ça- nakkale vilâyetinde orman satış komisyonunda icra edileceğin- den - taliplerin 1800 maye vaz'ına mali iktidarlarını gösterir ticaret odası vesikası- n ve bedeli muhammenden aşağı olmamak şarlile vereceği bir senelik bedel miktarının * 7,ö nisbetinde teminatı mu- vakkate teklifnamelerini kanu- nu mahsus dairesinde mezkür ihale saatine kadar komisyona tevdi ve şartname ve mukavele- namayi görmek İçin de Anka- rada Orman müdüriyeti umu- miyesile İstanbul Çanakkale orman — müdüriyetlerine — ve Kazdağı lira ser- b 'AU“VJ.“ B9 S c“.?âmm KUT AR Her cü: her nevi eilket kılişe MATBAA va FABRİKASI Pel 23969 î[ AKBA KÜTÜPHANESi Samaenparzarı şubesi yakında - Gazi Orman çiftliği ı ur.ıı-nd. açılıyor. Bıyrımıç orman muamelât me- murluğuna — müracaat — eyle- meleri. Greta *| bir. muhavere | memnun - bıraktığı | Siz NeF ıkırde;;ız : (Baştarafı 8 inel sayfada ) Bence Feriha Hanım çok gü- zeldir. Nazire Hanımı Feriha Hanimla değil, diğer güzellerle mukayese etmek İcap eder. Erenköy 25 numaralı köşkte Fuat Beyin kızı Göntül x Haksızlık Yaptılar Her iki güzelin resimlerini ve kendilerini gördük.. Kanaatimize nazaran Feriha Hanım, Nazire Hanımdan daha güzel ve daha değerlidir. Bütün iddialara rağ- men — intihap haksız — olmuştur. Hak Feriha Hanımındır. Tepebaşı Beşir Fuat sokak No. 8 Ahmet Fikri, Mustafa Vehbi * İkisi de... Resimlerden gördüğümü söy- üyorum: Her iki Türk kım da güzeldir. Fakat ikinci bir müsabaka yapı» lacak olursa Feriha Hanımın kas zanacağına şüphe yoktur. Türk güzelliği Feriha Hanımın ola- caktır. Şehrominl nümüne bakkaliyesinde Fethi * Böyle Unvan İstenmez., Nazira ve Feriha Hanımları yakından görmek nasip olmadı. Resii © bakılırsa, Feriha Ha- nımı simaca daha güzel buldum. Ne olursa olsün başta matbuat | olmak üÜzere (Cümhuriyet hariç) umum! dedikoduyu doğuran ve jöri heyetinin pek zayıf bir ekse- riyeti ile seçilen güözel kıraliçalığı uavanı Nazire Hanım için tam bir kazanç olmadığını kabul et- mek İâzımdır. Bakırköy Taşhane caddosi No. 79 8. Zeki * Her millet kendi bedi! zevk- lerine göre çüzel seçer.. Nazire Hanım Avrupalıların beğenecek- leri evsafı haiz olsa bile bizce | Türk güzeli Feriha Hanım olma- hdır. Edirne, kunduracı! A. Rıza * Nazire Hanımı Beğenenler Buraya kadar dercettiğimiz mektuplar Feriha Hanımı beğe- mnenlerin fikirlerini göstermekte- dir. Nazire Hanımı iltizam eden- lere gelince: * İlk Seçmede Bulundum! Nazire mi, yoksa Feriha mı?.. Bu suale cevap vermek için epice zihnimi — yordum.. diyorum ki: Feriha, evet.. güzel, fakat benim rubumu okşamadı, zamanın aradığı kübik hatlar bu hanımda mevcut değil. Bir genç kız. tipinden biraz — uzaklaşmış gibidir. Nazire: İlk bakışta, göze çars pan, mütebessim, kibar ve inca bir kız.. sempatik bir çehre, dol- gün ve kusursuz. bir vücut ve nihayet güzel.. güzel 933 senesi- nin hakiki bir ecesi.. Üsküdarı Açıktürbe, Sünbülzade Bokak No. 17 muallim Bahri * Karar Münasiptir Her iki güzel cidden güzel ve şirindir. Fakat Avrupanın beyendiği tip Nazire Hanımın tipi ve güzelliğidir.. Muhterem bir beyetin verdiği karar muvafık ve münasiptir. Komal İ tün kıvraklığı vardır. Feriha H.a mütenasip | Zarif Bir Çiçektir Nazire Hanımın güzelliğinde sakin bir ormanın Ucra köşele- rinde yet zarif bir çiçeğin saf, temiz, asıl güzelliği vardır. Vücudünde modern telekkilere en uyğun hatlar, ahenkli çizgiler ve göz kamaştırıcı bir kadının bü- çirkin diyemem. Fakat Feriha Hanımi, Nazire Hanımla mukaye- se edecek kadar yorum.. Heybeliada'da Mithat Cemal bulma- güzel * Üç İmza Anketinize üç arkadaş hep birden cevap veriyoruz: Bizce en güzel Nazire Hanımdır. M. Ali, Osman NW., Mehmet * ) Ankara'dan Bir Düşünce Nazire Hanımın resimleri bana çok güzel göründü. Eğer kendisi dö resimleri gibi güzelse kırali- gelik onun hakkıdır. Ankara Dündar Fuat * Bir Ressamın Fikri Nazire Hanım güzel olmiyan- lar arasında güzeldir. Fakat Fe- riha H. hakkında bunu söyleye- mem. Ressam R. N x Kararı Kabul Ediniz Feriha Hanımın Nazire Hanı- ma nazaran cazibesi daha axz İse de, sima hututu daha düzgün olduğundan bence Nazire Hanı- mın başı yerine Feriha Hanımın başını koymalı, bu suretle Avru- palıların da nazarı dikkatini cel- bederiz. Hakem heyetinin intiha- Bbı hatalı bile olsa, Nazire H. 1 kabul etmek gerektir. Okuyucularınızdan Rş. Güler * 9 şubattanberi — gazetelerde devam eden güzellik münakaşa- larını takip etmekteyim. Kanaa- timc& jürl heyetinin İntihabı mü- nasip ve muvafıktır. Istanbul İtfaiye grubunda Ahmet & Gazetenizde güzellik münase- betile iki” güzelin resminl gör- düm. Bence güzel 23 Nuzire Ha- nımdır. Çorlu lokantası Müdürü Kasım * İntihaba pek aklım ermiyor. Fakat Son Posta mükammel objektifi beni ikna etmiştir ki, Nazire H. güzelliğile cazipliğile rakibinin fevkindedir. Edirne: Haydar Osmuu * Ankarada Bir Bitaraf Gelen — mektüplar — arasında bitaraf olanlar da vardır. İşte An- karadan bir kariimizin düşündüğü: Her ikl resmi bir edebiyatçı ruhile, bir resaam gözile tetkik etlim. Her iki güzelin ayrı gü- zellikleri vardır: Nazire H. en- dam itibarile ve Feriha H. da daha şirin ve daha sevimli olması dolayısile güzeldir. Nazire Hanı- ma şu şiirimle hitap edebilirim: Muzcolmuş emel, hüsa Şayestedir albet bize şan eylesen Ihda. Feriha H. hakkımndaki kanaa” timi de şu tarzda hülâsa edebi* lirim: Ne ruhsun ki gönül maill cemalindir? Ne büsüsalin ki nazar hasiri ha; Ne şiirsin ki kalem şairi mealindir? Hayali (Kkrası) Ih Abı şalranaslı'a. (Ankara'da adren wmahil