April 15, 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

April 15, 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

ok Galata Beykoz-Süley na m edildi. Günün en mühim Mr stadmdaydı. yanbulsporla Galatasaray aa yolundaki ikinci karşı - tanaray ra yapacaklardı. Gala - Bi irinci maçta üç sayı fark « icin E Yeni rakibine yenildiği ei neticesinden Gala - Yenier” hinde hareketler bekli - Pakiş azdı. ii Aksine ekserinin umduğu netice ve bir hayli heyecanlı —'. MN SA © : Se © . ER # ka karanazıılar ka - de rakibine faik in - Sen oyundan Saat sahada ” Seyrek kala takımlar sarayiıl “İrini aldıkları Galata - #örülgş, $u tertiple dizildikleri Avni avi, Nihai Tevfik, Bürhan — Su- Mehryeş 4 Suphi — Celâl, Bilâl, Bina . Rebii, kümn da Fayeabil İstanbulspor ta - Ti ve merkez muavin - Timya yerlerini inin zaüha - i tek Dar dolâyısile en Ada yer alıyordu. bağa Beydi. Maç baş- *be, i Galatasaraylıların den, ulaş iki görüldü, İstanbul » »j bu üç dakika devam e - m henüz kendileri - Li sağ tli bir yan - Biriyerg, #tânbulapor kale - hay kikada İalarım bu dördün- Müteçy,z. pılan sayıdan bir ni oldukları devam e- la, ili EAA, Ve Ve 2 AA AR, ai Şam saray Istanbulsporu yendi ona Maçlarının Neticeleri esher asan 0n010000000000001040 EUAAAAANEANANSAME BAE MAME eee vw maniye takımları berabere kaldılar iki stadda da liğ maçları | kikası İstanbulspor lehine geçti. bilhassa saziçi çok akıllı ve sakin | Fakat müdafaanın canla başla hareketlerle devamlı surette İs- | çalışması yüzünden Galatasaray tanbulspor kalesini tehdit ediyor- ! kalesi hemen hemen şüt yüzü gör - lardı. | medi... Diğer taraftan Galatasaray mü- Bundan sonra Galatasaray * dafiinin, Tevfiğin vücudile çok lılar tekrar hücuma geçtiler. Re - şeyler kazandığı ( görülüyordu. | binin güzel bir şütünü İstanbul - Denilebilir ki, Tevfiğin muvaffa - por kalecisi tam bir (isabetle kiyetli oyunu İstanbulspor müha - | yakaladı. o Arkasından (Mehmet cimlerinin maçın sonuna Okadar| Salim bir sayı fırsatı daha kaçır - müessir ve kombine bir vaziyete| dı. Maçın son © on beş dakikası girememelerine çok bâriz bir âmil | mütevazin olarak geçti. Fakat Sarı - Kırmızılıların yeni içleri İÇ Teçen mu, “Dor — Galatasaray maçından bir görünüş olmuştur. Onuncu dakikada, dün çidden güzel oynıyan Galatasaray sağ a - çığının bir şandeli ( İstanbulspor kalesinin ancak direğini ( atlata - ! bildi. Top hep İstanbulspor sa - hasında dolaşıyordu. | Onaltıncı dakikada Rebii ka - İle önünde elle tutuldu. Fakat ha - kem görmemişti. İki dakika son - ra Rebii çok uygun bir vaziyette bir sayı fırsatı daha kaçırdı. âtasaray kalesi önünde bir kaç saniye Yirminci dakikaya doğru Ga - latasaray kalesi endişeli birdakika du ve tam yirminci dakikada Ga - latasaray klesi endişeli bir dakika geçirdi. Fakat Nihat yetişerek bu ilk ciddi tehlikeyi güçlükle atlat - th. OHaftaymin sonuna doğru Galatasaray tazyiki tekrar başla - dı. 35 inci dakikada galatasara - İ yım üç mühacimi topla (beraber İ İstanbulspor kalesine girer gibi oldular. Top kafada, ayakta ka - le cizgisi üzerinde bir iki (saniye durduktan sonra geri döndürüle - bildi. ... İkinci devrenin ilk on beş da - Umumi heyet itibarile Galatasa - rayın bir hayli ağır bastığı görü - lüyordu. Maç Sarı - Kırmızılıla - rın galibiyeti hak eden oyunlarile bitti, Yeni ve tecrübesiz olamalarına rağmen, futbolü kavramış olan iki iç oyuncunun ilhakile Gala - tasaray mühacim hattı, bermutat gol çıkaramamış olmasına rağ - men, Eski mühacim hattından gözle görünecek derecede farklı bir hale gelmişti. Takımın dün - kü kadrosunu dün iyi ve ümit ve - recek vaziyette bulduk. İstnabulsporluların defansı dün çok bozuk ve lüzumsuz bir seri - likle oynadı. o Yalnız Samih bir islisma teşkil ediyordu. Fakat takımın iyi oyun vereme- mesinin asıl sebebi, Galatasaray takımının umulmıyan güzel oyu * nu karşısında düştüğü ahenksiz vaziyet olmuştur. Hakem, oyunu mümkün oldu - ğu kadar iyi idare etti. Fakat Galatasaray lehine iki bâriz pe - naltılık vaziyetini göremedi. Süleymaniye — Beykoz Kadıköyünde yapılan Süleyma- niye — Beykoz maçı birer sayı ile berabere neticelenmiştir. Maçın ilk dakikalarında Beykoz ağır ba- sarak bir gol çıkarmış, fakat iyi 0- yununu devre sonuna doğru kay- betmiye başlamıştır. Devrenin bit- mesine yakın Süleymaniyeli Bü- lent uzaktan bir şütle beraberlik sayısını yapmış ve ikinci devre da- ha çok aüleymaniyenin iyi oyu- nuyla devam etmiştir. Fakat iki taraf ta bütün çalış - masına rağmen sayı çıkaramamış İve maçı beraberlikle bitirmiş - lerdir. Diğer maçların neticesi Taksimde Galatasaray — İs - tanbulspor B takımların maçı sıfıra karşı üç sayı ile Galatasaray lehine, o Topkapı — Hilâl maçı 1 — 3 Hilâl lehine bitmiştir. Kadıköyünde Beykoz — Sü - leymaniye B takımları da birer sa- yı ile müsavi vaziyette kalmışlar, Eyüp bire karşı 5 sayı ile Kasım- paşayı yenmiştir. Küçükler arasında Küçükler arasında yapılan maç” larda Fenerbahçe küçükleri 3 — 1 İstanbulspor küçüklerini, Kasım- paşa da sıfıra karşı 1 sayile Vefa küçüklerini yenmişlerdir. Türk gençliğinin sıhhat ve kuvvetinin esasıdır Almanya ve Italya dünya müsabakasına girecek sporcularını mektep gençliği arasında arıyorlar — Bu sene Türk sporcuları ne gibi muvaffakiyetler elde edecök- ler? Ben bu sorgu ile sık sık karşı - laşıyorum. Buna lâyıkıle cevap ve- rebilmek için; önce bütün dünya * da spor rekorlarının hangi esasa göre yükseldiğini araştırmak lâ- Atletizm antrenörü Her Abraham zımdır. Evvelâ, 1936 senesinde Berlin- de yapılacak olimpiyat müsabaka- larında büyük muvaffakiyetlere irişmek istiyen milletlerin hazır - İ lıklarını bir kere gözden geçire - lim. Meselâ, İtalyada ve Alman - yada. Göreceğiz, ki gerek hükü - metler, gerek spor işlerini idare edenler, dünya müsabakasına işti- İ rak edecek sporcuları, başlıca mektep gençliği arasından seçme” ği tercih arzusundadırlar. Bütün mekteplerde istidadı © lanlar araştırılacaklar, cimnastik ve spor muallimleri tarafından yetiştirileceklerdir. Bir misal zikredelim. Bavyera maarif nezareti, son günlerde tek- mil Bavyera mekteplerine ve da - rülfünunlarıma şu tamimi gönder- miştir: “Yüksek sınıflar talebeleri ve da- rülfünün midavimleri erasından, bil- hassa hafif ailetizmde, kendilerinde kayde değer derecede kabiliyet görü - lenler ve usulü dairesinde bir yetiştir» me ile bu kabiliyetlerinin inkişaf ede- ceğine kanaat getirilenler, cimnastik muallimleri tarafından esaslı suretle bir seçime tâbi tutulacaklardır. Bun - ların isimleri, 1953 veya 1934 seneleri- nin temmuz ayları ortalarına kadar Münihteki memleket idman MÜESSCRE- si müdürlüğüne bildirilecektir... İtalyadaki veziyet te, buna | benzer, Orada hükümet, gençli- ğin beden terbiyesi işini eline al - mış ve teşkilât hususunu “Opera Naziyonale Belilla,, ya havale et - miştir. Burası, milli terbiye neza - reti müsteşarlığına tâbidir ve bu- gün üç milyon gencin yetiştirilme” sile uğraşmaktadır. Musolininin bütün bu genclere karşı parolası 1936 senesinde Berlinde yapılacak Yazan : Aleksi Abraham Olimpiyat müsabakalarında mut - laka muzaffer olmak isteğidir. Son olimpiyat müsabakaların » da, en iyi derecelerin hemen dai- ma mektep gençliği tarafından temin olunduğu görülmüştür. Yazık, ki Türk sporunun temsi- linde mektep gençliğinden bugün henüz istifade imkânı bulunama - mıştır. Türk mekteplerinde, spor, asrın icabına uygun dünya beden kültürü olarak, daha faal bir vazi- yete henüz geçmemiştir. Bedeni kabiliyeti arttrılmamış olan bu gençler, mektepten çıktı mı, çok defa sporla alâkasını ihmal edi- yor. Ancak pek azı bir spor klübü- ne giriyor ve bunun pek az sporcu arasından, ecnebi memleketlere karşı büyük rekorlar ve zaferler e- le geçirecek sporcular aranıyor. Bu vaziyette, yalnız fevkalâde is- | tidat sahibi Türkler, bu hedeflere varabilirler. Fakat umumiyet iti » barile, pek az mevcut arasından seçeceklerimizle, büyük sporcu milletlerle mücadelede, kâfi dere- cede iyi neticeler alamayız. Ben, bu sözlerimle Türklerin spor sahasında kabiliyet noktasım- dan üstün olmadıkları şeklinde bir mülâhaza ileriye sürmüş olmaktan çok uzağım. Demek istediğim şu- dur, ki mektep sahasında, mektep gençliğine spor terbiyesinin şimdi- ye kadar tatbik edilmemesi, spor- da en yüksek dereceleri elde et- memize engel oluyor. Sıhhat kuvvet ve kabiliyet ifa- desi olan bugünün icabma uygun Türk beden kültürüne eriştirecek Mektep sporunun açacağı Spor ve spor cimnastiği, “bütün ilk, orta ve yüksek © mekteplerin beden kültüründe esas noktası ol- mak şartile, spor, Türkiye için bütün dünyada şerefli neticeler te- min edebilir. Bugünkü Türk gençliğinin, ile- riye doğru yürüyen Türkiyenin bü- tün ruhi, iktisadi ve harsi hedefle- rine karşı hararetle merbut olduğu muhakkaktır, Fakat, her Türk bilmelidir, ki bütün bu hedeflere kat'i varılmasını temin edecek olan, adalesi kuvvetli ve o mücadelede tecrübeli, yani beden ve ruh iti- barile zinde genç Türk sporcusu" dur. olarak Alex Abraham Izmir Lik maçları İZMİR, 14 (A.A.) — Lig maç larına bu cuma da devam edildi. Neticede İzmirspor Altaya bük » men, Şark:zor Bucaya 4 . 1, Altm ordu Göztepeye 6 - 2 galip geldi- ler, K. 5; K., Türksporla berabere kaldı,