4 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

4 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

| maçlarına Çukurova şampiyonası | başlandı | Hususi Adana muhabirimiz yas | evvelki oyunundan daha ileride İ “yor: Aylardanberi (obeklenen lig İ Maçlarına cuma günü şehir stad - Yomunda başlandı. Bu sene Cu - va şampiyonasma Mersin İd- Man yurdu, Toros İdman yurdu, Adanadan Alay İdman yurdu, dman yurdu, Seyhan Spor, Toros Spor klüpleri iştirak etmektedir « ler, Diğer iki klüp nizami müd - detlerini dolduramadıkları için bu Toros spor ve Mersin idmân yurdu takımları bir arada olduğunu ispat etti. Mersinliler bu sefer o kadar muvaffak ola - madılar. Bundan evvel Seyhan Sporla Alay idman yurdu karşılaştı. Sey- hanlıların güzel oynadıkları gö - rülüyordu. İlk sayılarmı yaptı - lar. Yurtlular da buna mukabele - de bulundular, Ancak birinci dev- renin 29 uncu dakikasında bir hâ- l dise oldu. Seyhan aleyhine hakem X Fenerbahçenin eski #ol liçi Sedat Bey) İikistürden uzak tutulmuşlardır. / bir penaltı cezası verdi. Kaptan - Mersin İdman yurdu, Çukur « | ları itiraz etti. Kalecileri mevkiin- “Wa şampiyonudur. Şu bir ay içe- | den ayrıldı. Seyhanlılar hiddet i- tisinde Adanada” yaptığı! bütün | çinde sahayı terkettiler. Tarafeyn Maçları kazanmıştı. Cuma günü | kaptanlarının: seçtikleri hakeme Toros Sporla karşılaşacaktı, Ala - | karşı gösterilen «bur itimatsızlık “ağı netice merakla bekleniyor- Çünkü Toros evvelce sıfıra rşı dört sayı ile yenilmişti. Aca- | gene yenilecek miydi? Oyuna doktor Reşit Beyin ha * | hiğile başlandı. Her iki taraf İa güzel oynuyorlardı. Toros mu- cımlarmın içinde iyi şüt atan ve âni fırsatlardan istifadeler yara - bir oyuncu olmadığı için sayı | Yapamadılar. Birinci devre sıfır "va bitti. İkinci devrede netice değişti. Mersinliler daha çok (atıldılar, Muvaffakiyet sayılarmı ikiye çı - rdılar, Şurası muhakkaktır ki Toros İ Ming .EENEEEREEEERAEEBAMESANEYUREEENEEEEE EEE REEEEEEEEEEEEEEEEEI Mili takım Sofyava oidecek | Oyuncuların çalıştı- Nlmasına başlanıyor Geçenlerde Bulgar milli futbol takımı - " Mer İekeiimize vaki olan o riyaretinin yaba olarak Türk mili takımımın du Yayı ziyaret etmesi için İli O memleket May, yonları arasmda vaki olan teraslar aeniştir. “ Bulgar federasyonundan a, bula gelen telgrafta kabi müyufukut nişti. Türk mili takımının | mda Balgaristana hare - bu deeoği bildirieriştir.. Bu münasebetle Marnizm çalıştırılmasını yakmda baş - kter. “. Sofyada yapılacık Iki maçı Macar fe »enswp bir hakem İdare ede- Mi Boksö (inema sadızı Anni nhdra ile evleniyor PRAG, 2 — Meşhur sinema pw Anny Ondra ile sabık dün- oks şampiyonu olan Schmel- te evlenmeğe karar vermişler - * Sinema yıldızı ile boksörün me. ng | 'Himm'tpeh'ivan n seyirçiler, üzerinde pek fena bir intiba bıraktı. Bahusus daha bi - rinci devrenin yarısmda neticenin neolacağı bilinmediği bir sırada böyle bir tarzı hareket hiç bir su- rettedoğru olamazdı. Muhtelif yerlerde muhtelif klüpler tarafından arasıra görü - len hakeme itiraz keyfiyeti şayanı | memnuniyet neticeler vermekten uzaklaşıyor, belki halkın o takım- lara karşı olan muhabbetini, sev- gisini aza'tma”a hizmet ediyor. Artık Türk topraklarında bu itiyatlara bir nihayet vermek lâ - zımdır. Acaba bu ne zaman ola- cak? Eski oyurcu ko'u kırdı Vaziyeti tehlikelidir hastaneye kaldırıldı ISTANBUL, 3 (A.A.) — Ya- kınlarda icra edilecek ecnebi te- maslari için güreşçilerimizin ha « zırlıkları devam etmektedir. Bu | hazırlık idmanlarından birinde teessüfe şayan bir kaza olmuş ve maruf ağır sikletçilerimizden Himmet, kendi sikletinde Balkan şampiyonu olan Mustafa ile gü - reşliği sıralarda kendi hatasile düşmüş ve kolu kırılmıştır. Himelin vaziyeti çok tehlikeli olduğundan derhal Alman hasta- nesine kaldırılmış ve tedavi altı na alınmıştır, Himmetin üç aydan evvcel güreş yapamıyacağı tahmin edilmektedir. evlenme merasimi, Sehmelling'in Amer'kada yapacağı maçtan son- ra Haziran ayında yapılacak tır. j çeliler bu maçı da sıfıra karşı iki Futbol | Dün yapılan maçlar ve neticeleri Dün gerek Taksim gerek Fe- nerbahçe stadlarında muhtelif maçlar yapıldı. Kadrköyündeki maçlardan birisi dün de işaret et- tiğimiz gibi 8 dakikalıktı. İstan - bulsporla Vefa eksik oynadıkları İig maçını tamamlıyacaklardı. İki takım birer sayı ile berabe- re vaziyette idiler. Bu 8 dakikada bir sayı çıkararak puvan kazan - mak Vefanın fevkalâde lehinde olacaktı. Fakat dün bu kısa kar- şılaşma iki taraf için detek bir sayı çıkarmağa imkân vermedi. Gene birer sayı ile berabere ka - larak İstanbulsporlular üçüncülü * ğü Vefalılar da dördüncülüğü muhafaza ettiler, Bundan başka Vefa Kasımpa- şa ile geçen Cuma birer sayı ve müsavatla biten şild maçı için tek rar karşılaştılar. Bu sefer Vefa geçen Cumaki oyununa kıyas e « dilemiyecek bir oyun çıkardı ve Kasrmpaşayı sıfıra karşı 7 sayı ile yendi. Bu maçlardan evvel ve sonra Fenerbahçe takımları hususi maç- lar yaptılar. Genç Fener takımı Darüşşafaka mektep takımile kar- şılaşarak ikiye karşı bir sayı ile yenildi. Fener B takımı Altınordu ile karşılartı ve 'sıfa Karşı iki sayı ile neticeyi kazandı. Son hususü maç Fenerbahçe birinci takımı ile Şişli Ermeni ta- kımı arasında yapıldı. Fenerbah- sayı ile kazandılar. Taksimde yapılan hususi maç- lara gelince; öğleden evvel Gala- tasaray B takımı Sultanahmet gençler birliği takımı ile karşı - laştı bire karşı iki sayı ile yenildi. Bundan sonra Galatasaray birin- ci takımı ile Süleymaniye birinci takımı karşılaştılar. Galatasaray takımının sol açığında takımın u- mumi kaptanı Muslih Bey oynu - yor ve bir hayli de muvaffak olu- yordu. Netice sıfıra karşi bir sayı ile Galatasaray lehine bitti. Gala- tasaraylılar gene eksik bir deği - şik bir kadro ile çıkmışlardı. Son maç ta, Moda ile Kurtuluş arasmda yapıldı, Kurtuluş lehine bitti, Büyük sokak koşusu | Beşiktaş takımı bisinciliği kazandı Her sene bu mevtimde yapılma- sı mutat olan sokak koşusu dün yapılmıştır. Koşu çok muvaffa- kiyetli olmuştur. Koşu, Sipahi Ocağından, bu ko- şuyu tertip eden Akşam gazetesi matbaasına gelmek ve oradan Si- pahi Ocağına dönmekti. Koşuya | klüpler ikişer kişilik bir takımla bir zamanda kapatarak öne geç - miye ve yarışı da (30) metrelik bir farkla bitirmiye muvaffak ol « muştur. Mehmet bu şokuda en çök i- kinci gelen Tuharidis tarafından sıkıştırılmıştır. Çünkü yeni yeti - şenlerin en iyisi olan bu genç atlet te dönüş koşusuna yedinci olarak “Koşuya girenlerden bir grup iştirak ediyorlardı. Takımım bir) başlamasına rağmen Mehmetten uzvu Sipahi Ocağından matbaa *| maada bütün öndeki rakiplerini ya geliyor, diğer uzvu da arka -| geçmiye muvaffak olmuştur. Selimiye sahasında dünkü faaliyet Kuleli, Maltepe askeri liseleri- le Gedikli küçük zabit, Askeri sa- nayi mektepleri sporcularının iş ! tirakile dün Selimiye sahasında büyük bir atletizm ve futbol prog- ramının tatbikine başlanmıştır. 105 atletin iştirakile yapılan geçit resmi çok muvaffakiyetli olmuş ve genç atletlerimiz hara » retle alkışlanmışlardır. Dün yüz metre sür'at koşusu ile gülle atma müsabakası yapıl - mıştır. 100 metrede Askeri sana - yiden İhsan Bey 11,9/10 saniye - de birinciliği almıştır. Gülle at - mağı da 10,5 metre ile Kuleliden Hicran Bey kazanmıştır. Her hafta program mucibince müsabakalara devam edilecek - tir, daşının koşuyu bitirdiği ânda, ge - tirdiği bayrağı alarak dönüş ko - şusuna başlıyordu. Gelenler tek numara, dönenler çift numara ta - şıyorlardr. Dünkü koşu, ilk defa olarak bir Tütk takımı tarafmdan kazanıldı. Şimdiye kadar üç koşu yapılmış ve Rum atletleri tarafından kaza- nılmıştı, Koşuya Beşiktaş takımı 10, Pe- ra 3, Kurtuluş 7, Galatasaray 1, Seyrisefain 1, Arnavutköy 5, Ka- sımpaşa 1, Fener yılmazi takım- la iştirak ediyor, bu suretle 58 at- let koşuyordu. Sipahi Ocağından hareket baş- layınca sira ile Yanakis, Garbis ve Remzinin en iyi vaziyette koş- tukları görüldü ve geliş dereceleri şöyle tespit edildi: 1 — Garbis (Beşiktaş) 2 — Ya- nakis (Arnavutköy), 3 — Çalikis (Kurtuluş), 4 — Kasantopulos (Kurtuluş), 5 — Remzi (Beşik - taş), 6 — Hasan (Beşiktaş). Dönüş koşusu dereceleri de şöyle oldu: 1 — Mehmet (Beşiktaş) 2 — Tuharidis (Pera) 3 — Mavilidis (Kurtuluş) 4 — Ruhi (Beşiktaş) 5 — Anddinadis( Kurtuluş) 6 — Naci (Beşiktaş). Atletizme büyük ehemmiyet ve- ren ve koşuya (20) atletle iştirak eden Beşiktaş klübümüz dün bu İlk koşuyu birinci bitiren Gar « bisin eşi olan Rubi ise dönüş ko « şusunda ancak dördüncülüğü ala » bilmiştir. Koşunun derecesi 34,13,3-5 da- kikadır. Koşu atletizm heyeti ta « rafmdan takip edilmiş ve koşu- culara Sipahi Ocağı, sıcak salon - ları tahsis suretile cidden yerinde bir lâtüfkârlık göstermiştir. De - Birinciliği kazanan Mehmât Bey (Beşiktaş) rece alanlara madalye ve galip ta- kıma bir kupa verilmiştir. Beşiktaş klübünden Sadık Bey suretle çok yerinde bir zafer ka-| koşuya iki otomobil, bir motör zanmış olmaktadır. Maruf koşucumuz Mehmet Bey dönüş koşusuna (200) metrelik bir gecikme ile ve beşinci olarak başlamıştır. Çünkü kendisinin e - şi Remziydi. Bu itibarla geliş bi - rinciliğini de bir Beşiktaşlının ka - zanmış olmasına rağmen Akşam! matbaasından ancak beşinci gel - dikten sonra dönüşe başlamış, fa - kat aradaki (200) metreyi kısa İ tahsis etmek suretile büyük hiz « metlerde bulunmuştur. Bu koşuda teessürle göze çarpan bir nokta vardı, o da koşucu adedinin azlığı. Filhakika dört sene evvel yapılan ilk koşuya 130 atlet iştirak ettiği halde dünkü koşuya ancak (58) atlet girmiştir. Beşiktaş klübünü ve dün cidden değerli bir koşu yapan Mehmet Beyi hararetle tebrik ederiz.