27 Nisan 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

27 Nisan 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

Razgrat hâdisesi ka- pandıktan sonra... | Baş tarafı 1 inci sayıfada | rini kavuşturmuş duruyor. Ücretli ecnebi silâhları ve ecnebiler mem- leketi yıkmıya sürüklüyorlar. Şovenist kuduzuna (o tutulmuş bir avuç vatanperver bir müddet- | tenberi bütün memleketi zulüm, dehşet ve korku içine atmıştır. Hiç şüphe etmemeli ki bunun mukabi- linde para oynamaktadır. Muti halk ise bunlara karşı muhalefette bulunmıyarak olanları soğuk kan lılıkla karşılıyor. Halkı felâkete sürükliyen bu a- damlar, her alçaklığı, Bamussuzlu- Zu irtikâp eden 9 haziran, nisan ve yelâl hadiselerinin katillerin - | den ilham alan yularsızlar, sokak serserileri ve şımarık çocuklardır. Çiftçi mültecilerini karşılıyan köylülere, gazete idarehanelerine de taarruz edenbu vatansızlar şimdi de eşkiyaca Zzulümlerini memleketimizde yaşıyan ekalli - yetlere tevcih ettiler. Evvelâ ya - * hudilere havralarında tecavüz edi! di. Bu vatansızlar havranın pen - cerelerini taşlıyarak Oo camlarını kırdılar. Sonra da şoven muhitinin mahsulü olan bu sokak serserileri ve katilleri Bulgaristanm en muti ahalisi olan Türklere karşı meza- lime başladılar, Razgraddan şu protesto telgra- fınr aldık: Başvekil G. Muşanof, G. Mali- nof, Bütün nazırlara, parlâmento gruplarına, fırka şerefine, gazete- lere, matbuat müdürüne ve bir - çok meb'uslara. Dün gece paskalye yortusu ari- fesinde müslüman mezarlığı için - de lise talebeleri de olan bir kala- balık Bulgar kitlesi tarafından ta- arruza uğramıştır, Kabirler çiğ - henmiş, mezarlık bekçisinin kulü - - Yaman b 1 Baş tarafı 1 inci sayıfada) şüphelendiği için parayı Yunan | bize malâmat verilmemiştir. Yal | bankasına göstermiş, banka para- nın sahte olduğunu teyit edince po. lise haber vermiştir. İ Çocuk sıkı bir sorguya çekilin- ce kalp parayı babasından aşırdı- ğını söylemiştir. ) Diğer taraftan tahkikat, kalp pa © taların Sofyada bulunan sahte pa- — ra imal edici beynelmilel bir şebe- » ketarafından yapıldığını göster. miştir. Bu şebeke 5 ve 100 liralık kalp İngiliz kiralarını Sofya, İstan- besi yakılmış ve mezar taşları kı - rılmıştır. Mezarlık kâmilen harap | edilmiştir. Müslüman halk deh - şetli bir heyecan ve korku içinde- | dir. Anket yapılması ve mezarlığın bize teslimi için şiddetli emirler| verilmesini rica ve istirham ede -| riz. Kabahatlilerin cezalandırılma- | smı ve emsali hadiselerin vukuu - na meydan verilmemesini de rica ederiz. Müslümanlar namına: Cemaati İslâmiye reisi Mehmet Müezzin. Sancak müftüsü Aptullah hacı Mustafa; Karadeniz gazetesi sahi- bi Arif Necip, Deliorman guzetesi sahibi Mahmut Necmettin. Yukardaki malümatı verirken ihtimal ki bin defa tekrar ettiği - miz ihtarı gene yapacağız: Bulgar vatanperverleri, “Dikta toranın ücretli adamlarile memle - | ketimizde müsait zemin kulan bir kısım ecnebiler süratle yeni bir da | hili harp ve felâket hazırlamakta- | dırlar. Bunlar bir sabah gazetesi- le bir iki İzgövorist paçavrası ta - rafından teşvik görmektedir. İdarecilerimiz de yavaş yavaş | karanlık diktatore önünde iğilmek tedir. Halk ise, kendini bilmiyen -| ler tarafından yapılan bu hareketi gayet sakin karşılamaktadır. Fa -! kat halk o kadar sefalet ve açlık| içinde boğulmuştur ki eğer bu a .| kılsızca hareketler devam edecek olursa neticenin vahametini tah - min etmek imkânsızdır. Daima ateşe gaz atılmaktadır. Ve bu hareketler daha ziyade mem | leketimiz için iktisadi ve siyasi menfaatler elde edilmek imkânla- ri kendini gösterdiği zamanlarda yapılmaktadır. ir şebeke İngiliz lirası bulunduğu hakkında nız iki veya üç sene evvel piyasa- mızda sahte İngiliz Hraları görül müştü ve halk ikaz edilmişti. Bu gazetenin, yazdıklarını okuduktan sonra, İngiliz bresile Türk lirasmı karıştırdığını ve İstanbuldan bah- sederken son zamanlarda meyda- na çıkarılan sahte Türk Jiralarını ima etmek istediğini zannediyo- rum, Rusya — Almanya bul ve diğer bir çok balkan şehir- lerinde piyasaya sürmektedir. Yü- zer liralık 200 kadar banknot İs- tanbul piyasasında sürülmüştür. Selânik piyasasına sürülen 5 İira- lıkların ne kadar olduğu malüm değildir. Zabıta; sahtekârların Se- lânik mümessillerini bugün tevkif edebileceğini ümit etmektedir. Müddei umumi M. Georgilos, şebeke tarafından piyasaya sürü- Jen paraları meydana çıkarıp mü- sadere etmek üzere bankalar ve sarraflar nezdinde tahkikat yap- mağa memur edilmiştir. Cümhuriyet bankasında bu hususta ne diyorlar? Yunan gazetesinin bu neşriyatı üzerine Cümhuriyet Merkez Ban- kası müdür muavini şunları söy- kmiştir: i— İstanbulda 100 Kiralık sahte da skin münasebatı hakkında.. MOSKOVA, 26 (A.A.) — Tas ajansı yazıyor: İsvesliya gazetesi Derop müesseseisnin Berlindeki merkezine polis tarafından yapıla- cak baskm münasebetiyle, Alman hükümeti ve Moskovadaki Alman sefiri tarafından Rus müessisleri- nin faliyetlerine halel verilmemek için tedbirler alınacağı hakkında yapılan vaatları hatırlatarak diyor “ Bu yeni baskın ve hususi bir komiser tayini, salâhiyettar Alman muhafilinin Alman-Sovyet müna- sebetlerini bozmayı istihdaf eden siyasetlerine sadık kalmakta ol- duklarmı göstermektedir. Sovyet Rusya efkârr umumiyesi Deropa karşı yapılan polis baskımının sefir tarafından hükümeti namma veri- len teminatın iblâl mahiyetinde dir.,, İ muştur. Çocukların babalarından Hususi Haberlerimiz Yaman bir çete! En büyüğü 13 yaşında | çocuklar neler yapmışlar! | İZMİR, 25 (Hususi) — Zabıta) en büyüğü 13 yaşında olmak üzere | bütün azası çocuklardan mürekkep bir hırsız çetesi yakalamıştır. Bu çete bir çek evleri, dükkânları soy- da şüphe edilmektedir. Tahkikat devam ediyor. iki Adliye tayini ANKARA, 26 o (Hususi) — Hapisaneler Umum müdürü Mah- mut Nedim bey Adliye (o vekâleti| neşriyat şubesi müdürlüğüne, neş- | riyat müdürü Bahe bey de dördün. cü sınıf adliye müfettişliğine ta- yin edilmişlerdir. Inhisarlar bütçesi ANKARA, o 26 (Hususi) —| Bütçe encümeni bugün İnhisarlar ve Gümrükler bütçesi (o üzerinde yeniden bazı tadilâit Oo yapmıştır. İrhisarlar Umum müdürlüğü 933 bütçesi encümenden çıkmış, ba- sılmıştır. Encümenin kabul ettiği şekle göre inhisarların varidatı 40 mil- yon, masraf 7 milyon 450 bin li- radır, Samsun demir yollarını hükümet alacak ANKARA, 26 (Hususi) — Sam. | sun sahil demiryollarının hükümet çe satın alınmasına dair lâyiha me- lise gelmiştir. Tasfiye halinde bu- lunan bu şirketin Devlet demiryol- | ları hissesinden madasının alınma- sı, buna karşı şirkete 130 bin lira verilmesi ve hazinenin kefaletile şirkete yapılan 376 bin liralık is- | tikrazdan ibrası lâyihada yazılıdır. Bir Sovyet ceneralı MOSKOVA, 26 (A.A.) — Tas ajansı bildiriyor: Kızıl ordumun reislerinden Buden. | yinin doğuşunun ellinci o yıldönü- | mü münasebetiyle mumsileyh bir | çok nişanla taltif edilmiştir. Ellin- | ci yıldönümü münasebetiyle, harp | ibülâl meclisi, dördüncü suvari kolordusu ile altıncı Çongar suvari | fırkasına ve askeri Elektro teknik akademisine Budanyi isminin veril | mesine karar vermiştir. Fransada vergi miktarı PARIS, 26(A.A.) — Geçen martta toplanan vergi miktarı 2 İ milyar 430 milyonu bulmuştur, Bu İ miktarda 1932 senesi martına na- zaran 80 milyon franklık bir eksik. | lik vardır. Kayserinin imar plânı yapılıyor KAYSERİ, 26 (A.A) — Kayse- ri belediyesi şehrin müstakbel i- mar plânının yapılmasını kârarlaş- tırmışıtr. Belediyenin bu teşebbüsü Dahiliye vekâletince de tasvip o- lunmuştur. Ankara imar müdüriyeti mühen- dislerinden Burhaneddin Bey, şeh- rin müstakbel plânmı yapmayı ü- zerine almıştır. Burhaneddin Bey Kayseriye ge- lerek tetkikata başlamıştır. Resmi ve yarı resmi müessesat ile senayi mıntakası ve şehrin ci- var mıntakalarma gidecek yollar tesbit edilmiştir. Burhaneddin Bey kat'i projeyi Ankarada ikmal edecektir. Fevkalâde heyecanlı bir rom3' Suana'lı münkir eseridir. Bir papazm fevkalâde beyecanlı, meraklı, aşkım, san'atkârane bir şekilde anlatır. Tevzi Yeri: Ankara Caddesinde Inkılâp Kütüp” Fiatı 25 kuruş. HATIRALAR VESİKALA' yucularımıza verdiğimiz, Paşanın hatırası üzerine Gazetemizde ilâve olaf g » nan tetkikler! kitap halinğt HER kitapçıda BULUN PEY RR U 6o KURU, kiralık Odalar Orhan Bey hanında ralık odalar vardır. Tea olanlar VAKIT idaresi K uf EU müracaat edebilirle" İstanbul mahkemei asliye i- kinci hukuk dairesinden: Posta ve Telgraf ve Telefon müdüriyeti umumiyesi tarafından Beyoğlun - , da İnigiliz sefarethanesi Darbaz! sokağmda Resulato han 7 No, da ki mukim İstanbul Paket postanesi | ittihadı mevrude başmemuru es- bakı Yorgi efendi aleyhine ikame | ettiğim 397 lira 89 kuruş bedeli zaman davasından dolayı müd- deaaleyh Yorgi efendiye ikamet - gâbının moçhuliyeti hasebiyle ilâ- nen tebligat icrasına rağmen gel- miyen mumaileyh Yorgi efendi hakkında gıyap kararının bir ay müddetle ilânen tebliğine ve tah- kikatın 1. 11-932 ye talikine karar verilmiş ve yevmi mezkür - da dahi gelmemiş (o olduğundan tahkikatın gıyabında (o devamına karar verilmiş ve bu kere tahki- kat safhası bilikmal 31 - 5 - 933 saat 13,5 buçuğa muhakeme gü- nü tayin edilerek yemvi mezkü- run da ilânen tebliğine karar ve- rilmiş olduğundan o gün (dahi gelmediği takdirde hakkında gı - yaben icrai muhakeme edileceği malümu olmak üzere keyfiyet i- lân olunur. (2505) Şt Ee ie e GT Y iz / era koma AKBA ETME LL a CER ep KYA NEZ a KA ALi BM ie Fer, Aüplü, Foto e YR Etem'Peptey lr? er DOKTOR Hafız Çe Dahili hastalıkları Divanyolu N, 118 Te