29 Nisan 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

29 Nisan 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

A UR TA i U Mart Bilmecesinde Kazananlar Mart ayı içinde o neşrettiğimiz dört bilmeceyi doğru. halledenler arasmda Beyoğlu İtalyan mekte - bi talebesinden Mustafa Necdet beye birinci mükâfatımız olarak bir çocuk mimar oyuncağı hedi-| ye edeceğiz. Mustafa Necdet beyin perşem- be günü öğleden sonra idarehane- mize gelerek hediyesini almasını rica ederiz, irer kitap kazananlar - — Kadıköy Senjozef mek: tebi talebesinden Turgut (Ramiz bey, 2 — Bursada Kapan çarşı sında limoncu Ömer bey, 3 — Ga- zi Osman paşa orta mektebi 391 Mehmet bey, 4 — 42 inci ilkmek- tep (Kâmuran bey,5 —İş. tanbul birinci ilk ©Omek. , tep 5 inci sınıftan 460 Yunus Na- di bey, 6 — Kasımpaşada Eşref paşa sokağında 13 numarada Ce: mal bey, 7 — Beyoğlu dördüncü ilkmektep 158 numaralı Muaz- zez hanım, 8 — Mardin erkek ya- tı mektebi 5 inci sınıf talebesin den Saracettin Kaya bey, 9 — Ma latya Çarşı ilkmektep 3 üncü sınıf talebesinden Sabahat o hanım. 10 — Kandilli kız lisesi 498 Settare hanım, 11 — Yedikule Hacı Ham- za mahallesinde 93 numarada Me- liha İlhan hanım, 12 — İstanbul erkek lisesi 4 üncü sınıf ikinci şu- beden 376 Besim Müfit bey, 13 — Bursa Muradiye Cümhuriyet ilk mektebi 5 inci sınıf 108 numaralı Nimet hanım, 14 — İzmir (Eski mahkemede musırcı Tosun bey oğ- lu Cahit bey, 15 — Kütahya pos - ta kutusu 3 Cahide Gıyas hanım, 16 — İzmit Yavuz gemisi makine muallimi talebelerinden 2046 Zi - ya Fevzi bey, 17 — Kasımpaşa Karanlık çeşmesi peynirci sokak Ali bey, 18 — Bursada kapan çar- sısmda otomobil tamircisi Yusuf bey mahdumu İbrahim bey, 19 — 11 inci ilkmektep 5 inci sınıf 7 nu- maralı Salâhattin bey, 20 — Bey- lerbeyi İsmail Paşa yalısında Mir al hanım. Birer paket çikolata kazananlar 1. 1 — Gazi Osman o paşa orta - mektebi Osman Halil (Obey, 2 — . Sofya Türkiye elçisi o Tevfik Kâ- mil beyin kızı Neclâ hanım, 3 — Gedikpaşa Emin Sinan mahallesi mektep sokak 16 numarada Kâ- müranı Halil bey, 4 — Pertevniyal lisesi 3 üncü smıf 262 Celâlettin © bey, 5 — Eşref paşa yokuşu 15 — mumarada Fehime hanım, 6 — İs. © tanbul erkek lisesi 503 İhsan bey, © 7 — Kadıköy Zamba oğlu (O Mel- © tem sokak 6 numarada Nurayir, 8 — Adana Tarsus (o kapısında kebapçı Süphan çavuş © yanında © Ahmet Nafiz Obey, 9 — Ankara — Taşhan palas otelinde Ali bey, 10 — Kadıköy Mühürdar o caddesi Hüsam sokak Lem'i © Fahri bey, 11 — Bursada İnhisârlar yaprak tütün şubesinde kâtip Fazıl Berki bey, 12 — Yenişehir Mimar Ke- , malettin mektebi 4 üncü sınıf tale- besinden (o 256 Natık bey, 13 — Kayseri Hacı Mansur ilkmektebi » beşinci smıf 93 numaralı (İffet © Tevfik bey, 14 — İstanbul 37 inci » mektep 193 Nurettin (OB. 15 — , Üsküdar Paşa limanında 46 Fe- riha Arif hanım, 16 — Gazi Os- ç man paşa orta mektebi 291 Meh- © met bey 17 — Kayseri erkek li- sesi 2 inci sınıf A şubesinde 6 nu- da Damat zade kâtibi Ramiz bey, 19 — Kadıköy Osman ağa mahal | lesi Halit ağa sokağı 7 numarada Muallâ Rasim hanım, 20 — Gala» | İ tasaray lisesi 1561 Cüneyt bey. | iBirerkutu bisküvi kazananlar 1 — Üsküdar (o Muhtelit orta mektebi 438 Adnan bey, 2 — Ka-| dıköy Kurbağalı dere birinci s0- kak 98 numarada (Makbule ha-| nım, 3 — Senbenoa Fransız kız mektebi talebesinden Azade Rıza hanım, 4 — Vefa orta mektebi | talebesinden 667 Selâmi bey, 5 — | İstanbul erkek lisesi 757 Faruk i bey, 6 — Kabataş lisesi 4 üncü sr- nıf C şubesinden 511 O Suzi bey, 7 — Üsküdar 24 üncü ilkmektep ikinci sınıf 50 numaralı Ali bey, 8 — Bebek Haşim paşa yalısı Ce- ile Rıza hanm, 9 — Devlet matbaasında Cemil bey vasrtasi- le Şerife hanım, 10 — Kadıköy kız İtalyan © mektebinden Hay. rünnisa Talât hanım, 13 — Ka- dıköy Süğütlü çeşme (ocaddesi 3 i numarada Vasfiye (hanım, 14— Kadıköy Cevizlik 7 inci ilkmektep 3 üncü sınıftan 25 numaralı Cavit Muitafa bey, tatbikat mektebi (kumandanı er kânı harp miralayı (o Zekâyi bey oğlu Bülent Raha bey, 16 — Eren köy kız İsesi müdürü Mahir bey kızı Güner hanım, 17 — Üsküdar 19 uncu mektep 3 üncü sınıf 392 Hikmet hanım, 18 — Şehzade ba- $ı 10 uncu mektep 1355 Fuat Naci bey, 19 — Şehzadebaşı 10 uncu lupımar mektebi beşinci sınıftan 4 numaralı Hilmi bey. Kartpostal kazananlar 150 inciye kadar kart postal kazanan okuyucularımızın kedi- yeleri bugünkü posta ile gönderil. miştir. i Hediyeler nasıl alınacak ? günü öğleden sonra idarehanemi- ze gelerek hediyeleri almalarını rica ederiz. Buz şemsiyesi! Nevyork mütefenninleri sında tayyare pervanelerinin don- maktan, buzlamaktan korunması için bir alet icat edilmiştir. ara» Bu aletin adı “Buz şemsiyesi” dir. Buz şemsiyesi, pervanenin ön kısmında toplanan buz tabakası- na mani olmak içindir. Buz, esa- sen pervanenin ön kısmı için de- gil, uçuş esnasında, dönen perva- nenin kendisine de saçılması sure- tile tehlike teşkil ediyordu. “Buz şemsiyesi” Oo pervanenin merkez kısmı büyüklükte ve bir mantar cesametindedir. Di Silâhları bırakma konfe- ransında Fransa ve Lehistan Cenevre, 28 (A. A.) — Silâh - ları bırakma konferansının ordu mevcutları komitesi, zabıta kuv - vetlerine ait müzakeratta bulun - muş ve Fransa ile Lehistan mü - messillerinin fikirlerini kabul et - miştir, Bu mümessiller, Al - manya, bizzat kendi polis kuv - vetlerini birleştirmiş olduğundan Alman hükümetlerinin polis kuv - vetlerinin ayrı ayrı tetkik oedil« mesi suretindeki Alman talebinin © maralı Kemal bey, 18 — Polatlı-İ doğru olmadığını söylemişlerdir. pe . » Ci 15 — Marbiye Fen mektep 399 Nihat bey, 20 — Dum- | RR e Memleket RAMA EKE YE Adana hapisanesinde 45lik sünnet çocukları .Ağrı mevkuflarından 19 dan 45 yaşına kadar 15 kişi 23 Nısan çocuk bayram günü Adana hapisanesinde O bulunan Agrıdağı mevkuflarından yaşları 19 ile 45 srasında olan on beş kişi hükünet doktoru Hamit ve serbest doktorlardan Babri B. tarafından sünnet edilmişlerdir. Sünnetleri yapılan bu mabpus- lara belediye tarafından bir tep- | si baklava ile “kâfi miktarda portakal, Cümburiyet müdde'u- mumisi Mönür B. tarafından bi- | KEN KAYIT YETER? .. » . sünnet edildi rer paket serkildoryan sigarası gönderildiği gibi bunlara üç gün müddetle sıcak yemek verilmesi de emredilmiştir. Sünnet edilenlere temiz ça- maşır ve gömlekler giydirilmiş ve hap'sane revirinde karyolala- ra yalırılarak istirahatleri temin | edilmiştir. Bu münssebetle sabahtan ak- şama kadar davul zurna çaldı- slmış ve mabpuslar çok eğlen- celi bir gün geçirmiş erdir. Bir heyelân | hattının açılması Filyos — İrmak hattının 29 ilk teşrinde 96 ıncı Km. deki Ka- | rabük durağına varan ray döşen- İ mesi, 7 - 1 - 933 tarihinde 123 ün- cü km. deki Hanköy durağına u- laşmıştır. Bu noktadaki demir köprünün ' kurulmasını bekliyen ray döşeme i işlerine 20-3 -933 tarihinde| | — bu köprü bitirildikten sonra — İ yeniden başlamıştır. Ray döşe mesi 7 nisanda Eskipazar durağı: na girmiştir. Bu suretle (o bu yıl, Balıkısıktan başlıyan döşeme işi, 63 km. uzunluğunda olarak tama- men bitirilmiştir. Üçüncü şubenin Oo mühendisi Tevfik Beyin verdiği malüma- | ğa İ mak için — Balıkısık — Karabük arasını işletmeğe açılarak hafta da iki tren işletilmesi pek yakın - dır. İ Eskipazara kadar olan mmta- | kanın işletmeğe açılması her hal- Bergamanın pazarı birçok de yeni yıl bütçesinden sonra ola- caktır. : Heyelandan merasim bir Hazirana kajdı Ballıkısık — Karabük hattının açılma merasiminin 23 nisanda yapılacağı > kararlaştırılmıştı. Fa- kat, öğrendiğimize göre: Ballıkı- sık ile Bolkuş arasında, kilometre 77-78 de son hafta içinde yağan yağmurlardan “dolayı büyük bir heyelân olmuş, 350 metrelik bir demiryolu tamamen kapanmıştır. Bu kısmın yüz amele ile ancak iki ayda açılabileceği tahmin edildi- ğine göre, bitirilen hattın açılma merasiminin ancak İ haziranda yapılması mümkün olduğu söylen- mektedir. O zaman, yalnız Ballr kısık — Karabük arasınm değil, Ballıkısık — Eskipazar hattının a- çılma merasimi yapılacak demek- tir. Zonguldakta dahili istikraz ZONGULDAK, 28 (A.A.) — | Zonguldakta dahili istikraza işti- i rak yekünu 215 bin lirayı bulmuş- bur. Hi Köy kanunu Balıkısık- Karabük! 120 Köy muhtarı- nın toplanması EREYLİ, 19 — Kaymakam E: min bey, köy kanunundan bekle- nilen faydaların o tamamen elde! edilmesini temin için büyük bir | gayretle çalışmaktadır. Evvelki gün, Ereyliye (o bağlı 120 köyün muhtarı kaymakamlık makamında toplanmış, köy kanu- nundan beklenilen işlerle bu ka- mun karşısında, muhtarların vazi- fe ve salâhiyetleri, kaymakam E- min bey tarafından etraflıca tafsil ve izah edilmiştir. Emin beyin 3 saat süren konferansından çok istifade eden köy muhtarları, her ayın on beşinde köy işleri hakkın- da kendilerinin tenvir ve irşat : ta göre, Safranboluyu Zongulda- | edilmesini riza etmişlerdir. Hediye kazananların perşembe Hağlışadı bei Şale bağla | Ucuzluk pazarı yerlerin imrenebileceği ! yerdir | Bergama — Bergamada pa- zâr, pazartesi günleri kurulur. Kaza halkı bir haftalık ihtiyaç- larını bu pazardan tedarik eder ler. Pazarda en a'â tereyağı 40 50 kuruşa, kuzu eli 25 kuruşa, dana eti 12,5 kuruşa, yoğurt lü kuruşa, taze peynir 15 kuruşa, yumurtanın 25 tanesi 20 kuruşa satı'maktadır. Belediyede pazar- dan mühim bir vâridat temin etmektedir. Memleket çocukları pazar yerinin varidatı ile kendi- lerine bir çocuk parkı yapılma- sını istemekte ve her sene ken- dilerine tahsis edi'en hafta zar- fında ellerinde “isteriz, diye kvhalarla sokaklarda dolaşarak nümayiş yapmaktadırlar, Sporcularda bir spor sahası yapılması için belediye nezdinde leşebbüsatta bu'unmaktadır. Istanbul Posta Başm Haberleri « VR günü Halkevi Dağ Defterdarlı yü KAALE Uludağ! Dünkü tetki zintisind& Seyyahların yanls! bulunduracakları ” Eursa, 27 — 28.495” bü tarafından Uludi maksadile bir yürüyüş tecrübeleri yapılacaktı” | / Bu dağ seyahatine işi” ceklere bugünküperşemi akşamı, Halkev.nde tesi len askeri postallar verilecektir, (Ayağa bir ince ve © çorap o giyilmeli, ihtiya yedek çorap bu'unmalıdfl4 Bu seyahat dağın karl. na kadar olomobille on”; ra Vaziyete göre ol€ yaya yapilzcak ve # akşama dönülecektir. Seyahatte önümüzde Uludağda geniş mik as lacak Kış sporları esas olan imdat evinin işaret direklerinin yerl bit edecek olan heyet sacaktır, Otobüsler saat (3,30 #* hükümet meydanında b' ve tam beşte hareket © tir. di Seyahale iştirak yecek olarak yanlarında İk. yazılı mevaddı ala 10 - 20 tane kesme $€ gtâm çukulata veyâ miklar tahan pekmez, “4 tereyağı, kâfi mıktard elli eirhem yağlı peynir tave kurd kaysı, erik V” bir ufak kuru marmalâ Akşehirde zel29 | KONYA, 28(AA) Akşehirde şiddetli bir muştur. Hasar ve zayif Konyada mezl KONYA, 28 (A.A.) yapılacak olan mezbal li merasimle atılmıştır. Aydın civarında AYDIN, 28 (A.A.) — Umurlu köyü civarında (| bataklığınn kurutulmasi başlanacaktır. İzmir Etibba “ gi. AYDIN, 28 (A.A.) 7,” ikinci mıntaka etıbba 9“ gresi 5 mayısta Ay r. değ Çanakkalede Hasta” desinde kâ'n mağaza '* cut nalamam istim) çıkarılmıştır. Tatipleri" vü olan 1 Mayıs 933 © müracaatları, (1890) vE üdiriyetinde Vesaiti nakliyede kullanılmak üzere 8000 iâ | benzin aleni münakssaya çıkarılmıştır. Münakasa hinde icra kılınacağından taliplerin w 7,5 nisbetinde muvakkate'erini kamilen mezküör tarihte saat 14 te yette müleşekkil komisyona müracaat eylemeleri.