10 Ağustos 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 14

10 Ağustos 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 14

—— güne Ez, X ——14 —VAKTI IU Ağustos 1755 Dört vilâyette açılan ((kişenirbi Köycülük kursları Maarif vekili Reşit Galip Beyin vilâyetlere bir tamimi Istanbul, 6 (A.A) — Maarif Vekili Doktor Reşit Galip Bey, Ankara, Adana, izmir, ve Bur- sa'da açılan köycülük kursları münasebetile, bu valiliklere ve kursların tedrisat heyetlerine telgrafla aşağıdaki tamimi yap- | ve müessir kılmak, köylüye bir an evvel kalkınması, ırkının bü- tün mümtaz kabiliyet miraslârile en kısa zamanda tarihi faikiye- tini elde edebilmesi noktasından yardımda bulunmak için, köy mualliminin muhtaç olduğu bu mıştır. | bilgileri unutulmıyacak bir gay- “Köycülük kurslarında iktısa- iret ve fedakârlık hamlesi ile sizler vermektesiniz. Dört köycülük kursunda edi- neceğimiz müsbet neticeler bu- gün muallim mektepleri prog- ramında bu maksada göre esas- lı değişiklikler yapılmasına ve- racak bir şümul alacağı için, me- sainizin ehemmiyeti, geniş öl çüde istikbale kol atacaktır. Tatil ve istirahat aylarını feda ederek köycülük kurslarımızda kürsüleriniz önünde çalışan ilk tedrisat müfettişi ve köy mual- di, içtimai, sıhhi, bedii sahalar- | da küyü ve köylüyü yükseltmek | maksadı uğrunda bir yıldanberi | derin ve sürekli tetkiklerle ha- | zırladığımız programların ilk tat- | bik tecrübelerini yapmaktasınız | Teşebbüsün kaynağı, cumhuri- | yetin en esaslı fikir umdelerin- den biri olan Türkiye yükselişi- ni köy temeli üzerine kurmak fikridir. Millet olarak hakiki terakki, mütemadi surette ilari gitmek ve yükselmek kabiliyetini haiz hakiki inkişaf ancak kökü köy- lerde olan terakki ve inkişattır. Köy muallimini bu bakıma göre en verimli çalıştırabilmek için köy mualliminin köyde hakika- ten müessir bir inkişaf unsuru bir fikir lideri haline gelebil- mesi için onun zaten yüksek olan seciye ve ülkü vasıflarını ameli ve tatbiki bilgilerle kur- vetlendirmek lâzımdır, Mektebi, daki köy limi arkadaşlarımın bu yeni ve çok ebemmiyetli ölkü yolunda bütün mukaddes ateşleri ve ya. ratıcı heyacanlariyle yürüyecek- lerine en sarsılmaz inanışla emi- nim, Üniversite işleri ve hafif ra- hatsızlığım dolayısiyle aranız da bulunamamaktan mütcessi- rim. Yakından takip ettiğim kiymetli çalışmalarınız için teşek- İ kür eder, cümlenizi candan sev- duvarlarmın dışın gi ve saygılarla selâmlayarak, en muhitinde de faideli | büyük muvaffakiyetler dilerim, REKOR Fransız tayyarecilerin geçtikleri yol Bu filen 10bin kilometredir Paris, 9 (A.A.) — Tayyareci Codos ve Rossi filen 10.000 ki- lometre katetmişlerdir. Tayyore- cilerin o Viyana üstünden aşıp | geçtikleri sabit olursa kırılan rekor '9,400 kilometre olmak | lâzım gelir. Aksi taktirde bu rekorun 9, 200 kilometre olması icap eder. Codos ile Rossi'nin perşenbe günü Joseph le Briks tayyaresile Marsilya'ya dönmek üzere hara- ket etmeleri muhtemeldir. Paris, 9 (A.A) — Hava nazrı Codos ile Rossi tarafından gön- derilmiş olan telgrafın suretini tebliğ ediyor: “Nevyork ile Berut arasındaki rekor 56 saatte kırılmıştır. Uçuş, 3 senelik bir tayyare ile 800 saatte yapılmıştır. Hak- kımızda gösterdiğiniz emniyeti isbat etmiş olduğunuzdan bah- tiyarız.,, Beyaut, 9 (A.A) — Tayvareci Codos ile Rossi'nin Suriyeye ge- lişleri hakkında şu tamamlayıcı tafsilât elde edilmiştir: Tayyareciler mahalli (o saatle yirmiyi on geçe Rayak'a gelmiş- lerdir. Gerek kendileri, gerek tayyareleri gayet iyi bir halde idiler, uçuşları ve Rayaka varış- ları da çok müsait şerait içinde olmuştur. Tayyareciler, Rayaka gelince salı sabahıne kadar din- lenmek vakit bırakılmasını istemişlerdir. Tayyareciler salı sabahı uyan- dıktan sonra kendilerine sorulan İ suallere cevap olarak demişler- dir ki; “Bu uçuşumuz esnasında kar şilaştığımız çetin zamanlardan- beri havalanacağımız sırada sı- caklık yüzünden çektiğimiz zor- luktur. Ikinci müşkül ve tebjikeli devreyide Okyanosu aşarken | geçirdik, Bu sırada on dakika de kaldık. Su üstünde beş bin kilometreye yakın yol aldığımızı sanıyoruz. Havanın fena ve bo- zuk olmasına rağmen Okyanosu geçişimiz oldukça iyi şerait içer- sinde cereyan etmiştir. Avrupa üzerinde Strazburg, Münib, Vi- yana, Budapeşteyi (geçtikten sonra bulutlarla karşılaştık. Hal- kidıkya yafım adasının üzerin- den aşarken büyük bir hava anaforuna ( tutulduk. Havanın çok sıcak olmasından dolayı kül- liyetli miktarda benzin sarfettik, Böyle olmasaydı Basra körfezi- ne kadar uçabilecektir. Veremle mücadele Veremle Mücadele Cemiyetin- den: Istanbul verem mücadele cemiyeti, halka kolaylık olmak üzere şehrin her mıntakasındaki eczanelere birer Makbuz defteri gönderilmiştir. den aza olmak arzu edenlerin, hem aza yazılmak hem aidat vermek üzere kendi mubitlerin. deki eczanelere müracaatları rica olunur. için kendilerine Muhterem azanın veya yeni- | | | İ miştir. Gençlerin bu faaliyetini tak İ sonra Anadoluhisarı Halk fırkası kadar her zamanda tehlike için- | dir ederken himayesini esirgeme » Vakıtve Haber Gazetelerinin SATIŞ MERKEZİ SONPOSTA Kütüphanesidir a. a Anadoluhisarı Gençleri futbolda varlık gösteriyorlar Anadoluhisarında son aylar i- çinde spor faaliyeti çok ilerlemi :e oralı gençler ciddi terakkiler rmiye başlamışlardır. Muha- | imiz bize son günlerin faaliyeti ni şöyle bildiriyor: Cuma günü Anadoluhisarın Kü- | çüksu sahasında Hisar idman yur- du ve Bostancı spor klübü ikinci | takımları arasında yapilan futbol | müsabakasında Hisar idman yur - | du takımı sıfır — iki galip gelmiş- tir, Müteakiben ayni klüplerin birinci takımları karşılaşmışlardır. Bos - tancılılar takımlarını Fener kaleci» | si Hüsameddinle takviye etmişler. di, Hisar takımı mütat kadrosu ile İ sahaya çkıyordu. i Birinci devre mütekabil ve a -) henkli hücumlarla evvelâ Hisarlı- ların bilâhare Bostancılıların birer sayıları ile neticelendi, ikinci dev- re kâh Hişarlıların ve kâh Bostan - cılıların hâkimiyeti altnda cere - yan etti ise de gol atmak kabil ol. | madı ve maç beraberlikle bitti. Son maç Kandilli (o gençleriyle Kedikpaşa takımları arasında ya- pıldı, Kandilli takımı üç bir ga * lip geldi. Anadoluhisarı idman yurdu yir- mi senelik hayata malik bir klüp o- lup bir müddet atalet geçirdikten | nahiyesinin yardım ve himayeleri ile yeniden faaliyet sahasına atıl » mıştır, Bilhassa futbol saahsında genç, faal ve ateşli gençlere malik olup baharındanberi civar klüplerle yapılan maçlarda daima galebe ve rüchaniyetini temin et- bu senenin yen Anadoluhisar Halk fırkası er- | kânını tebrik ederiz. İ Sami | Askeri Fabrıkalar ilânları | 3087 Ton “0-10,, zerodiz kömürü 2218 ,, Lava Marin "| 350 ,, Kriple . " 1143 ,, Jeneratör m Yukarıdaki malzeme kapalı 6/9/933 tarihinde saat 14 te ihalesi icra edilecektir zarf suretiyle Taliplerin şartname için her gün öğleden sonra münakasaya girmek | için de o gün teminat (o ve teklifat| ! ile müracaatları, (3829) | Dr. Ibsan Sami öksürük şurubu Öksürük ve nefes darlığı boğmaca ik öksürükleri için pek te Her eczanede ve ecza depolarında bul 15960 Sahibi, MEHMET ASIM | Neşriyat Müdürü: 1. Safa (| VAKIT Matbaası — İstanbul | Nafıa Veklende ii Samsun - Sıvas hatti üzerinde kalın civarında kâin taş 9“ ğından “5000,, metre mik'ap balâstın ihracı kapalı zarf usulle münakasaya konulmuştur. Münakasa 22- 8-933 tarihine müsadil salı günü saat 15 de Ankara'da Nafın Vekâleti Müsteşarlık ta kamında icra edilecektir. Münakasaya iştirâk edeceklerin tek mektupları, “*287,5,, liralık teminatı muvakkateleri ve cari s€0€ ye ait Ticaret Odası vesikalarile birlikte aynı gün ve saatte nakasa komisyonunda bulunmaları lâzımdır. b Talipler münakasa şartnamelerini Ankara'da Nafıa Vekâleti Levazım Müdürlüğünden, Istanbul'da Haydarpaşada Liman işleri Müdürlüğünden bir lira mukabilinde tedarik edebilirler. 673). Jizi Jaddet ie Refaha kavuy turur Devlet Demiryolları 'ilânları Kütahya - Balıkesir hattı üzerinde Balıköy, Piribeyler * Dursunbey istasyonları civarında kilometr 114,900 — 140,700” 199,000 da vaki taş ocaklarından çıkanlarak teslim edile 8000 M balastın kapalı zarfla münakasası 24 - Ağustos- perşembe günü saat 15 de Ankara'da idare merkezinde yap caktır. Tafsilât Eskişehir ve Ankara veznelerinde beşer liraya g tılan şartnamelerde yazılıdır. (3789) 650 ton kok kömürü mübayaası zımnında 3-8-933 tarihizöf icra edilen pazarlıkta elde edilen fiat haddi itidalde görüle ğinden yeniden pazarlık icrası tekarrür etmiştir. # Pazarlık 14 - Ağustos - 933 pazartesi günü saat 14 125 Ankarada Umum müdürlük binasında malzeme dairesinde * edilecektir. it Pazarlığa iştirak edeceklerin 820 liralık teminatlarile birli behemehal Ankarada malzeme dairesine müracaatları lâzımdif! Şartoamesini görmek istiyenler | Ankarada malteme ge iresine ve Haydarpaşada tesellim müdürlüğüne müracaat © bilirler, (3949) Marti üdsü Bahri Kumandanlif Satın Alma Komisyonu Reisliğinde”| 5 bin ton Maden kömürünün tahmil ve tahliyesi işi “yy münakasa usulile 1 - Eylül - 933 salı günü saat onda izmitte mandanlık satın alma komisyonunca müteahhide ihale edile€ r tir. Şartname sureli musaddakaları komisyondan alınabilir» liplerin “u 7,5 nisbetinde teminatı muvakkate ile komisyo alı racaatları ilân olunur. 807 Sıhhat Ve İçtimai muavenet i Vekâletinde” Tecröbe için Doktor'lara bedava olarak tevzi edilmekt€ Tıbbi müstahzarat nümunelerinin Kutu, Şişe ve sair amb Jeti üzerindeki etiketlerin Yeşil renkte olması ve bu etiketi” k Türkçe “Bedava dağıtılır, Doktorlara nümunedir.,, Kaydını” bu olarak yazılı bulunması lâzımdır. 1 - Teşrinisani - 933 tarihinden itibaren yukardaki şartlar* d gun olmiyarak Gümrük ve Posta İdarelerine gelecek ©“ munelerin ithallerine müsaade edilmiyeceği ilân olunur. /