16 Ağustos 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

16 Ağustos 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Er “Galatasaray Konyada yaptığı maçlar # e takımının Guüntasarayın geçen seneki maçlara İştirak eden takımlarından birisi giden Galatasaray i oradan Konya ıç yapmıştı. Kon- birimiz bu maçları şöyle tıyor: Şehrimize (gelen Galatasaray futbolcuları ilk maçlarmı çarşam - ba günü mıntaka futbol sahasın « da oynadılar, Bütün halk İstanbu- lun bu meşhur takımının oyununu seyretmek için sahaya vaktinden &vvel girmiş ve yer almıştı. Seyir - ciler arasında vali Cemal ve bele» | diye ve fırka reisi Şevki Beyler de bulunuyorlardı. Şimdiye kadar fut bol maçlarına gelmiyen bir çok ha- nımların da mevcudiyeti görülüyor du. Maç başladr.. İlk dakikalarda o- yun zevksiz bir halde devam edi - yordu. Top yediği tekmelerin ser- semi olmuştu. Yavaş yavaş ayak - tan ayağa dolaşmağa ve munta zam bir seyir takip etmeğe başla- dr. Devrenin ortalarına doğru Ga - latasaraylılar ilk sayıları yaptı - lar. Biraz sonra İdman yurdu aley hine olan bir penaltı harice atıldı , Bunu müteakip Galatasaraylılar ikinci sayılarını kaydettiler, Birin- ci devrenin sonlarma doğru Idman yurdu da bir sayı yaparak haftaym Galatasaraylıların 1—2 galibiyeti ile bitti, İkinci (o devrede Yurtlular ha- kemi değiştirmek istediler, Bunda haklı idiler de... Burada şunu söy- liyeyim ki hakem tarafgirlik yapı- yor değildi, yalnız bilmiyordu.. Fa kat Galatasaraylılar hakemin bil. memekliğinin o her,iki tarafa da müsavi tesir edeceği mülâhazasiyle bunu kabul etmediler ve bir izzeti- nefsi müdafaa ederek ( değiştiril- mesine taraftar olmadıkları cihetle fena bir hareket yapmış olmadılar ve ikinci haftaym oynanmıyarak »yun bitirilmeden saha terkedildi. # » : İkinci maç cuma günü daha ka. abalık bir seyirci kütlesi önünde apıldı. Bu oyun hakem yüzbaşı Abdullah Beyin idaresinde idi. Daha devrenin başlarında Galata - saraylıları akında görüyoruz. Çok geçmeden ilk sayılarını yaptılar ve biraz sonra da ikinci sayılarını kaydedettiler, Fakat kuvvei maneviyeleri sar - aılmıyan Konyalıların azimle ça - ışıkları belliydi. Hücumla bir sa- yı ve bunu müteakip o nenaltıdan ikinci bir sayı odaha çıkardılar . İ Oyun berabere bir vaziyet almış- tı. Çok geçmeden Galatasaraylılar, hemen arkasından da Yurtlular bi- | rer sayı daha yaptılar ve haftaym 3—3 berabere bitti. İkinci devre başladı. Her iki tax raf da galibiyet için canla çalışı - yordu. Fakat iki tarafın da yorul- | | duğu belliydi. Uzun müddet hiçbir sayı yapılamadı. & Artık oyunun 3—3 berabere biteceği tahmin edi- liyordu. Biraz çetince oynıyan Yurtlula « | İ ra yakın bir frikik oldu. Galata - saraylılar bunu şütle gole tahvil | ettiler. Fakat bir penaltıyı kaleci- ye kaptırdılar. Biraz sonra bir gol daha olmuştu ve oyun 3—5 Gala- tasaraylıların lehindeydi. Oyun son dakikalarını yaşıyor - du. Fakat oyunun bitmesine iki dakika kala Konyalılar (e bir ceza ” | vuruşunu sırtla gole çevirdiler. Pek az sonra da oyun bitti, Galatasa - raylılar bu oyunu da ancak bir sayı farkla kazanabilmişlerdi. Oyun bi- raz sert, fakat baştan nihayete ka» dar heyecan ve zevk içinde geçti. Biribirini takip eden her iki taraf golleri de büyük alkış tufanı top - ladı , Bu oyundan (sonra şehrimiz Gençler birliği oGalatasaraylılara bir maç yapmağı teklif etmişse de Galatasaraylılar bunu kabul et » memişlerdir. Galatasaraylı © misafirlerimiz Viktorya otelinde misafir kalmış - lar, cuma günü akşamı da belediye tarafından Dede bahçesinde şeref lerine bir ziyafet verilmiştir. » - Haberler : Almanyada ve diğer bazı memleketlerde spor teşkilâtı üze- rinde meşgul olan Kari Din isminde bir Alman spor müte- hassısının yakınba memleketimi- ze gelmesi beklenmektedir. Bu mütehassıs spor O teşki'âlımız üzerinde meşgul olacak ve fikir- lerini bildirecektir. Türkiye Yüzme birinci- likleri bu hafta Evvelki cuma Istanbul yüzme mıntaka birincilikleri yapı'mıştı. Önümüzdeki o cuma günü de Türkiye birincilikleri yapılacak: tır, Müsabakaların yeri Büyük- derede lidodur. Bu müsabaka lara girecek mıntaka şampiyon. ları şebrimize gelmiye başlamış: | lardır. Fenerbahçenin yeni muhacim hattı İzmirin maruf oyuncularından şimdi rusyada bulunan Vehap ile Fuadin Fenerbahçe klübüne girdikleri tahakkuk etmiş gibi- dir. Bir iddiaya göre Fener mu- hacim hattı önümüzdeki lik maç- larında Niyazi, Vehap, Zeki, Fuat ve Fikretten teşekkül ede- cektir. Topkapılıların stadı Haber aldığımıza göre Şem- s'paşada Anadoluların, Çukurbos tanda Karağümrüklülerin yaptık- ları gibi Topkapılılar da kendi mubhitlerinde bir Topkapı stadı yapmağa karar vermişler ve kale ri uygun yer bulmuşlar- ır. Sporun her sahasında varlık gösteren Topkapı Gençler birliği iki hafta evvel mevcut şubelerine güreşi de ilâve etmişti. Şimdi Güreş federasyonu hertürlü yar- dımlarda bulunacağını vadederek gençleri çalışmağa teşvik etmiş- tir. Biz de muvaffakiyetler te- menni ederiz. Şemsipaşa turnuvası Anadolu klübünün Şemsipaşa stadında yapılmak üzere ikinci küme kulüpleri arasında bir tur- | nuva tertip etmekte olduğunu memnuniyetle haber aldık. Tur- nuvaya © Altınordudan maada bütün ikinci küme “ Anadolu, Topkapı, Beylerbeyi, Hilâl, Ka- sımpaşa, Eyüp, klüpleri iştirak edecekler, maçlar A ve B ta- kımları arasında ayrı ayrı yapi- lacaktır. Müthiş bir tehlike atlatan yarışçı Amerikada Pansilvanyada bir otamobil yarışçısı mehareti ve soğukkanlılığı sayesinde müthiş bir tehlike atlatmıştır. Otomobili bir virajda kapaklanmış fakat bu müthiş anda soğukkanlılığını kaybetmiyen yarışçı, resimde görüldüğü veçhile kendisini araba- dan sıyırmıya muvaffak olmuşlur. Federasyon reisi Bursa, Balıkesir, İzmir, An- kara ve daha bazı mintakaları- mızın atletizm birincilikleri mü- sabakalarını yapmış bu'unmala- rma rağmen henüz İstanbul min- takası bu işi görememişti. Sebe- bi de parasız'ıktı. Öğrendiğimize göre atletizm heyeti lâzımgelen tabsisatı aldığından atletizm bi- rincilikleri müsabakalarınının ey- lü! ortasında yapılması için ha- zırlıklara başlamıştır. * Diğer taraftan haber aldığı- mıza göre atletizm federasyonu | reisi Burhanettin Bey istifa etmiş fakat istifası kabul olunmamıştır. Bunun sebebi hazırlanan beynel- milel temasların, tahsisalsızlık yüzünden yapılmasından vazge: çilmiş bulunmasıdır. * Burhanettin Bey niçin istifa ettiğini,, bir muharririmize, şu kelimelerle anlatmıştır: Konyada “Atletizm: birincilikleri istifa etti, istifasi kabul edilmedi Atletizm Federasyonu rel Burhaneddin B. — Evet istifa ettim. iste ğim tahsisatı vermediler. Bağ den ellerim, kollarım bağlı dığı için istifa ettim. Sabi beynelmilel temassız iyi bif letizm varlığı olmıyacağı tabi? futbol ve Atletizm hareketleri Ankara Konya Gençler birliği takımları bir arad? | Ankara Gençler Birliği geçen - İlerde Konyaya giderek (Konya İ idman yurdu ile iki maç yapmış, bundan sonra Konya Gençler bir - | liği ile de bir maç yapmayı karar- laştırmıştı. Ankara gençlerinin ha- İ kimiyeti altında cereyan eden bu i maç ile Konyadaki diğer spor ha- reketleri hakkında Konya muha « birimiz şunları yazıyor: Konya — Ankara gençler birli- ği takımları maçı çok heyecanlı ol- du. Daha ilk dakikalarda tazyik İ çemberi altına giren Konya Genç ler birliği biri dördüncü, biri pen. | cu dakikada olmak üzere üç gol yemiş, ondan sonra ancak kendi - lerini toplayabilmiştir. Bundan sonra geçen 80 dakika - Irk bir müddet içinde Ankaralıla - rın sayı yapamaması nazarı dik - kati calip olmakla beraber vazi « yeti Konyalıların ilk dakikalarda kavrayamadıklarını da gösteriyor. Konya Gençler birliği takımında muhacim hattına biraz daha e - | hemmiyet verilirse © çok kuvvetli bir tim olacağı şüphesizdir. Maç umumiyet itibarile Anka - ralıların hakimiyeti altımda cere - yan etmiş ve güzel bir oyun sey - redilmiştir. / altıdan yedinci, üçüncüsü de onun | İ 28 Temmuzcuma günü, bir / İ ta evvel bitirilemiyen milet İ sabakalarma da devam “a tir. 100 metre sür'at a finale kalan Gençler Birliğ” Cemal ve Yurttan Nail Beyle İ muş, Gençlerden Cemal Bej niyede ( birinciliği Yurtta” Bey 12 1/5 saniyede | iki” kazanmışlardır. i Diğerlerinn neticeleri pd dır: gd Yüksek atlamada birine lerden Cemal Bey (o 1,59, ig gene Gençlerden o Mustaf# 1,55. 4X100 bayrak ki y İdman yurdu takımı 51 1 $ ciliği, Gençler Birliği takım ciliği kazanmıştır. | 1S00metre: birinci Yurtti'ğ lâl Bey 5, ikinci gene Yurt san Bey 5,10. o 10.000 yi Selçukspordan Ahmet Ber yk Olimpiyat bayrak koşusu dilmiştir. »# » , Atletizm müsabakaları" malinden sonra lik maçlar” vam edilmiştir. Karama” yurdu gelmediğinden Kon. ler Birliği galip addedilmisi 4 İdman Yıxdu se maçı da Yurtluların 1 yetile neticelenmiştir.