25 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

25 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

(Baş tarafı 1 inci sayıfada) hakkuk etmiştir. Fakat bunlar za- bıtaya yanlış adres verdikleri için izlerini bulmak kabil olamamış » tir. Her halde Yunanistanda bulun ını ve genç kızın pasaportu olmadığı için başka bir yere gide- ie ihtime! verilmekte - M. Şorun vekili ne diyor? Diğer taraftan M. Şor kızının bulunması için şehrimizde de res Mi müracaatlarda bulunmuş ve bir Vekil tutmuştur, Vekili Mustafa A- dil Bey bu hususta şunları söyle - miştir; “— Matmazel Şorun gaybubeti etrafında bir çok ihtimaller ile- *i sürüldü. Bunlarm hangisi haki- kata muvafıktır kestirilemez. Mat- Wwazelin nerede olduğu şu dakika tâyyars ile Atinaya gittiği hakkım daki haber de resmen teyit edil » Miş değildir. Babası kaybolan ki” Zının hayat ve mematından bitta - bi endişede bulunduğu için hükü: Mete müracaat etmiş, müracaat t3 tafımdan yapılmıştır. Bunun üze * rine alâkadar makamlar tahkika - ta başlamıslardır. Tayyare ile giden kızın pasapo' ta konuları resmini ben ve babası #ördük. Matmazel Sora benzemi - Yes. Aradaki fark derhal anlaşıla- Sak kadar açık ve vazihtir. Poli - Via gâflet göstereceğine ihtimal v2 | tilemez. Bunun için kızın bugür Awede bulunduğu bizce taayyün etmemişti. Madam Şor perşembe günü tay “Yare ile Atinava sitti. Kızım baba- henüz buradadır ,, Papas'ın #rkadaşı anlalıyor zını aramıya gitti ay kadar sonra M, Venizelos Avru pada bir seyahate çıkmıştı. M. Pa pasın babası da M. Venizelosun maiyetinde idi. Papas babasına, sevdiği kızın babasmı Fransada bu larak evlenmeleri icin tavassutta bulunmalarını rica etmiştir. Baba- sı da Frarisaya gidince kızın ba - basını bulanmış. Ve: * — Çovuklarımız biribirlerin! seviyorlar. Ben içtimai mevki sahi bi bir adamım. Çocuklarımızın mes'ut olmalarına imkân veriniz,.. demiştir. Kızın babası bu mü- racaalı hüsnü telâkki etmiş müs - pet cevap vermiştir, Bir müddet sonra M. Papasın babası, sevdiği kız ve babası hep birlikte Atinaya geldiler. Düğünleri Atinada ya - pıldı, Bilâhare kayın pederi M. Papası beraber aldı. Parise gitti - ler, Papas o zaman çok gençti. İs - raf ve sefahate başiamış. Karısile ve karısının ailesile araları açıl * mış. Büyük bir kavgadan sonra Pa pas tekrar Atinaya döndü. O zaman'lanberi karısile ayrı ya gıyor, Yan! halen evlidir. Atinaya döndükten sonra, Fransızçayı iyi Bildiği için Fransız sefaretinde bir memurluğa geçti. Üç sene evel de İ Atinada açılan Fransız sergisine müdür oldu. “akat genç ve tecrü- besizdi. İyi idare edemedi. Anası tanınmış bir şairdir. Amatör ola - rak sahne artistliğ! de yapmıştır. 15 sene evel annesile Atinada Ro vayal tiyatrosunda Vanonçiyonun sazı eserlerini beraber oynamış, Papas ta bir buçuk sene evel sah - neye intisap etti. Altı aydır benim le berabef çalısıyor. burada hisse sine düşen para günde 8 lira idi. başka kazancı yoktur. Zengin de ! değildir. Çok istidatlı, sevimli bir Dün M. Papasın mensup ölduğu| gençtir, Üyatro heyotinis artistlarinden ma İN Yunan sanatkâr: M. Gavrilidis görüştük. Şunları söyledi: * — Matmazel Şorla M. Papas arasında oldukça ilerlemiş bir ta- mışma olduğunu biliyordum. Fran 8iz tiyatrosunda Madam Kiveli ile temsiller veriyorduk. Matmazel Şor bir gece yanında M. Dimitrako Pulos olduğu halde Madam Kiveli Yi tebrik etmek üzere sahneye gel di. O sırada beni de M. Papası da takdim ettiler. Matmazel Şor gü * Zel, malümatlı, zeki ve kibar bir . Rumcayı çok iyi konuşuyor du. Ondan sonra Matmazeli bir yolda bir kere de Melek sine Masmda M. Papaslu beraber gör - düm. Yılbaşı gecesi Maksime git - Miştim, Matmazel Şor da ailesile r orada bulunuyordu. Pa - Pâsla bir kaç defa dans etti. Bu if ve bulusmalardan şüphe - iştim. M. Papasa sordum ba - MA seviştiklerini söyledi. Bildiğim kadardır. Papasım genç kızı ka Siracağından haberim yoktu. Bili Yörsunuz ki, Pazartesi günü Darül bedayide bir piyes temsil edece - Bu piyeste (Allah) rolü var- du. M, Papasa bu rolü almasını “yledim. Kabul etti, Diğer arka - ız Yunanistana döndü. Biz burada kaldık. Kaldı amma, iki gih sonra Matmazel Şorla bir Tiki kaçtı. Yani beni de kandırdı Papasın evelki maceraları “Malümatıma göre, M. Papas zi ” tahsili için 8 sene kadar evel Tantaya gitmişti. Orada şarap ve bi ticareti yapan Zengin e kızı ile sevişmisler, Papasla evlermek istediğini söylemiş fakat babasını iş.. Bunun üzerine M. Atinaya döndü. Bundan altı iki Nasıl gittiler ? “ Arkadaşlarımız Yunanistana dönerken ben, Papas, Matmazel Smiriyoti: ve süflör Sirafüz kalı : yor tuk. Müşterek nasaporttan isim Wwrimiz çıkanidı. Ayrı ayrı dört pasaport aldık. Son gün Matmazel Smiriyotis heyetle birlikte gitti. Fakat pasaportsuz olarak.. Çün kü pasaportunu o kumpanyamızm Emprezaryosu ve Madam Kotopu linin M, Helmi M. Papasa vermiş. Anlaşılan o da pasaportu Matma zel Şorun flü ve karanlık bir fo - toğrafmı yapıştırmış. “Bu suretle Yunanıstana küçailmişler . Pasa» zel Smiriyotisir bundan haberi ol madığı bence muhakkal:tır. M. Papasla Matmazelin evlene- bileceklerini zanentmiyorum. Çün kü, dediğim gibi, M. Papas evli - dir. Serbest değildir.,, Şehrimizde tevkif edilen... Matmazel Şorun firarı hakkında şehrimiz zabıtasınca tahkikata baş lanıldığını yazzaıştık. Bu tahkikat nelicesinde M. Papasla Matmazel Şora firar günlü Büyükdereye gi - dörken ötomobilde refakat eden üçüncü şahsın M. Galatis isminde üm ticaretile metgul olan bi: rum genci olduğu atlaşılmış, ken- disinin fira» işinde alâkası olduğu zannedilerek tevkif olunmuş ve bi lâhasa serbest bırakılmıştır. M. Galatis şikâyet ediyor M. Galatis hâdise ve tevkifi hak kında şunları söylemektedir: — Çarsamba günü saat 6 da e vimde otururken sivil bir memur geldi. Tevkif sdilmistim. O gün akşama kadar mevkuf kaldım. Ge ce 11 buçukta ertesi sabah saat 9 da tekrar polise gelmem şartile serbes bırakıldım. Ertesi günü git portsuz Yuz an.stana giden Matma: tim ve geç vakit kat'i olarak ser - best olduğum bildirildi. M. Şor büyük nüfus sahibidir. Beni tevkif ettiren odur, Fakat yap tığı haksızlıktır. Çünkü kızının ka gırılmasında benim dahlim yok - tur. Kederli ve müteessir olabilir. Bunu anlıyorum, Fakat ben ne ya- pabilirm!., Evet, kaçtıkları gün otomobilde onlara refakat ettim. Fakat bakın nasıl; Matmazel (o Şoru hiç tanımam. kendisini hiç görmemiştim. Hâdi - seden bir gün evel yani pazar gü - nü akşam üstü dostu olan Papasa tesadüf ettim. Bana: “— Vapurla gidecektim, fakat vaz geçtim. Yarın tayyare ile gi -! diyorum. Bana refakat et..,, Peki | dedim. Ve ertesi günü buluştuk. Otomobille Şişliye gittik. Son tram vay istasyonunda elinde küçük bir bavul bulunan bir genç kız tram- , Şilt maç! KA (Baş tarafı 8 ıncı sayıfamızda) maçın da gelecek kofia muhtemeldir, Son maç Galatasarayla Altınor- duyu karşılaştırdı. Netice sıfıra karşı iki sayı ile Galatasaraylılar tarafından kazanilmakla beraber Galatasraylılar mühacim hattı çok bozuk bir maç yaptı. Ve takımın, arı takrarı umumiyet itibarile tamamile hâ -| kim oynamasına rağmen sayı çı: karmamak, çıkarmamakta âdeta yeni bir rekor tesis etmişli. Galatasaray takımı gene deği » şik bir şekilde kurulmuştu. Takım şöyle idi: Avni — Bur - han Hüseyin — Kâmiran, Nihat, Muzaffer — Rebii, büyük Necdet, Mehmet Salim, İbrahim, Kemal. Galatasaraylılara bundan evelki yazılarımızla muvaffak olmak için “evelâ istikrar,, lâzım demiştik. Bu maçtan sonra gene ayni tavsi- vaydan indi. Otomobilimize gel - di. Elindeki bavul ufak gezintiler- de taşman çantalardan biraz da - ha büyükçe idi, Genç kız çok neşe li idi. Ben şimdi bildiklerimi o za man bilmiyordum. Nihayet Büyük dereye geldik. Genç kız tayyare - ve bindikten sonra kapı kapanma dan evel bana iki mektup uzattı. Biraz sonra tayyare kalktı. Mek - tupların üzerlerini okudum. Biri - sinde M. Şor, diğerinde M. Kiryan isimleri yazılı idi. Giden kızın Matmazel Şor oldu ğunu ve kaçtığını sonradan öğren | dim. Polis beni kız kaçırma işin - | de şeriki cürüm olarak tevkif et- ti. Hâdisenin şahidi olarak değil. Niçin? Niçin beni tevkif ettiler de meselâ, sabahın saat sekizinde €- | linde bir bavulla Matmazelin ev - den çıktığını gören ve kimseye ha ber vermiyen evin hizmetçisini tev kif etmediler?,, Yukarıya sözlerini dercettiğimiz M. Galatinin Matmazelin mektup- larını alırken tayyare ile kaçaca - ğından haberdar olmadığı iddiası nı biz biraz gülünç buluyoruz. İki âşıkla o kadar dost olan, onla- ra tayyareye kadar refakat eden! ve nihayet mektuplarının postacı- lığını yapan bu zat onlar gittikten sonra kaçtıklarıma hükmetmiş. O. lur şey değil. Bizim malümatımız M. Şorun vekili avukat Mustafa Adil Bey dünkü Akşam gazetesin de çıkan beyanatında şöyle diyor: “ — Haber gazetesinin firar hakkında verdiği habere gelince buna eminim ki, Matmazel Şor şa yet hakikaten gitmiş ise gazötede ki bu havadis hazırlanırken henüz tayyare hareket etmemişti. Bu hususta biz de bildiklerimizi yazalım: M. Galatis Matmazel Şorun ken disine verdiği mektupları, öteden- beri ve arkadaşı olan muharrirleri yeyi bir kere daha tekrarlamak - tan kendimizi alamıyoruz. — az — Bir kar yığını altında ölen genç sporcu VOROCHTA, (Karpatlarda) 24 (A. A.) — Geçen pzartesi gü- nü ski kayarken bir çığ tarafından uçuruma (yuvarlanan Gaarpiç atlı gencin cesedi uzun araştırma» lar neticesinde askeri müfrezeler tarafından bulunmuştur. 10,15 te Büyükdereden hareket et miştir. Haber gazetesi de saat 14 te basılmağa başlar. Gazetedeki o yazı yazıldığı za - man ise saat 13 tü. Binaenaleyh! bu yazıyı o günkü gazeteye yetiş «| #tirmek pek alâ kabildi. Bu işte Ha ber ve Vakıt kimseyi değil, yalnız gazeteciliği düşünmüşlerdir. Yunan ceza kanununa göre .. Bir Yunan avukatı Yunan ceza | kanununun Papasın vaziyetine ta - allâk eden maddeleri hakkında şu malümatı vermiştir: — Kanunun 279 A maddesi mu i cibince, reşit olmıyan birisini, tec- rübesizliğinden istifade ederek kandıran kimse altı aydan bir se - neye kadar hapisle cezalandırılır. Eğer evlenmişlerse ceza yoktur. M. Papas evli olduğu için 286 ımcı maddeye göre ayrıca ceza görür. Üç aydan altı aya kadar hapis edi lir. Bu kanun çok eskidir. 1834 se nesinde bir Alman hukukçusu ta - rafından o zamanki Baviyera ka - nunüna göre tanzim cdilmiştir. Midilliye çıkmışlar ? Dün Son Posta gazelesi bir hu: susi telgrafa istinaden Yunanistan da bulunamıyan âşıkların Midilli- de tayyareden inmiş elmalarından bahsediyordu. Bu ihtimal eğer Yu nanistanda hakikaten mevzuu ba- mizden Fikret Adil beye vermiş - ! tir. Fikret Adil bey de o gün üzer. | lerinde yazılı olan adreslere teslim | etmişti. M. Galatis kızın ve M. Pa | pasin hareketinden sonra mesele. | yi anlamış bulunduğu için hâdise- yi muharririmize anlatmış ve mek tupların ne suretle eline geçtiğin! anlatmıştır. Bütün bunlar firar gü nü öğleden evel olmuştur. Hâdise yi firar günü yazar (Haber) refi - kimiz meseleyi bu arkadaşımız va sıtasile öğrenmiştir. Mustafa Adi: his oluyorsa bu ya bir kasta, yahut ta teşkilâtsızlığa delâlet ediyor. Çünkü üç dört günednberi Yuna - nistandan gelen haberler firarile - rin orada polisçe harıl harıl aran dığını bildirmektedir. Tayyarenin buradan kac kişi ile kalktığı, Pi- vede kaç kişiyi çıkardığı malüm o- lacağı için eğer yolda, Midilliden iki âşık tayyareden inmiş ve bir vapurla başka bir memleket yolu nu tutmuş ise bunu Yunan polisi- nin daha ilk günü bilmesi Pireye Beyin “gazetedeki bu havadis ha - zırlanırken tayyare henüz hare * ket etmemişti,, şeklindeki sözlerile izhar ettiği şüphe ve ima yerinde o | lisinin işi pek > gevşek tultuğuna | bazı meseleleri tetkik ettiğini bil. lamaz. Çünkü tayyare o gün saat çıkan tayyare yolcularının adedini öğrenmesile hemen kabildi. Bu ya pılmamış ise bu noktada Yunan po hükmetmek icap eder, iç ANKARA, 24 (Hususi) — Cümhuriyet Halk Fırkası umumi kâtibi Recep Ecy bugün şehrimize | gele. İstasyonda vekiller, mebus » lar, kalabalık bir halk kitlesi fından karşılandı. v y Maarif vekâleti ve san'atkârlar ANKARA, 24 (Hususi) ne geçen seneye nazaran yarım d i milyon lira fazlalık vardır. ! Maarif Vekâleti bu sene gü: zel sanat eserleri vücude getirenli tahsisat koymuştur. yiz Yeni Madrit elçimiz ANKARA,24 (Hususi) Madrit elçiliğimize tayin edil muhtelit mübadele o komisyo: | Türk baş murahhası Şevki Bey ko misyondaki işlerini bir iki hafta içinde bitirecek ve yeni vazifesine başlamak üzsre Madrite gide ç i tir. : “ Elâzizde Hilâliahmer toplaniısı ELAZİZ, 23 (Hususi) — Hilâ- liahmer cemiyeti meclisi bu yıllık toplantısını yaptı. Bir senes | lik faaliyet hakkındaki rapor o 4 kundu. Hesaplar | tetkik edildi. Yeni heyeti idare seçildi, Büyük « lere tazimat telgrafları çekildi. “ Japonya işlerin ko- layca biteceğini ve | istediklerini alâca- ğını ümit ediyor PEKİN, 24 (A, A.) — Japon: İlların Jehol hududuna yakın vey vzak şehirleri kolaylıkla ele geçi recekleri, fakat Jeholün dağlı kısmına Çinlilerin ateşi altına gir- mekte büyük zorluklar çekecekleri zannolunmaktadır. r Çin gönüllü kuvvetlerinin Nagsii ling ile Pei Paio arasındaki demir. yolunu kestikleri, bu suretle Japon İ takviye kıtaatı gevkiyatma mâni çi oldukları da rivayet edilmektedir. Devletler konuşa dursunlar .. | dokurlar komitesi, dün siyasi kos misyonun içtimar bittikten sonra aksan.a doğru toplanmıştır. Toplantı bittikten vaziyetin kendilerine pek ehem- >uyetli göründüğünü gizlememiş lerilir. Komite bugün toplantcak mall letler cemiyeti büyük meclisine da ğılmıyarak içtima halinde kalma» yı ve uzal: şark vak'alarını takin etmeyi teklifo karar vermistir. ? On dokuzlar komitesinin dağı lacağı, yerine ayni devletlerin mü l messillerinden ve fazla olarak Fe» lemenk ve Kanada imurahhasla » | rından başka bir komite teşkil e- dilezeği söylenmektedir. Bu iki ko j mitenin Uzak şarkta olan vak'alar i rı takibe devam edezeği ve mü * | zakerelerine diğer devletleri de davete salâhiyettar olacağı riva * yet edilmektedir. Milletler cemiys | G kâtibi umumiliği neşrettiği teb- : liğde sadece on dokuzlar komite Er sinin dün öğleden $onra toplandı « | İ ğını ve bugün fevkalâde içtimaını yapacak milletler cemiyeti büyük | meclisinin takip edeceği usule ait şi dirmiştir. ğ